Doom 3
Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 03-08-04 02:03

Nå, hvad siger i så til id´s nye vidunder?

Jeg har gennemført et par baner, og er rimeligt ambivalent. Grafikken er
,som forventet, helt suveræn. Den uhyggelige mørke atmosfære er virkeligt
skræmmende. Spillet er imo noget mere skræmmende end Half-Life. Ja faktisk
har Doom 3 mange lighedspunkter med HL, og det er faktisk også det der er
problemet imo. Istedet for rendyrket at bruge stilen fra Doom 1/2 og Serious
Sam, har de besluttet sig for at et moderne FPS har stort set samme historie
som HL (i starten anyway). Ja Half-Life er da et fremragende spil, men det
er altså ikke det spil jeg forventede mig af Doom 3. Jeg ville have det gode
gamle spil, med et kraftigt opdateret fysik og grafik motor. Serious Sam har
bevist det kan lade sig gøre, så det er en skam id beslutter sig for at lave
en Half-Life klon. Især når HL2 alligevel er på trapperne, og sandsynligvis
bliver et bedre spil i "research station fucker totalt op, og vores helt må
rende rundt og bekæmpe monstre der pludseligt dukker op" genren. id var i
Romero/Carmack dagene revolutionære på deres felt, men den tid er forlængst
overstået efter at Carmack har overtaget totalt.Men så kommer der vel i det
mindste nogle fede mods og spil bygget over motoren :)

Men det er for tidligt at sige noget definitivt. Lad os se når vi har
gennemført det, og kaster os over multiplayer.

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 02:13

"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> wrote in message

> Nå, hvad siger i så til id´s nye vidunder?

Æh, ikke så meget endnu, da det jo ikke er udkommet!

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-04 02:36

> Æh, ikke så meget endnu, da det jo ikke er udkommet!

Jojo, enkelte shops i USA har stukket release datoen op hvor solen aldrig
skinner, og så har de venlige crackere fået deres fingre i spillet, så nu
kan det hentes overalt...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Stefan Clausen

Dato : 03-08-04 12:14

http://www.tomshardware.com/hardnews/20040802_153541.html

Fra : AJC

Dato : 03-08-04 13:15

"Stefan Clausen" <stefan-clausen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> http://www.tomshardware.com/hardnews/20040802_153541.html

Ja, idioter er der nok af!

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 04:08

In article <410f81a6$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "AJC" <@>
says...
> "Stefan Clausen" <stefan-clausen@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Ja, idioter er der nok af!

Ja ikke mindst dem der besluttet at spillet ikke skulle ud samtidig over
hele verdenen - tsk tsk.

Fra : Carsten

Dato : 03-08-04 07:54

Udkommer Doom 3 på DVD, på CD'er eller på begge dele ?

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-08-04 08:45

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Udkommer Doom 3 på DVD, på CD'er eller på begge dele ?

CD 6 stk.

Kurt

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-04 10:59

> CD 6 stk.

Underligt, den crackede udgave er kun på 3skiver...

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-08-04 13:36

Kurt Lund wrote:
> "Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> CD 6 stk.

Nej, 3 CD'er. Jeg læste et interview for nogle uger siden med en af de høje
herrer. Det skulle komme på 3 CD'er og fylde ca. 2GB på harddisken efter
installation. Linket kan jeg desværre ikke lige komme på . Hvis nogen
skulle være interesseret i hvordan forskellig harddware håndterer Doom3 er
der måske lidt tips at hente her:

The Official DOOM 3 [H]ardware Guide

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQ0

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-08-04 13:41

Per Nielsen wrote:

Ja ja, så fandt jeg selvfølgelig linket lige bagefter

id Software talks DOOM 3 and beyond
http://pc.gamespy.com/pc/doom-3/532605p1.html

How many CDs is the game shipping on?
Three.
Can you give us any idea how much hard drive space everyone will need?
About 2 GB. Also, tell people to defrag their hard drive before they
install!

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-08-04 08:44

> Men det er for tidligt at sige noget definitivt. Lad os se når vi har
> gennemført det, og kaster os over multiplayer.

