Overvægtig og strand
Fra : Helle

Dato : 10-08-04 18:21

Hejsa.

Jeg ved ikke om dette er det rette sted at spørge. Jeg er en pige på 22 som
vejer 30 kg for meget. Jeg har de seneste år ikke ligget ved stranden eller
være ude at bade ved stranden/svømmehal pga. min overvægt. Jeg har hele
tiden sagt at jeg nægter at vise mig sådanne steder før jeg har tabt mig en
hel del. Men hvad er jeres mening om dette? jeg har set så mange pæne
bikinier som jeg sagtens kan passe men min mave og lår er altså ret store
pga. overvægten. Jeg bryder mig ikke om at ligge ved stranden eller være ude
at bade i bikini/badedragt med mit udseende.

Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne steder?
hvad med jer som ikke er overvægtige: hvordan har I det med at se
overvægtige folk sådanne steder?

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Det nytter ikke noget at løbe stærkt, hvis ikke du ved hvor du skal hen !?

Citat: Michael Rivera

Fra : pepss

Dato : 10-08-04 18:28

"Helle" skrev
> [...]
> at bade i bikini/badedragt med mit udseende.

> hvad med jer som ikke er overvægtige: hvordan har I det med at se

det er ikke noget der ville fange min opmærksomhed.....

må man spørge om hvorfor du ikke taber dig? jeg spørg fordi jeg ikke selv
kender til problemet (jeg er en af dem der ikke skal tænke på hvad jeg
spiser) og tit har tænkt på det!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Anita

Dato : 10-08-04 19:47

pepss wrote:

> må man spørge om hvorfor du ikke taber dig? jeg spørg fordi jeg ikke
> selv kender til problemet (jeg er en af dem der ikke skal tænke på
> hvad jeg spiser) og tit har tænkt på det!

I din parantes har du svaret.

Du behøver ikke tænke over hvad du spiser. Det er vi desværre nogle der
behøver. Og nej, det er ikke så let at droppe alt det søde og usunde -
selvom man egentlig gerne vil. Vi kender jo alle traditionen med hygge og
lidt godt til ganen. Den vane er svær at bryde, præcis som det for nogle er
svært at holde op med at ryge. Forskellen er bare at man til kaffe hos
"tante Oda" ikke bydes en smøg, men kage og slik.

Jeg ved ikke om det er svar nok, men det er i hvert fald min oplevelse af
problemet. Jeg vil også gerne smide de der overflødige kilo, men det er bare
SÅ svært at komme igang. Især når man, som jeg, ikke er den store
grøntsagsspiser.

Venligst Anita

Fra : Johnny Andersen

Dato : 10-08-04 20:03

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svært at holde op med at ryge. Forskellen er bare at man til kaffe hos
> "tante Oda" ikke bydes en smøg, men kage og slik.

Så må man vælg hvad man helst vil, tabe sig (og undvære alt det gode), eller
være overvægtige (og spise det der smager godt).
Det er de færest der komme "sovende" til en slank krop.

Skrev ikke dette for, at rakke ned på nogen - er klar over, at det kan være
svært, at "tage sig sammen". Men når alt kommer til alt, er det et spørgsmål
om at vælge.......

/Johnny

Fra : Corax

Dato : 10-08-04 20:36

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
være
> svært, at "tage sig sammen". Men når alt kommer til alt, er det et

Hvis folk har arbejde og børn kan det være meget vanskeligt. Så er der ikke
*tid* til nye kostvaner og motion med mindre hele familien hjælper til.

- Corax

Fra : Johnny Andersen

Dato : 10-08-04 20:49

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hvis folk har arbejde og børn kan det være meget vanskeligt. Så er der
ikke
> *tid* til nye kostvaner og motion med mindre hele familien hjælper til.

Det kræver ikke "tid", at spise mindre. Selvom du spiser normal kost, kan
man sagtens spise en mindre portion.
Motion behøver ikke, at være løb, motioncenter - det kan også være
havearbejde - med børnene, gå en tur, lave nogle øvelser, samtidige med man
se TV. osv.
Men jeg mener også, at det er kæresten "pligt", at støtte. F.esk. ved at
sige, at han/hun passer børnene, så man kan dyrke motion.
Men i den sidste ende er det ens eget ansvar.....

/Johnny

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-04 16:34

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> Hvis folk har arbejde og børn kan det være meget vanskeligt. Så er der
ikke
> *tid* til nye kostvaner og motion med mindre hele familien hjælper til.

Man kan ikke spise mindre, hvis man har arbejde og børn?

Du ved godt, hvorfor man bliver fed, ikke? Hvis ikke, får du lige
forklaringen her: Man bliver fed, når man indtager flere kalorier, end man
forbrænder. Simple as that.

--
-Jens B.

Fra : vadmand

Dato : 12-08-04 22:35

> Du ved godt, hvorfor man bliver fed, ikke? Hvis ikke, får du lige
> forklaringen her: Man bliver fed, når man indtager flere kalorier, end man
> forbrænder. Simple as that.

Men du er vel også klar over, at der kan være forskel på folks stofskifte.
Hvad den ene bliver fed af, kan den anden spise i overflod, fordi
forbrændingen er mere effektiv.

Per V.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 12-08-04 22:46

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Men du er vel også klar over, at der kan være forskel på folks stofskifte.
> Hvad den ene bliver fed af, kan den anden spise i overflod, fordi
> forbrændingen er mere effektiv.

Hans argument gælder stadig.... Hvis du indtager flere kalorier end du
forbrænder - tager du på.
Hvis dit stofskifte kun er en 1/10 af mit, skal du bare spise 1/10 mindre -
how hard can it be?

/Johnny

Fra : Ulvir

Dato : 12-08-04 23:03

Johnny Andersen wrote:
..

> Hans argument gælder stadig.... Hvis du indtager flere kalorier end du
> forbrænder - tager du på.
> Hvis dit stofskifte kun er en 1/10 af mit, skal du bare spise 1/10
> mindre - how hard can it be?

Dit stofskifte er, hypotetisk, forbrænding af 100 gr. fedt i døgnet
Mit stofskifte er en 1/10 del af dit. Dvs. jeg forbrænder 10 gr. i døgnet.
Så skal jeg spise 9/10 dele mindre end dig, ikke en 1/10 del. How simple
can it be?

Fra : Johnny Andersen

Dato : 12-08-04 23:12

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
døgnet.
> Så skal jeg spise 9/10 dele mindre end dig, ikke en 1/10 del. How simple

Du har ret, det var en skrive fejl

/Johnny

Fra : vadmand

Dato : 12-08-04 23:21

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbrænder - tager du på.
> Hvis dit stofskifte kun er en 1/10 af mit, skal du bare spise 1/10

Det er ligesom med rygning: Der er ingen grænser for, hvor let det er at
løse problemer, man ikke selv har.

Per V.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 12-08-04 23:43

> Det er ligesom med rygning: Der er ingen grænser for, hvor let det er at
> løse problemer, man ikke selv har.

Hvis du har et problem løser du det, eller også lader du stå til...
Der er kun én som er ansvarlig for valget - og det er dig...
Er klar over det kan være svært - men det er dt hele værd og mere til....

/Johnny

Fra : Mette

Dato : 13-08-04 08:47

> [...]
> Der er kun én som er ansvarlig for valget - og det er dig...
> Er klar over det kan være svært - men det er dt hele værd og mere til....

Naturligvis. Men det ER sværere, når man er i en familie, hvor man jo oftest
spiser det samme. En mand skal have omkring 2500-3000 kcal dagligt, hvis
han vil slanke sig, en kvinde af min drøjde skal have det halve. Så er det,
at det bliver svært.

Fra : vadmand

Dato : 13-08-04 09:13

> [...]
> Der er kun én som er ansvarlig for valget - og det er dig...
> Er klar over det kan være svært - men det er dt hele værd og mere til....

Helt enig (undtagelsesvis!), men du vil vel give mig ret i, at det kan være
betydeligt sværere for nogle end for andre. Hvis du sammenligner med rygning
igen, så er der nogle, der kan holde op næsten problemfrit fra den ene dag
til den anden, mens andre får voldsomme abstinenser, fordi de er blevet
fysisk afhængige (hvad ikke alle er disponeret for). Det samme gælder
faktisk slik.

Og én ting er vis: At sige "du skal bare tage dig sammen" hjælper ikke på
noget som helst andet end at forringe folks selvværd.

Per V.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-08-04 09:36

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har et problem løser du det, eller også lader du stå til...
> Der er kun én som er ansvarlig for valget - og det er dig...

Det er nok rigtigt. Det er bare et skråplan at komme ud på, hvis man gør det
på baggrund af andre menneskers forventede holdninger. I så fald løber man
nemlig en stor risiko for, at der ikke er grænser for, hvad man bør ændre
hos sig selv. For eksempel kan en normal vægt og kropsbygning bevirke, at
nogle mennesker synes, man er for tyk, mens andre mennesker synes, man er
for tynd.

På et tidspunkt kan det være nødvendigt at acceptere den måde, man nu er på.
I værste fald kan man blive trodsig og gå i den modsatte grøft, hvor man
ubevidst gør alt for at provokere omgivelserne, og bliver opsat på _ikke_ at
følge andre menneskers velmente råd og samfundets normer.

Det er i hvert fald min erfaring. Jeg må jo nok se i øjnene, at jeg er inde
i den provokerende fase...

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 16-08-04 01:45

In article <cfgrpp$gj7$1@news.cybercity.dk>, netsat_99@yahoo.dk says...

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis du har et problem løser du det, eller også lader du stå til...

Du mangler empati og medmenneskelig indsigt hvis du tror det kan
reduceres sådan. Der er mere end to situationer. Fx, mange har brug for
hjælp men kan ikke få det fordi andre jo stort set er ligeglade.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-08-04 09:25

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Du mangler empati og medmenneskelig indsigt hvis du tror det kan
> reduceres sådan. Der er mere end to situationer. Fx, mange har brug for
> hjælp men kan ikke få det fordi andre jo stort set er ligeglade.

Andre bliver påvirket til at mene, de har problemer, som de ikke skænkede en
tanke før. Atter andre ved ikke, hvad deres egentlige problem er. For
eksempel er det uklart, om en overvægtig som Helle er mest plaget af sin
vægt eller påvirkninger fra andre mennesker.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 03:04

In article <cfg2l2$2kpa$1@news.cybercity.dk>, bruun_jens@hotmail.com
says...
> "Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> wrote in message

> ikke
>
> Man kan ikke spise mindre, hvis man har arbejde og børn?
>
> Du ved godt, hvorfor man bliver fed, ikke?

Jo, så det behøver vi ikke stupide kommentarer om.
Du ved også godt at kalorieholdig mad stimulere produktionen af
seratonin i hjernen ikke? Man kan blive afhænginge af mad.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-04 07:28

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Du ved også godt at kalorieholdig mad stimulere produktionen af
> seratonin i hjernen ikke?

Dokumentation, tak.

> Man kan blive afhænginge af mad.

Ja, man kan faktisk dø af ikke at spise mad.

--
-Jens B.

Fra : PerX ...

Dato : 15-08-04 00:00

In article <cfkbd6$mgb$1@news.cybercity.dk>, bruun_jens@hotmail.com
says...
> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Dokumentation, tak.

Find den på bibliotektet.

> Ja, man kan faktisk dø af ikke at spise mad.

Fald af seratonin=tristhed og dårligt humør
Spis noget sødt(kulhydrater)=seratonin stiger
seratonin stiger=bedre humør

Sideeffekt: Hvis man ikke får brændt energien af så tager man på.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 07:37

> Fald af seratonin=tristhed og dårligt humør
> Spis noget sødt(kulhydrater)=seratonin stiger
> seratonin stiger=bedre humør
>
> Sideeffekt: Hvis man ikke får brændt energien af så tager man på.

Kulhydrat omdannes ikke til fedt.

--
-Jens B.

Fra : Torben E

Dato : 15-08-04 10:33

> Kulhydrat omdannes ikke til fedt.

Det er så nemlig lige det det gør.

Alle overskudskalorier lagres som fedt, ligegyldigt hvor de kommer fra.

Torben E

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 11:00

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message

> Det er så nemlig lige det det gør.
>
> Alle overskudskalorier lagres som fedt, ligegyldigt hvor de kommer fra.

Vil du vædde?

Nettoresultatet ville være negativt, hvis kroppen forsøgte at omdanne
kulhudrat til fedt, og så dum er kroppen ikke.

--
-Jens B.

Fra : Jan Hansen

Dato : 15-08-04 11:10

> Nettoresultatet ville være negativt, hvis kroppen forsøgte at omdanne
> kulhudrat til fedt, og så dum er kroppen ikke.

Igen, kan du dokumentere din påstand ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 11:19

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> wrote in message

> Igen, kan du dokumentere din påstand ?

Jada, men her i grubben er der tradition for, at vi sender hinanden på
biblioteket, så smut du derned og find din dokumentation selv.

Emnet har været debatteret i årevis - også på nettet - så der skulle være en
chance for, at du kan finde yderligere information, hvis du gider bruge lidt
tid på at lede.

--
-Jens B.

Fra : Jan Hansen

Dato : 15-08-04 12:01

> [...]
en
> chance for, at du kan finde yderligere information, hvis du gider bruge

OK jeg tænkte nok det var noget du bare selv fandt på.
Du har ingen dokomentation !

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 12:35

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> wrote in message

> OK jeg tænkte nok det var noget du bare selv fandt på.
> Du har ingen dokomentation !

Gaaaab, Jan Hansen. Nu må du se at komme op på den store klinge. Vil _du_
vædde?

--
-Jens B.

Fra : Jan Hansen

Dato : 15-08-04 11:09

> Kulhydrat omdannes ikke til fedt.

Nå da en ny slankeprofet her !

