/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Genbrug af P-bøde
Fra : Thomas VJ


Dato : 30-06-04 12:23

Hej,

Er det strafbart at genbruge en Parkeringsbøde?

Forstået således at en person enten parkerer sin bil på offentlig vej hvor
der skal betales parkerings afgift eller parkerer sin bil direkte ulovligt
ved eksempelvis at hensætte den for tæt på et vejkryds, og derefter sætter
en gammel p-bøde i forruden for at snørre parkeringsvagterne til at tro at
bilen allerede har fået en bøde for forseelsen?

mvh,
Thomas



 
 
Bertel Lund Hansen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-06-04 12:47

Thomas VJ skrev:

>Er det strafbart at genbruge en Parkeringsbøde?
[til at sætte i bilruden så man ikke får en rigtig]

Ja, det er bedrageri.

§ 279.   For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe
   sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at
   fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse
   bestemmer en anden til en handling eller undladelse,
   hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem
   handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et
   formuetab.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Reino Andersen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 30-06-04 16:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, det er bedrageri.

Hvem lider et formuetab?

--
Reino



Morten Fruergaard (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 30-06-04 17:05

Reino Andersen wrote:
> Bertel Lund Hansen skrev:
>
>> Ja, det er bedrageri.
>
> Hvem lider et formuetab?

Staten, da de ikke tjener med en p-bøde...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Bertel Lund Hansen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-06-04 17:44

Reino Andersen skrev:

>> Ja, det er bedrageri.

>Hvem lider et formuetab?

Det firma der går glip af P-afgiften.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders Bo Rasmussen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 30-06-04 19:57

On Wed, 30 Jun 2004 18:43:36 +0200 Bertel Lund Hansen wrote:

>>> Ja, det er bedrageri.
>
>>Hvem lider et formuetab?
>
> Det firma der går glip af P-afgiften.

Kommer firmaerne og tjekker P-pladserne mere end en gang om dagen?
(Afgiften er vist per døgn)

--
41 6E 64 65 72 73

Henrik Bøgh (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 07-07-04 07:58

Anders Bo Rasmussen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Kommer firmaerne og tjekker P-pladserne mere end en gang om dagen?

Ja i mit lokalområde gør de.
Det er ikke unormalt at se parkeringsvagter fra Københavns Parkering i
Nyboder flere gange om dagen - og det er kun i den periode hvor jeg har
fri.
Jeg har også set folk have fået flere parkeringsbøder på samme dag (den
groteske var en som fik en bøde, gik ned hentede den ind og så fik en ny
senere samme dag men skhl at lade den gamle bøde sidde :)).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Stay down bitch!"
-- Samuel L. Jackson as Elmo McElroy in '51st State'


Henrik Bøgh (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 07-07-04 07:59

Henrik Bøgh faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Jeg har også set folk have fået flere parkeringsbøder på samme dag (den
> groteske var en som fik en bøde, gik ned hentede den ind og så fik en ny
> senere samme dag men skhl at lade den gamle bøde sidde :)).

Med parkeringsbøder mener jeg selvfølgelig parkeringsafgifter (slog mig ca.
½ sekund efter at jeg havde trykket sendt :( )

> Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"If you where the last man on earth, i'd date outside my species"
-- Heather Locklear as Caitlin Moore in 'Spin City'


Hugo Østergaard-Ande~ (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Hugo Østergaard-Ande~


Dato : 30-06-04 21:08

Bertel Lund Hansen skrev sålydende:
> Thomas VJ skrev:
>
>> Er det strafbart at genbruge en Parkeringsbøde?
> [til at sætte i bilruden så man ikke får en rigtig]
>
> Ja, det er bedrageri.
>
> § 279.

Den dristige fortolkning af strfl. § 279 ville jeg nu gerne se en dom
for, før jeg kan tage den alvorligt.

--

Mvh

høa


Viggo Karlsen (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Viggo Karlsen


Dato : 30-06-04 20:38

Du bestemmer vel selv, hvilke gamle tryksager du vil have siddende under din
vinduesvisker, når du parkerer!
Hvis en P-vagt hopper på den, må det være hans problem - ikke dit.
Jeg kan vanskeligt se du gør noget direkte ulovligt - Bertels bedrageri er
ihvertfald helt ude i hampen.

