clipping
Fra : Brian Matzon

Dato : 08-05-01 13:23

Lige før jeg går igang med at lave en benchmark...

Alle tegne operationer foregår på et offscreen billede, som bliver paintet i
hvert update/paint. ( så mange fps som muligt )
de objekter der bevæger sig er ikke mere end 50,50 - typisk 20, 20.
baggrunden er ~ 500, 500

Hvad går hurtigst:
1 - Vedlige holde 5 clipping rectangles, painte background på disse og
så painte de fem objecter på deres nye position

2 - Vedlige holde 5 rectangles, som filles med baggrunden og så painte
de fem objecter på deres nye position

3 - Painte hele baggrund, painte objecter på deres nye baggrund.

/Brian Matzon

Fra : Jacob Møller

Dato : 10-05-01 10:17

> [...]
> de fem objecter på deres nye position
>
> 3 - Painte hele baggrund, painte objecter på deres nye baggrund.

Sidste metode er hurtigst. Det skyldes at den drawImage rutine, der tegner
udsnit af billederne er uforståelig langsom. Det kan ikke betale sig at
implementere et dirty rectangles princip pga. den metode.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk