farcry - computerkraft
Fra : Jesper G.

Dato : 23-07-04 16:37

jeg sidder med 2,4 ghz
geforce fx 5200
512 mb ram
opdateret driver på grafikkort

hvilket jeg troede ville være nok til at trække ovennævnte bare i 800 * 600,
men ak,
ligeså snart jeg er inde i nogle bygninger hakker det for meget til at
overleve.

hvor kan jeg forbedre?
kan en reinstallation hjælpe, det er godt et stykke tid siden.

pft

jesper

Fra : Nicolai

Dato : 23-07-04 16:44

> geforce fx 5200
Der var fejlen.

> [...]
> men ak,
> ligeså snart jeg er inde i nogle bygninger hakker det for meget til at

Grafikkortet performer elendigt.

http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-09.html

Find dit kort på den liste . . .

Fra : Mads

Dato : 23-07-04 17:13

On Fri, 23 Jul 2004 17:37:23 +0200, "Jesper G." <pimpf@mail.dk> wrote:

> [...]
>men ak,
>ligeså snart jeg er inde i nogle bygninger hakker det for meget til at

Jeg er enig med Nicolai
Køb et bedre grafikkort, så skal du bare se.

Kører selv med en 2 GHz maskine med 512 MB RAM
og et Radeon 9600XT kort med 256 MB RAM og
her kører Farcry flydende i 1024x768.
Også inde i bygningerne.

Et 9600XT koster jo kun ca 1000 bobs

mvh Mads

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-07-04 17:20

> Kører selv med en 2 GHz maskine med 512 MB RAM
> og et Radeon 9600XT kort med 256 MB RAM og
> her kører Farcry flydende i 1024x768.
> Også inde i bygningerne.

samme specs her (athlon 2400+) og alt er godt - jeg kører 1024x768 og med
indstillinger på både medium og high - grunden til at nogle af mine
indstillinger er på high er at jeg godt kan lide at der er græs etc. - tror
3 af dem er på high - hvilke kan jeg dog ikke lige huske, men poster da
gerne hvis det har nogen interesse - vandet er en af de indstillinger der
virkelig trænger maskinen i knæ hvis den er over medium - men nogle af de
andre kan sagtens sættes på high.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-07-04 18:43

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> indstillinger der virkelig trænger maskinen i knæ hvis den er over
> medium - men nogle af de andre kan sagtens sættes på high.

Der var vist også en del at hente ved ikke at have shadows på high.

Fra : Jesper G.

Dato : 23-07-04 19:11

ok tak for svarene

jeg må vist ud at smide nogle penge efter et nyt grafikkort.

tak

Fra : LazyBoy

Dato : 24-07-04 09:50

Ha.. !

Jeg køre det på en AMD 1.4 Ghz m. 512 Mb DDR ram, Gf. xfx 5600 256 Mb Ram.
Direct X 9.0
Med alle indstillinger på "normal"

Okay det skal dertil siges det er under multiplayer.... I singelplayer kan
den godt hakke lidt ( underligt )

Fra : preben nielsen

Dato : 24-07-04 12:18

"LazyBoy" <joerlundfjern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Okay det skal dertil siges det er under multiplayer.... I
singelplayer kan
> den godt hakke lidt ( underligt )

Underligt ? Singleplayer er typisk tungere end multiplayer, især
med grafiske detaljer. I f.eks. SOF2 kan jeg få dobbelt så høj FPS
i multiplayer sammenlignet med singleplayer. FarCry er sikkert
lige sådan...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Peter T.

Dato : 24-07-04 12:46

preben nielsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> med grafiske detaljer. I f.eks. SOF2 kan jeg få dobbelt så høj FPS
> i multiplayer sammenlignet med singleplayer. FarCry er sikkert

Hvilket måske også kan forklares med de større baner i singleplayerdelen
end i multiplayerdelen i Far Cry. SoF2 skal jeg til gengæld ikke kunne
udtale mig om.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.