Det kunne da være interessant at høre hvor du fået fra ;)
Og multiplayer AHA ;)

Kurt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-08-04 09:09

"Kurt Lund" wrote

> Det kunne da være interessant at høre hvor du fået fra ;)

Det er udkommet (2/8) i nogle lande, evt pga preorder?

- Peter

Fra : Kim Høegh-guldberg

Dato : 03-08-04 09:21

Hvilke lande skulle det være??????

Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-08-04 19:35

"Kim Høegh-guldberg" wrote

> Hvilke lande skulle det være??????

amazon.com har den

amazon.co.uk releaser den 13/8

- Peter

Fra : Martin T.

Dato : 04-08-04 13:23

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message
> "Kim Høegh-guldberg" wrote

> amazon.com har den
>
> amazon.co.uk releaser den 13/8

Jeg har lige modtaget en mail fra cd-wow at de har afsendt spillet til mig i
dag..

Mvh
Martin T

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 04-08-04 15:14

"Martin T." <ThodeRemove@besked.com> wrote in message

> Jeg har lige modtaget en mail fra cd-wow at de har afsendt spillet til mig
> dag..

Me too, men hvad hjælper det, når jeg ikke har modtaget mit GeForce 6800 GT
endnu!!!

Jeg nægter simpelthen at spille DOOM 3 med mit GeForce 3 Ti 200!

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-08-04 16:42

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse

> Me too, men hvad hjælper det, når jeg ikke har modtaget mit GeForce 6800
GT
> endnu!!!
>
> Jeg nægter simpelthen at spille DOOM 3 med mit GeForce 3 Ti 200!

Hov hov hvad er der nu pludselig i vejen med det!? :)

Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 04-08-04 17:57

> Me too, men hvad hjælper det, når jeg ikke har modtaget mit GeForce 6800
GT
> endnu!!!
>
> Jeg nægter simpelthen at spille DOOM 3 med mit GeForce 3 Ti 200!

Prøv det dog! Så kan du se hvor meget det "batter" at få sådan et kort ;)

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 23:51

> Me too, men hvad hjælper det, når jeg ikke har modtaget mit GeForce 6800
GT
> endnu!!!
>
> Jeg nægter simpelthen at spille DOOM 3 med mit GeForce 3 Ti 200!

Godt at jeg har fået et GF8000U idag

Nu skal jeg så bare have købt Doom3 også! :)

Lars B

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 05-08-04 00:17

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message
> "Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse

> mig

> GT

> Godt at jeg har fået et GF8000U idag

Svin!

> Nu skal jeg så bare have købt Doom3 også! :)

Når jeg engang (sikkert om nogle måneder) modtaget mit kort, så kunne vi jo
mødes online. Så kunne jeg jo vise dig, hvordan det skal spilles!

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 10:49

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> wrote in message

> Svin!

Du gættede nok at der skulle stå GF6800U :)

> Når jeg engang (sikkert om nogle måneder) modtaget mit kort, så kunne vi
jo
> mødes online. Så kunne jeg jo vise dig, hvordan det skal spilles!

Det var da en god ide :)

Jeg siger til når jeg har fået det købt...

Lars B

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 03-08-04 15:12

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kunne da være interessant at høre hvor du fået fra ;)
> Og multiplayer AHA ;)

Har prøvet det lidt, er faktisk lidt træt af singleplayer. Håber snart der
kommer nogle mere åbne baner alá de gamle Doom spil. Der er alt for mørkt og
klaustrofobisk i starten.
Der er faktisk en del der spiller det multi allerede, men om en uge er der
nok "lidt" flere :)

Fra : Gerner

Dato : 03-08-04 09:55

On Tue, 3 Aug 2004 03:02:58 +0200, "Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> wrote in
dk.spil.computer:

>Nå, hvad siger i så til id´s nye vidunder?

Der er en fejl i denne tråd, kan du gætte hvilken ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-04 11:00

> Der er en fejl i denne tråd, kan du gætte hvilken ?

nix

Fra : iddqd

Dato : 03-08-04 12:31

Klaus G. wrote:

> nix

Det var forhåbentlig ironi.

Doom 3 er en FPS hvilket betyder det høre til i en undergruppe, tråden
er altså OT (OFF TOPIC).

Mvh

Bruno

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-04 13:29

> Det var forhåbentlig ironi.
>
> Doom 3 er en FPS hvilket betyder det høre til i en undergruppe, tråden
> er altså OT (OFF TOPIC).

