træer i skel ?
Fra : johnni andersen

Dato : 28-06-04 22:42

jeg har et problem med et træ placeret i skellet , kan min nabo egenhændigt
skære det ned eller er det en fælles beslutning , træet er 50 år gammelt og
hvem der har plantet det er der ingen der er sikre på mere

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 30-06-04 19:51

"johnni andersen" <johnni@winther-andersen.dk> wrote in message
> [...]
og
> hvem der har plantet det er der ingen der er sikre på mere

Hvis træet står nøjagtigt i skellet gælder den almindelige uskrevne naboret
iflg. www.hegnsloven.dk. Efter min overbevisning skal i således være enige
om nedskæringen. Hvis det dog kun er grene på egen side af skellet kan han
naboen godt beskære træet.
Hvis der opstår stridigheder omkring hvorvidt træet står lige i skellinien
eller lidt inde på din eller naboens grund kan i kontakte en landinspektør,
der kan afgøre spørgsmålet.

Mvh. Michael
--
e-mail: michael_laursen@tele2adsl.danmark (ret danmark til dk)
Hvorfor vente med at bruge de penge, man ikke har,