Viggo



"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:toxEc.2033$YT5.718@news.get2net.dk...
> Hej,
>
> Er det strafbart at genbruge en Parkeringsbøde?
>
> Forstået således at en person enten parkerer sin bil på offentlig vej hvor
> der skal betales parkerings afgift eller parkerer sin bil direkte ulovligt
> ved eksempelvis at hensætte den for tæt på et vejkryds, og derefter sætter
> en gammel p-bøde i forruden for at snørre parkeringsvagterne til at tro at
> bilen allerede har fået en bøde for forseelsen?
>
> mvh,
> Thomas
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.711 / Virus Database: 467 - Release Date: 25-06-2004


Peter Hansson (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 07-07-04 09:33


"Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40e3168c$0$274$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Du bestemmer vel selv, hvilke gamle tryksager du vil have siddende under
din
> vinduesvisker, når du parkerer!
> Hvis en P-vagt hopper på den, må det være hans problem - ikke dit.
> Jeg kan vanskeligt se du gør noget direkte ulovligt - Bertels bedrageri er
> ihvertfald helt ude i hampen.

Jeg tror man skal skelne mellem afgift og bøde. Desuden kan jeg ikke se at
det skulle være ude i hampen med 279. Spørgsmålet gik på at snøre P-vagten.
D.v.s. der er fortsæt.

PH



SoftMan Brian (30-06-2004)
Kommentar
Fra : SoftMan Brian


Dato : 30-06-04 21:39

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message
news:toxEc.2033$YT5.718@news.get2net.dk...
> Er det strafbart at genbruge en Parkeringsbøde?
>
> Forstået således at en person enten parkerer sin bil på offentlig vej hvor
> der skal betales parkerings afgift eller parkerer sin bil direkte ulovligt
> ved eksempelvis at hensætte den for tæt på et vejkryds, og derefter sætter
> en gammel p-bøde i forruden for at snørre parkeringsvagterne til at tro at
> bilen allerede har fået en bøde for forseelsen?

Hvis det er parkering københavns område får du næppe så meget ud af det. Jeg
har set biler med et par bøder stablet oveni hinanden på forruden



Carsten Holck (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 01-07-04 08:44

Heldigvis faldt SoftMan Brian <Brian_Hoey@hotmail.com> over tastaturet og
skrev følgende i news:cbv84s$jrj$1@news.net.uni-c.dk:

> "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message
> news:toxEc.2033$YT5.718@news.get2net.dk...
>> Er det strafbart at genbruge en Parkeringsbøde?
>>
>> Forstået således at en person enten parkerer sin bil på offentlig
>> vej hvor der skal betales parkerings afgift eller parkerer sin bil
>> direkte ulovligt ved eksempelvis at hensætte den for tæt på et
>> vejkryds, og derefter sætter en gammel p-bøde i forruden for at
>> snørre parkeringsvagterne til at tro at bilen allerede har fået en
>> bøde for forseelsen?
>
> Hvis det er parkering københavns område får du næppe så meget ud af
> det. Jeg har set biler med et par bøder stablet oveni hinanden på
> forruden

Jeg tror nu også at P-vagterne har styr på deres ruter, så de god ved om der
har været en kollega før.
Det er nok bedre at lave den på et sted hvor det er politiet der giver
bøden, de følger ikke i samme grad "faste" ruter.


