Freespace 2 problemer
Fra : Mads

Dato : 01-07-04 20:39

Hejsa

Jeg fik lyst til at spille Freespace 2 igen, men opdagede
så at det ikke længere kan køre på min PC.
Det virkede ellers fint for et år eller 2 siden.

De eneste ændringer jeg har lavet siden da er et nyt
grafikkort, et Radeon 9600 XT, samt en nyere version
af DirectX, nemlig version 9

Resten af maskinen er den samme.
T-bird 1400 MHz
512 MB RAM
SB Live
Windows 98

Kan det passe at Freespace 2 ikke kan køre med
Directx 9 ? Eller med et Radeon kort ?

Er der nogen der har en løsning ?

På forhand tak

mvh Mads

Fra : webhiker

Dato : 02-07-04 10:41

Mads <mads@nospam.nothanks.com> wrote in

> [...]
> SB Live
> Windows 98
>
> Kan det passe at Freespace 2 ikke kan køre med

Er der nogen fejl meddelelse under din opstart af spillet. !

Webhiker.......

Fra : Mads

Dato : 02-07-04 13:28

On 02 Jul 2004 09:41:07 GMT, webhiker <webhiker@not-working> wrote:

>Er der nogen fejl meddelelse under din opstart af spillet. !

Ja, det skulle jeg selvfølgelig have nævnt. Undskyld.

Når spillet er indstalleret og skal starte op første gang, så
vil den lige tjekke grafikkortet. Jeg klikker så på en knap
der hedder "Detect available cards" og skærmen bliver
sort i et par sekunder, hvorpå jeg får at vide at den ikke
finder noget Direct 3D kort og derfor ikke kan køre.

Det synes jeg er underligt eftersom at alle mulige andre
3D spil kører fint, bl.a. Farcry, Black Hawk Down,
Tomb Raider AOD og mange flere.

mvh Mads