Må vi bede om dokumentation, for denne letsindige påstand ?

For det er vel ikke noget du bare sidder og finder på ?

Fra : ThomasB

Dato : 16-08-04 10:10

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nå da en ny slankeprofet her !
>
> Må vi bede om dokumentation, for denne letsindige påstand ?
>
> For det er vel ikke noget du bare sidder og finder på ?

Det er rigtigt at kulhydrat ikke omdannes til fedt, men kroppen bruger først
kulhydrat og dernæst fedt.
(derfor man skal træne i ca. 45 minutter, før man forbrænder fedt)

Og spiser man for mange kylhydrater, så sætter fedtet fra den mad man
spiser, sig fast.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-08-04 10:57

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message

> Og spiser man for mange kylhydrater, så sætter fedtet fra den mad man
> spiser, sig fast.

Nemmerlig.

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 10-08-04 21:29

Johnny Andersen wrote:
> [...]
>
> Skrev ikke dette for, at rakke ned på nogen - er klar over, at det
> kan være svært, at "tage sig sammen". Men når alt kommer til alt, er

Det bliver ikke lettere at gennemføre af at du har ret i dine betragtninger.

Selvom jeg har gjort det før - undladt at indtage noget som helst sødt og
meget fedt i ½ - 3/4 år og dermed smed ca. 15 kilo, så er det stadig svært
for mig at gøre det igen. Måske fordi det lidt er blevet en sovepude - jeg
ved jo at jeg *kan*.

Venligst Anita

Fra : Johnny Andersen

Dato : 10-08-04 21:35

> [...]
> for mig at gøre det igen. Måske fordi det lidt er blevet en sovepude - jeg

Hvis man har tendens til, at tage på - er kostvaner og motion en ændring for
livet. Hvis man "tager det i opløbet" er det meget nemmer at styrer (ved det
fra mig selv)
Har du da taget dig på igen? hvis ja - må jeg så spørge hvorfor?

/Johnny

Fra : Anita

Dato : 11-08-04 15:41

Johnny Andersen wrote:
> Hvis man har tendens til, at tage på - er kostvaner og motion en
> ændring for livet. Hvis man "tager det i opløbet" er det meget nemmer
> at styrer (ved det fra mig selv)

Hvilket stadig er nemmere sagt end gjort.

> Har du da taget dig på igen? hvis ja - må jeg så spørge hvorfor?

Tja, 10 af kiloene har over de sidste 5 år lige så langsomt sneget sig på
igen. Forklaring? Jeg elsker søde sager og kan ikke fordrage grøntsager

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 11-08-04 20:21

Sabina skrev:

> [...]

maven.....
>jeg kan leve det sundeste sunde du nogensinde har set, og stadig ikke

Men det skal gøre ondt før det gør godt som man siger.
Jeg har tabt 10 kg på 5 uger. Der skal ske noget for at bevare
gejsten.
Efter der er gået ca. 2 - 3 dage er det den psykiske afhængighed som
er det værste. En gang imellem kan man tænke på noget lækkert f.eks.
pizza eller chokolade eller lignende. Men så siger jeg til mig selv at
det går ikke fordi hvis man først giver los ryger motivationen.

>jeg kan træne til jeg bliver blå i hovedet og stadig ikke tabe
>mig.....

Træning duer ikke som slankemiddel. Det kan jeg huske fra fysiktimerne
at man skal nærmest cykle rundt om jorden for at tabe bare en smule.
Træning er kun for ens velbefindende.

> trist men sandt er det den eneste effektive slankemetode for mig,
>sorg...... den er sikker hver gang......

Man skulle mene at sorg kunne føre til trøstespisning...

Fra : vadmand

Dato : 11-08-04 22:51

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Træning duer ikke som slankemiddel. Det kan jeg huske fra fysiktimerne
> at man skal nærmest cykle rundt om jorden for at tabe bare en smule.
> Træning er kun for ens velbefindende.

Rettelse: træning kan hjælpe, men giver ikke nødvendigvis vægttab, da den
konverterer fedt til muskler, som vejer mere. Men man får en pænere krop,
hvis man træner med måde.

Per V.

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 03:05

In article <df29e838.0408111120.4109a1b1@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> Man skulle mene at sorg kunne føre til trøstespisning...

Det kan det helt klart.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-08-04 19:05

Johnny Andersen wrote:

> [...]

jeg kan leve det sundeste sunde du nogensinde har set, og stadig ikke tabe
mig.... jeg kan træne til jeg bliver blå i hovedet og stadig ikke tabe
mig..... trist men sandt er det den eneste effektive slankemetode for mig,
sorg...... den er sikker hver gang...... alt andet virker ikke.... det er så
selv min læge og min diætist har været snot forvirrede over det......

--
Knus, Sabina, der ikke er voldsomt overvægtig men nok til at bikinien ikke
sidder som den bør.....

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-04 16:37

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> du glemmer at det ikke kun er et spørgsmål om hvad der kommer i maven.....

Nåda.............. Du må være et naturvidenskabeligt
unikum..........................

> [...]
> sorg...... den er sikker hver gang...... alt andet virker ikke.... det er

> selv min læge og min diætist har været snot forvirrede over det......

Du må undre den samlede videnskab................................

--
-Jens B.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-08-04 17:56

Jens Bruun wrote:

> Nåda.............. Du må være et naturvidenskabeligt
> unikum..........................

nope..... det er et simpelt spørgsmål om indtag og udtag...... hvis man
forbrænder mindre end man indtager, så stemmer regnskabet ikke...... dvs at
man kan spise sunde sager til man bliver blå i hovedet, men hvis man ikke
bevæger sig samtidig i en mængde der passer til eller overstiger det indtag
man har, så taber man sig jo ikke....

> så selv min læge og min diætist har været snot forvirrede over det......
>
> Du må undre den samlede videnskab................................

jeg er intet unikum, men jeg er en blandt få..... lad mig forklare det...

en tarmsygdom har fået mit tarmsystem til at arbejde på overtid, således at
den har knoklet på for at gemme al næring jeg overhovedet har været i
nærheden af.... det har resulteret i at jeg i de par år der er gået siden
jeg fik lukket min stomi har arbejdet på at NORMALISERE mit næringsoptag,
især i betragtningen af at jeg kun har en tyndtarm at gøre godt med.......

kroppen er sådan indrettet at når der er hungersnød suger den alt den
kan.... det var hvad der skete i min krop, og det har resulteret i at jeg
IKKE har været i stand til at tabe mig trods både motion og diæt.... min
krop har simpelthen modarbejdet det, da den igennem lang tid (næsten 4 år)
ikke har fået næring nok, så gemmer den til "hårdere" tider..... et lille
fysisk "hickup" om du vil.... ikke noget unikum, blot et kirurgisk
resulteret "problem" der gerne skulle løse sig hen ad vejen....

--
Knus, Sabina

Fra : Andropov

Dato : 13-08-04 11:02

Sabina skrev:

>personligt griner jeg LANGT mere af dem der viser sig på stranden i
en total
>fake suntan med string bikini og afbleget hår og tror at de er
lækre....

Nogen ikke rynkede kvinder kan godt blive lidt fiksere med lidt farve
i håret hvis det har fået rigeligt med gråt.

>for
>helt ærligt.... det er sku da noget af det mest falske man kan se
på....
>lidt som strand"løven" i hans små speedos som ligner pis fordi han
har brugt
>ALT for meget tid i helsestudiet og med proteinpulver..... ydrk.....

Det kan nok tænde nogle kvinder at se mænd med trænede kroppe....

>nej du... jeg vil LANGT hellere se en 65 årig kvinde topløs på
stranden

Det skræmmer mænd væk :
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=258139

>den anden type gør
>sku ikke andet end at appelere til fantasien hos de mænd der ikke er
i stand
>til at se og tænke længere end indpakningen.....

Men kvinder som mænd ser på stranden kender de jo ikke noget til
hvordan de er og ser kun deres udseende og har kun det at vurdere ud
fra.
En kvinde behøves vel ikke absolut at have store bryster. Et frækt
blik eller lignende kan vel være lige så ophidsende, hvis hun så er en
lille stram sag skader det vel heller ikke :).

>god fornøjelse.... du vælger at nedvurdere dem der lever livet, i
stedet for
>dem der bruger al deres tid på et ideal som ikke har en skid relevans
for
>dem eller andre om 10 år...

Men der er vel også nogen som skifter modellen ud efter 10 år.
Selvfølgelig er det ikke det samme når først man lever sammen med en
kvinde, som hvis man ser på kvinder på stranden. Alle mænd kan vel
tænke når de ser en flot kvinde på stranden at hun havde godt af en
god gang pik.
Måske kvinder ikke er helt så sexfikserede....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 17:09

Andropov wrote:
> på....
> har brugt
>
> Det kan nok tænde nogle kvinder at se mænd med trænede kroppe....

det kan da godt være, men det gør det skam ikke mindre falskt....

> stranden
>
> Det skræmmer mænd væk :
> http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=258139

måske på en strand i et ferieområde... men helt ærligt tror jeg sku ike der
er nogle danskere der er skræmt af en moden kvinde.......

> [...]
>
> Men kvinder som mænd ser på stranden kender de jo ikke noget til
> hvordan de er og ser kun deres udseende og har kun det at vurdere ud

pladder.... det kan godt være man ikke kender personen, men der er LANGT
mere end kun udseendet at bedømme folk ud fra....
for nu at vende tilbage til hende den 65 årige uden bryster.... hendes
fremtoning på stranden signalerer mange ting for mig.... det signalerer mod,
stolthed, feminitet, et langt liv, et smukt sind...... bare det at hun går
ud i vandet med hovedet holdt stolt og højt kun i bikinitrusser med de
grimme vandrette ar på tværs af hendes brystkasse.... wow siger jeg
bare..... hun udstråler noget HELT andet end en ung slank pige uden et ar på
kroppen og som tror hun bliver mere tiltrækkende af et par
silikonebryster.... silikonebrysterne ville jeg ikke skænke et blik, men
damen ville jeg gerne kigge længe og misundeligt efter.... hvem der bare var
så stolt som 65 årig......

> En kvinde behøves vel ikke absolut at have store bryster. Et frækt
> blik eller lignende kan vel være lige så ophidsende, hvis hun så er en
> lille stram sag skader det vel heller ikke :).

"lille stram sag"??

> [...]
> god gang pik.
> Måske kvinder ikke er helt så sexfikserede....

måske, måske ikke, men jeg kender da mænd der ville tænke det samme som
jeg.... heldigvis....

--
Knus, Sabina

Fra : Andropov

Dato : 13-08-04 18:19

Sabina skrev:

> [...]
>
> Det kan nok tænde nogle kvinder at se mænd med trænede kroppe....

>det kan da godt være, men det gør det skam ikke mindre falskt....

Jeg synes ikke det er falsk når mænd har trænet sig op på normal vis
uden brug af kunstige midler.

> [...]

ike der
>er nogle danskere der er skræmt af en moden kvinde.......

Måske det kommer an på hvor moden.

> [...]

LANGT
>mere end kun udseendet at bedømme folk ud fra....

Hvis man kun har set og ikke snakket med kvinden er der vel kun
udseende om hun ser lidt fræk ud eller smilende eller hvad man falder
for.

>hun udstråler noget HELT andet end en ung slank pige uden et ar på
>kroppen og som tror hun bliver mere tiltrækkende af et par
>silikonebryster.... silikonebrysterne ville jeg ikke skænke et blik,

Silikonebryster er vel også efterhånden noget aftændende på mænd. Det
er ikke så svært at se de er kunstige.

>men
>damen ville jeg gerne kigge længe og misundeligt efter.... hvem der
bare var
>så stolt som 65 årig......

Hun kan vel nok være stolt, men det er jo heller ikke det samme som at
mange mænd kigger efter hende.

> [...]
> blik eller lignende kan vel være lige så ophidsende, hvis hun så er en
> lille stram sag skader det vel heller ikke :).

Mænd kan vel ikke lade være med at kigge efter kønne piger.
Dermed ikke sagt at konen derhjemme ligner en topfotomodel.

> [...]
> Måske kvinder ikke er helt så sexfikserede....

>måske, måske ikke, men jeg kender da mænd der ville tænke det samme

De fleste mænd foretrækker vel også en kvinde de kan have det trygt og
godt sammen med. Men derfor kan de vel godt kigge efter flotte piger.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 19:27

Andropov wrote:

> Jeg synes ikke det er falsk når mænd har trænet sig op på normal vis
> uden brug af kunstige midler.

kommer an på hvor overdrevent det er...... feks foretrækker jeg langt en
krop der er veltrænet pga feks boksning, frem for en krop der er lavet i et
motionscenter.... uanset kunstige midler eller ej.....

> ike der er nogle danskere der er skræmt af en moden kvinde.......
>
> Måske det kommer an på hvor moden.

måske.... og hvor moden beskureren er.....

> [...]
>
> Hvis man kun har set og ikke snakket med kvinden er der vel kun
> udseende om hun ser lidt fræk ud eller smilende eller hvad man falder

nu snakker jeg absolut ikke om hvad man "falder for".... men om hvad der
virker appelerende..... der er faktisk forskel.....

> Silikonebryster er vel også efterhånden noget aftændende på mænd. Det
> er ikke så svært at se de er kunstige.

der findes nogle derude der er flot lavet... men langt størstedelen ser
kunstige ud, det er korrekt....

> bare var så stolt som 65 årig......
>
> Hun kan vel nok være stolt, men det er jo heller ikke det samme som at
> mange mænd kigger efter hende.

hvem snakker om hvad mænd kigger efter??
jeg snakker om hvad der er appelerende at se på stranden.... og jeg vil da
som sagt langt hellere se hende på 65 uden bryster end hende på 18 med
silikonebrysterne....
helt ærligt så tror jeg førstnævnte får langt mere respekt og opbakning end
sidstnævnte, uanset alder og kønnet af beskueren.....

