Slut med piratkoipiering
Fra : Noname

Dato : 18-07-04 12:27

Flere og flere spil ar vist sig umulige at cracke. Eks. Toca Race
Driver 2. Det er ikke cracket og bliver det heller ikke. Det er nemlig
slet ikke muligt. Måske med adskillige måeders forsøg, men så er der i
den tid kommet fejl-patches og lign...

Cycling Manager 4 er et andet eksempel. Det er for længst udkommet,
men I kan ikke få det cracked.
Star Force beskyttelse er i praksis umulig at cracke, så når den
breder sig til hele markedet, så vil det være slut med piratkopierede
spil.
Det er ex-crackere som står bag Star Force :)

Men bare lige til information. Piratkopieringen er ved at dø helt.

Fra : Klaus G.

Dato : 18-07-04 12:47

> [...]
> Det er ex-crackere som står bag Star Force :)
>
> Men bare lige til information. Piratkopieringen er ved at dø helt.

Så længe det ikke går ud over kvaliteten, performance, og det er bagud
kompatible, så er jeg ligeglad. Men bliver det på samme vilkår som f.eks.
Musik CD'er, ja så er det noget klamp. Det er gået ud over musik kvaliteten,
samt ikke alle CD-Afspillere kan læse de nye CD'er. Og det suger den
brede...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Mig

Dato : 18-07-04 12:48

"Noname" <noname@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Driver 2. Det er ikke cracket og bliver det heller ikke. Det er nemlig
> slet ikke muligt. Måske med adskillige måeders forsøg, men så er der i

Hmm kender da nogen som har Toca Race Driver 2 i kopieret udgave...

Fra : Casper Bang

Dato : 18-07-04 13:18

> [...]
> Driver 2. Det er ikke cracket og bliver det heller ikke. Det er nemlig
> slet ikke muligt. Måske med adskillige måeders forsøg, men så er der i

Hvad gør den kopibeskyttelse så speciel? Hvorfor skulle den være "Umulig at
cracke"?
Tvivler på at det er andet end et spørgsmål om tid, før crackerne har fundet
en metode til at klare den kopibeskyttelse uden problemer.

> Det er ex-crackere som står bag Star Force :)

Sådan er det jo tit... forestil dig at Kurt Thorsen arbejdede for
skattevæsenet....

> Men bare lige til information. Piratkopieringen er ved at dø helt.

Man kan da altid håbe
(flere penge til udviklere = bedre spil = flere købere = lavere pris =
deflation = ustabilitet på de franske valutamarkeder = WW3)
^tror jeg nok^

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-07-04 13:40

Casper Bang wrote:

> Man kan da altid håbe
> (flere penge til udviklere = bedre spil = flere købere = lavere pris =
> deflation = ustabilitet på de franske valutamarkeder = WW3)

hold kæft, hvor urealistisk. Lavere priser.... hvor langt ude mand

mvh

Carsten

Fra : Casper Bang

Dato : 18-07-04 14:47

> hold kæft, hvor urealistisk. Lavere priser.... hvor langt ude mand

Hehe ;) Man kan jo altid drømme :D

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 18-07-04 15:37

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Den har vi hørt på i 15år snart. Jeg synes heller ikke gamekonsollerne som
nintendo blev billigere, tværtimod, dengang man bla. kun kunne bruge de der
kasetter med spil på. Og pc-spil forretningsfolkene og deres skare af
aktionærer er nok ikke anderledes end de andre.

Mvh Jacob

Fra : Kim2000

Dato : 18-07-04 17:29

> (flere penge til udviklere = bedre spil = flere købere = lavere pris =

Da Amiga var på sit højeste var der 8 millioner brugere, og et spil kostede
349-399,- kr. I dag er der mere end 150 millioner Windows brugere og et spil
koster 399-499,-. Et Playstation2 spil koster 599,- til trods for der er 30
millioner brugere. Jeg ser ingen sammenhæng mellem antal brugere og spillets
pris, det skulle da kun være at det bliver dyre jo flere brugere der er....

mvh
Kim
--
DaMat udgiver blade, bøger og tegneserier,
og for at få smør på brødet sælger vi også helsekost produkter.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-07-04 17:31

Kim2000 wrote:

> [...]
> pris, det skulle da kun være at det bliver dyre jo flere brugere der er....

er jeg den eneste som fangede mandens sarkasme?

mvh

Carsten Riis

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-07-04 18:29

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:
> [...]

Hvor køber du dine spil? Det er godt nok lang tid siden jeg sidst har købt
et spil til ~400 kr, - og jeg tror ikke jeg har købt pc-spil til 450+ kr
siden engang i 90'erne..

Og bestiller man i udlandet er det endnu billigere:
Far Cry (dvd-udgaven) kostede mig kun lidt over 220 kr på udgivelsesdagen,
Pirates of the Caribbean kostede ca. de 200 kr i januar, jeg har lige
bestilt Toca Race Driver 2 til 220 kr og Doom3 og Half Life 2 er begge
forudbestilt til ~290 kr.

Tjah, det er jo også blevet noget dyrere at lave spillene siden Amiga / C64
dagene.
Udviklerneholdene er jo blevet meget større og udviklingstiden er jo også
blevet meget længere. Half Life 2 og Doom 3 har jo været undervejs i hvad, 4
år eller noget i den stil?

> er jeg den eneste som fangede mandens sarkasme?

Du mener altså at mindre piratkopiering ikke leder til 3. verdenskrig? Det
var da en lettelse

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-07-04 20:14

René Lønstrup wrote:
> [...]
> januar, jeg har lige bestilt Toca Race Driver 2 til 220 kr og Doom3
> og Half Life 2 er begge forudbestilt til ~290 kr.

Det kunne da være interessant at høre hvor du bestiller til de priser? Og er
de nævnte priser inkl. forsendelse?

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-07-04 21:24

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote:

> Det kunne da være interessant at høre hvor du bestiller til de
> priser?