Den kan jo ikke være 100% OT; for det er jo trods alt et spil? :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-08-04 14:35

Klaus G. wrote:

> Den kan jo ikke være 100% OT; for det er jo trods alt et spil? :)

Når der findes en undergruppe, så er indlæg automatisk 100% Off Topic
alle andre steder.

FUT:dk.admin.netikette

Jesper G. Poulsen

Fra : Gerner

Dato : 03-08-04 14:51

On Tue, 3 Aug 2004 14:28:38 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

>Den kan jo ikke være 100% OT; for det er jo trods alt et spil? :)

Hvorfor så ikke debattere pc spil m.m. i dk.spil.andre-emner ? Det er jo spil
ik'

Mon ikke fundatsen siger lidt om hvilke emner der kan debatteres.

Og dem der debattere far cry i denne gruppe er også forkert på den.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 03-08-04 14:27

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i en meddelelse
> Doom 3 er en FPS hvilket betyder det høre til i en undergruppe, tråden
> er altså OT (OFF TOPIC).

Men så igen er det warez han snakker om så er det vel helt hen i vejret.

/Kenneth Iversen

Fra : iddqd

Dato : 03-08-04 14:51

Kenneth Iversen wrote:

> Men så igen er det warez han snakker om så er det vel helt hen i vejret.

Måske, vi ved faktisk ikke om der er tale om en lovlig version. Manden
kan jo havde fået den i US, og måske endda selv båret den i sine hænder
til lille Danmark

Mvh

Bruno (Der forøvrigt ikke gider købe Doom3 før det er på tilbud)

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-04 16:36

> Måske, vi ved faktisk ikke om der er tale om en lovlig version. Manden
> kan jo havde fået den i US, og måske endda selv båret den i sine hænder
> til lille Danmark

Jeps, der er snart ved at gå EkstraBladet i den...

Dog tyder noget på at det ikke er en lovlig udgave han har, men intet er
100% sikkert jo.

Fra : Gerner

Dato : 03-08-04 14:42

On Tue, 3 Aug 2004 11:59:55 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

>nix

Titel : Doom 3
System : PC Spil
Genre : FPS Spil
Udgivelse : 13. august 2004

Kan du se fejlen nu ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Simon Nejmann

Dato : 03-08-04 15:12

On Tue, 03 Aug 2004 15:42:01 +0200, Gerner <nospamadres@postkasse.org>
wrote:

>Titel : Doom 3
>System : PC Spil
Hmm, de to peger ikke mig mod nogen fejl.

>Genre : FPS Spil
Aha, du kunne tænke på at tråden her er off topic i den her
nyhedsgruppe, og at den burde være i
dk.spil.computer.first-person-shooter - men på den anden side, så
ville du vel have smidt et fut i din første post, i stedet for at
opfordre til at fortsætte her.

>Udgivelse : 13. august 2004
Hmm, den her giver heller ikke nogen hints - ud over at være
irrelevant pga. det her link Stefan postede i den her tråd:

http://www.tomshardware.com/hardnews/20040802_153541.html
**
Our sources have confirmed that software pirates have already put Doom
3 on the Internet, mainly on Bittorrent and Mirc channels. This is a
full version and not a press or beta version. By last estimates it has
been downloaded about 50,000 times.
**

På den anden side så kan du måske argumenterer for at warez pr.
definition er en fejl. Men det gør vel ikke at tråden har en fejl som
sådan...?

>Kan du se fejlen nu ?
Sorry, du bliver nød til at give flere hints...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Zif

Dato : 03-08-04 20:30

Hvordan estimerer de at spillet er blevet downloadet 50.000 gange?

Det må da være rimeligt umuligt.

Zif

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-04 22:35

> Det må da være rimeligt umuligt.

Hvorfor? Det er jo et spil alle bare vil have fat i før naboen får det.

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-08-04 08:20

Zif wrote:
> Hvordan estimerer de at spillet er blevet downloadet 50.000 gange?
>
> Det må da være rimeligt umuligt.
>
> Zif

Måske bruger de selv Emule....?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : preben nielsen

Dato : 03-08-04 18:32

"Gerner" <nospamadres@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> Titel : Doom 3
> System : PC Spil
> Genre : FPS Spil
> Udgivelse : 13. august 2004
>
> Kan du se fejlen nu ?

Øj, hvor du har et kedeligt liv, Gerner.....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 03-08-04 15:06

> On Tue, 3 Aug 2004 03:02:58 +0200, "Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> wrote
in
> dk.spil.computer:

> Der er en fejl i denne tråd, kan du gætte hvilken ?

Fejl er nok lige overdrevet nok, for spillet er bestemt ikke ringe. Det
kunne bare være bedre. Og det nyskabende i spillet kan ligge på et meget
lille sted.

Fra : No Way

Dato : 03-08-04 23:20

> [...]
>
> Fejl er nok lige overdrevet nok, for spillet er bestemt ikke ringe. Det
> kunne bare være bedre. Og det nyskabende i spillet kan ligge på et meget

Fejl eller ej og WAREZ eller ej, det er da ligegyldigt i sammenhængen.

Af alle de der har lavet indlæg til denne tråd er der (ser det ud til)
sikkert 2 der har WAREZ udgaven af DOOM III

Man må så gå ud fra at resten ville fise ned og KØBE spillet, hvilket er det
store flertal.

Det er da POSITIVT

Og på http://www.doom3.com står der altså 3.August som udgivelses dato
Og den 13 er vist gældende for f.eks Danmark

Til sidst ! kan man allerede få et "Privat Server Fix" til spillet så man
kan spille On-Line på specielle Servere *GG*

No Way

Fra : devilman

Dato : 05-08-04 00:10

hvorfor .........der findes et keygen...........

---------------©---------------------------------------

Fra : Klaus G.

Dato : 05-08-04 01:07

> hvorfor .........der findes et keygen...........

Goddag mand økseskaft...

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 04:07

In article <cemo4m$n63$1@news.net.uni-c.dk>, nah@nah.org says...
> Nå, hvad siger i så til id´s nye vidunder?

ID udgiver det samme spil igen og igen, det eneste der er nyt er grafik
rutinerne.

Som æstetiker er jeg trist over de aldrig kan lave noget som er smukt,
men kun grimt, sygt, depraveret - indvolde, lige, misfoster, skeletter
og syge indvolde.
Nu siger de jo de vil lave et helt nyt som ikke har noget med tidligere
spil, jeg håber det bliver noget smukt. Med blomster evt ;)

Fra : SoftMan Brian

Dato : 06-08-04 08:22

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> Nu siger de jo de vil lave et helt nyt som ikke har noget med tidligere
> spil, jeg håber det bliver noget smukt. Med blomster evt ;)

hehe... Die, sunflower, DIE .... eller.... pas på, der er en rose bagved dig
..... oh yeah

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 10:32

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som æstetiker er jeg trist over de aldrig kan lave noget som er smukt,
> men kun grimt, sygt, depraveret - indvolde, lige, misfoster, skeletter

Glemmer du ikke at Doom 3 faktisk ikke på nogen måde er en efterfølger til
de foregående Doom's? Doom 3 skal forestille at være "den oprindelige Doom",
bare med en nyere motor, og det synes jeg er lykkedes meget godt!

> Nu siger de jo de vil lave et helt nyt som ikke har noget med tidligere
> spil, jeg håber det bliver noget smukt. Med blomster evt ;)

Hell no! Spacemarines goes camping?!

Lars B

Fra : PerX ...

Dato : 09-08-04 02:41

In article <41134eec$0$25968$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, "Lars B.
Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> says...
> [...]
> de foregående Doom's? Doom 3 skal forestille at være "den oprindelige Doom",
> bare med en nyere motor, og det synes jeg er lykkedes meget godt!

Hvor har jeg kommenteret det aspekt af spillet? Nej vel. Det er svært at
lave en smuk demon (Måske lige med undtagelse af en vis person i Angel
;)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-04 22:06

"PerX ..." wrote

> Som æstetiker er jeg trist over de aldrig kan lave noget som er smukt,
> men kun grimt, sygt, depraveret - indvolde, lige, misfoster, skeletter
> og syge indvolde.

Måske dette kunne have interesse?
http://collective.valve-erc.com/index.php?news=1063406328-45364000

- Peter