Status efter Bol d'Or'ens "vinterhi"
Fra : Sand

Dato : 08-05-01 13:39

I weekenden fik jeg synkroniseret Bol d'Oren og nu, hvor den er kørt
rigtig til efter top-renovering af motoren, og den har fået monteret det
gamle 4-1 Marving-system og er dyset ind efter egen måling, skal jeg da
lige love for, at det er blevet en anden cykel :0).
Faktisk har den fået så meget ekstra moment, at jeg en enkelt gang har
oplevet koblingen slippe ved max.moment. Jeg kan også mærke den mere
jævne motorgang og i går målte jeg den til 210 rigtige km/t ud af lige
vej, med 9.500 O/min.
Pga. en lidt højere gearing skal den bruge noget vej for at komme over
9.500, men det er nok meget sundt, da motoren jo kører med forholdsvis
høj stempelhastighed.
Jeg har også fået sænket forenden yderligere, så sammen med 17"
forhjulet, den ekstra kraftige forgaffelbro og styrdæmper monteret, er
den blevet meget mere styrevillig og stabil, specielt ved lange,
"højfart"-kurver.
Bagenden har jeg fået løftet ~5cm og mit 18" baghjul er blevet monteret
med BT20 (160/60), hvilket har givet en meget mere jævn nedlægning i
svingene.
Den har nu, i år, kørt ~2.000km og har ikke brugt eller svinet med olie,
det er sgu helt rart at kunne se andet end røg i spejlene :0).
Næste projekt er at få færdiggjort et nyt Laser 4-1-system og få
færdiggjort min digital-instrumentering, som mangler en del finpudsning.

--
Mvh. Sand

Fra : Morten Juel

Dato : 08-05-01 13:46

og den har fået monteret det
> gamle 4-1 Marving-system og er dyset ind efter egen måling,
[snip] kan du den slags, og hvor mange pilz eller HARD cash koster det at få
gjort ?? hvis du altså er frisk !
Mvh
Morten
XS400 Seca

Fra : Sand

Dato : 08-05-01 13:52

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [snip] kan du den slags, og hvor mange pilz eller HARD cash koster det
at få
> gjort ?? hvis du altså er frisk !
Jeg har lavet et interface til en CO-sonde, som jeg er ved at få
installeret i mit nye Laser-system. Interfacet viser blandings-forholdet
vha. lysdioder (8stk.), som måles vha. sonden lige efter de 4 forrør er
samlet. Den er stadig ikke helt kalibreret ind, men jeg tester den op
mod en kalibreret CO-måler på et autoværksted, hvor den eksterne sonde
stoppes ind i udstødningen bagfra.(ikke noget perverst)
Jeg er derfor ikke helt sikker på målingen endnu og der er også mange
meninger om, hvordan den rigtige måling skal udføres, så endnu tør jeg
ikke rigtigt gøre det på andres maskiner end min egen, som også kommer
på rullefelt ved Rydberg, når det nye Laser er monteret, så jeg får
lavet en "ordentlig" inddysing, og så kan jeg jo se om min egen måler
virker.

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : Morten Juel

Dato : 08-05-01 14:00

ok, Det lyder helt vildt fedt, er det noget du har diagrammer osv på ?
Og hvorn ved du hvad der er det bedste forhold, er det noget fabrikken
angiver ?
Hvis jeg laver sådan en dims, kan jeg få mit arb til at calibrere den, vi
har en Tek afd, som bare kan alt )
Men skal den sidde i når maskinen får MAKS thrust ?

Mvh
Morten **som er meget interesseret**

Fra : Jonas Holt

Dato : 12-05-01 08:57

> ok, Det lyder helt vildt fedt, er det noget du har diagrammer osv på ?
> Og hvorn ved du hvad der er det bedste forhold, er det noget fabrikken
> angiver ?
Mon ikke det følger naturlovene?

> Hvis jeg laver sådan en dims, kan jeg få mit arb til at calibrere den, vi
> har en Tek afd, som bare kan alt )
> Men skal den sidde i når maskinen får MAKS thrust ?

For at få svar på alle dine mange spgm. kan du jo lige tjekke nedenstående link.

http://home.worldonline.dk/~lwei/tuning/justering.htm

Jonas Holt & CBR600F2