Især http://www.sendit.com og http://www.dvdboxoffice.com (for Pirates'
vedkommende) er de to steder jeg handler mest. Udvalget af spil er ikke
specielt imponerende, da deres speciale er DVD-film, men priserne er ofte
rimelige
- Jeg køber film langt oftere end jeg køber spil, så jeg har ikke brugt så
meget tid på at finde dedikerede spil-butikker med et større udvalg, men jeg
er da temmelig sikker på at de findes

DVD Box Office har ingen forsendelsesomkostninger forbundet ved købet, og da
pakkerne sendes fra forskellige steder i Europa (selvom firmaet er baseret i
Canada), kommer der heller ikke told + moms på, hvilket er rart. Største
ulempe ved dem, er at de ikke er særligt gode til at informere om, hvorvidt
varerne er på lager eller ej. Jeg har engang været så uheldig at vente
omkring 2 måneder på en film fra dem, men alt jeg har bestilt der er altid
dukket op (før eller siden ;) ). Normalt er forsendelsestiden omkring 1 uge.

Sendit.com (eller Blackstar.co.uk som de hed tidligere) har base i England,
og da det jo er et EU-land kommer der heller ikke her ekstra omkostninger
oveni. De har dog en forsendelsesomkostning på £1.50 pr. vare for normale
pakker (mere for boxsets o.lign.). Forsendelsestiden er typisk mellem 2 dage
og en lille uge.

> Og er de nævnte priser inkl. forsendelse?

Jep.

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-07-04 22:25

René Lønstrup wrote:
> [...]
> Pirates' vedkommende) er de to steder jeg handler mest. Udvalget af
> spil er ikke specielt imponerende, da deres speciale er DVD-film, men

Takker for links, Rene Jeg har specielt kig på Joint Operations hos
sendit. Med forsendelse knap 220,-, mens det herhjemme vil koste 326,-. Det
er jo en hund Doom3 og Half-Life2 skal jeg selvfølgelig også have på et
tidspunkt. Mht. udgivelsestidspunkter ser der dog ikke umiddelbart ud til at
være forskel.

Du har ret i at udvalget ikke er så stort, men jeg vil helt sikkert lige
checke hos dem fremover. Filmene har desværre ikke rigtigt interesse, med
mindre det drejer sig om en titel som ikke kan fås herhjemme. Danske
undertekster er et must, ikke så meget for mig selv, mere for andre i min
omkreds.

> - Jeg køber film langt oftere end jeg køber spil, så jeg har ikke
> brugt så meget tid på at finde dedikerede spil-butikker med et større
> udvalg, men jeg er da temmelig sikker på at de findes

Jeg skal også på et tidspunkt have fat i Call of Duty: United Offensive samt
Medal of Honor: Pacific Assault. Men man kan da håbe at sendit får dem på
listen senere

Fra : René Lønstrup

Dato : 18-07-04 23:23

> [...]
> interesse, med mindre det drejer sig om en titel som ikke kan fås
> herhjemme. Danske undertekster er et must, ikke så meget for mig

Ja, der har jeg det så lige omvendt. Jeg hader undertekster og slår dem
altid fra (og bliver irriteret hvis det ikke kan lade sig gøre), så mangler
de ser jeg det nærmest som et plus ;) Dem der låner film af mig bruger
heller ikke underteksterne, så de klager ikke over at de mangler :)
I øvrigt, nogle af Sendit's film har faktisk danske undertekster:
http://www.sendit.com/video/browseby/dvdsubtitle/Danish

> Jeg skal også på et tidspunkt have fat i Call of Duty: United
> Offensive samt Medal of Honor: Pacific Assault. Men man kan da håbe
> at sendit får dem på listen senere

Medal of Honor: Pacific Assault er muligt at forudbestille (brug
søgefeltet), men det eer ikke så billigt endnu. Men det er sandsynligt at
prisen for et nyk nedad når vi nærmer os udgivelsestidspunket (det skete for
Far Cry og Doom3 blev også nedsat med et par pund for et par dage siden).
http://www.sendit.com/game/item/6000000000973

Call of Duty: UO er der dog ikke endnu, men mon ikke det kommer...

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-07-04 23:40

René Lønstrup wrote:
> [...]
> så mangler de ser jeg det nærmest som et plus ;) Dem der låner film
> af mig bruger heller ikke underteksterne, så de klager ikke over at

Dem i min omkreds er ikke særlig gode til engelsk, så der er ingen vej
udenom for mit vedkommende

> I øvrigt, nogle af Sendit's film har faktisk danske undertekster:
> http://www.sendit.com/video/browseby/dvdsubtitle/Danish

Many gracias.

> [...]
> sandsynligt at prisen for et nyk nedad når vi nærmer os
> udgivelsestidspunket (det skete for Far Cry og Doom3 blev også nedsat

Forudbestillinger er jeg heller ikke så meget for mere. Enten når prisen at
falde det pågældende sted, eller også har man imellemtiden fundet det
billigere et andet sted

> Call of Duty: UO er der dog ikke endnu, men mon ikke det kommer...

Would be nice.

Fra : René Lønstrup

Dato : 19-07-04 00:13

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote:
> Forudbestillinger er jeg heller ikke så meget for mere. Enten når
> prisen at falde det pågældende sted, eller også har man imellemtiden
> fundet det billigere et andet sted

Tjah, alle bestillinger kan jo afbestilles inden de sendes, så skulle man
finde det billigere et andet sted er det jo ikke et problem (med mindre man
finder det meget sent).

Og mht. prisnedsættelser har de altid gjort sådan at man ikke kommer til at
betale mere for varen end den koster på siden - uanset hvad prisen var da
man bestilte den.
Da jeg bestilte Far Cry faldt prisen over vist 2 omgange, hver gang fik jeg
en mail om det, og jeg endte da også med kun at betale det beløb det var
faldet til (£17.99 + porto). Faktisk mener jeg at det steg lidt i pris på
siden lige inden udgivelsen, men det havde ingen indflydelse på den pris jeg
betalte

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-07-04 07:53

René Lønstrup wrote:
> Tjah, alle bestillinger kan jo afbestilles inden de sendes, så skulle
> man finde det billigere et andet sted er det jo ikke et problem (med
> mindre man finder det meget sent).

Mit problem er nok mere at jeg nogle gange glemmer at holde øje med det

> [...]
> beløb det var faldet til (£17.99 + porto). Faktisk mener jeg at det
> steg lidt i pris på siden lige inden udgivelsen, men det havde ingen

Det lyder godt nok som fin service, som jeg heller ikke kan mindes at være
stødt på andre steder. Dermed er der jo faktisk ikke længere nogen
undskyldning for ikke at forudbestille.

