Oregon-kur
Fra : Preben Boch

Dato : 08-05-01 11:39

Er de nogen, der kender noget til en slankekur, som skulle være lavet på
Oregon University Hospital?
Man gennemfører tre dage med diæt bestående af syre- og bas-mad. Derefyter
fire almindelige dage og så forfra. Jeg har prøvet den nu 4 gange, og hver
gang ryger der et kilo. Og det bedste af det hele: jeg har ikke taget på i
forbindelse med rygestop!
Kender du noget til kuren, vil jeg meget gerne høre om dine erfaringer eller
viden.
Venlig hilsen
Preben

Fra : Kata

Dato : 08-05-01 14:57

Preben Boch <boch@mail.dk> skrev:
> Er de nogen, der kender noget til en slankekur, som skulle være lavet

> Oregon University Hospital?

På Oregon Uni.Hosp. vil de næppe blive beærede over denne påstand

> Man gennemfører tre dage med diæt bestående af syre- og bas-mad.
Syre-base teorien bag denne kur har ikke noget videnskabeligt fundament
(selv om en såkaldt (selvudnævnt) "ernæringsekspert" en gang har
proklameret sin kærlighed til denne diæt på TV).

> [...]
hver
> gang ryger der et kilo. Og det bedste af det hele: jeg har ikke taget
Tillykke med vægttabet. Hvis du har tabt dig er det enten fordi du har
indtaget færre kalorier end du har forbrændt, eller forbrændt flere end
du har indtaget.

> Kender du noget til kuren,
De varianter af syre-base-kure, jeg har set, er ret kalorie-fattige (ca.
1000 kcal/dag) og de fleste mennesker - med et normalt stofskifte - vil
tabe sig på en sådan diæt.

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata