Red alert 2 på LAN
Fra : Kaj & Kari Bjerke Je~

Dato : 27-07-04 19:15

Hej.

Jeg har fundet det lidt ældre Red alert 2 frem og vil gerne spille dette
spil på mit hjemmenetværk (LAN).
Det kører dog via IPX - hvordan får jeg det til at virke mellem 2 PC med WIN
XP og alm. netkort.

Venlig hilen
Kaj

Fra : Lasse

Dato : 27-07-04 19:36

"Kaj & Kari Bjerke Jensen" <kkjensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spil på mit hjemmenetværk (LAN).
> Det kører dog via IPX - hvordan får jeg det til at virke mellem 2 PC med

Hej Kaj,

Du skal installere ipx/spx protokollen. Det kan du gøre i egenskaberne for
din netværkforbindelse i kontrolpanelet.

God fornøjelse!
--
Lasse

Fra : Colzen

Dato : 27-07-04 20:28

> [...]
>
> Du skal installere ipx/spx protokollen. Det kan du gøre i egenskaberne for
> din netværkforbindelse i kontrolpanelet.

Når IPX er installeret skal du derefter ind og give hver pc sit eget IPX nr
der står en masse 0'er til at starte med, på den ene pc ændrer du bare det
sidste til et 1 tal.
Så går du ind i spillet og ind i netværksopsætning og skrive 00.00.00.00 i
"Destanation Network" det skal gøres på begge pc'ere, så skulle du være
kørende til en masse sjove timer med et af de bedste spil der nogensinde er
lavet

Mvh
Colzen

Fra : Kaj & Kari Bjerke Je~

Dato : 27-07-04 21:13

Hej Colzen.

Jeg har gjort som du har oplyst, men det virker ikke.

I IPX protokollen har jeg ændret det sidste 0 til et 1-tal på den en PC
således at der står:00000001 og på den anden PC 00000000. Har i spillet i
"dista...Net...." sat begge PC til: 00.00.00.00.

Hvad skal der vælges i spillet ved " Networkcard" ?

Hvis det virker vil begge spilere vel fremgå af "players"

Venlig hil.sen
Kaj

Fra : Colzen

Dato : 28-07-04 14:02

> Hvad skal der vælges i spillet ved " Networkcard" ?
Der skal du ikke vælge noget, men bare lade den stå på den hvor den står.
Min står på: 00 00 00 01: 00 00 00 00 02

Og de andre felter er tomme undtagen "Destanation Network"

> Hvis det virker vil begge spilere vel fremgå af "players"
Ja, begge skal fremgå under spillere.

Ved ikke hvad der er galt for dig, det var den forklaring jeg fik for længe
siden da jeg ikke kunne få det til at virke og det virker for mig, både
under RA2 og YR.

Husker du at lade Rammetype stå til "Autogenkend" i windows?
Hvad men din XP firewall? Er den slået fra?

Mvh
Colzen

Fra : Kaj & Kari Bjerke Je~

Dato : 28-07-04 19:10

Det hele står som du har anvist. Jeg forstår dog ikke hvorfor der i begge PC
i Distanation network skal stå 00.00.00.00 - skal der ikke 00.00.00.00 i den
ene og 00.00.00.01 i den anden. Distanation network jo den modsatte PC,
hvor den en PC her har 00.00.00.01 (eller hvad man nu har sat den til i
adresse)

Jeg har slået firewall fra og der er forbindelse mellem PCerne.

Fra : Colzen

Dato : 29-07-04 08:32

> [...]
> adresse)
>
> Jeg har slået firewall fra og der er forbindelse mellem PCerne.

Nej. Destanation Network skal stå til 00.00.00.00 på begge to.
Jeg ved ikke hvad der går galt, hvis du har gjort det som jeg har skrevet
burde det virke, det er det jeg har gjort hos mig selv.
Ellers må en anden træde til og komme med gode råd, for jeg er blank nu.

Mvh
Colzen

Fra : Brian Lund

Dato : 27-07-04 22:11

> [...]
> "Destanation Network" det skal gøres på begge pc'ere, så skulle du være
> kørende til en masse sjove timer med et af de bedste spil der nogensinde

Vil det også virke ved RA(1)? Det er jo et meget bedre spil end 2'eren ;-P
Jeg fandt en gang en guide hvordan man fik det til at køre multiplayer i
2k/XP, men den er forsvundet for mig igen...

Faktisk synes jeg ikke ret godt om hverken tiberian sun eller RA2 - C&C
generals er dog ok, men langt fra C&C serien spilmæssigt, det er C&C og RA
der er de bedste i den serie synes jeg!

Brian