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-07-04 22:50

"René Lønstrup" <rel@rel7star.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> oveni. De har dog en forsendelsesomkostning på £1.50 pr. vare for normale
> pakker (mere for boxsets o.lign.). Forsendelsestiden er typisk mellem 2

Nu er problemet så at Sendit synes det er sjovt at sende via Jersey.
Og Jersey er ikke med i EU, derfor kan der komme både told og afgifter på.
Men Jersey er en del af England og der er en del særlige skattemæssige
fordele ved at sende derfra.
Det er bare ikke skide sjovt for dem i Danmark, pga. den meget lave
bagatelgrænse på 80 kr. alt inklusive.

Citat:"Orders from the European Union (excluding UK and Portugal) and UK
orders, not exceeding £18 in value, will be placed with Sendit (Jersey)
Limited, a company based in the Channel Islands. "

Hvis du ikke er blevet taget i tolden endnu, så betragt dig som værende
heldig.
Det skal dog siges at Sendit måske er ved at finde alternative metoder.
Købte selv Far Cry hos Sendit for nyligt, og jeg betragter det som værende
heldigt at den gik ubemærket igennem.

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-07-04 23:16

Martin Johansson wrote:
> [...]
> UK orders, not exceeding £18 in value, will be placed with Sendit
> (Jersey) Limited, a company based in the Channel Islands. "

Puha, har just bestilt Joint Operations. 17,99£ og dertil 1,50£ i
forsendelse, små 19,49£ (ca. 218,-). Den blev vist lige reddet på
målstregen

Fra : René Lønstrup

Dato : 19-07-04 00:05

Martin Johansson <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:
> [...]
> metoder. Købte selv Far Cry hos Sendit for nyligt, og jeg betragter
> det som værende heldigt at den gik ubemærket igennem.

Hmm.. Det må være noget de er gået igang med for nyligt. Jeg har bestilt og
modtaget masser af film (og nogle spil) gennem de sidste 3 år, uden at blive
toldet en eneste gang. Måske det er sket i forbindelse med navneskiftet fra
blackstar.co.uk til sendit.com.. Jeg har vist kun modtaget en eller to film
fra dem siden navneskiftet, uden toldproblemer, så om det har været held
eller hvad ved jeg ikke..
Nu må jeg lige se hvad Toca 2 løber op i når det ankommer, om jeg skal til
at se mig om efter en anden udbyder..

Fra : Martin Johansson

Dato : 19-07-04 10:03

> [...]
> eller hvad ved jeg ikke..
> Nu må jeg lige se hvad Toca 2 løber op i når det ankommer, om jeg skal til

Ja de begyndte vist på det efter navneskiftet.
Husk også endelig at skrive til dem hvis du bliver nuppet.
Jo flere der klager sig, jo større er chancen for at det bliver lavet om.
(det har de selv skrevet)

Hvis spillet koster ca. 200 kr. omregnet til DKK, kan det godt løbe op i 300
til 349 alt inklusive.
Så er pointen ved at bestille i UK ligesom røget fløjten, synd og skam, for
deres priser fejler bestemt ikke noget.

Fra : none

Dato : 19-07-04 00:05

In article <40fadc65$0$197$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
rel@rel7star.dk says...
> Især http://www.sendit.com og http://www.dvdboxoffice.com (for Pirates'
> vedkommende) er de to steder jeg handler mest. Udvalget af spil er ikke

Tak for tippet, der er sgu da ngoet at spare, jeg kan se jeg blev tørret
for vildt da jeg købte battlefield vietnam i dk

Nå men for ny af ryger de surt opsparede penge til UK

Jakob

Fra : Poul

Dato : 19-07-04 10:40

> [...]
> Pirates of the Caribbean kostede ca. de 200 kr i januar, jeg har lige
> bestilt Toca Race Driver 2 til 220 kr og Doom3 og Half Life 2 er begge

Hvis man bestiller sine spil i udlandet har det jo ikke noget med de danske
priser at gøre!
Internettet og udlandskøb af spil er heller ikke tilgængeligt for alle
mennesker, feks. en mor der ikke aner en hat om dette og køber spillet i en
butik til feks 300-350kr. Så selv om du på en eller anden måde skaffer
spillene fra udlandet hvor bla. mange afgifter er fjernet, gør dette ikke
spillet så billigt som det burde være iforhold til hvor mange der sælges
idag og hvad der altid bliver lovet hvis piratkopiering stopper, og det er
vel det emnet drejer sig om. Så kan man diskutere afgifter på spillene i dk
selvom det har der jo altid været, men de koster altså minimum 300-350kr på
udgivelsen og det stemmer jo ikke med at spiludgiverne sælger 3x så mange
spil som førhend så spillene (ifølge deres altidige udtalelser) burde koste
ca.150kr i dk, og så er jeg ligeglad med hvad de kan fåes til udlandet hvor
de jo aligevel ikke har socialsystemer moms, osv i samme omfang som dk (men
en anden 'diskussion'). Kunne de sendes fra kina til 2kr er de jo stadig
ikke billigere i dk. Og det er rent faktisk ulovligt hvis man kunne købe fra
kina og fik det til dk. Noget med at vi har flere penge og derfor skal
betale mere.

Hilsen Poul

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-07-04 11:02

Poul wrote:
> Hvis man bestiller sine spil i udlandet har det jo ikke noget med de
> danske priser at gøre!

Det er heller ikke en del af Rene's argumentation.

> [...]
> faktisk ulovligt hvis man kunne købe fra kina og fik det til dk.
> Noget med at vi har flere penge og derfor skal betale mere.

Jeg forstår ikke helt din argumentation. Så længe loven overholdes kan vi
lægge vores penge hvor vi vil. Internettet har gjort sit til at vi
efterhånden kan købe varer fra hele verden via nogle få museklik. That's the
way it goes. DVD-/+R/RW og CD-/+R/RW skiver køber jeg også kun i udlandet.
Spil, film og musik går også mere og mere den vej for mit vedkommende. Det
er bl.a. et politisk valg at priserne ligger så høje som de gør her i
landet. Afgifter, moms osv.. Jeg vælger så at lægge mine penge et andet
sted. Man kan kun gøre op med de høje priser ved at købe et andet sted, og
så håbe at politikerne vågner op på et tidspunkt. At du er ligeglad med hvad
spil og andet koster i udlandet er op til dig selv.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 18-07-04 18:25

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
spillets
> pris, det skulle da kun være at det bliver dyre jo flere brugere der

Nu skal man så også tænke på udviklingstiden og hvad der er smidt
af penge i de forskellige spil. Hvis vi nu f. eks tager half life 2.
Det er noget lign. 40 millioner dollars der er brugt til at udvikle det
spil.
Indtil videre..