--
/carsten



Thomas VJ (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas VJ


Dato : 01-07-04 11:06


"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse
news:40e3c0c0$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
<klip>
>
> Jeg tror nu også at P-vagterne har styr på deres ruter, så de god ved om
der
> har været en kollega før.
> Det er nok bedre at lave den på et sted hvor det er politiet der giver
> bøden, de følger ikke i samme grad "faste" ruter.
>
Åbenbart ikke i min gade i København, hvor vi endda har to parkeringsvagter
boende.
Den samme bil står nærmest dagligt ulovligt parkeret (for tæt på vejkryds og
uden at have tre meters afstand til den fuldt optrukne linje i
opmarcheringsbåsen) og jeg har set ejeren benytte sig af tricket flere
gange...
Stort set alle andre biler der parkerer der bliver bustet.

mvh,
Thomas



Gerner (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 01-07-04 11:55

On Thu, 1 Jul 2004 12:06:28 +0200, "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid>
wrote in dk.videnskab.jura:

>
>"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse
>news:40e3c0c0$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
><klip>
>>
>> Jeg tror nu også at P-vagterne har styr på deres ruter, så de god ved om
>der
>> har været en kollega før.
>> Det er nok bedre at lave den på et sted hvor det er politiet der giver
>> bøden, de følger ikke i samme grad "faste" ruter.
>>
>Åbenbart ikke i min gade i København, hvor vi endda har to parkeringsvagter
>boende.
>Den samme bil står nærmest dagligt ulovligt parkeret (for tæt på vejkryds og

Det er politiet der skal håndtere færdselsloven, ikke p vagten.

>uden at have tre meters afstand til den fuldt optrukne linje i
>opmarcheringsbåsen) og jeg har set ejeren benytte sig af tricket flere
>gange...

Tja, hvad forhindrer dig i at fjerne sedlen ?

>Stort set alle andre biler der parkerer der bliver bustet.
>
>mvh,
>Thomas
>

--
Gerner
1423WU/6726hrs

Thomas VJ (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas VJ


Dato : 01-07-04 12:11


"Gerner" <nospamadres@postkasse.org> skrev i en meddelelse
news:t5r7e01frm3vgd4f9u3d6dvm44202l757m@4ax.com...

<klip>
> >Åbenbart ikke i min gade i København, hvor vi endda har to
parkeringsvagter
> >boende.
> >Den samme bil står nærmest dagligt ulovligt parkeret (for tæt på vejkryds
og
>
> Det er politiet der skal håndtere færdselsloven, ikke p vagten.
>
Det har nu været P-vagterne der har givet de andre biler på nogenlunde samme
plads P-bøder...

> >uden at have tre meters afstand til den fuldt optrukne linje i
> >opmarcheringsbåsen) og jeg har set ejeren benytte sig af tricket flere
> >gange...
>
> Tja, hvad forhindrer dig i at fjerne sedlen ?
>
Er det ikke ulovligt - altså at jeg fjerner noget som helst på en anden
mands bil?

mvh,
Thomas



Ole Andersen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Ole Andersen


Dato : 01-07-04 15:43

Thomas VJ wrote:
> Det har nu været P-vagterne der har givet de andre biler på nogenlunde samme
> plads P-bøder...

Er det bøder eller parkeringsafgifter?

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.org
Thesis #95: We are waking up and linking to each other. We are
watching. But we are not waiting. - Cluetrain Manifesto

Ivar Madsen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 03-07-04 15:49

Ole Andersen skrev:

> Er det bøder eller parkeringsafgifter?

Kan man få en parkerings *bøde* ?


--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
--------------------------------------------------------------------------------
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant
opdateret, dette er fixet, båndbredebegrænsningen er desvære fjernet igen.

Gerner (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 03-07-04 17:15

On Sat, 03 Jul 2004 16:48:55 +0200, Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Ole Andersen skrev:
>
>> Er det bøder eller parkeringsafgifter?
>
>Kan man få en parkerings *bøde* ?

Ja hvis det sker ifølge færdselsloven.

§ 118. Med bøde, jf. dog stk. 4, straffes den, der:

1) overtræder § 3, stk. 1 og 2, §§ 4-8, § 9, stk. 2, § 10, § 12, §§ 14-52, §
54, stk. 2-4, § 55 a, stk. 1, § 60, stk. 5, § 60 a, stk. 5, **) § 62, stk. 2 og
3, §§ 63-65, § 67, § 70, stk. 1 og 2, § 72, §§ 74-75, § 78, stk. 3, §§ 80-82, §
83 a, § 84, stk. 2, §§ 86-88, §§ 97-99 og § 105,

2) tilsidesætter vilkår for en tilladelse i henhold til loven eller i henhold
til forskrifter udstedt i medfør af loven eller

3) undlader at efterkomme forbud eller påbud, der er meddelt i henhold til
loven eller i henhold til forskrifter udstedt i medfør af loven.

