Død - og hvad så?
Fra : Jakob Thuesen

Dato : 08-08-04 18:07

Hvad sker der, når man dør, ifølge kristendommen/biblen?

Jeg har kigget på mattæus 25,31-46 omkring verdensdommen, og det ligner for
mig, at alle skal "stå skoleret" når verden går under.

Men jeg troede, at når man døde, så farede man til himmels og blev lukket
ind i paradis (eller i helvede).

Hvad siger kristendommen (biblen) om dette ?

Mvh

Jakob

Fra : Cyril Malka

Dato : 08-08-04 18:48

Goddag Jakob

Den Sun, 8 Aug 2004 19:07:28 +0200 skrev Jakob Thuesen om Død - og hvad
så? :

JT> Hvad siger kristendommen (biblen) om dette ?

Bibelen og kristendommen er to forskellige ting.

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 49 - Tema: Hjernevask
http://www.etsectera.com/ - http://www.sekter.org/

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 08-08-04 18:57

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> wrote in message
> [...]
>
> Cyril
>
> et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
> et-sect-era 3. årgang - nr. 49 - Tema: Hjernevask

Ja ok

Hvad siger kristendommen og biblen så ?

Hilsen

Jakob

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-08-04 08:50

I news:cf5phv$242b$1@news.cybercity.dk skrev
Jakob Thuesen følgende:

> Hvad siger kristendommen og biblen så ?

Her kan du læse lidt om hvad Bibelen siger:
http://maranatha.dk/index.php?body=arkiv

Læs artiklerne under punktet: "Har mennesket en udødelig sjæl?"

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 08-08-04 21:57

"Jakob Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind i paradis (eller i helvede).
>
> Hvad siger kristendommen (biblen) om dette ?

http://www.mormon.org/learn/0,8672,792-17,00.html

Her er nogle enkle svar på spørgsmålene om
formålet med livet - og dermed også om døden.

Nutidig åbenbaring gennem profeten Joseph F. Smith
i 1918 giver os helt klare billeder af, hvordan tingene
ser ud, når vi kommer i de dødes rige. Læs mere her:
http://www.zenos.dk/jkk/tekst.php?id=40138

Mvh.Bodil.

Fra : Knut KH

Dato : 09-08-04 18:29

On Sun, 8 Aug 2004 19:07:28 +0200, "Jakob Thuesen"
<faril@DELETEfaril.dk> wrote:

>Hvad sker der, når man dør, ifølge kristendommen/biblen?

Ifølge kristendommen skjer det som skjer. Måten det skjer på kan
tolkes enten som at noen havner i helvete eller i himmelen eller som
at man havner i skjærsilden før himmel eller at alt og alle oppstår og
lever i himmelen. Om hvilken måte, som strengt tatt ingen vet noe om,
har kristne kranglet så busta har føyket i alle år - og det gjør de
fortsatt. Sprøtt.

--
Knut Klaveness Heidelberg
http://www.knut.norge.cc/

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-08-04 18:59

"Knut KH" <knut@titanic.com> wrote in message

> [...]
> lever i himmelen. Om hvilken måte, som strengt tatt ingen vet noe om,
> har kristne kranglet så busta har føyket i alle år - og det gjør de

Og hva underviser du elevene dine om saken nå?

HM

Fra : Knut KH

Dato : 09-08-04 21:28

On 9 Aug 2004 19:59:02 +0200, "Harald Mossige"
<haraldmnospam@hkabel.no> wrote:

>"Knut KH" <knut@titanic.com> wrote in message

>Og hva underviser du elevene dine om saken nå?

Hvis noen spør, svarer jeg som over.

mvh Knut
--
Knut Klaveness Heidelberg