/Kenneth Iversen

Fra : Poul

Dato : 19-07-04 10:56

> [...]
> af penge i de forskellige spil. Hvis vi nu f. eks tager half life 2.
> Det er noget lign. 40 millioner dollars der er brugt til at udvikle det

Hvorfor bliver spillene så ikke langt bedre hvis de bruger så mange penge!
Færdiglavede grafikmotorer, programmeringssprog og retningsliner osv. får
spiludviklerne jo kastet i nakken pga. udviklingen i industrien, så det kan
da ikke være sværere at lave et spil idag end dengang. Så burde de
ihvertfald kunne lave nogle lidt federe gameplays hvor de mest kører på
fortidens grundlæggende påfund. Ikke at de ikke er blevet bedre, men det at
lave spillet er ikke sværere end i gamle dage. Feks. Battlefield1942 er da
et fint/godt spil, men selv på amiga kunne man engang i et skodspil tage en
helikopter eller vælge en bil, og vi er da nogle stykker som siden da (1990)
har efterspurgt at men i feks. fps skulle kunne tage helikopter, bil,
whatever. Og nu kan computerne endelig yde nok så dette kan afvikles.
Samtidig har spilindustrien en gigantisk fortid mht. hvor mange penge som er
brugt til at udvikle 3d osv. så lidt af det 'får vi vel også igen' set i
lyset af vi har brugt penge på udviklingen og den flotte grafik du ser ikke
bare er noget et godt spilfirma bare har fundet på. Det kan også godt være
40mio $ lyder af meget i din husholdning, men de firmaer slækker jo ikke
ligefrem de udgifter de har som når hollywood reklamerer for titanic til
1mia. Så se på spillet og spørg dig selv om de ikke snart burde blive
billigere med alle de pange vi igennem tiden har brugt og hvor forholdsvis
simple de stadig er.

Hilsen Poul

Fra : Kasper Aae

Dato : 19-07-04 14:31

On Mon, 19 Jul 2004 11:56:15 +0200, "Poul" <pouljeppesenn@dondussa.dk>
wrote:

> [...]
>har efterspurgt at men i feks. fps skulle kunne tage helikopter, bil,

Hunter er absolut IKKE et skodspil.

--
Kasper Aae

Fra : Sargo

Dato : 19-07-04 14:37

On Mon, 19 Jul 2004 15:31:24 +0200, Kasper Aae<nospam@thanks.com>
wrote:

>Hunter er absolut IKKE et skodspil.

Snøft. Det var vanvittig godt dengang.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 19-07-04 22:57

"Poul" <pouljeppesenn@dondussa.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor bliver spillene så ikke langt bedre hvis de bruger så mange penge!

Langt bedre end hvad? Amiga spil? Det er de jo også både rent grafisk
og på den lydmæssige del.

Hvis du tænker på gameplay er det jo noget helt andet. Men der fandtes
nu ligeså mange skodspil på amiga´en som der gør på PC´en i dag.

Ihvertfald hvis man tænker på antal udgivelser.

> [...]
at
> lave spillet er ikke sværere end i gamle dage.

Jeg tror nu nok det er meget sværere at holde styr på en spiludvikling
i dag. Det er også det der er årsagen til at så mange titler bliver droppet
og så mange firmaer går nedenom.

> [...]
> har efterspurgt at men i feks. fps skulle kunne tage helikopter, bil,
> whatever. Og nu kan computerne endelig yde nok så dette kan afvikles.

Det har man da kunne længe. Måske det er de "forkerte" spil du har spillet
førhen :)

> [...]
> 40mio $ lyder af meget i din husholdning, men de firmaer slækker jo ikke
> ligefrem de udgifter de har som når hollywood reklamerer for titanic til

40 millioner dollars er meget for et spil. Hvad der er blevet brugt på at
reklamere for en film, som forøvrigt er en af de største kassesucceér
i historien, er noget andet.

> Så se på spillet og spørg dig selv om de ikke snart burde blive
> billigere med alle de pange vi igennem tiden har brugt og hvor forholdsvis
> simple de stadig er.

Er de dyre i DK i forhold til hvad en gennemsnits indbygger tjener?
Hvis man nu sammenligner med andre lande. Jeg tvivler.

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-04 18:02

> [...]
spillets
> pris, det skulle da kun være at det bliver dyre jo flere brugere der

Et konson spil har en høj pris fordi konsollerne i sig selv sælges uden
nogen særlig avance - gynger og karusseller....

> mvh
> Kim

Lars B

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-07-04 11:57

Lars Jensen wrote:

> Et konson spil har en høj pris fordi konsollerne i sig selv sælges
> uden nogen særlig avance - gynger og karusseller....

Det er markedsføring efter samme linie som Gillette-skrabere.

Jesper G. Poulsen

Fra : iddqd

Dato : 27-07-04 16:20

Kim2000 wrote:

> [...]
> pris, det skulle da kun være at det bliver dyre jo flere brugere der er....

LOL, der er så lige to ting som gør sing gældende i den sammenligning du
ikke tager med. Der er altså meget mere indhold i et spil i dag end
dengang, hvilket er lig større udviklingsomkostninger - og så er der alt
det tekniske som at sikre et spil kan køre på alt den forskellige
hardware der er på PC'ere, de forskellige operativsystemer.

Og så er der også lige det at købekraften for 399.- i 1990 og 2004 er
væsentlig forskellig, eller du har måske ikke bemærket at mange andre
ting koster det dobbelte eller mere udtrykt i kroner!?!