> relevans for dem eller andre om 10 år...
>
> Mænd kan vel ikke lade være med at kigge efter kønne piger.
> Dermed ikke sagt at konen derhjemme ligner en topfotomodel.

kan de ike? og igen, det er relativt hvad der er kønt at se på.... jeg synes
ikke en solarie solbrændt 18 årig med silikonebryster og afbleget hår er
"køn" at se på..... især ikke fordi jeg ved at om 15-20 år ligner hendes hud
en gammel slidt læderfrakke og hendes bryster noget der er løgn..... så går
det appelerende sku af det....

> som jeg.... heldigvis....
>
> De fleste mænd foretrækker vel også en kvinde de kan have det trygt og
> godt sammen med. Men derfor kan de vel godt kigge efter flotte piger.

hvorfor så kigge på dullerne når de alligevel hellere vil have det der er
indvendigt?? og hvorfor skal det gå ud over helle feks?
det KUNNE jo være at helle på stranden mødte en fyr der simpelthen synes hun
var usansynelig dejlig...... you never know....

--
Knus, Sabina

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-08-04 22:46

Sabina Hertzum skrev:

> appelerende at se på stranden.... og jeg vil da som sagt langt hellere se
> hende på 65 uden bryster end hende på 18 med silikonebrysterne....
> helt ærligt så tror jeg førstnævnte får langt mere respekt og

Somehow tror jeg ikke helt du er ærlig der... sorry... en 18-årig med
siliconepatter vil _altid_ være kønnere end en på 60 uden patter.

Alene tanken om sidstnævnte... yak.

Du er hermed fri til at kalde mig overfladisk hvis det er at være
overfladisk.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 23:05

Martin Johansen [6000] wrote:

> Somehow tror jeg ikke helt du er ærlig der... sorry... en 18-årig med
> siliconepatter vil _altid_ være kønnere end en på 60 uden patter.

jeg snakker ikke om kønnere men om mere appelerende.... for helt ærligt...
hvad tænker du når du ser de to forskellige typer..... tænker du virkelig
KUN "mums!" og "ydrk"??
personligt tænker jeg "yikes" og "wow"...... yikes fordi silikonebrysterne
med garanti ikke var nødvendige, og derfor hurtigt kommer til at se trælse
ud.... og wow fordi jeg (som sagt før) føler mig stolt som kvinde over sådan
et menneske der er så ærlig omkring sig selv....

> Alene tanken om sidstnævnte... yak.
>
> Du er hermed fri til at kalde mig overfladisk hvis det er at være
> overfladisk.

helt ærligt... det er da hamrende overfladisk kun at bedømme den hud der
sidder på et menneske..... det er jo ikke andet end død keratin og
bindevæv......
jeg synes det er trist at visse mænd ikke formår at se ud over
indpakningen.... måske skyldes det størrelsen på det hovede de tænker med ;)

--
Knus, Sabina

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 03:14

In article <cfjduq$2vcf$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
says...

> helt ærligt... det er da hamrende overfladisk kun at bedømme den hud der
> sidder på et menneske.....

Vel ikke hvis det er overfladen man bedømmer.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-08-04 13:31

PerX ... wrote:

> Vel ikke hvis det er overfladen man bedømmer.

jo, netop, for almindelige voksne mennesker burde se længere end bare huden
;)

--
Knus, Sabina

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-08-04 13:41

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> jo, netop, for almindelige voksne mennesker burde se længere end bare
huden
> ;)

Hvordan? Ved at indlede dybe samtaler med alle mennesker, man ser? Det
virker ikke realistisk.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-08-04 16:16

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> huden ;)
>
> Hvordan? Ved at indlede dybe samtaler med alle mennesker, man ser? Det
> virker ikke realistisk.

ved at prøve at tænke bare lidt længere end bare det man beskuer.... ved at
overveje om det måske ikke er et godt/rart/smukt/venligt/sårbart menneske
bag facaden.... om ikke andet så ved at give en tvivlens gode, frem for at
fordømme eller fremhæve udelukkende baseret på det man ser.....

det handler om at vurdere på en realistisk måde, frem for en overfladisk
måde..... noget de fleste voksne mennesker er i stand til hvis de gider gøre
indsatsen ;)

--
Knus, Sabina, som har en skøn somalipige der savner et nyt hjem....
send mig en mail hvis du er interesseret ;)

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-04 16:43

> [...]
> bag facaden.... om ikke andet så ved at give en tvivlens gode, frem for at
> fordømme eller fremhæve udelukkende baseret på det man ser.....

Hallo. Hvilken planet lever du på?

> det handler om at vurdere på en realistisk måde, frem for en overfladisk
> måde..... noget de fleste voksne mennesker er i stand til hvis de gider
gøre
> indsatsen ;)

Vrøvl. Vi er alle styret af vores krybdyrhjerne, lige meget hvor meget du og
andre råber og skriger. Det er du også. Forskellen på dig og mig er, at jeg
erkender det. Du taler bare uden om og pakker det ind i politisk korrekt
snik-snak.

Hvordan tror du, mennesket vælger partner? Hvordan tror du, kvinder vælger
faderen til deres børn? Ved at vurdere, hvad der ligger bag facaden? Hvad
tror du, mænd kigger efter, når de kigger på kvinder? Tror du de i et eneste
sekund overvejer, hvad der ligger bag facaden? Gaaab hvor er I ved at være
kedelige i dk.snak.seksualitet. Hvad med at få lidt realiteter på bordet,
eller er det for meget forlangt?

--
-Jens B.

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 22:36

In article <cflbtj$1ln4$1@news.cybercity.dk>, bruun_jens@hotmail.com
says...
> [...]
> tror du, mænd kigger efter, når de kigger på kvinder? Tror du de i et eneste
> sekund overvejer, hvad der ligger bag facaden?

De vurderer om de tror han vil være istand til at beskytte det kommende
afkom. Hvordan de vurdere det afhænger af kvinden. Nogen går efter store
muskler. Nogen går efter evnen til at tjene penge. Nogen går efter
intellektet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 07:43

> [...]
> afkom. Hvordan de vurdere det afhænger af kvinden. Nogen går efter store
> muskler. Nogen går efter evnen til at tjene penge. Nogen går efter

Du snakker om valg af potentiel forsøger, ikke om valg af potentiel fader.
Forsøgerpotentiale er sjældent det samme som faderpotentiale. Hvis du ikke
tror mig, så sæt dig lidt ind i menneskelig adfærd. Du kan jo starte med at
undersøge, hvor stor en del af danske børn, der har en anden fader end den,
der officielt er udpeget og anerkendt som sådan.

Kvinder vælger forsøger med intellektet og sæddonor med krybdyrhjernen. Ofte
er disse to typer direkte modsætninger i kvindens univers. Mænd bruger stort
set kun krybdyrhjernen, når det omhandler kvinder.

--
-Jens B.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-08-04 20:00

> [...]

at
> overveje om det måske ikke er et godt/rart/smukt/venligt/sårbart menneske

Igen: Er det normalt at gøre det med alle mennesker, man ser, ikke mindst
dem, man ser tilfældigt på gaden eller stranden? Det bliver hurtigt
uoverskueligt, hvis man bor i en stor by eller besøger en velbesøgt strand.

Det er først relevant med nærmere overvejelser om en persons personlighed,
når man skal mere end blot se på vedkommende. Personligt skal jeg nok bruge
øjenkontakt som udgangspunkt for overvejelser om, hvad en person indeholder.
Selv med øjenkontakt tager det mig mere end få sekunder at overveje, hvad
personen kan indeholde.

> om ikke andet så ved at give en tvivlens gode, frem for at
> fordømme eller fremhæve udelukkende baseret på det man ser.....

Det tror jeg ikke, der er mange, der gør ved alle mennesker, de ser.

> det handler om at vurdere på en realistisk måde, frem for en overfladisk
> måde.....

I mange situationer er den overfladiske måde den mest realistiske. Det
gælder ikke mindst på en velbesøgt badestrand, en travl gade og andre
offentlige steder.
De fleste mennesker vil endda nok bede sig frabedt at alle mulige fremmede
mennesker prøvede at lære dem at kende for lade tvivlen komme dem til gode.

Da jeg formulerede mit første svar, forestillede jeg mig, at jeg kiggede ud
over en badestrand en varm sommerdag. I den situation er der ikke meget
tvivl om, at jeg ville kigge væk fra en overvægtig person i badetøj.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-08-04 20:28

> [...]
> mindst dem, man ser tilfældigt på gaden eller stranden? Det bliver
> hurtigt uoverskueligt, hvis man bor i en stor by eller besøger en

er det normalt at tænke "gamle klamme ko" når man ser et menneske på
stranden eller gaden??

> [...]
> overvejelser om, hvad en person indeholder. Selv med øjenkontakt
> tager det mig mere end få sekunder at overveje, hvad personen kan

det betyder vel ikke at du allerede ved første øjekast har konkluderet at
den person du møder på stranden er intetsigende og ulækker eller hvad?
det jeg vil frem til er at man som menneske BØR tænke lidt længere når man
ser folk på gaden..... at man bør huske på at der altså er mennesker bag
facaden... at være ligeglad med andres følelser er jo sygt..... men
alligevel tillader mange mennesker sig dagligt at være totalt ligeglad med
hvad andre føler når de udtaler sig....

> Det tror jeg ikke, der er mange, der gør ved alle mennesker, de ser.

måske ikke ved alle..... men dem man bemærker...

> [...]
> De fleste mennesker vil endda nok bede sig frabedt at alle mulige
> fremmede mennesker prøvede at lære dem at kende for lade tvivlen

jeg siger jo ikke at man skal lære folk at kende... jeg siger bare at man
bør lade være med at fordømme folk baseret på deres udseende....

> [...]
> kiggede ud over en badestrand en varm sommerdag. I den situation er
> der ikke meget tvivl om, at jeg ville kigge væk fra en overvægtig

som sagt.... det er ikke personen der kigger væk der er problemet.... det er
personerne der glor og gør nar.....
hvorfor tror du helle spurgte hvordan overvægtige selv havde det med at være
på stranden....

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 22:43

In article <cflp4d$22s9$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
says...

> er det normalt at tænke "gamle klamme ko" når man ser et menneske på
> stranden eller gaden??

Det tror jeg faktisk det er for de unge. Efter hånden som de så bliver
ældre og deres facede går i forfald så blever de mere og mere tolerante
(sådan statistisk set)

> [...]
> facaden... at være ligeglad med andres følelser er jo sygt..... men
> alligevel tillader mange mennesker sig dagligt at være totalt ligeglad med

Det er så ganske rigtigt - tanker er måske toldfrie, men folk skal sgu
lukke røven. Men det virker tit som de unge føler de har været
undertrykekt hele barndommen, når de så endelig slipper fri så skal de
sgu nok sige hvad de vil "jeg har ret til at sige hvad jeg vil!" - at de
så fremstår som dumme svin tænker de ikke på/er de ligeglad med. Men så
er verden vel som regl så fair at når de selv en futter rundt med
opsvulmede legmer fordi hjertet ikke virker så godt mere er der nogen af
en ny generation der fniser af dem.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-08-04 09:45

> Det er så ganske rigtigt - tanker er måske toldfrie, men folk skal sgu
> lukke røven.

Med mindre folk direkte bliver spurgt om deres mening.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-08-04 09:41

> er det normalt at tænke "gamle klamme ko" når man ser et menneske på
> stranden eller gaden??

Det har jeg ingen anelse om, da jeg ikke kan læse tanker.

> det betyder vel ikke at du allerede ved første øjekast har konkluderet at
> den person du møder på stranden er intetsigende og ulækker eller hvad?

Allerede ved første øjekast danner jeg mig da en holdning til vedkommendes
udseende.

> det jeg vil frem til er at man som menneske BØR tænke lidt længere når man
> ser folk på gaden..... at man bør huske på at der altså er mennesker bag
> facaden...

Man bør også huske, at langt de færreste mennesker kan læse tanker fra alle
mennesker omkring dem. Dermed er det typisk underordnet, hvad vi tænker om
mennesker, vi ser på gaden, men ellers ikke skal have noget at gøre med.

> at være ligeglad med andres følelser er jo sygt.....

Nej, det er sygeligt at spekulere på alle andre menneskers følelser. Det er
ikke længe siden, jeg selv fik noget i den retning at vide af min egen læge,
som åbenbart havde fået den diagnose af en psykiater.

> men
> alligevel tillader mange mennesker sig dagligt at være totalt ligeglad med
> hvad andre føler når de udtaler sig....

Ja, vi besvarer de spørgsmål, der bliver stillet, så ærligt og objektivt som
muligt. Hvis man ikke ønsker det, bør man overveje mere, hvem man spørger.
Alternativt kan man jo prøve uden at spørge først. Det vil også give et mere
ærligt svar, da der kan være stor forskel på teori og praksis. Vennerne
kunne jo tage med deres overvægtige ven til stranden, således hun (i dette
tilfælde) kunne føle, hun var mellem venner, som endda virkelig mente, hvad
de sagde om, at hun kunne gøre det.

Det kunne også give den overvægtige (i dette tilfælde) mere mod til at være
sig selv bekendt fremfor at spørge tilfældige mennesker i et skriftligt
debatforum om deres (vores) mening på forhånd.

> måske ikke ved alle..... men dem man bemærker...

Ja, så. Jeg bemærker i hvert fald andre på flere niveauer, og det tror jeg
også, de fleste andre mennesker gør.

> jeg siger jo ikke at man skal lære folk at kende... jeg siger bare at man
> bør lade være med at fordømme folk baseret på deres udseende....

