Artikel om bjergpas i europa
Fra : Anders Rude Andersen

Dato : 08-05-01 10:49

Jeg er i gang med at planlægge min sommerferie, og kom i tanke om, jeg
engang havde læst en artikel om de forskellige bjergpas i europa. Jeg mente
artiklen var i Bike, men det er ikke lykkedes mig at finde den.

Så der skulle vel ikke være en venlig sjæl der ligger inde med den, og gad
og scanne den ? =:)

Jeg har også søgt på nettet om sider med info og erfaringer om MC reje i
europa, men har ikke haft det stor held !
Så nogle guldkorn i den retning ville også være fedt....

Turen jeg så småt er ved at planlægger er sat til 4 uger og går i grove træk
fra DK til Italien, Frankrig,Spanien, Andora, Frankrig, Holland, DK.

Er der nogle ting jeg skal være specielt opmærksom på ang. de ovennævnte
lande ?

Anders Rude
SV650S

Fra : Henry

Dato : 08-05-01 12:53

> [...]
> artiklen var i Bike, men det er ikke lykkedes mig at finde den.
>
> Så der skulle vel ikke være en venlig sjæl der ligger inde med den, og gad
Jeg vil gerne kikke efter noget i de Bike's jeg har!.

> [...]

træk
> fra DK til Italien, Frankrig,Spanien, Andora, Frankrig, Holland, DK.
Ja jeg har et godt råd, med mindre du har et halvt års sommerferie, så bør
du nok dæmpe dine ambitioner lidt, det er et temmeligt stort område at dække
på en normal sommerferie. Jeg har prøvet lignende ture et par gange dvs.
7-8000km på 3 uger. Når man kommer hjem opdager man at man har glemt at
holde "ferie", det hele gik op i at kører og besøge tankestationer. Så
heller indsnævre området lidt og nyde det lidt mere de steder man kommer
til. Koncentere dig hellere om et af de store lande og aflæg eventuelt de
mindre nabo lande et visit.
Du kan jo bare tøffe afsted igen til næste år til et af de andre store
lande.

> Er der nogle ting jeg skal være specielt opmærksom på ang. de ovennævnte
> lande ?
De er for fede!

Henry

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-05-01 14:03

Jeg kørte en lignende tur sidste år, jeg var dog ikke i Andorra og Holland.
Jeg kan varmt anbefale, når nu du er dernede alligevel, at kører en tur
igennem Schweiz ad landevejen, fede veje og et par fede bjergpas. Vi
tilbagelagde ca. 4500 km på 14 dage.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : james

Dato : 08-05-01 18:21

> Turen jeg så småt er ved at planlægger er sat til 4 uger og går i grove træk
> fra DK til Italien, Frankrig,Spanien, Andora, Frankrig, Holland, DK.

Vi planlægger en lign tur, bare uden det meste af Frankrig, ingen Spanien eller
Andorra. Det kan være at du kan overkomme så mange land, men vi har ihvertfald
valgt at tilbringe 2 uger i Italien...samt tage toget fra Hamburg til Basel.
Med 2 forskellige "baser" i Italien, kan vi ta' på dagsture i området og komme
"hjem" om aftenen, istedenfor at måtte pakke ud og pakke hver dag. Måske en
overvejelse værd for dit eget vedkommende?

God tur!

-james & kirsten

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 09-05-01 08:43

Hej Anders
Prøv den her adr http://www.motorbike-pals.com/alpenpaesse/index.html
Jeg skal selv køre en lignenede tur til sommer på 3 uger
Hvis du er intrersseret så se min hjemmeside under ferier
http://home13.inet.tele.dk/piraten/