Mvh

Bruno

Fra : Jørgen

Dato : 29-07-04 18:27

On Tue, 27 Jul 2004 17:19:40 +0200, iddqd <DontUse@ThisAdress.Ever>
wrote:

> [...]
>det tekniske som at sikre et spil kan køre på alt den forskellige
>hardware der er på PC'ere, de forskellige operativsystemer.N

Men man har ofte fået at bide at "hvis bare folk ikke piratkopiere, så
ville priserne være meget lavere"
Når man så sammenholder med PX2 hvor piratkopi er et meget lille
problem (sammenlignet med c64 og amigatiden) og konstatere at priserne
nærmest er steget får man den tanke at piratkopiering rent faktisk
holder priserne nede. Jo dyrere priser jo mere piratkopiriering. På
Nintendo 64 minimal piratkpiering = høje priser uden frygt for
piratkpopiering, folk kan kun anskaffe sig spillet ved at købe det og
derfor kan prisen være meget højere.

Fra : Henrik

Dato : 18-07-04 16:02

Hallelujaaaaa

for den naive er alting rent...........

mvh
Henrik

Fra : none

Dato : 18-07-04 16:58

In article <obnkf0ljoegh8hrgpap2ts0peaei9edr8u@4ax.com>, noname@it.dk
says...
> Star Force beskyttelse er i praksis umulig at cracke, så når den
> breder sig til hele markedet, så vil det være slut med piratkopierede
> spil.

Det er det de altid siger, det er som pesticider der kommer altid et nyt
som ikke siver ned til grundvandet, altså lige til det gør det

Det er ikke anderledes end al form for evulotion, det er bare et
spørgsmål om tid.

Hygge

Jakob

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 18-07-04 17:11

> [...]
> Driver 2. Det er ikke cracket og bliver det heller ikke. Det er nemlig
> slet ikke muligt. Måske med adskillige måeders forsøg, men så er der i

Det er ellers postet i alt.binaries.cd.image.games med crack...

> [...]
> spil.
> Det er ex-crackere som står bag Star Force :)

Kender ikke til Cycling Manager 4.

> Men bare lige til information. Piratkopieringen er ved at dø helt.

Yeah right ;)
Hvis der kom billigere priser ud af det, hvilket der garenteret ikke vil,
så kunne man ellers håbe på at det var rigtigt.

/Kenneth Iversen

Fra : Mythos

Dato : 18-07-04 17:26

> [...]
> Det er ex-crackere som står bag Star Force :)
>
> Men bare lige til information. Piratkopieringen er ved at dø helt.

Hvis det er noget der er lavet med programereing, så vil det også kunne
brydes, som flere skriver, så er det et spørgsmål om tid.
Hvis det er noget der ligger på skiverne, så er det forsøgt før, men så kom
Clon-CD, så der skal nok komme noget mere i den stil.
Så længe priserne er så høje som de er, så vil der altid være folk til at
bryde det.

Kim Larsen

Fra : malfoy_96

Dato : 18-07-04 18:13

> Toca Race Driver 2
> Cycling Manager 4

Har da begge spil som er cracket - virker fint.

> Men bare lige til information. Piratkopieringen er ved at dø helt.

Hvad bygger du den udtalelse på? Kan da godt være, at spilproducenterne har
fundet på noget som ikke er så ligetil at cracke, men er det ikke kun et
spørgsmål om tid. Skal da ikke regne med, at bare fordi der er opfundet
bedre kopibeskyttelser, at folk vil holde op med at cracke spil og med de
spilspriser vil der altid være folk der vil downloade crackede spil eller
hvordan man nu gør

malfoy

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-07-04 19:03

"malfoy_96" <malfoy_96@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og med de spilspriser vil der altid være folk der vil downloade crackede
spil eller
> hvordan man nu gør

Om så spillene kun kostede 25 kroner så ville der stadig være folk til at
kopiere dem, enten fordi en tom skive kun koster fra 1 kr og op, eller også
fordi de ganske enkelt kan.
Piraterne uddør aldrig.

Mvh
Benjamin

Fra : Julli

Dato : 18-07-04 20:35

> Har da begge spil som er cracket - virker fint.

Hvor har du hentet dem henne?

Fra : malfoy_96

Dato : 18-07-04 22:32

> Hvor har du hentet dem henne?

Ja det er jo ikke godt at vide

malfoy

Fra : Peter T.

Dato : 18-07-04 23:00

malfoy_96 leverede følgende historie fra de varme lande:

> Ja det er jo ikke godt at vide

Officielt skulle de ikke være cracket endnu. Men du må da kunne finde ud
af hvem der har cracket dem, da du nu har spillene i crackede udgaver?

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Noname

Dato : 19-07-04 13:15

On Sun, 18 Jul 2004 22:00:15 GMT, "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

>malfoy_96 leverede følgende historie fra de varme lande:

>Officielt skulle de ikke være cracket endnu. Men du må da kunne finde ud
>af hvem der har cracket dem, da du nu har spillene i crackede udgaver?

Jeps, men det kan han ikke, for det er direkte løgn.. Du kan sagtens
downloade spillene, men du kan ikke spille dem, du kan ikk komme forbi
Star Force beskttelsen. Sådan er det, og det kan man søge nettet tomt
for at konstatere.

Fra : Frost

Dato : 19-07-04 16:06

"Noname" <nomnamy@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> downloade spillene, men du kan ikke spille dem, du kan ikk komme forbi
> Star Force beskttelsen. Sådan er det, og det kan man søge nettet tomt

Tjah, der er i hvert fald en release fra Deviance på suprnova.org - du kan
jo prøve at hente den og selv teste efter.

Fra : Mads

Dato : 19-07-04 16:33

On Mon, 19 Jul 2004 17:05:40 +0200, "Frost"
<dsl13738@vip.cybercityNOSPAM.dk> wrote:

>Tjah, der er i hvert fald en release fra Deviance på suprnova.org -

Jeps, Deviance versionen virker fint.

Fra : Noname

Dato : 20-07-04 12:00

> [...]

>Tjah, der er i hvert fald en release fra Deviance på suprnova.org - du kan
>jo prøve at hente den og selv teste efter.

Jeg har lavet en search i deres "Games" forum og ikke fundet hverken
Cycling Manager 4 eller Toca Race Driver 2- Er jeg blind?

Jeg har været på adskillige foras hvor crackere og kender af
inderkredsen har oplyst at Star Force er uhyggelig svær at cracke.

Fra : Julli

Dato : 20-07-04 12:54

"Noname" <largos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har været på adskillige foras hvor crackere og kender af
> inderkredsen har oplyst at Star Force er uhyggelig svær at cracke.

