Civile sager - bilagsnummerering
Fra : Svend Pedersen

Dato : 28-06-04 15:35

Jeg er ved at udarbejde svarskrift i en sag hvori min kæreste er stævnet. Vi
har besluttet at være selvmødere (selvmordere...). Ved nogen af jer kloge
folk, om der er formelle krav til bilagsnummereringen?

Har sagsøger og sagsøgte hver sin nummerrrække, der begynder med 1 - eller
har sagen en unik nummerrække, så jeg skal fortsætte nummereringen hvor
sagsøgers numre sluttede?

Jeg ved godt det er et banalt spørgsmål for mange af jer, men jeg tænkte det
var hurtigere at søge hjælp her end at slå op i tykke bøger.

På forhånd tak

Svend

Fra : Peter G C

Dato : 28-06-04 17:37

"Svend Pedersen" <glem@det.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at udarbejde svarskrift i en sag hvori min kæreste er stævnet.
Vi
> har besluttet at være selvmødere (selvmordere...).

Generelt en dårlig beslutning. Kan I ikke få retshjælp via forsikring eller
fri proces?

> Ved nogen af jer kloge
> folk, om der er formelle krav til bilagsnummereringen?

Ja, det er der.

> Har sagsøger og sagsøgte hver sin nummerrrække, der begynder med 1 - eller
> har sagen en unik nummerrække, så jeg skal fortsætte nummereringen hvor
> sagsøgers numre sluttede?

Sagsøgers bilag har numre - startende med 1.

Sagsøgtes bilag har bogstaver - startende med A.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Svend Pedersen

Dato : 28-06-04 18:33

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi
>
> Generelt en dårlig beslutning. Kan I ikke få retshjælp via forsikring

Næppe, men så svær er sagen heller ikke at vinde. Jeg regner med et forlig,
for sagsøgers advokat har sovet i timen. Belært af erfaringen er jeg meget
tilbageholdende med at bruge penge på advokater, for de svigter meget
hyppigt.

Eksempelvis kostede det min ekshustru 210.000 kroner + advokatomkostninger
at bruge advokat fremfor at forlige vor bodelingssag direkte med mig. HAN
sov nemlig også i timen, og det udnyttede jeg.

Så det med "selvmordere" tager jeg ikke selv alvorligt, selv om jeg er helt
klar over, at det "generelt" er en dårlig beslutning.

> Sagsøgers bilag har numre - startende med 1.
>
> Sagsøgtes bilag har bogstaver - startende med A.

Jeg takker mange gange.

Fra : Jens Horstmann

Dato : 28-06-04 23:13

> Jeg ved godt det er et banalt spørgsmål for mange af jer, men jeg tænkte det
> var hurtigere at søge hjælp her end at slå op i tykke bøger.

Selvom de tykke bøger kan virke skræmmende, kan I få uvurderlig hjælp
ved at låne "Civilprocessen" af Bernhard Gomard på biblioteket. Det ER
en tyk satan, men den er meget præcis og kan give jer svar på mange
andre ting i forløbet.

Hvis I er i tvivl om noget, bør I iøvrigt ikke spørge her, når det
gælder noget så vigtigt som at undgå formelle fejl, men blot spørge
retten, der har vejledningspligt overfor selvmødere.

I sidste ende bør I gå til én af de gratis retshjælp, der findes rundt
omkring.

Jeg er ked af, at jeg ikke på stående fod kan komme med svaret, men
blot råde jer til at være 110% sikre på, hvad I foretager jer af
rettergangsskridt - hvilket med al respekt ikke er noget, I bliver her
på NG'en (ingen ramt, ingen truffet).

/Jens