Jfr. § 28.

Hvis det sker ifølge kommunens parkeringsrestriktioner, må det fremgå af deres
regler hvad det kaldes.

Iøvrigt står der i FL også ordet afgifter bla.a. i overskrifter.

--
Gerner
1434WU/6775hrs

Ivar Madsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 06-07-04 17:34

Gerner skrev:

>>Kan man få en parkerings bøde ?
> Ja hvis det sker ifølge færdselsloven.

Nogen der har fået en, eller kender nogen der har fået en pakerings *bøde*
og ikke pakerings /afgift/ ?


Xpostet, til relevante grupper, med FUT tilbage til juragruppen, hvor tråden
stammer fra.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
--------------------------------------------------------------------------------
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant
opdateret, dette er fixet, båndbredebegrænsningen er desvære fjernet igen.

Asbjorn Hojmark (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 06-07-04 21:21

On Tue, 06 Jul 2004 18:33:35 +0200, Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> Nogen der har fået en, eller kender nogen der har fået en
> pakerings *bøde* og ikke pakerings /afgift/ ?

Jeg har i hvert fald fået en 'billet' af politiet en gang (for en
skråparkering[1]), men om den faktisk var benævnt "bøde" eller
"afgift", husker jeg ikke.

-A
[1] De 15-20 andre biler samme sted havde også alle fået en.
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Asbjorn Hojmark (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 06-07-04 22:00

On Tue, 06 Jul 2004 18:33:35 +0200, Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> Nogen der har fået en, eller kender nogen der har fået en
> pakerings *bøde* og ikke pakerings /afgift/ ?

Jeg har lige rodet i mine kvitteringer, og jeg har et par fra
Frederiksberg og Københavns kommuner, og de er begge benævnt
"parkeringsafgift".

Jeg fandt også den fra Københavns Politi (for en skråparkering),
og den hedder også "parkeringsafgift", ligesom det benævnes en
"afgiftpålæggelse". Den er nogle år gammel (12dec00), men mon
ikke, det hedder det samme i dag?

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Henrik Bøgh (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 07-07-04 08:04

Ivar Madsen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Nogen der har fået en, eller kender nogen der har fået en pakerings *bøde*
> og ikke pakerings /afgift/ ?

Nej men jeg har set politiet uddele en parkeringsbøde i St. Kongensgade til
en der havde parkeret på hjørnet mellem St. Kongensgade/Dr. Tværgade:

| |
| |
------------| |------------------

St. Kongensgade
%
------------| %|------------------
| |
| |
Dr. Tværgade


Hvor det øverste procenttegn ca. udgør fordækkene og det bagerste udgør
bagdækkene. Bilen holdt tændt med taxablink og chaufføren var væk i mindst
flere minutter.

[...]

> Med venlig hilsen Ivar Madsen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"I'll be right back, take your clothes off"
-- Jamie Lee Curtis as Wanda in 'A Fish Called Wanda'


Reino Andersen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 07-07-04 08:51

Henrik Bøgh :

> Nej men jeg har set politiet uddele en parkeringsbøde i St.
> Kongensgade til en der havde parkeret på hjørnet mellem St.
> Kongensgade/Dr. Tværgade:

Hvordan kunne du se, at det var en parkeringsbøde og ikke en
parkeringsafgift?

--
Reino



Henrik Bøgh (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 07-07-04 08:56

Reino Andersen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Hvordan kunne du se, at det var en parkeringsbøde og ikke en
> parkeringsafgift?

Det sagde politimanden at det var.

> Reino

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Jeg slipper sgu' altid en lille en når jeg ser Morten Stig"
-- Carsten Bang som subsistensløs i 'Vindhætterne'


Thomas VJ (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas VJ


Dato : 03-07-04 21:54


"Ole Andersen" <news@palnatoke.org> skrev i en meddelelse
news:cc17to$vh3$1@news.cybercity.dk...
> Thomas VJ wrote:
> > Det har nu været P-vagterne der har givet de andre biler på nogenlunde
samme
> > plads P-bøder...
>
> Er det bøder eller parkeringsafgifter?
>

Det er vel parkeringsafgift når det er en P-vagt der har udskrevet den...