Jeg synes heller ikke jeg kan finde Toca Race Driver 2 inde på den side.

Fra : S. Sørensen

Dato : 20-07-04 18:06

"Julli" <pik@hammer.dk> wrote in message

> "Noname" <largos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> kan

> Jeg synes heller ikke jeg kan finde Toca Race Driver 2 inde på den side.

Fordi ingen af dem ER cracket. Ligegyldigt hvad de andre påstår så er de
ikke cracket og bliver det nok næppe forløbig.

Fra : Julli

Dato : 20-07-04 19:11

> Fordi ingen af dem ER cracket. Ligegyldigt hvad de andre påstår så er de
> ikke cracket og bliver det nok næppe forløbig.

Inde på Shareprovider kan man da finde Cycling Manager 4 så mon ikke Toca er
et sted derude.

Fra : Tribal

Dato : 20-07-04 19:46

> Inde på Shareprovider kan man da finde Cycling Manager 4 så mon ikke Toca
er
> et sted derude.

Har du tjekket om det er cracket eller bare en som har lavet et image af
Cycling Manager 4 og smidt det online?

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-07-04 12:47

"Julli" <pik@hammer.dk> wrote in message

> Inde på Shareprovider kan man da finde Cycling Manager 4 så mon ikke Toca
er
> et sted derude.

Toca Race Driver 2 _ER_ cracket til Xbox ihvertfald.

og ja Cyckling Manager 4 har været ude i lang tid..

Det er for naivt at tro et spil ikke kan blive cracket fordi der bliver
lavet en god kopi sikring..
Mens der sidder 40 mennesker og arbejder verden over på at udarbejde en
u-crackelig crack, så sidder der 4.000 mennesker og modarbejder selv samme
crack. Sådan vil det altid være...

Mvh. Martin

Fra : Noname

Dato : 22-07-04 13:36

On Thu, 22 Jul 2004 13:46:51 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

>"Julli" <pik@hammer.dk> wrote in message

>er
>>

>Toca Race Driver 2 _ER_ cracket til Xbox ihvertfald.

Det findes ikke til PC i cracket version, sådan er det.

>og ja Cyckling Manager 4 har været ude i lang tid..

Ja originalt. Hvor finder du det lige cracket? Tro mig jeg har holdt
øje med Isonews og hvad de ellers hedder. Hvis det blev cracket skulle
det nok rygtes og spredes. Men det er det ikke. Og det er jeg egentlig
som sagt godtr nok tilfreds med.

>Det er for naivt at tro et spil ikke kan blive cracket fordi der bliver
>lavet en god kopi sikring..

Hvis det tager 6 måneder til et år at bryde den vanvittige
algoritme/kryptering så kan det være det samme.

>Mens der sidder 40 mennesker og arbejder verden over på at udarbejde en
>u-crackelig crack, så sidder der 4.000 mennesker og modarbejder selv samme
>crack. Sådan vil det altid være...

Jeps men nyere tids algoritmer og unikke CD/DVD-numre gør at
Crackerne er langt bagefter. Hvem kan vente mange måneder på de nyeste
spændende spil? For at opdage at man kan vente lige så mange måder
(hvis crackerne overhovedet orker) når der er kommet patches.

Indse nu at udviklingen er at udviklerne har fører trøjen på.
Tidligere kunne alle nye spil hentes i samme sekund næsten som de blev
frigivet. Nu har vi stadig ikke set eks. Toca Race Driver 2 og vi
kommer næppe til det heller. Den er fra det tidlige forår.

Fra : Frost

Dato : 20-07-04 21:41

"Noname" <largos@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har lavet en search i deres "Games" forum og ikke fundet hverken
> Cycling Manager 4 eller Toca Race Driver 2- Er jeg blind?

Der må være noget om det, for det ligger der stadig under Games --> PC. Prøv
evt at tekst-søge på "toca".

Fra : Tribal

Dato : 20-07-04 22:34

"Frost" <dsl13738@vip.cybercityNOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> kan

> Der må være noget om det, for det ligger der stadig under Games --> PC.

Det er så den GAMLE version...

Fra : Frost

Dato : 20-07-04 23:24

"Tribal" <go@way.mil> wrote in message

> "Frost" <dsl13738@vip.cybercityNOSPAM.dk> wrote in message

> Prøv
>
> Det er så den GAMLE version...

Ah, troede at der har påhæftet 2'erens undertitel - min fejl, så.

Fra : Nomame

Dato : 20-07-04 12:09

On Mon, 19 Jul 2004 17:05:40 +0200, "Frost"
<dsl13738@vip.cybercityNOSPAM.dk> wrote:

>Tjah, der er i hvert fald en release fra Deviance på suprnova.org - du kan
>jo prøve at hente den og selv teste efter.

_Husk at Prm Race dims er et helt andet spil. Skal hedde "Toca Race
driver 2"

Fra : Peter T.

Dato : 21-07-04 23:51

Noname leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeps, men det kan han ikke, for det er direkte løgn..

Det er nemlig lige præcis det, det er.

Fra : Julli

Dato : 19-07-04 02:34

> Ja det er jo ikke godt at vide
>
> malfoy

Okay takker.

Fra : Noname

Dato : 19-07-04 13:13

On Sun, 18 Jul 2004 19:12:51 +0200, "malfoy_96"
<malfoy_96@hotmail.com> wrote:

>Har da begge spil som er cracket - virker fint.

Det tror jeg bare ikke på.
For jeg har holdt øje med crackernes sider (isonews og andre) og begge
spil er ikke blevet cracket.

>Hvad bygger du den udtalelse på? Kan da godt være, at spilproducenterne har
>fundet på noget som ikke er så ligetil at cracke, men er det ikke kun et
>spørgsmål om tid.

De har fundet noget som er umuligt at cracke. Eller som i bedste faldt
tager ½ år at cracke. Så er der i mellem tiden kommet patches, og så
kan de starte helt forfra.
Pointen er at beskytttelsen for første gang har overhalet crackerne,
så det er ved at være slut med at downloade spil.

Personligt har jeg det fint med det, hvis bare priserne kommer ned
under 300 kroner alt inkl.

Fra : Mads

Dato : 19-07-04 16:38

On Mon, 19 Jul 2004 14:13:14 +0200, Noname <nonamiy@hotmail.com>
wrote:

>Det tror jeg bare ikke på.