Hvad er forskellen? Mener du ikke, man vurderer de medmennesker, man ikke
har behov for at lære bedre at kende? Hvordan kan man vurdere andet end
udseendet på de mennesker, man ikke lærer bedre at kende?

> hvorfor tror du helle spurgte hvordan overvægtige selv havde det med at
være
> på stranden....

Det gjorde hun heller ikke, så vidt jeg husker. Jeg mener, hun spurgte, hvad
vi debattører syntes om, at hun tog til stranden. Det er noget ganske andet.

Hvis jeg skal svare på, hvordan jeg har det med at være på stranden, er mit
svar: Ganske elendigt. Jeg går højest ture langs vandet, og går hurtigt
forbi områder med mange badende. Jeg undgår helst at vække ubehag enten ved
at glo på badegæster eller placere min egen krop i deres nærhed.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jan Hansen

Dato : 15-08-04 11:18

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> at glo på badegæster eller placere min egen krop i deres nærhed.

Du er et omvandrende mindreværdskompleks Børge !

Du bør blæse på om andre mennesker finder ubehag ved din nærhed eller ej.
Kun hvis du tror på dig selv og er afbalanceret glad for dig selv og dine
medmennesker, kun her vil andre mennesker kunne li at være i nærheden af
dig.

Og derfor betyder det meget mindre, i den sidste ende, om du vejer for lidt
eller for meget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 11:23

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> wrote in message

> Du bør blæse på om andre mennesker finder ubehag ved din nærhed eller ej.

Gu' gør han ej. Vi er alle afhængige af, hvad andre synes om os. Du snakker
mod bedre vidende nu.

> Kun hvis du tror på dig selv og er afbalanceret glad for dig selv og dine
> medmennesker, kun her vil andre mennesker kunne li at være i nærheden af
> dig.

Det har du til gengæld ret i.

> Og derfor betyder det meget mindre, i den sidste ende, om du vejer for
lidt
> eller for meget.

Gu' gør det ej, og det ved Børge så udmærket. I vort samfund vurderer vi
vore medmennesker ud fra, hvordan de ser ud. Slut-prut-finale og punktum.
Længere er den ikke. Om du kan lide det eller ej, ændrer ikke på fakta.

--
-Jens B.

Fra : Jan Hansen

Dato : 15-08-04 12:13

> Gu' gør det ej, og det ved Børge så udmærket. I vort samfund vurderer vi
> vore medmennesker ud fra, hvordan de ser ud. Slut-prut-finale og punktum.
> Længere er den ikke. Om du kan lide det eller ej, ændrer ikke på fakta.

Hvis jeg nu nævner Pavarotti, Helmut Kohl og Flemming "Bamse" Jørgensen, vil
du så sige at du ikke kan li disse mennesker fordi de er tykke ?
Er udseendet virkelig det eneste, du vurderer dine medmennesker på ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-08-04 12:33

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> wrote in message

> du så sige at du ikke kan li disse mennesker fordi de er tykke ?

Jeg har intet forhold til de mennesker. Hvis vi ser bort fra deres indsats i
politik og opera (Flemming "Bamse" gider jeg slet ikke beskæftige mig med),
så er og bliver de fede mennesker, der ikke ville få et ben til jorden, hvis
ikke de lige havde et helt særligt talent. Du kan råbe og skrige, men det er
stadig udtryk for manglende selvkontrol at se ud som dem. Sådan har vi valgt
at indrette vores samfund.

Nogle mennesker får kun lov til at få succes, fordi de er u-attraktive i
andres øjne. Derved er de ufarlige, og man kan uden problemer hylde dem for
deres talent.

> Er udseendet virkelig det eneste, du vurderer dine medmennesker på ?

Nej. Hvor læser du, at jeg vurderer mine medmennesker på udseendet?

--
-Jens B.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-08-04 11:40

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du er et omvandrende mindreværdskompleks Børge !

Ja, da.

> [...]
> medmennesker, kun her vil andre mennesker kunne li at være i nærheden af

Det er nok rigtigt - men temmelig svært at leve op til.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-08-04 11:28

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg ingen anelse om, da jeg ikke kan læse tanker.

men du har ikke noget problem med at mene at man ikke tænker nærmere over
det når man møder folk på gaden i henhold til:
> [...]
uoverskueligt, hvis man bor i en stor by eller besøger en velbesøgt strand."

> Allerede ved første øjekast danner jeg mig da en holdning til

det var ike hvad jeg spurgte om....

> [...]

> Det er ikke længe siden, jeg selv fik noget i den retning at vide af
> min egen læge, som åbenbart havde fået den diagnose af en psykiater.

begge ekstremer er sygeligt..... mangler man totalt empati er det tegn på
flere forskellige sindssygdomme som feks narcisistisk personlighed og
psykopati....

> Ja, vi besvarer de spørgsmål, der bliver stillet, så ærligt og
> objektivt som muligt.

langt de fleste svar er ikke objektive, men subjektive, idet det er
svarerens egne følelser der kommer til udtryk.....

> Hvis man ikke ønsker det, bør man overveje
> mere, hvem man spørger.

naturligvis bør man det....

> [...]
> overvægtige ven til stranden, således hun (i dette tilfælde) kunne
> føle, hun var mellem venner, som endda virkelig mente, hvad de sagde

har du aldrig hørt ordsproget der lyder i retningen af "kan du ikke sige
noget pænt så lad være" ?

> Det kunne også give den overvægtige (i dette tilfælde) mere mod til
> at være sig selv bekendt fremfor at spørge tilfældige mennesker i et
> skriftligt debatforum om deres (vores) mening på forhånd.

det kan du ikek vide, du kan kun gisne om hvordan det kan eller ikke kan
hjælpe...

> Ja, så. Jeg bemærker i hvert fald andre på flere niveauer, og det
> tror jeg også, de fleste andre mennesker gør.

nu færdes jeg ofte inde idet indre københavn, og helt ærligt, jeg bemærker
sku ikke 99% af de mennesker jeg møder..... de "er" der bare..... og med
mindre de gør noget ekstraordinært eller ser meget anderledes ud, er de for
mig bare en "flok"....

> Hvad er forskellen? Mener du ikke, man vurderer de medmennesker, man
> ikke har behov for at lære bedre at kende? Hvordan kan man vurdere
> andet end udseendet på de mennesker, man ikke lærer bedre at kende?

der er væsentlig forskel..... desuden taler jeg om at fordømme ikke
vurdere.....

> Det gjorde hun heller ikke, så vidt jeg husker. Jeg mener, hun
> spurgte, hvad vi debattører syntes om, at hun tog til stranden. Det
> er noget ganske andet.

hun spurgte efter begge dele...

citat:
"Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne steder?"
faktisk var det hendes primære spørgsmål set ud fra opstillingen og
formuleringen......

er du overvægtig?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-08-04 12:31

> men du har ikke noget problem med at mene at man ikke tænker nærmere over
> det når man møder folk på gaden

Nej. Hvorfor skulle jeg have problemer med at være ærlig?

> [...]
> dem, man ser tilfældigt på gaden eller stranden? Det bliver hurtigt
> uoverskueligt, hvis man bor i en stor by eller besøger en velbesøgt

I det afsnit skrev jeg intet om folk, man _møder_ på gaden. Jeg skrev om
folk, man _ser_ på gaden. Det er to vidt forskellige ting.

> det var ike hvad jeg spurgte om....

Jo. Det kan godt være, det ikke var din hensigt. Det er vist grundlæggende
dit problem, at du forventer, andre mennesker er alvidende tankelæsere.

> begge ekstremer er sygeligt..... mangler man totalt empati er det tegn på
> flere forskellige sindssygdomme som feks narcisistisk personlighed og
> psykopati....

Lider du af det? Du holder dig sandelig ikke tilbage med at hænge folk ud,
som ikke lever op til dine forventninger. Dermed stiller du faktisk større
krav til andre, end du selv lever op til.

Hvad synes du egentlig selv om overvægtige badegæster? Du har fortalt en
masse om, hvad du mener om tårefyldte ansigter og kyniske svar.

> langt de fleste svar er ikke objektive, men subjektive, idet det er
> svarerens egne følelser der kommer til udtryk.....

Så find et bedre udtryk.

> har du aldrig hørt ordsproget der lyder i retningen af "kan du ikke sige
> noget pænt så lad være" ?

Jo, men jeg hader behagesyge, og jeg opfatter det som mangel på respekt at
sige noget pænt, som enten ikke besvarer det stillede spørgsmål, eller
modsiges af handlinger.

> det kan du ikek vide, du kan kun gisne om hvordan det kan eller ikke kan
> hjælpe...

Netop - og det gør jeg så. Det er bare ikke godt nok for dig.

> [...]
> sku ikke 99% af de mennesker jeg møder..... de "er" der bare..... og med
> mindre de gør noget ekstraordinært eller ser meget anderledes ud, er de

Kan du godt tillade dig det, når du nu ikke mener, jeg kan? Hvis du ikke
bemærker, hvordan de ser ud, er de jo ikke engang en "flok". De er bare luft
for dig.

> der er væsentlig forskel..... desuden taler jeg om at fordømme ikke
> vurdere.....

Hold nu op. En fordømmelse _er_ en vurdering. I øvrigt mener jeg ikke, jeg
har skrevet direkte om fordømmelse. Jeg har vist bare skrevet, at jeg ikke
kunne lide at kigge på overvægtige badegæster, og det er mit problem. Andre
skribenter har haft travlt med fordømmelser og råd om vægttab. Alligevel er
det mig, der får skylden.

> citat:
> "Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne steder?"

Det bemærkede jeg ikke. Jeg bemærkede nok kun det spørgsmål, jeg kunne
forholde mig til. Det er også muligt, jeg læste noget andet, end der stod.

> er du overvægtig?

Som jeg skrev: Ja. Jeg er 175 cm. og vejer 84 kg. Det er nu mest min mave,
jeg bemærker.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-08-04 13:40

> I det afsnit skrev jeg intet om folk, man _møder_ på gaden. Jeg skrev
> om folk, man _ser_ på gaden. Det er to vidt forskellige ting.

er det?? det er vist et spørgsmål om personlig fortolkning..... jeg møder
folk på gaden hele tiden... jeg snakker ikke med dem..... men jeg møder dem
når vi passerer hinanden feks..... folk jeg ser på gaden er som regel på en
vis afstand af mig...... dermed møder jeg dem så ikke......

> Jo. Det kan godt være, det ikke var din hensigt. Det er vist
> grundlæggende dit problem, at du forventer, andre mennesker er
> alvidende tankelæsere.

nej det forventer jeg bestemt ikke.... men

> Lider du af det? Du holder dig sandelig ikke tilbage med at hænge
> folk ud, som ikke lever op til dine forventninger. Dermed stiller du
> faktisk større krav til andre, end du selv lever op til.

hvem har jeg hængt ud???

> Hvad synes du egentlig selv om overvægtige badegæster? Du har fortalt
> en masse om, hvad du mener om tårefyldte ansigter og kyniske svar.

jeg har intet problem med overvægtige badegæster.... de er mennesker som
alle os andre..... nogle af mine allerbedste venner er overvægtige og jeg
ville glad og gerne tage på stranden med dem i morgen hvis det skulle
være... en stor del af mine slægtninge er overvægtige men det betyder ikke
at jeg ikke gider tage til fest med dem når det er.....

> Så find et bedre udtryk.

ja det er netop det jeg beder om ;)

> Jo, men jeg hader behagesyge, og jeg opfatter det som mangel på
> respekt at sige noget pænt, som enten ikke besvarer det stillede
> spørgsmål, eller modsiges af handlinger.

*pffffffffffffffffffffffff* og det kommer fra dig???????????
get real.... husker stadig din lille danseveninde som du gerne ville behage
;)

> Netop - og det gør jeg så. Det er bare ikke godt nok for dig.

du udtaler dig som om du ved alt med 100% sikkerhed...

> Kan du godt tillade dig det, når du nu ikke mener, jeg kan? Hvis du
> ikke bemærker, hvordan de ser ud, er de jo ikke engang en "flok". De
> er bare luft for dig.

øhhh du blander tingene sammen... jeg ser ike folk i flok fordi der er mange
af dem.... dermed bemærker jeg dem ikke, og fordømmer dem heller ikke...
det jeg opponerer imod er når folk bedømmer folk uden at overhovedet
overveje om der er andet bag facaden..... det kræver at man bemærker
folk..... bemærk forskellen....

> Hold nu op. En fordømmelse _er_ en vurdering.

nej, det er en MULIG vurdering..... en af mange mulige......

> [...]
> og det er mit problem. Andre skribenter har haft travlt med
> fordømmelser og råd om vægttab. Alligevel er det mig, der får skylden.

det er dig der skriver her, jeg har ikke givet dig skylden for noget.....

> Det bemærkede jeg ikke. Jeg bemærkede nok kun det spørgsmål, jeg kunne
> forholde mig til. Det er også muligt, jeg læste noget andet, end der
> stod.

trist....

> Som jeg skrev: Ja. Jeg er 175 cm. og vejer 84 kg. Det er nu mest min
> mave, jeg bemærker.

det er for mig ikke overvægtig...

jeg vurderer nu at du er ved at køre op i en spids over en simpel debat.....
erfaringen har lært mig at jeg bør holde nu ellers ender jeg i dit
killfilter....
derfor EOD til dig ;)

Fra : Andropov

Dato : 15-08-04 23:48

Sabina skrev:

> behage ;)
>

> Men det er jo noget andet. Danseveninden er et muligt scoreobjekt.

>nej nej..... danseveninden var en (for) ung pige som han blot ville
invitere
>til koncert...

Mon ikke det var med skumle bagtanker :)

> Hvorimod en tilfældig strandgæst ikke er det.

>vi snakkede nu også generelt.... det var Børge der bragte behagesygen

>banen.....

> Man kan sige at kvinder har nok generelt noget mere med at ville
> glatte ud.

