BMW system 4 vs system 4 evo
Fra : Henrik Olsen

Dato : 08-05-01 11:36

Er der nogle der har kendskab til forskellen mellem den "gamle" system 4
hjelm og så den nye 'evo'? Jeg ved at der er kommet større spoiler bagpå,
men der skulle også være lavet lidt om på hagestykket, og det er dette jeg
er specielt interesseret i, da jeg synes den gamle perforerede hagekant (mod
vind og vejr) sad for tæt og generede - selvom jeg ikke ligefrem har stor
dobbelthage. Kender en del andre med problemet, og vi er spændte på om det
er løst / ændret.

Fra : Carsten

Dato : 09-05-01 07:50

"Henrik Olsen" <ho_maps@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> dobbelthage. Kender en del andre med problemet, og vi er spændte på om det

Hmmm, Henrik, nu ved jeg faktisk ikke om det er en "evo" jeg har fået købt
mig, men jeg har købt den her i marts 2001 hos BMW i hvid/rødovre. Den havde
formentlig overvintret der. Er det en evo, eller kom den først som ren 2001
model ? Den er metalic grå kan jeg afsløre, og der er en lang/bred spoiler i
nakken.
Anyways, jeg har ikke problemer med hage-afdækningen. Den skal lige vippes
lidt nedad for at komme forbi spændet når jeg lukker ned, men det er ikke
noget problem.
Jeg er dog lidt skuffet over hjelmens lyd-dæmpning og vindstøj. Jeg synes at
den er meget værre end min gamle Shoei RXR. Jeg havde egentlig forventet mig
lidt mere af en BMW hjelm.
Prisen var helt OK. Den kostede jo egentlig 3.200,- + dobbeltglas-visir til
omkring 750,- men jeg fik et tilbud på det hele på 3.000,- hvis jeg kunne
passe en af de hjelme han havde i forretningen. Det var der ingen problemer
med - han havde nok 20-25 i mange størrelser og farver.

Carsten

Fra : Henrik Olsen

Dato : 09-05-01 09:26

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
at
> den er meget værre end min gamle Shoei RXR. Jeg havde egentlig forventet

Hmmm, interessant. Har andre lignende erfaringer med BMW System 4 vs andre
mærker?