Det er vi da bare ligeglade med. Æv bæv.

>For jeg har holdt øje med crackernes sider (isonews og andre) og begge
>spil er ikke blevet cracket.

Og fordi du ikke lige har set det, så findes det ikke. Måske du
skulle have set lidt bedre efter så.

>De har fundet noget som er umuligt at cracke. Eller som i bedste faldt
>tager ½ år at cracke.

I bedste fald tager det lidt længere tid den første gang,
men når først de har fundet systemet, så tager det kun
et øjeblik.

>Personligt har jeg det fint med det, hvis bare priserne kommer ned
>under 300 kroner alt inkl.

Keep on dreaming.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-07-04 17:05

"Noname" <nonamiy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Personligt har jeg det fint med det, hvis bare priserne kommer ned
> under 300 kroner alt inkl.

Jojo, men det kommer helt nye udgivelser nok næppe ned på.
Jeg er sådan indrettet at jeg ikke bare _må_ og _skal_ have de sidste nye
spil når de udkommer, næ jeg venter pænt til prisen er faldet og så går jeg
igang med at købe ind.
Der har da også været en del piratudgaver i min samling gennem tiderne, de
er så lige så stille blevet udskiftet med originale udgaver hen ad vejen.

Mvh
Benjamin

Fra : Henrik

Dato : 19-07-04 22:46

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> wrote in message

> [...]
> er så lige så stille blevet udskiftet med originale udgaver hen ad vejen.

Ja, jeg har lige investeret i spillet Beyond Good & Evil (PC) her i Danmark
til kun 99 kr. inkl. levering.
Om spillet er godt finder jeg først ud af, når jeg modtager mit 6800GT
grafikort.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 20-07-04 17:42

Henrik wrote:

> Ja, jeg har lige investeret i spillet Beyond Good & Evil (PC) her i
> Danmark til kun 99 kr. inkl. levering.
> Om spillet er godt finder jeg først ud af, når jeg modtager mit 6800GT
> grafikort.

Dét er det! Flot grafik, genialt skuespil, god animation, god historie.

--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : Henrik

Dato : 20-07-04 19:35

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> wrote in message

> Dét er det! Flot grafik, genialt skuespil, god animation, god historie.

Det lyder godt. Jeg har prøvet demoen, men jeg syntes ikke, det kørte
optimalt på mit gamle GeForce 3 Ti 200.

Fra : Nicolai

Dato : 18-07-04 18:25

> Men bare lige til information. Piratkopieringen er ved at dø helt.

Naivt....

Fra : Silver

Dato : 19-07-04 18:30

> [...]
> Det er ex-crackere som står bag Star Force :)
>
> Men bare lige til information. Piratkopieringen er ved at dø helt.

Jeg kan nærmest fornemme din fryd i dette indlæg og jeg må da osse indrømme
at dette utopia vil være dejligt, men jeg må desværre slå din fryd en anelse
ned, det er rigtigt at Starforce3 er svært at cracke, men med den udvikling
som sker så er det tvivlsomt at Starforce3 er ligeså effektiv om et ½ års
tid, du nævner at det er ekscrackere som har været med til at lave det,
jamen der er skam stadig crackere derude som så lærer nye ting og derved
igen får cracket problemet.

Med den udvikling vi har mht internettet og computerkraft så vil
piratkopiering altid være til stede, det vil aldrig forsvinde.

Silver.

Fra : Noname

Dato : 22-07-04 12:46

Personligt synes jeg det er fedt.
Jeg har ejet mange piratkopier i min tid, men det har været fordi at
jjeg har hadet at betale for noget som andre spillede gratis. Det
svier at betale 300 kroner for noget andre spiller gratis. I hvert
fald for mig. Det er noget helt andet hvis der reelt ikke er anden
udvej end at betale. Så gør jeg det glædeligt og kan få god
samvittighed samtidig :)

Så jeg bifalder udviklingen, håber bare at priserne i tilfælde af fald
i piratkopiering også falder lidt ned.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 22-07-04 20:27

> [...]
> fald for mig. Det er noget helt andet hvis der reelt ikke er anden
> udvej end at betale. Så gør jeg det glædeligt og kan få god

Underlig holdning, syntes jeg. At være en tyv fordi andre også er det :)

/Kenneth Iversen

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 20-07-04 17:43

> Det er ex-crackere som står bag Star Force :)

Meget muligt, men det er også ex-hackere der står bag div. firewalls og
antivirus programmer. Alligevel er der stadig kæmbe mulighed for at får
virus og server rundt om i verden bliver hacket dagligt...
...det er blevet nævnt mange gange tidligere, men nu siger jeg det lige igen:
"Det er et spørgsmål om tid"

MVH

Morten Nielsen

Fra : Tribal

Dato : 20-07-04 18:12

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> wrote in
message news:GYbLc.2957$yD5.834@news.get2net.dk...

> [...]
> virus og server rundt om i verden bliver hacket dagligt...
> ..det er blevet nævnt mange gange tidligere, men nu siger jeg det lige

Gør du bare det. Det er ex-crackere som står bagved Star Force. Jeg kender
af omveje den tekniske direktør fra Starforce, og de er fuldt bevidste om at
deres produkt godt KAN crackes, men i den periode der går indtil det er
gjort (og som vi kan se iøjeblikket, tager det MEGET lang tid) bliver der
solgt MANGE spil hvoraf en stor del af dem ville blive solgt til folk som
ellers ville have hentet spillet på nettet.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 20-07-04 23:45

"Tribal" <go@way.mil> skrev i en meddelelse
> [...]
> solgt MANGE spil hvoraf en stor del af dem ville blive solgt til folk som
> ellers ville have hentet spillet på nettet.

Er der nogle der kan huske da operation flashpoint kom?
Ny beskyttelse som helt sikkert ikke kunne crackes if. udviklerne.
Den var nemlig så smart at den kunne detektere en crack...jo jo

Hvor længe var det lige der gik? :)

Ellers skal vi så begynde og snakke om alle de andre spil der bruger star
force
og som der er cracket?