>ihvertfald sådan generelt, hvor mænd åbenbart kun er villige til det
hvis
>det er noget der er værd at komme i bukserne på ;)

Der er nok også nogle mænd som ikke udtaler sig helt så grelt når de
er på tomandshånd med en pige/kvinde.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-08-04 06:32

Andropov wrote:

> invitere til koncert...
>
> Mon ikke det var med skumle bagtanker :)

det må du spørge børge om, men det var ikke hvad der blev fremlagt.....

> hvis det er noget der er værd at komme i bukserne på ;)
>
> Der er nok også nogle mænd som ikke udtaler sig helt så grelt når de
> er på tomandshånd med en pige/kvinde.

ikke nødvendigvis kun tomandshånd..... hvis bare der er en vis interesse i
en kvinde, så passer mænd mere på..... andet er jo for dumt ;)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-08-04 09:51

> er det??

Ja.

> [...]

en
> vis afstand af mig...... dermed møder jeg dem så ikke......

For mig er der ingen forskel på disse to kategorier i forhold til emnet i
denne tråd, med mindre jeg får øjenkontakt med mennesker, jeg møder
tilfældigt på gaden. Uden øjenkontakt eller samtale ser jeg kun menneskets
udseende. Sådan er jeg altså indrettet.

> [...]
> være... en stor del af mine slægtninge er overvægtige men det betyder ikke
> at jeg ikke gider tage til fest med dem når det er.....

Ok. Det var vist det, der blev spurgt om.

> du udtaler dig som om du ved alt med 100% sikkerhed...

I modsætning til dig?

> øhhh du blander tingene sammen... jeg ser ike folk i flok fordi der er
mange
> af dem.... dermed bemærker jeg dem ikke, og fordømmer dem heller ikke...

De mennesker, du ikke bemærker, vurderer du ikke engang. Du ser hverken
facaden eller bag facaden.

> det jeg opponerer imod er når folk bedømmer folk uden at overhovedet
> overveje om der er andet bag facaden..... det kræver at man bemærker
> folk..... bemærk forskellen....

Jeg forstår ikke, det skulle være værre end slet ikke bemærke dem. Egentlig
tror jeg altid, vi bemærker vore omgivelser mere eller mindre bevidst. Nogle
mennesker tænker bare mere over det, end andre.

> nej, det er en MULIG vurdering..... en af mange mulige......

Nej. Når man fordømmer et menneske, har man foretaget en vurdering af dette
menneske. Hvorfor er det så svært at forstå?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 22:25

In article <cflabj$1kfh$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
says...

> [...]
> bag facaden.... om ikke andet så ved at give en tvivlens gode, frem for at
> fordømme eller fremhæve udelukkende baseret på det man ser.....

Hvilket stadig er irrelevant hvis det er overfladen man bedømmer.

"Og Miss Universe er frk poulsen fordi hun er så god mod dyr."

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-08-04 22:48

PerX ... wrote:

> Hvilket stadig er irrelevant hvis det er overfladen man bedømmer.

det er aldrig irelevant når man bedømmer et andet menneske, for det jeg vil
frem til er netop at man ike bør bedømme overfladen alene..... så kan man
lige så godt kigge på en plakat eller et foto..... hvis man bedømmer et
menneske, så bør man bedømme det menneske ud fra de kriterier det menneske
kommer med.... ikke ud fra et eller andet foto man har set i playboy....

> "Og Miss Universe er frk poulsen fordi hun er så god mod dyr."

could be ;)

Fra : Andropov

Dato : 15-08-04 14:12

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-08-04 21:06

Andropov wrote:

> [...]

til koncert...

> Hvorimod en tilfældig strandgæst ikke er det.

vi snakkede nu også generelt.... det var Børge der bragte behagesygen på

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-08-04 09:31

> vi snakkede nu også generelt.... det var Børge der bragte behagesygen på
> banen.....

Jeg forbinder nok noget andet med behagesyge, end du gør. For mig er det
udtryk for behagesyge, når man siger (eller skriver) det, andre mennesker
gerne vil høre, uanset om man mener det. Det er temmelig ubehageligt at
blive udsat for, hvis man tror så meget på de smukke ord, at man forventer,
de bliver omsat i handling eller i det mindste kan uddybes, bare for at
finde ud af, at de ikke var ærligt ment.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 17-08-04 09:03

Sabina skrev:

> invitere til koncert...
>
> Mon ikke det var med skumle bagtanker :)

>det må du spørge børge om, men det var ikke hvad der blev
fremlagt.....

I det nyeste Se og hør kan man se at Gitte Nielsen (41 år) er blevet
forelsket igen i en 25 årig italiener. Så nogen gange kan der godt
være en del aldersforskel. Hendes ældste søn er 20 år.

Fra : Andropov

Dato : 17-08-04 09:06

Fra : Andropov

Dato : 17-08-04 10:10

Fra : Jan Hansen

Dato : 17-08-04 23:27

>Klip

Du gentager dig selv

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-08-04 09:39

> [...]
> frem til er netop at man ike bør bedømme overfladen alene..... så kan man
> lige så godt kigge på en plakat eller et foto.....

De fleste af os lægger nok ikke flere følelser i tilfældige mennesker på
strand, gade etc., end vi lægger i en plakat eller et foto.

> hvis man bedømmer et
> menneske, så bør man bedømme det menneske ud fra de kriterier det menneske
> kommer med....

Tja - og tilfældige mennesker på stranden, gaden etc. kommer kun med deres
udseende. De øvrige egenskaber åbenbares først, når man kommer tættere på.

Du gik endda selv videre i et tidligere indlæg, hvor du fortalte, at du bare
opfattede tilfældige mennesker på gaden som en "flok".

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 20-08-04 16:24

In article <cfm1a6$2a9e$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
says...

> det er aldrig irelevant når man bedømmer et andet menneske, for det jeg vil
> frem til er netop at man ike bør bedømme overfladen alene.....

Hvis jeg kører ned af gaden og ser en smuk pige, så er jeg sgu da
ligeglad med hvordan hun er - 30 sekunder senere er hun jo væk
alligevel...

> could be ;)

I bizzaro world :)

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 22:24

In article <cfl0ls$1bb5$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
says...

> jo, netop, for almindelige voksne mennesker burde se længere end bare huden
> ;)

Og nu hvor du er igang med at definere de perfekte menneske, hvad må man
ellers ikke? Hvad må man ikke syntes om? Hvad må man ikke mene? Hvad må
man ikke tro?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-08-04 22:46

PerX ... wrote:

> Og nu hvor du er igang med at definere de perfekte menneske, hvad må
> man ellers ikke? Hvad må man ikke syntes om? Hvad må man ikke mene?
> Hvad må man ikke tro?

man må mene, tro og tænke hvad man vil.... man behøver bare ikke bevidst
såre andre mennesker med det....

har du overset at jeg rent faktisk skriver om hvad man bør og burde? ikke
hvad man kan og skal..... bemærk lige den lille forskel ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-04 16:56

Sabina Hertzum skrev:

> jeg snakker ikke om kønnere men om mere appelerende.... for helt

Appelerende er hun heller ikke.

> ærligt... hvad tænker du når du ser de to forskellige typer.....
> tænker du virkelig KUN "mums!" og "ydrk"??

Ja i det store hele.

> helt ærligt... det er da hamrende overfladisk kun at bedømme den hud der
> sidder på et menneske..... det er jo ikke andet end død keratin og
> bindevæv......

Enig.

> jeg synes det er trist at visse mænd ikke formår at se ud over
> indpakningen.... måske skyldes det størrelsen på det hovede de tænker
> med ;)

Enig

Og kan du læse mellem linierne så tilhører jeg ikke dem der kun
kigger på indpakning

MEN

Jeg "har" 3 faser når der skal "findes" en ny kæreste.

1. Kigger på udseende - kan man lide hvad man se, hvis ja videre til
punkt2.
2. Kan man snakke med hende, hvis ja videre til punkt3.
3. Bliver man forelsket hvis ja BINGO. Men hvis nej så videre til punkt1
igen indtil man når alle 3 punkter igennem.

Jeg skal død og pine kunne lide min pige som person og for den hun er og
det kan jeg tilfældigvis. At hun er en køn pige ved siden af er også et
"krav". Jeg tilhører den type der trods alt tænder på det øjnene ser
også.

Men det indvendige skal være der også ikke kun det ydre.

Overfladisk? Næh.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-08-04 17:04

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> kigger på indpakning
>
> MEN
>
> Jeg "har" 3 faser når der skal "findes" en ny kæreste.

jeg tror du glemmer en væsentlig ting her.... vi taler SLET ikke om at finde
en kæreste, endda heller ikke om at finde en sexpartner, for i de tilfælde
er der naturligvis nogle personlige præferancer der spiller ind....

vi taler om at se et andet menneske på stranden.... hverken mere eller
mindre.... kun se...... det er hamrende ligegyldigt om du kunne tænke dig at
hive den ene eller anden med hjem i seng..... det væsentlige er om du ville
føle dig fysisk syg hvis vedkommende kom gående på stranden, eller (gud
forbyde det) tillod sig at lægge sit tæppe i nærheden af dit på
stranden.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-04 18:09

Sabina Hertzum skrev:

> ville føle dig fysisk syg hvis vedkommende kom gående på stranden,
> eller (gud forbyde det) tillod sig at lægge sit tæppe i nærheden af dit
> på stranden.....

Det ville jeg ikke men jeg ville vende mig om til den 18-årige på den
anden side. Jeg har ingen intentioner om at snakke med hverken den 60
årige eller den 18 årige så jeg vælger det øjnene kan lide.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 14-08-04 20:05

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Kigger på udseende - kan man lide hvad man se, hvis ja videre til
> punkt2.

Jeg har et underpunkt til punkt 1, der handler om øjne og den udefinerbare
udstråling. Jeg skal opleve, at der er noget attraktivt under facaden, før
jeg går videre.

> 2. Kan man snakke med hende, hvis ja videre til punkt3.
> 3. Bliver man forelsket hvis ja BINGO. Men hvis nej så videre til punkt1
> igen indtil man når alle 3 punkter igennem.

For mig varierer rækkefølgen på punkt 2 og 3.

(Lidt klynk: Derefter strander forsøget, fordi man ikke kan snakke med
_mig_.)

Alle disse overvejelser gør jeg mig nu sjældent med piger, som jeg ser
tilfældigt på gaden, stranden etc. Jeg skal se dem mere end få sekunder for
at danne mig et billede af deres personligheder.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-04 10:57

Boerge Rahbech Jensen skrev:

> Jeg har et underpunkt til punkt 1, der handler om øjne og den
> udefinerbare udstråling. Jeg skal opleve, at der er noget attraktivt
> under facaden, før jeg går videre.

Også det ja.

Fra : vadmand

Dato : 13-08-04 23:36

> Somehow tror jeg ikke helt du er ærlig der... sorry... en 18-årig med
> siliconepatter vil _altid_ være kønnere end en på 60 uden patter.

Har du aldrig set tudegrimme attenårige? Det hjælper silikonepatter sgu da
ikke på.

Per V.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-08-04 16:57

vadmand skrev:

> Har du aldrig set tudegrimme attenårige?

Jo masser.

> Det hjælper silikonepatter sgu
> da ikke på.

Nogle gange *GG*

Ej joke, selvfølgelig hjælper det ikke.

Og inden jeg bliver totalt misfortstået så hader jeg silikonepatter -
den rigtige vare tak!

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 22:51

In article <pan.2004.08.14.15.57.15.930344@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...

> Jo masser.

> Nogle gange *GG*
>
> Ej joke, selvfølgelig hjælper det ikke.

Jov hvis hun får en spandex maske på *g*

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-04 10:57

PerX skrev:

> Jov hvis hun får en spandex maske på *g*

lol

Fra : ThomasB

Dato : 10-08-04 20:17

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev i en meddelelse

> må man spørge om hvorfor du ikke taber dig? jeg spørg fordi jeg ikke selv
> kender til problemet (jeg er en af dem der ikke skal tænke på hvad jeg
> spiser) og tit har tænkt på det!

Hvorfor tror du hun ikke taber sig?

Tror du det er fordi hun godt kan, men ikke vil?

Fra : Helle

Dato : 10-08-04 23:12

KLIP
> må man spørge om hvorfor du ikke taber dig? jeg spørg fordi jeg ikke selv
> kender til problemet (jeg er en af dem der ikke skal tænke på hvad jeg
> spiser) og tit har tænkt på det!

Fordi jeg har meget svært ved at holde fast i kostomlægning i længere tid.
Jeg opgiver for let..

Mvh Helle

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-04 20:08

Helle skrev:

> Jeg ved ikke om dette er det rette sted at spørge. Jeg er en pige på 22
> som vejer 30 kg for meget. Jeg har de seneste år ikke ligget ved stranden

Er du sikker på du vejer 30kg for meget?

Jeg spørger fordi jeg kender piger på normal højde som mener de vejer
for meget til trods for deres små 70 kg... og det er jo ikke at veje for
meget men er bare erotisk buttet.

Hvor høj er du og hvad vejer du?

> Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne steder?

Jeg har det okay. Du må så nok finde dig i at folk ikke kigger efter dig
men det kan jo også være en god ting

> hvad med jer som ikke er overvægtige: hvordan har I det med at se
> overvægtige folk sådanne steder?

Jeg har intet problem med det. Der skal være plads til alle.

Fra : Helle

Dato : 10-08-04 23:14

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg spørger fordi jeg kender piger på normal højde som mener de vejer
> for meget til trods for deres små 70 kg... og det er jo ikke at veje for

Jeg er 156 høj og vejer 75 kg så JA jeg vejer for meget.

Mvh Helle

Fra : Mette

Dato : 11-08-04 00:12

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er 156 høj og vejer 75 kg så JA jeg vejer for meget.

Ja, men ikke 30 kg for meget.
Jeg er 1½ meter og vejede omkring 45 kg for et par år siden. Set i
bakspejlet og på billeder var det tydeligvis alt for lidt - jeg havde fået
drengekrop.
Nu vejer jeg mellem 50-54 kg og har en alm. slank krop, der er blød og
feminin at se på. (Der er stadig mavedeller).

Du skal nok tabe dig 17-20 kg hvis du vil være rigtigt slank, men 15 kan
også gøre det.
Det kan tage et halvt års tid, men tiden går jo alligevel.

(Jeg tabte mig selv 25 kg - fra 70 til 45, men begyndte at tage på da jeg
fik en dejlig kæreste...*g*).

Om jeg ville vise mig på stranden? Ja, det gjorde jeg da...jeg synes det er
befriende at se store piger være stolte af deres kroppe - og husk: brune
deller er altid pænere end hvide deller

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 11-08-04 07:58

"Mette" <m@nospam.dk> svarede:

> Ja, men ikke 30 kg for meget.

Helt enig. Du er helt ved siden af. Piger der vejer for lidt er frastødende.

Til Helle:

Du skal nøjes med at tabe dig ca. 15 kg. Ja, selv bare 5 kg vil gøre en stor
forskel, som du kunne være stolt af.

Det handler om at have det godt med din krop. Det (bør) ikke handle om, hvad
*andre* mener om din krop. Det starter altsammen med udstråling. Sig til dig
selv: "Jeg er en attraktiv kvinde med meget at byde på. Min krop er kun en
del af mig." Drop den dårlige samvittighed og giv dig selv lov til at nyde
livet - tag ud at danse, gå på stranden, gå i biografen, gå på cafe, ring
til veninderne, etc.. Jeg kender mange overvægtige kvinder (samme højde og
drøjde som dig) som er enormt søde *og* seksuelt attraktive. Du skal bare
tro på dig selv.

> [...]
er
> befriende at se store piger være stolte af deres kroppe - og husk: brune

HAHA! Det er nemlig helt rigtigt! Godt sagt!

-Michael.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-04 08:11

Mette skrev:

> Ja, men ikke 30 kg for meget.

Enig - det kan aldrig blive 30 kg.

> Nu vejer jeg mellem 50-54 kg og har en alm. slank krop, der er blød og
> feminin at se på. (Der er stadig mavedeller).

Dejligt

> brune deller er altid pænere end hvide deller

_Meget_ pænere... sol gør underværker!

Fra : ThomasB

Dato : 10-08-04 20:15

> [...]

en
> hel del. Men hvad er jeres mening om dette?

Jeg synes du afskærer dig selv fra en masse goder.

Hvad er det *værste* der kan ske, ved at du er på stranden som overvægtig?

> jeg har set så mange pæne
> bikinier som jeg sagtens kan passe men min mave og lår er altså ret store
> pga. overvægten.

Og?

Sådan ser du nu engang ud..

> Jeg bryder mig ikke om at ligge ved stranden eller være ude
> at bade i bikini/badedragt med mit udseende.

Nej, hvorfor?

Er du bange for at folk skal tænke det samme som dig selv; nemlig at du er
overvægtig?

Du mangler selvværd og selvtillid. (det vil også hjælpe dig med at
kontrollere din madindtagelse)

> Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne steder?

Stranden og svømmehallen er FRIsteder, der er plads til alle, og måske vil
nogle dømme dig, men du vil aldrig se dem igen.

Jeg er selv 100 kg let :)

> hvad med jer som ikke er overvægtige: hvordan har I det med at se
> overvægtige folk sådanne steder?

Jeg har selv engang være alm.vægtig (indtil jeg fik smag for god mad), og
jeg mindes ikke jeg har råbt ukvemsord efter tykke mennesker, eller tænkt
grimme tanker for den sags skyld.

Fra : Chris

Dato : 10-08-04 20:18

Kan du så se at komme i den bikini - nu er jeg en af dem der godt kan lide
store piger og syntes selvfølgelig at de skal kunne ses på stranden også -
så se du bare efter at komme afsted og nyde det gode sommer vejr og det
dejlige varme hav.
Ikke alle kan være modeller og ikke alle ønsker at se modeller.
Venligst Chris

Fra : ThomasB

Dato : 10-08-04 20:23

"Chris" <chj@has.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dejlige varme hav.
> Ikke alle kan være modeller og ikke alle ønsker at se modeller.

Det var godt nok flot og sødt skrevet Chris!

Fra : Helle

Dato : 10-08-04 23:15

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message

> "Chris" <chj@has.dk> skrev i en meddelelse

> Det var godt nok flot og sødt skrevet Chris!

Ja det var virkelig en dejlig kommentar. Tusind tak Chris.

Kh Helle

Fra : Mette

Dato : 11-08-04 00:16

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> "Chris" <chj@has.dk> skrev i en meddelelse

> Det var godt nok flot og sødt skrevet Chris!

Og det er jo sandt! Der er mange tynde unge piger og ærligt talt: det kan
godt være at det er model-looket nu om stunder, men kvindeligt er det i
hvert fald ikke!

Jeg synes personligt at en frodig pige, der ikke skjuler sig under t-shirts
str. villatelt, men som virker glade og tilfredse trods bred røv og bløde
maver og gerne tager et par stramme bukser og bluse på er langt mere erotisk
(netop pga. selvtilliden og selvbevidstheden) end en pind.

Når du er på stranden skal du smide så meget du orker, plaske ud i vandet,
glemme dig selv og dellerne og bare NYDE det. Det får man udstråling af - og
udstråling er vigtigere end at veje 45 kg.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 11-08-04 00:46

"Mette" <m@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
erotisk
> (netop pga. selvtilliden og selvbevidstheden) end en pind.

Er sku vikelige ked af, at skrive dette: Men misundelse er en grim ting.. 90
% af alle fyre syntes, at en slank krop er mere lækker end en overvægtig
krop og det samme gælder for 90% af alle kvinder (tror jeg da).
Har selv været overvægtig og kender ALLE undskyldningerne....Men faktum er,
at en slank krop signalerer velvære. Og man kan vende og dreje nok så mange
gange, man hvis man har en normal vægt føler man sig bedre tilpas - til dels
pga. det mindre pres på ens knogler og ikke, at forglemme det ens
selvværd...
Er virkelig glad for, at jeg har overvundet den "svøbe" overvægt er.
Håber i kan gører det samme...

/Johnny

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 11-08-04 08:06

> [...]
> selvværd...
> Er virkelig glad for, at jeg har overvundet den "svøbe" overvægt er.

Der er mange måder at opnå selvværd på. En slank krop virker for nogle, men
ikke for alle. Der er mange andre måder at få styrket sin selvværd på.

I sidste ende handler det om at kunne lide sig selv, uanset hvad andre
siger/tænker/mener.

Der er selvfølgelig et andet aspekt: Mange fyre kan godt lide at have en
"flot/høj/slank" kæreste, fordi det skaber prestige overfor venner. Til
Helle vil jeg bare sige: Prøv at undgå disse fyre, ikke alle er ligesådan.

-Michael.

Fra : vadmand

Dato : 11-08-04 08:56

> [...]

> % af alle fyre syntes, at en slank krop er mere lækker end en overvægtig
> krop og det samme gælder for 90% af alle kvinder (tror jeg da).

Sandt nok. Men en slank krop er ikke det samme som en radmager. Jeg husker
med gru den berømte fotomodel, der udtalte, at "hvis hun havde været lige så
fed (!) som Marilyn Monroe, havde hun begået selvmord."

Personligt synes jeg Marilyn er betydeligt mere sexet end Calista (Ally)
Flockhart.

Per V.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-08-04 11:16

> [...]
> været lige så fed (!) som Marilyn Monroe, havde hun begået selvmord."
>
> Personligt synes jeg Marilyn er betydeligt mere sexet end Calista

Uha, ja. Jeg synes også at fx Geri Halliwell (fra Spice Girls) var mange
gange mere lækker, da hun havde lidt sul på kroppen.

Mark

Fra : Mette

Dato : 12-08-04 23:14

> [...]
> krop og det samme gælder for 90% af alle kvinder (tror jeg da).
> Har selv været overvægtig og kender ALLE undskyldningerne....

Jeg har personligt ikke noget at være misundelig over. Jeg HAR været meget
tynd og jeg HAR været ret overvægtig. Nu er jeg midt i mellem og her har
jeg det bedst. Min kæreste er heldigvis én af dem, der siger "hellere for
meget end for lidt". Han vil have en kvinde, der ligner en kvinde og ikke en
dreng.
Hvad der er mest attraktivt er et modespørgsmål - bare kig på renæssancens
malerier af skønne kvinder - de var bestemt ikke catwalkmodeller.

Det kan godt være at moden i dag dikterer at slank er lig med lækker, og så
mener "man" det. Men i virkeligheden mener jeg, at lækkerhed (hvad angår
både mænd og kvinder) handler meget mere om (erotisk) udstråling end om det
"korrekte" mål.
Jeg ser så mange slanke og tynde piger, der ikke udstråler erotik eller
kvindelighed for fem flade ører. Og jeg ser mange runde piger, der gør. Men
de runde piger, der virker lækre gemmer sig ikke i joggingtøj og store
t-shirts. De bærer sig til gengæld med stolthed og selvtillid.

Fra : PerX ...

Dato : 16-08-04 01:32

In article <cfbmng$1iur$1@news.cybercity.dk>, netsat_99@yahoo.dk says...

> t-shirts
> erotisk
>
> Er sku vikelige ked af, at skrive dette:

Især fordi det er noget du finder på. Tsk tsk.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-04 16:40

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message

> Det var godt nok flot og sødt skrevet Chris!

Hvorfor? Tror du han mente det, eller skrev han det bare for at være "flot"
og "sød"? Hvis han ikke mente det, er han en simpel hykler. Hvis han mente
det, er du ualmindelig nedladende ved at betegne det som "flot" og "sødt".

--
-Jens B.

Fra : ThomasB

Dato : 12-08-04 17:55

> Hvorfor?

Fordi, 1. jeg synes det var godt formuleret. 2. Fordi det var sødt at han
gad sige det.

> Tror du han mente det, eller skrev han det bare for at være "flot"
> og "sød"?

Fordi han mente det.
Kan noget ikke være flot og sødt skrevet, selvom man mener det man skriver?

> Hvis han ikke mente det, er han en simpel hykler.

Ja.

> Hvis han mente
> det, er du ualmindelig nedladende ved at betegne det som "flot" og "sødt".

Underlig konklusion.

Jeg roser han for at han skrev det så flot og venligt.
Han siger det på en sød måde og han er sød han overhovedet siger det.

Fra : vadmand

Dato : 12-08-04 22:36

> [...]
> det, er du ualmindelig nedladende ved at betegne det som "flot" og "sødt".

Du må være den irriterende type, der er ude af stand til at modtage en
kompliment, siden du læser det på den måde.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 07:22

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> Du må være den irriterende type, der er ude af stand til at modtage en
> kompliment, siden du læser det på den måde.

Tja, det kan du så mene. Chris gav lige Helle for 10 kr. medynk, rygklapperi
og hykleri uden at komme ind på, hvordan hendes problem kan løses, hvorefter
han bliver rost for det af Thomas. Nice. Det skal Helle nok få rigtigt meget
ud af, når hun nu møder op på stranden - overvægtig og i bikini., for ihhh
hvor er der mange, der vil finde hende attraktiv og frisk og ihhhh hvor vil
Helle føle sig godt tilpas.

Se, sådan kan vi jo alle gå rundt og prakke hinanden alt muligt på, og rose
hinanden for at sige alle de søde og pæne ting til hinanden, og gør vi det
med tilstrækkelig energi, skal der nok også være dem, der til sidst tror på
det.

Tanker er jo som bekendt toldfrie, så vi kan "heldigvis" holde gode miner
til slet spild og nøjes med at nedvurdere hinanden i det skjulte. Tak for
kaffe.

--
-Jens B.

Fra : Ulvir

Dato : 13-08-04 07:57

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Tanker er jo som bekendt toldfrie, så vi kan "heldigvis" holde gode
> miner til slet spild og nøjes med at nedvurdere hinanden i det

Jeg er enig med hvert eneste ord. For mig er fedme utiltalende, da det
Det kan godt være at en pige der er svært overvægtig er sød og rar- men om
jeg er villig til at få børn med hende? Aldrig i livet.. Hver gang man
møder et andet menneske, bliver vedkommende vurderet, på mange måder. Det
gør alle mennesker. Og som Jens Bruun skriver, så gør vi det ofte i det
skjulte..

Venlig hilsen- Ulvir, 178cm/72kg

Fra : Mette

Dato : 13-08-04 08:51

> [...]
> møder et andet menneske, bliver vedkommende vurderet, på mange måder. Det
> gør alle mennesker. Og som Jens Bruun skriver, så gør vi det ofte i det

Heldigvis er der mange mænd, der ikke tænker således. Ellers ville vi uddø.
I gamle dage blev frodige kvinder jo netop betragtet som atraktive, fordi
det signalerede, at kvinden ville få sunde børn...

Desuden er det mange kvinder, der ikke tænder på tændstikmænd og som har
nøjagtigt de samme tanker om en høj tynd og benet mand, som du har om tykke
piger.

