Rat til bilspil.
Fra : Martin Vollert

Dato : 03-07-04 02:26

Hej alle.
Jeg har et Microsoft sidewinder rat (usb) uden forcefeedback,
og kunne nu godt tænke mig et med forcefeedback,
hvad kan anbefales da jeg ved at Microsoft ikke laver disse rat mere
--
Hilsen Martin.

Fra : /Ole

Dato : 03-07-04 07:08

Jeg har da et Microsoft, jeg evt. vil af med. Det er (vistnok) det største
de har lavet og er med Force Feedback. Det befinder sig i Kolding, hvis du
er interesseret. Men ellers kan jeg da ikke forestille mig andet, end
Logitech nok laver noget godt kram i den henretning.

/Ole

Fra : Peter C:\\>

Dato : 03-07-04 08:50

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEHERstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er interesseret. Men ellers kan jeg da ikke forestille mig andet, end
> Logitech nok laver noget godt kram i den henretning.

De GJORDE !!!
Logitech MOMO Force er et rigtig lækkert forcefeedback-rat, men desværre er
det ikke i produktion længere.
Afløseren hedder MOMO Racing, og det er ganske vist billigere, men også i en
noget ringere kvalitet.

Hvis man søger noget af det ypperste indenfor rat/pedaler kunne BRD´s Speed7
være et bud
.....well, et hvilketsomhelst BRD-rat egentlig
http://www.interactiveracing.com

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Bobby Olsen

Dato : 03-07-04 15:22

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det ikke i produktion længere.
> Afløseren hedder MOMO Racing, og det er ganske vist billigere, men også i

Ja de droppede vist engang at bruge snore og nu bruger de fleste tandhjul
som jeg synes stinker for vildt. Det er ihvertfald ikke realistisk med
tandhjul så rattet drejer lige langsomt også når man retter op. Så hvis du
kan få et logitech som engang brugte snore er det klart at foretrække. Men
rattene med plastictandhjul er 10x billigere at fremstille og brugerne
efterspørger som regel ikke realisme så meget som at rattet skal se fedt ud.

Hilsen Bobby

Fra : Peter C:\\>

Dato : 03-07-04 19:53

> Ja de droppede vist engang at bruge snore og nu bruger de fleste tandhjul

Man er da nødt til at bruge tandhjul hvis man vil lave et FF rat (!)
Jeg mener ihvertfald ikke jeg kan komme i tanker om nogle FF-rat med
elastiksnore (jeg går ud fra det er elastik-snore du mener ?)

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Bobby Olsen

Dato : 05-07-04 09:59

> Man er da nødt til at bruge tandhjul hvis man vil lave et FF rat (!)
> Jeg mener ihvertfald ikke jeg kan komme i tanker om nogle FF-rat med
> elastiksnore (jeg går ud fra det er elastik-snore du mener ?)

Nej det er nylonsnore efter princippet i feks jimy hendrix wau pedal (den
havde dog ikke forcef). Dvs. et snortræk med FF. Sidste rat jeg så var i '98
og fra Logitech men de laver dem nok ikke mere. Jeg har siden set flere
entuishaster der efterspurgte de 'gamle' rat, men det kan godt være FF er
kraftigere i de nye rat med tandhjul, det ved jeg ikke.

Mvh Bobby

Fra : Henrik

Dato : 03-07-04 10:06

> [...]
> og kunne nu godt tænke mig et med forcefeedback,
> hvad kan anbefales da jeg ved at Microsoft ikke laver disse rat mere

Jeg ligger inde med et Logitech Formula Force GP - med force feedback - det
er stort set ikke brugt - jeg bor på Fyn - det vil jeg da gerne sælge - mail
hvis du er interesseret
mvh
Henrik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-07-04 12:24

Martin Vollert wrote:
> Hej alle.
> Jeg har et Microsoft sidewinder rat (usb) uden forcefeedback,
> og kunne nu godt tænke mig et med forcefeedback,
> hvad kan anbefales da jeg ved at Microsoft ikke laver disse rat mere

Jeg har selv et MS SideWinder (ca. 5 år gammelt), og jeg har selv overvejet
at skifte det ud med et nyere med FF.
Dem jeg har prøvet (både MS og Logitech), har dog alle haft den irriterenede
feature (i hvert fald for mig) at rattet er "tungt" at rette op igen og at
det larmer, derfor kører jeg videre med mit MS uden FF.

Husk i øvrigt hvis du skal have den rigtige følelse af at køre i bil på din
PC'er, så er dette totalt u-undværligt:
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=792

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 06-07-04 16:52

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message news:40ea8bb9$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>Husk i øvrigt hvis du skal have den rigtige følelse af at køre i bil på din
> PC'er, så er dette totalt u-undværligt:
> http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=792

Ja så mangler man bare en solskærm og vinduesvisker

--
Hilsen Martin.