Spil i XP
Fra : Kristian

Dato : 11-07-04 15:02

Har lige fået foræret et par "gamle" spil, Close Combat og Close Combat IV,
men de vil ikke virke i XP Pro.
Har forsøgt med at ændre kompatiliteten på spillene....men de virker
stadigvæk ikke.
Har I nogle ideer ?

Kristian

Fra : Snuden

Dato : 11-07-04 17:39

On Sun, 11 Jul 2004 16:01:46 +0200, "Kristian"
<kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote:

> [...]
>men de vil ikke virke i XP Pro.
>Har forsøgt med at ændre kompatiliteten på spillene....men de virker

Yeah.. Køb en gammel PC i den blå avis og sæt den op med Windows 95 -
brug den til gamle spil
--
Snuden

Fra : Gerner

Dato : 11-07-04 18:05

<kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote in dk.spil.computer:

>Har lige fået foræret et par "gamle" spil, Close Combat og Close Combat IV,
>men de vil ikke virke i XP Pro.
>Har forsøgt med at ændre kompatiliteten på spillene....men de virker
>stadigvæk ikke.

Det er ret almindeligt at det ikke virker og en masse indlæg om samme forekommer
tit. Jeg har endnu ikke set nogen løsning.

>Har I nogle ideer ?

Installere win98se og en eller anden fidus til at skifte mellem os.
Hvordan kan måske komme an på at spørge i en edb/windows gruppe.

--
Gerner
1476WU/6963hrs

Fra : Jim

Dato : 11-07-04 18:31

D plejer ikke at være noget problem med 2 Styresytemer, vælger ganske
simpelt " Ny installation" fra 2. styresystems cd og windows oprette selv
valg menu ved opstart...

Fra : Mads

Dato : 11-07-04 19:41

On Sun, 11 Jul 2004 19:31:11 +0200, "Jim"
<migselv_6@spammail.hotmail.com> wrote:

>D plejer ikke at være noget problem med 2 Styresytemer, vælger ganske
>simpelt " Ny installation" fra 2. styresystems cd og windows oprette selv
>valg menu ved opstart...

Både og. Det kan du gøre hvis du lægger Win98 ind først.
Win XP vil så lave en boot menu helt automatisk.

Lægges Win 98 ind bagefter er man nødt til lige at
"reparere" sin XP installation for at få lavet denne
boot menu

mvh Mads
som kører Win98 & XP af netop den grund.

Fra : Kristian

Dato : 12-07-04 13:44

Vil du prøve at forklare det lidt tydeligere.......hvordan "reparere" ?

Kristian

Fra : Mads Bahrt

Dato : 11-07-04 21:56

Kristian wrote:

> [...]
> men de vil ikke virke i XP Pro.
> Har forsøgt med at ændre kompatiliteten på spillene....men de virker

Hvis du giver op på et tidspunkt mangler jeg Close Combat (nr 1) i min
samling og vil gerne købe.- mail mig

MVH
Mads

Fra : Kristian

Dato : 12-07-04 13:45

Jeg prøver med win 95/98 først.....

Fra : G.B.

Dato : 13-07-04 18:59

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i meddelelsen

> Har I nogle ideer ?

Hent VDMSound og forsøg at køre spillene gennem det. Der er mange ældre
spil som kan køres med det program.

http://ntvdm.cjb.net/

Der er osse DOSbox, men det er lidt mere "langhåret".

http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1

Begge programmer er freeware.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Kristian

Dato : 15-07-04 13:09

Har kikket lidt på programmet...installeret det.....men der er ikke nogen
exe.fil jeg kan starte programmet op med.
G.B. ved du hvordan programmet virker?

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-07-04 16:25

Kristian wrote:
> Har kikket lidt på programmet...installeret det.....men der er ikke
> nogen exe.fil jeg kan starte programmet op med.
> G.B. ved du hvordan programmet virker?

Højreklik på spillet og vælg 'run with VDMSound'

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kristian

Dato : 15-07-04 16:40

Ja tak....det er jo flot nok.................men jeg kan jo ikke installere
spillet under XP...........

Kristian

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-07-04 16:45

Kristian wrote:
> Ja tak....det er jo flot nok.................men jeg kan jo ikke
> installere spillet under XP...........
>
> Kristian

Så installér det på en virtuel HD under DOSBox.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : G.B.

Dato : 19-07-04 22:37

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i meddelelsen news:cd67jn
$1g84$1@news.cybercity.dk:

> Højreklik på spillet og vælg 'run with VDMSound'

Sune går man aldrig galt i byen med.

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-07-04 09:52

G.B. wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i meddelelsen
> news:cd67jn $1g84$1@news.cybercity.dk:

> Sune går man aldrig galt i byen med.

Ikke? Prøv at gå i byen med mig i Esbjerg.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.