Når alt kommer til alt, så er smag og behag forskellige.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 09:05

Ulvir wrote:

> Jeg er enig med hvert eneste ord. For mig er fedme utiltalende, da
> det signalerer at vedkommende ikke er sund, og dermed dårlig genetisk
> materiale. Det kan godt være at en pige der er svært overvægtig er
> sød og rar- men om jeg er villig til at få børn med hende? Aldrig i
> livet..

så er du sku godt nok på vej ind til en slem forskrækkelse når når og hvis
du engang møder en kvinde du vil have børn med.... for tænk... når man
bliver gravid så bliver man altså større..... langt størstedelen af kvinder
tager mellem 15 og 35 kg på under en graviditet, og det er langt fra alle
der har nemt ved at tabe dem igen... hvad gør du så?? skrider fordi hun har
fået et barn med dig?? for hendes fedme har INTET at gøre med at hun er
usund, og alt at gøre med at hun tillod sig at bolle sig tyk af dig......

> Hver gang man møder et andet menneske, bliver vedkommende
> vurderet, på mange måder. Det gør alle mennesker. Og som Jens Bruun
> skriver, så gør vi det ofte i det skjulte..
>
> Venlig hilsen- Ulvir, 178cm/72kg

for høj og alt for mager hvis du spørger mig....

--
Knus, Sabina

Fra : Ulvir

Dato : 13-08-04 09:31

Sabina Hertzum wrote:
> [...]

> for hendes fedme har INTET at gøre med at hun er usund, og alt at
> gøre med at hun tillod sig at bolle sig tyk af dig......

Hov hov du. Jeg mødte kvinden i mit liv for over 30 år siden. Vi har 4
børn. Moren er stadigvæk et sundt, attraktivt menneske, der godtnok vejer
ca. 3-4 kilo mere end i sine unge dage. Og jeg er ikke skredet. Der var du
lidt for hurtig på aftrækkeren..

> for høj og alt for mager hvis du spørger mig....

De fleste unge mænd nu on dage er en del højere end mig.
Jeg har en BMI (Krops Masse Indeks) på 22.56. Helt 'normal'.
Men OK, det er, som du siger, smag og behag. Jeg bryder mig ganske enkelt
ikke om fedme.

Venlig hilsen' Ulvir.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 09:42

Ulvir wrote:

> [...]
> godtnok vejer ca. 3-4 kilo mere end i sine unge dage. Og jeg er ikke
> skredet. Der var du lidt for hurtig på aftrækkeren..

måske, men det sagde dit indlæg jo intet om.... du fordømte overvægtige
uanset årsagen til at de er overvægtige, og det var det jeg opponerede
imod...... du kan ganske enkelt ikke vide noget om hvor sund eller usund
vedkommende er..... der findes faktisk overvægtige der træner og lever
væsentligt sundere end deres slanke modstykker.....

> [...]
> Jeg har en BMI (Krops Masse Indeks) på 22.56. Helt 'normal'.
> Men OK, det er, som du siger, smag og behag. Jeg bryder mig ganske

det kan da godt være der er mange der er højere end dig ;) men høje mænd har
aldrig været tiltrækkende på mig..... alt over 175 er for højt hvis du
spørger mig..... og hvad din bmi er er i og for sig også irelevant.... det
er placeringen af kiloene der tæller og jeg foretrækker nu engang en mand
man kan mærke, frem for det "slanke" ideal......

og dernæst må jeg jo spørge, hvad er fedme for dig??

personligt vejer jeg ca 5 kg "for meget" men betragter mig bestemt ikke som
"fed".... erotisk velplaceret blød ;)

--
Knus, Sabina

Fra : Ulvir

Dato : 13-08-04 09:59

Sabina Hertzum wrote:
du fordømte
> overvægtige uanset årsagen til at de er overvægtige, og det var det
> jeg opponerede imod..

Jeg fordømte ingen- jeg sa' at jeg ikke brød mig om fedme. That's all.

> der findes faktisk
> overvægtige der træner og lever væsentligt sundere end deres slanke
> modstykker.....

Enig. Og omvendt.

> og dernæst må jeg jo spørge, hvad er fedme for dig??

+ 10 kilo og opad..

> personligt vejer jeg ca 5 kg "for meget" men betragter mig bestemt
> ikke som "fed".... erotisk velplaceret blød ;)

5 kilo er ikke for meget, Sabina. 10 kilo og stigende er, efter min
opfattelse, for meget.

Venlig hilsen- Ulvir.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 10:14

Ulvir wrote:
> Sabina Hertzum wrote:
> du fordømte
>
> Jeg fordømte ingen- jeg sa' at jeg ikke brød mig om fedme. That's
> all.

måske er det bare måden du sagde det på der virkede fordømmende på mig....

> Enig. Og omvendt.

ja netop.... man kan ganske enkelt ikke vurdere ud fra en persond fysiske
vægt og størrelse hvor sund denne person er......

> + 10 kilo og opad..

> 5 kilo er ikke for meget, Sabina. 10 kilo og stigende er, efter min
> opfattelse, for meget.

så er vi tilbage til hvor skillelinien går ;)

går vi ud fra "normal vægten", som ligger på 22.68 (som for mit vedkommende
er 61 kg) eller går vi ud fra BMI's definition af overvægt, over 25 (hvilket
for mit tilfælde skiller ved 67 kg)....

min bmi er på 26,77, og dermed er jeg så overvægtig..... ikke fed..... om
det er for meget, det er personligt for mig et rungene ja, gør jeg noget ved
det, også et rungene ja..... hjælper det, desværre et rungene nej, endnu....

om det ville være for meget for andre..... det er mig egentlig
ligegyldigt.... det er hvad jeg tænker og føler omkring det der er det
altafgørende.... kan folk ikke lide at se på det, kan de bare kigge væk ;)
for mig er det et spørgsmål om hvad man selv har det godt med..... ikke hvad
andre tænker og hvad andre definerer....
--
Knus, Sabina

Fra : Ulvir

Dato : 13-08-04 10:45

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> væk ;) for mig er det et spørgsmål om hvad man selv har det godt
> med..... ikke hvad andre tænker og hvad andre definerer....

Der har vi det hele i en nøddeskal! Helle, derimod, har det ikke godt med
sin overvægt...
Da der er kun én, der kan gøre noget ved det- så må Helle alliere sig med
nogle rådgivere, og gå i gang med at gøre noget med sin situation. Støtte
og vejledning findes næsten overalt. Men det er hårdt, det ved jeg. Jeg
skal snart til at holde op med smøgerne. Det, og at tabe sig, er svære
størrelser..

Venlig hilsen- Ulvir.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 11:23

Ulvir wrote:

> Der har vi det hele i en nøddeskal! Helle, derimod, har det ikke
> godt med sin overvægt...

nej, men helles problem er at hun definerer sig selv ud fra andres
definition af hvad der er tiltrækkende.... det er jeg længe holdt op
med..... jeg definerer mig ud fra hvor jeg føler mig godt tilpas....
personligt vil jeg gerne tabe mig ned til 65 kg, og har kæmpet med det i 2
år.....

> Da der er kun én, der kan gøre noget ved det- så må Helle alliere sig
> med nogle rådgivere, og gå i gang med at gøre noget med sin
> situation. Støtte og vejledning findes næsten overalt.

ja næsten.... men om det er det man har brug for, man kan komme i nærheden
af er så en anden ting... det er jo ike alle forundt at have god støtte med
hjemmefra... og lad os være ærlige.... der er ingen så kraftig indflydelse
som den partner man har derhjemme...... i både positiv og negativ
forstand......

> Men det er
> hårdt, det ved jeg. Jeg skal snart til at holde op med smøgerne.
> Det, og at tabe sig, er svære størrelser..

at ændre vaner i det hele taget er svært.... især fordi man skal erstatte
dem af nye vaner og det er ikke alle der helt kan finde ud af det ;)

--
Knus, Sabina

Fra : Andropov

Dato : 13-08-04 20:47

Sabina skrev:

> Jeg synes ikke det er falsk når mænd har trænet sig op på normal vis
> uden brug af kunstige midler.

>kommer an på hvor overdrevent det er......

Hvis man kan se årerne træde meget frem bliver det mindre kønt.

>feks foretrækker jeg langt en
>krop der er veltrænet pga feks boksning, frem for en krop der er
lavet i et
>motionscenter.... uanset kunstige midler eller ej.....

Amerikanske boksere er ret veltrænede generelt. Derimod Brian Nielsen
kunne vel godt være lidt mere veltrænet da han boksede.

> [...]

der
>virker appelerende..... der er faktisk forskel.....

Appellerende er vel blot en måde at udtrykke det lidt mere afdæmpet
på.

> bare var så stolt som 65 årig......
>
> Hun kan vel nok være stolt, men det er jo heller ikke det samme som at
> mange mænd kigger efter hende.

>hvem snakker om hvad mænd kigger efter??

Kvinder plejer da ellers ofte at være en hel del fokuseret på deres
udseende :)

> [...]

>kan de ike?
> og igen, det er relativt hvad der er kønt at se på....

Ja, indimellem har man på fornemmelsen at kvinder kun tror en
kvindetype er køn.
Der var f.eks. lige en reklame jeg så hvor det ikke var helt radmagre
kvinder og de så da ganske flotte ud.

> [...]
hendes hud
>en gammel slidt læderfrakke og hendes bryster noget der er løgn.....

Der er vidst noget med at silikonebryster kun holder ca. 10 år.
Desuden kan de punktere.

> [...]
> godt sammen med. Men derfor kan de vel godt kigge efter flotte piger.

>hvorfor så kigge på dullerne når de alligevel hellere vil have det

Det er nok noget genetisk for mænd. Men fordi de ser en flot pige på
stranden er det jo ikke andet end at se en flot pige på
computerskærmen.

>og hvorfor skal det gå ud over helle feks?

Helle er lidt overvægtig. Men vel ikke ligefrem så hun ikke kunne
ligge på stranden. Men det skader jo aldrig med en slankekur og især
når hun ikke selv er tilfreds med sin vægt. En god ide er nok for
hende at veje sig hver dag for eftertiden så en eventuelt vægtstigning
efter slanketur kan tages i opløbet.
Det er nok som Jacob Haugård siger en gang alkoholiker altid
alkoholiker. Det samme kan siges om ens vægt. Hvis man har haft
problemer en gang skal man altid passe på for eftertiden.

Fra : PerX ...

Dato : 16-08-04 02:02

In article <cfi0o1$1djd$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
says...

> måske er det bare måden du sagde det på der virkede fordømmende på mig....

Nej, det virker fordømmende på alle der kan dansk (det kan han åbenbart
ikke ;)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-08-04 09:41

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig med hvert eneste ord. For mig er fedme utiltalende, da det
materiale.

Som jeg skrev tidligere i tråden, finder jeg også fedme utiltalende. Jeg har
bare en fornemmelse af, at det er mit problem i form af normer, der måske
ikke er rigtige. Spørgsmålet er, om Helle skal lade sig begrænse af, hvad
Ulvir, jeg og mange andre mennesker mener. Det er da nok sundere at bade,
selvom man er overvægtig, end gemme sig hjemme.

> Det kan godt være at en pige der er svært overvægtig er sød og rar- men om
> jeg er villig til at få børn med hende? Aldrig i livet..

Enig. Det var bare ikke det, Helle var ude efter.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-04 11:56

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Venlig hilsen- Ulvir, 178cm/72kg

Du er da sygeligt mager......

M.v.h.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 09:11

Jens Bruun wrote:
> [...]
> stranden - overvægtig og i bikini., for ihhh hvor er der mange, der
> vil finde hende attraktiv og frisk og ihhhh hvor vil Helle føle sig

hvor ved du fra hvordan Helle vil føle sig og hvordan folk tænker??
personligt griner jeg LANGT mere af dem der viser sig på stranden i en total
fake suntan med string bikini og afbleget hår og tror at de er lækre.... for
helt ærligt.... det er sku da noget af det mest falske man kan se på....
lidt som strand"løven" i hans små speedos som ligner pis fordi han har brugt
ALT for meget tid i helsestudiet og med proteinpulver..... ydrk.....

nej du... jeg vil LANGT hellere se en 65 årig kvinde topløs på stranden uden
begge bryster fordi de er fjernet pga brystkræft.... hun er ærlig og viser
hun har levet.... hun gør mig stolt af at være kvinde.... den anden type gør
> [...]

> og rose hinanden for at sige alle de søde og pæne ting til hinanden,
> og gør vi det med tilstrækkelig energi, skal der nok også være dem,

og der vil altid være dem der er totalt overfladiske og ikke formår at se
længere end deres egen næsetip..... somregel også dem der ikke er i stand
til at se at de absolut ikke virker tiltrækkende på det modsatte køn....

Fra : vadmand

Dato : 13-08-04 11:26

> [...]
stand
> til at se og tænke længere end indpakningen.....

Sådan, Sabina! Ganske enig!

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 13-08-04 11:39

> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> uden
> gør
> stand
> >

> Sådan, Sabina! Ganske enig!

På nu på at Jens Bruun ikke kommer og siger at du giver; "for 10 kr. medynk,

Fra : vadmand

Dato : 13-08-04 13:39

> [...]
medynk,
> rygklapperi
> og hykleri uden at komme ind på, hvordan hendes problem kan løses".

Har Sabina da problemer?

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 13-08-04 15:41

> medynk,
> >
> Har Sabina da problemer?

Nej, men jeg skrev også kun at du skulle passe på

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 12:19

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> hvor ved du fra hvordan Helle vil føle sig

Har du læst hendes oprindelige indlæg?

> og hvordan folk tænker??

Hmm.

> [...]
brugt
> ALT for meget tid i helsestudiet og med proteinpulver..... ydrk.....

Tænk, det gør jeg også.

> [...]
> til at se at de absolut ikke virker tiltrækkende på det modsatte køn....

Velkommen til realiteternes verden. At påstå, at tingene hænger sammen på en
anden måde, er i bedste fald udtryk for selvbedrag.

> [...]
for
> dem der bruger al deres tid på et ideal som ikke har en skid relevans for

Hvoraf udleder du, at jeg nedvurderer dem, der lever livet? Hvoraf udleder
du, at jeg finder overvægt u-attraktivt?