Nå ja og evt også om det software der er lavet til at fjerne de drivere der
bliver
installeret af star force (som er beskyttelsen i sig selv)
http://dreamcatcherinteractive.com/tac/support/media/
StarforceClean.exe

/Kenneth Iversen

Fra : Tribal

Dato : 21-07-04 16:34

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote in message
> [...]
der
> bliver
> installeret af star force (som er beskyttelsen i sig selv)

Vi kan sagtens snakke om de spil med Starforce som er cracket, men som jeg
nævnte så ved de godt de godt KAN knækkes. Men pointen er, at det er pisse
besværligt.. "Security Through Obscurity". Der er spil som er cracked ganske
rigtigt, men det tog lang tid for dem, undtagen dem hvor producenten har
implementeret Starforce dårligt. Et af de pågældende spil kunne faktisk mere
eller mindre knækkes ved, at tage .EXE filen fra demoudgaven af spillet og
med en lettere modificering var det klaret. Hvis implementeringen er iorden,
så er det enddog rigtigt svært at få knækket det. Hvad angår diverse
software der skulle fjerne starforce, så tvivler jeg på det virker, men har
dog ikke prøvet det. Implementeringen af Starforce er ikke ens fra gang til
gang, som det er på nogle af de andre beskyttelser og derfor er det ikke nok
bare at gå efter standard installationen.

Tribal

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 21-07-04 18:29

> [...]
nok
> bare at gå efter standard installationen.

Heh, det er jo dét der er sporten: Hvis det er svært at cracke, så bliver
det jo bare sjovere at prøve.

Halvdelen af crackeriet handler jo om at kunne sige "Se, jeg kunne bare
alligevel, æv-bæv ".

Det er en evig cyklus.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Tribal

Dato : 21-07-04 18:42

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> det jo bare sjovere at prøve.
>
> Halvdelen af crackeriet handler jo om at kunne sige "Se, jeg kunne bare

Now that I know.. Men lige nu er det spilfabrikanterne som fører..

Fra : SoftMan Brian

Dato : 21-07-04 20:56

> Now that I know.. Men lige nu er det spilfabrikanterne som fører..

Så vidt jeg har forstået, skal man bare disable/frakoble sine IDE drev og
køre det fra et emuleret/SCSI drev, da starforce ikke virker med scsi drev.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 21-07-04 23:41

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg har forstået, skal man bare disable/frakoble sine IDE drev og
> køre det fra et emuleret/SCSI drev, da starforce ikke virker med scsi
drev.

Meget underholdende hvis det er rigtigt :)

/Kenneth Iversen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 22-07-04 10:16

> [...]
> Så vidt jeg har forstået, skal man bare disable/frakoble sine IDE drev og
> køre det fra et emuleret/SCSI drev, da starforce ikke virker med scsi

Det har jeg også læst på diverse forums nu. Så er det jo ikke ligefrem
et problem med den beskyttelse.

/Kenneth Iversen

Fra : Klaus G.

Dato : 22-07-04 12:15

> Så vidt jeg har forstået, skal man bare disable/frakoble sine IDE drev og
> køre det fra et emuleret/SCSI drev, da starforce ikke virker med scsi
drev.

Måske at det er folk som har aktier i SCSI-Diske producerende virksomheder
som har fundet på det med SF? :)

Fra : Noname

Dato : 21-07-04 23:44

On Wed, 21 Jul 2004 19:28:37 +0200, "Henrik Stavnshøj"
<hesta@nospam.dk> wrote:

> [...]
>det jo bare sjovere at prøve.
>
>Halvdelen af crackeriet handler jo om at kunne sige "Se, jeg kunne bare

Min pointe er så, at hvis det i bedste fald tager måneder at cracke
kan det være det samme.
Især fordi på moderne spil kommer der meget ofte vigtige patches
efterfølgende og så kan de starte helt forfra. Det er virkelig nedern
:D

Men har man alenlang tålmodighed og ikke stiller krav om patches jamen
så vil man måske stadig kunne downloade spil, men jeg gætter på at det
bliver for irreterende og så bukker man under og køber spillet.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-07-04 03:28

> [...]
> solgt MANGE spil hvoraf en stor del af dem ville blive solgt til folk som
> ellers ville have hentet spillet på nettet.

Hvad er starfoce helt præcist, lyder til at være noget nasty antikopi
software af en art. Hvordan virker det?

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-07-04 10:10

> at
> >
> Hvad er starfoce helt præcist, lyder til at være noget nasty antikopi
> software af en art. Hvordan virker det?

Her er en bitte lille artikel med links:
http://games.slashdot.org/article.pl?sid=04/06/11/1920245
Her er en lille tråd
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=97861&highlight=starforce
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=98890&highlight=starforce

Fra : Klaus G.

Dato : 22-07-04 12:13

> Her er en bitte lille artikel med links:
> [...]
Lyder umildbart til at være noget sovs.. BSOD her og der. Installere sig
selv som noget andet SpyWare, kan ikke fjernes af windows, man skal fixe et
specielt program. Kommer der update til windows skal SF også opdateres, og
hvad så 3-4år efter man har købt et spil, og der så kommer en windows
update, og de så ikke opdatere SF til spillet, så står man med et spil man
ikke kan bruge til en skid...osv. osv. osv..

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-07-04 18:58

> [...]
> update, og de så ikke opdatere SF til spillet, så står man med et spil man
> ikke kan bruge til en skid...osv. osv. osv..

Ja det rygtes også at SF måske ikke vil virke sammen med SP2 til WinXP.
(Skulle være pga. microsoft ændrer noget med sikkerheden)
Derudover kommer problemet senere hvis man henter en ny servicepack eller
installerer et nyt OS.
Hvad gør man så hvis der f.eks. ikke laves en ny SF patch til spillet?
Om få år kan mange SF spil være uspillelige, pga. at udgiveren måske er gået
på røven, og derfor ikke kan opdatere spillet.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 22-07-04 10:14

> Hvad er starfoce helt præcist, lyder til at være noget nasty antikopi
> software af en art. Hvordan virker det?

1: Starforce installere en low level IDE driver under enhedshåndtering.
2: Driveren undersøger om spillet er originalt. (groft beskrevet :) )
3: Spillet starter hvis det er.

Jeg bruger kun SCSI i min computer. Det kunne være sjovt at
prøve om det er nok til at få en kopi kørende.

Ellers er disse spil allerede cracket selvom de bruger den
nye starforce 3

Gangland, Pacman world 2, Deserts Rats vs Afrika Korps.

/Kenneth Iversen