Skræmmende
Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 11-08-04 14:32

Ellos har netop sendt et nyt tøjkatalog ud. Det er deres "plus-serie"
hvilket vil sige at den er beregenet på overvægtige kvinder.

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over det... nå jeg bladrer ser jeg
kvinder som modeller som i mine øjne er "normale". Dvs ikke superslanke. men
ganske almindelige. - måske nogen af jeg andre også har fået det katalog.
Samtidigt undrer jeg mig over hvorfor de kun har til kvinder - der er intet
til overvøgtige mænd overhovedet -. med mindre de kan lide at gå i kvindetøj
seføli.

Jeg synes det er skræmmende at når nu det henvender sig specifikt til folk
som skal bruge tøj i store størrelser, hvorfor er der så ingen store brugt
som modeller?

Masser af fede mennesker er jo grimme, men de har ikke anvendt en eneste
person som kan kaldes for "fed"

Øv for et samfund siger jeg. Jeg synes dem som de har valgt som modeller er,
pæne feminine, almindelige, og ja ganske enkelt flotte. Jeg ville sige øv
hvis jeg skulle være model i et "fede-blad" hvis jeg var dame og den
størrelse.

Koste-skafter er frastødende.

Ved ikke om i er enige eller om det barè er mig?

Fra : vadmand

Dato : 11-08-04 15:57

"Martin Nielsen / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pæne feminine, almindelige, og ja ganske enkelt flotte. Jeg ville sige øv
> hvis jeg skulle være model i et "fede-blad" hvis jeg var dame og den

Det er det, man i gamle dage kaldte "fruestørrelse." Når kvinder kommer lidt
op i årene og har født et par børn, er det naturligt og efter min mening, at
de bliver lidt rundere. Hvor radmagre kvinder på tyve giver associationer
til anoreksi, giver radmagre kvinder på 50 associationer til heksen fra
Snehvide.

Per V.

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 22:55

In article <411a1fc0$0$215$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Jadahva@SPAMhotmail.com says...
> [...]
> ganske almindelige. - måske nogen af jeg andre også har fået det katalog.

Nææ det tror jeg ikke (men så ryger reklamerne som regl ud uden at blive
set på)
Men de kører en eller anden reklame for noget makeup dims på tv, hvor
speakere siger noget med hvorfor de har valgt <et eller andet kikset> -
fordi siger hun, det er jo nemt nok at få en model til at se godt ud. Og
jeg under mig lidt over dem på skærmen - er det meningen de skal se
tykke ud? Sgu da kun for en 12 årige *G*

> Koste-skafter er frastødende.
>
> Ved ikke om i er enige eller om det barè er mig?

Nu skal vi jo ikke såre evt kosteskafte som læser med - skal vi ikke
nøjes med at konstatere at vores æstetiske smag er lidt andreledes *g*

Fra : Christina

Dato : 18-08-04 09:44

PerX ... wrote:
> [...]
>
> Nu skal vi jo ikke såre evt kosteskafte som læser med - skal vi ikke
> nøjes med at konstatere at vores æstetiske smag er lidt andreledes *g*

God pointe... Mange "kosteskafte" er yderst tiltrækkende på mange,
ligeså vel som former er yderst tiltrækkende på mange - og heldigvis for
vores forskellige smag