Nædu, jeg nedvurderer dem, der siger ét og tænker noget andet. Dem, som er
åh så politisk korrekte, men som i virkeligheden blot er hyklere. Dem, som
f.eks. fortæller Helle, at hun "bare" skal føle sig attraktiv, når alle ved,
at det bliver betragtet som u-attraktivt at være overvægtig. Dem, som
påstår, at de får lavet større patter for deres egen skyld. Dem, der får
lavet fedtsugninger i stedet for at spise mindre, dyrke lidt motion eller
lade være med at gå op i, hvad andre synes om deres vægt. Jeg nedvurderer
mange, men ikke ærlige mennesker - det være sig fede som tynde, høje som
lave, sorte som hvide.

--
-Jens B.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 12:36

Jens Bruun wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> Har du læst hendes oprindelige indlæg?

ja og sørme om jeg ikke også kender hende og snakker med hende næsten
dagligt ;)

> Hmm.

du er dig, du er ikke "folk"..... du kan ærligt kun udtale dig om hvad DU
tænker....

> Velkommen til realiteternes verden. At påstå, at tingene hænger
> sammen på en anden måde, er i bedste fald udtryk for selvbedrag.

din realitet er ikke nødvendigvis min eller andres realitet.... at bilde sig
selv ind at der kun er en realitet, DET er selvbedrag.....

> Hvoraf udleder du, at jeg nedvurderer dem, der lever livet? Hvoraf
> udleder du, at jeg finder overvægt u-attraktivt?

prøv at læse dine egne indlæg igen, med et sæt nye øjne, og fortæl mig så at
de IKKE skriger af at du nedvurderer dem der ikke lige er bygget så de kan
udstilles i modebladende..... man kan nedvurdere på mange måder, og man
behøver ikke altid sige det direkte for at mene det.....

> [...]
> hyklere. Dem, som f.eks. fortæller Helle, at hun "bare" skal føle sig
> attraktiv, når alle ved, at det bliver betragtet som u-attraktivt at

DU mener måske det er uattraktivt at være overvægtig... men hov... der er
faktisk mange derude der foretrækker kvinder med lidt til gården og gaden...
hvorfor skal du definere hvad de tænker, når du ikke befinder dig i deres
hovede??
helle skal ikke føle noget som helst andet end det HUN mener..... hvad andre
mener og tænker er irelevant......

> [...]
> andre synes om deres vægt. Jeg nedvurderer mange, men ikke ærlige
> mennesker - det være sig fede som tynde, høje som lave, sorte som

dermed siger du altså at jeg ikke er ærlig når jeg siger at jeg gerne vil
tabe mig, arbejder for det, primært fordi jeg gerne vil have lavet et tummy
tuck fordi mit maveskind er blevet smadret af operationer og graviditet? du
glemmer måske også at jeg faktisk havde stomi sidst vi sås?
at der er en bonus i at jeg rent faktisk har det bedst med mig selv på en
given vægt, er faktisk sekundært.... det primære for mig er at jeg har fået
smadret en del af min krop fordi jeg har været syg, og det vil jeg rette op
på.....
er det uærligt?
er det uærligt at arbejde for det man gerne vil?

jeg tror faktisk du glemmer at mange af dem der får foretaget fedtsugninger
og lignende rent faktisk HAR arbejdet for det, måske endda i årevis, men at
diæt og motion bare ikke har haft den ønskede effekt.... for man kan rent
faktisk ikke få foretaget fedtsugninger og lignende på det offentliges
regning medmindre man er _normal vægtig_ og har været det en periode
inden....
vejer man bare 500 g for meget på operationsdagen bliver man sendt hjem
igen......

--
Knus, Sabina

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-04 18:25

> ja og sørme om jeg ikke også kender hende og snakker med hende næsten
> dagligt ;)

Og du tror ikke, hun har problemer med sin overvægt og med at vise sig i
bikini på en strand? Det tror jeg.

> [...]
at
> diæt og motion bare ikke har haft den ønskede effekt....

Du modsiger dig selv. Finder du det i orden, at "man" går op i overvægt og
udseende eller ej? Finder du det i orden, om man bedømmer andre på deres
manglende fedtsugning eller ej? Finder du det i orden, at man findet det
u-attraktivt, når en overvægtig pige viser sig i bikini på en strand? Skal
man kigge på hinandens udseende og bruge det til noget eller ej?

--
-Jens B.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-08-04 19:32

Jens Bruun wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> Og du tror ikke, hun har problemer med sin overvægt og med at vise
> sig i bikini på en strand? Det tror jeg.

jo naturligvis har hun det, men i stedet for at bestyrke hende i hendes TRO
om at alle finder det uattraktivt, så vælger jeg at vise hende MIN
virkelighed, hvor hvad andre tænker og tror ikke betyder nær så meget som
hvad hun SELV tænker og synes.......

> fedtsugninger
>
> Du modsiger dig selv.

hvordan?

> Finder du det i orden, at "man" går op i
> overvægt og udseende eller ej?

ja det finder jeg helt ok, hvis det er for sin egen skyld...

> Finder du det i orden, om man bedømmer
> andre på deres manglende fedtsugning eller ej?

nej det finder jeg ikke ok, for hvad folk vælger at gøre for at nå deres mål
er hamrende ligegyldigt for andre mennesker, sålænge det ikke skader
nogen....

> Finder du det i orden,
> at man findet det u-attraktivt, når en overvægtig pige viser sig i
> bikini på en strand?

det må man da selv om, men det er fandme usmagligt at udtale sig negativt om
det til en pige der i forvejen har det svært......

> Skal man kigge på hinandens udseende og bruge
> det til noget eller ej?

det er op til en selv.... vi har alle præferancer, men hvis man i forvejen
har en partner og dermed ikke kan bruge "bedømmelsen" af en piges krop til
andet end at føle sig lidt som en sej fyr, så synes jeg sku det er
latterligt og barnligt.... og så burde man IMO lukke røven ;)
hvad i alverden vil du bruge andres udseende til??

--
Knus, Sabina

Fra : ThomasB

Dato : 13-08-04 10:50

> [...]
> og hykleri uden at komme ind på, hvordan hendes problem kan løses,
hvorefter
> han bliver rost for det af Thomas. Nice.

Ja, så hellere fortælle hvor klamme fede mennesker er, det skal nok hjælpe.

Ved du hvad motivation er?

> [...]
> hvor er der mange, der vil finde hende attraktiv og frisk og ihhhh hvor

Det kunne jo være at Helle kunne tage sit første skridt til højere selvværd,
ved at turde gøre og føle sig som et almindeligt menneske.

Jeg ved ikke om du ved det, men for de fleste menneskers vedkommende,
stammer overvægt fra lavt selvværd og lav selvtillid - alle ved hvad man
skal spise for at slanke sig, men har man sit sind imod sig, så *er* det
næsten umuligt.

Men så er det jo fint, at Jens Bruun & Co, kan komme og fortælle hvor klam
hun er, så hun igen får lyst til at ændre sindsstemning ved at spise.

Nej, Jens Bruun & Co's, måde at "motivere" mennesker på, skal ikke roses,
det skal Cris'.

> [...]
> med tilstrækkelig energi, skal der nok også være dem, der til sidst tror

Nej, lad os hellere rakke hinanden ned, det virker helt sikkert på
vægtproblemer.

> Tanker er jo som bekendt toldfrie, så vi kan "heldigvis" holde gode miner
> til slet spild og nøjes med at nedvurdere hinanden i det skjulte. Tak for
> kaffe.

Velbekomme.

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 10-08-04 21:35

Helle wrote:
> [...]
>
> Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne
> steder? hvad med jer som ikke er overvægtige: hvordan har I det med

Davs Helle,

Afsted det gik med dig, hop du nu trygt ned til stranden, og nyd sommeren
sammen med alle os andre :)

Jeg er selv af den tunge gutter på 140 kilo, og har det da af og til lidt
skidt med at smide alt for meget af tøjet, men så tænker jeg bare, hvis de
ikke kan acceptere mig som jeg ser ud, så er det synd for dem, det er sgu da
mig der har bøvlet med de ekstra kilo, og ikke dem :)

Så Helle, kom du blot til strands sammen resten af danmark, der er også
plads til dig. Føler du dig lidt beklemt ved at vise dig i feks en bikini på
stranden med alle menneskerne, så find en strand hvor der ikke er så mange
mennesker, og "træn" dig selv til at vise dig frem uden tøj :) .. og
pludselig, efter et par ture, så tør du også vise dig på den mere befærdede
del af stranden :)

Til sidst synes jeg at du skal huske på, at det ikke betyder noget hvad
fremmede mennesker mener om dig :)

Mvh

Bo
Med Venlig Hilsen
Bo Bach Jensen
A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 11-08-04 10:03

Helle!

Du skal _IKKE_ tabe 30 kg, og du skal _IKKE_ blive væk fra stranden pga
vægt! Lige så mange mænd finder store piger sexede eller hvad man siger, som
slanke!

Personligt kigger jeg sgu mere efter de store end de små da de virker
frastødende på mig!

Så kom du ned til stranden du!

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 11-08-04 11:17

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne steder?

Jeg kan ikke lide det, selvom jeg kun er en smule overvægtig.

> hvad med jer som ikke er overvægtige: hvordan har I det med at se
> overvægtige folk sådanne steder?

Jeg kan ikke lide at se overvægtige på standen, men det er da mit problem.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 11-08-04 22:23

Sabina skrev:

> [...]
>jeg kan leve det sundeste sunde du nogensinde har set, og stadig ikke tabe
>mig.... jeg kan træne til jeg bliver blå i hovedet og stadig ikke tabe

Tabte 150 kilo på otte uger

Take that :)

Fra : Ulvir

Dato : 11-08-04 23:14

Andropov wrote:

> Tabte 150 kilo på otte uger
>
> Take that :)

Tabte 26 kilo på 1/000 sekund

Take that

http://manloseslegs.dsbdunit/avav/org/inal

Fra : Christina

Dato : 13-08-04 14:43

Helle wrote:
> [...]
>
> Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne
> steder? hvad med jer som ikke er overvægtige: hvordan har I det med

Hej Helle,

jeg kan godt forstå din problematik, i og med at nogle mennesker har så
travlt med andre, især overvægtige, men først og fremmest handler det jo om
dig. Kan _du_ slappe af og nyde din tur på stranden, selvom du vejer 30 kg.
for meget, og være ligeglad med hvad andre tænker/mener? For så er det bare
ud af døren, søster, og afsted, og have en dejlig dag.

Tænker du derimod for meget på hvad andre mennesker tænker og mener om dig,
så er det klart at du ikke får så meget ud af din dag. Derfor må du gøre op
med dig selv...hvad er vigtigst? Din nydelse eller andres fordomme? Jeg vil
til enhver en tid mene, at din nydelse og dine gode oplevelser er det
vigtigste, og at du bør lære at være ligeglad med andres meninger/fordomme,
hvis det altså er det dét handler om. Det er jo dit liv, ikke deres, og hvad
betyder de for dig, når alt kommer til alt?! Og husk nu lige, at dem der
reagerer på dine ekstra kilo, i virkeligheden reagerer på, at de selv er
utilfredse med noget hos dem selv, så rent psykologisk handler det altså
overhovedet ikke om dig. Det handler om overfladiske mennesker, der ikke har
det særlig godt med sig selv, ellers havde de ikke haft behovet for at være
efter andre

...for mit eget vedkommende nyder jeg synet af overvægtige mennesker der
ser glade og afslappede ud, hvorimod jeg bliver lidt "trist" når jeg ser
overvægtige der tydeligvis skammer sig over sig selv, og ser meget utilpasse
ud...for mig er der ikke noget uskønt ved overvægtige mennesker, andet end
at de "har det skidt med sig selv" (Selv normal vægtige kvinder går og
gemmer sig selv væk, fordi de ikke kan leve op til det supertynde ideal) Vi
er alle forskellige og det synes jeg kun er mere farvestrålende i
gadebilledet, såvel som på stranden, og sådan helt personligt synes jeg den
tykke kvinde er meget pænere at se på, end den anorexi tynde kvinde, som jo
desværre idealiseres i vore dage og i vores kultur. Men hvis jeg var dig,
ville jeg nyde det gode vejr og tage på stranden i de flotte bikinier, og
simpelthen øve mig i, ikke at lade ignorante mennesker ødelægge min glæde
ved livet. Og hvis det handlede om at jeg var ked af at veje for meget, så
ville jeg stille og roligt gå igang med at tabe mig på en sund og fornuftig
måde, og simpelthen gå og nyde udsigten til mit færdige resultat, _og_ ikke
at forglemme - acceptere mig selv som jeg er, undervejs.

Jeg ønsker dig nogle dejlige dage på stranden - du kan nå det endnu

- Christina

Fra : PerX ...

Dato : 14-08-04 03:09

In article <41190451$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mail@FJERNhellenielsen.dk says...
> [...]
> tiden sagt at jeg nægter at vise mig sådanne steder før jeg har tabt mig en
> hel del. Men hvad er jeres mening om dette?

Visuelt? Det kommer an på hvordan det er spredt og hvor høj du er og
hvordan du klæder dig *g* (de fleste modeller er nogle radmagre
gespenster)

Sådan holdningsmæssiget - så er det nok ikke sundt at begynde at gennem
sig.

> [...]
> pga. overvægten. Jeg bryder mig ikke om at ligge ved stranden eller være ude
> at bade i bikini/badedragt med mit udseende.

Argh, ikke bikini, det er så kedeligt - one piece tak

> Hvordan har I andre overvægtige det med at vise sig frem sådanne steder?

Nå men farvel ;)

> hvad med jer som ikke er overvægtige: hvordan har I det med at se
> overvægtige folk sådanne steder?

De bliver færre og færre, så bare ignorer minoriteten .)