I forhold til det opringdelige spørgsmål (Er det strafbart at genbruge en
P-bøde/P-afgift) er det vel næppe så interessant om det er en bøde eller en
afgift?

mvh
Thomas



Gerner (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 01-07-04 16:09

On Thu, 1 Jul 2004 13:10:56 +0200, "Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid>
wrote in dk.videnskab.jura:


>> Det er politiet der skal håndtere færdselsloven, ikke p vagten.
>>
>Det har nu været P-vagterne der har givet de andre biler på nogenlunde samme
>plads P-bøder...

Så er det nok fordi de har overtrådt en eller flere parkeringsrestriktoner der
ligger inden for p vagtens kompetance. Kan du påvise at de har fået en bøde for
at pakere ulovligt i henhold til færdselsloven ? Så vidt jeg forstår er
pakeringrestriktioner en kommunal erfære og bøder (parkeringsafgifter ?) går til
kommunekassen ?
Færdselsbøder går i statskassen ?

>
>> >uden at have tre meters afstand til den fuldt optrukne linje i
>> >opmarcheringsbåsen) og jeg har set ejeren benytte sig af tricket flere
>> >gange...
>>
>> Tja, hvad forhindrer dig i at fjerne sedlen ?
>>
>Er det ikke ulovligt - altså at jeg fjerner noget som helst på en anden
>mands bil?

Det kommer an på hvem der ejer et stykke papir nogen har sat på bilen.
Må p vagten fjerne sedlen og kikke på den for at se om den er "ægte" ?
Hvis den er ægt og du fjerner den, hvad vil "ejermanden" så gøre ?
Anmelde dig for tyveri og dermed skulle forklare hvad en gammel p bøde gør på
bilen, som er ulovligt parkeret ? Han vil nok skulle betale både p bøden (hvis
den ike er betalt) og /men i hvertfald parkeringsbøden.
Og beviser mod dig ? Tja, griber han dig ikke i gerningsøjeblikket, så.....
>
>mvh,
>Thomas
>

--
Gerner
1424WU/6731hrs

Henrik Bøgh (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 07-07-04 11:07

Gerner faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> On Thu, 1 Jul 2004 12:06:28 +0200, "Thomas VJ"
> <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in dk.videnskab.jura:

[...]

>>Åbenbart ikke i min gade i København, hvor vi endda har to
>>parkeringsvagter boende.
>>Den samme bil står nærmest dagligt ulovligt parkeret (for tæt på vejkryds
>>og
>
> Det er politiet der skal håndtere færdselsloven, ikke p vagten.

Jeg så tilfældigvis faktisk en P-afgift fra Københavns Kommune for 10
minutter side da jeg var ude at gå. Følgende tekst var derpå:

----------------------------------------

Københavns Kommune

Afgiftnr: 322912XXXX
Beløb: 510.00 Kr.
Reg.Nr: DK AA11111
Biltype:
Fabrikat Mærke

Dato/klokkeslet:
Fra: 07/07/2004 10:32
Til: 07/07/2004 10:34

Gade/Plads:
BORGERGADE
UD FOR NN

Overtrædelse:
22 I/FRA VEJKRYDS
22a. Vejkryds
Deres køretøj er i strid med FÆL §
29, stk. 1. nr. 2, henstillet i vejkryds
eller inden for en afstand af 10
meter fra den tværgående
kørebanes eller cykelstis nærmeste
kant eller for tæt på en
gadeudmunding til en rundkørsel.
FÆL § 121. stk. 1. nr. 3.

Afstand: 05.60 m

----------------------------------------

Sådan meget apropos det vi lige har diskuteret herinde :)

[...]

> 1423WU/6726hrs

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Hvad fanden er der nu i vejen med Dresden??"
-- Casper Christensen som Casper i 'Langt fra Las Vegas'


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste