linux side for kristne
Fra : Ole Madsen

Dato : 06-08-04 14:41

www.linuxforjesus.dk

hvis nogen af jer bruger linux og kunne tænke jer at hjælpe andre igang med
at bruge det, istedet for windoze, eller kopi programmer, hvad der desværre
også er nogen der bruger, så send mig en email.

Ole

Fra : Britt Malka

Dato : 06-08-04 15:15

Goddag Ole Madsen

Den Fri, 6 Aug 2004 15:41:27 +0200 skrev "Ole Madsen"
<Maaseiah@paradis.tdcadsl.dk>:

> [...]
>at bruge det, istedet for windoze, eller kopi programmer, hvad der desværre
>også er nogen der bruger, så send mig en email.

Jeg bruger også af og til Linux. Ville gerne bruge det mere.

Jeg hjælper også folk i gang med at gøre det, men det gør jeg for alle
-- for kristne, muslimer, jøder og hvem der ellers befinder sig på min
mailing-liste Tips&Tricks.

Men god fornøjelse med dit site.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Cyril Malka

Dato : 06-08-04 15:17

Goddag Ole

Den Fri, 6 Aug 2004 15:41:27 +0200 skrev Ole Madsen om linux side for
kristne :

OM> www.linuxforjesus.dk
OM> hvis nogen af jer bruger linux

Jepper, har været Linux-bruger i nogle år nu. De fleste af vores
maskine, vores web-server, ftp-server, og alt kører på Linux.

Check: http://www.malka.it/programs/

OM> og kunne tænke jer at hjælpe andre igang med at bruge det, istedet
OM> for windoze,

På den anden side er endda ateister mere religiøse når de bruger Window$
end når de bruger noget andet: <klik-klik-klik> (Åh! lad det virke!
Pliz! Lad det virke!)

OM> eller kopi programmer, hvad der desværre også er nogen der bruger,
OM> så send mig en email.

Vi har allerede flere lister, hvor vi hjælper folk med edb, Linux
og hacking, (check: http://www.mailing-lister.net/) og evt.
http://www.tips-og-tricks.com

der er ingen rund til at begrænse det til kristne. De kan lige så godt
deltage i almindelige grupper... eller kan de ikke finde ud af at opføre
sig sådan, så de kan være i almindelige grupper?

(Desuden vil jeg ikke have pingvinen korsfæstet )

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 49 - Tema: Hjernevask
http://www.etsectera.com/ - http://www.sekter.org/

Fra : Jens B. Jensen

Dato : 06-08-04 15:29

Ole Madsen skrev
> www.linuxforjesus.dk

sjovt egentlig når man tænker på, at linux 'fader' Linus Torvalds er
ateist

Fra : Bænni

Dato : 06-08-04 15:34

> sjovt egentlig når man tænker på, at linux 'fader' Linus Torvalds er
> ateist

UPS - så er programmet jo - indirekte - skabt af den onde!!!!!!!!

Bæ9

Fra : Lyrik

Dato : 06-08-04 23:33

"Jens B. Jensen" <jensbondejensen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ole Madsen skrev
> >
> sjovt egentlig når man tænker på, at linux 'fader' Linus Torvalds er
> ateist
+++++++++++++++++++++++++++++
Er det dig Herre? Du som ransager hjerte og nyrer og kender menneskets
inderste tanker?
Eller er du bare en skide ateist som tror du er Gud?

Jens

Fra : Jens B. Jensen

Dato : 06-08-04 23:56

Lyrik skrev

> +++++++++++++++++++++++++++++
> Er det dig Herre? Du som ransager hjerte og nyrer og kender menneskets
> inderste tanker?
> Eller er du bare en skide ateist som tror du er Gud?

Hej Jens

Linus falder muligvis ind under din sidste kategori

I et interview i Linux Journal nr 67 svarer han på spørgsmålet om en
eventuel religion:

"Hmmm, completely a-religious--atheist. I find that people seem to think
religion brings morals and appreciation of nature. I actually think it
detracts from both. It gives people the excuse to say, ``Oh, nature was
just created'', and so the act of creation is seen to be something
miraculous. I appreciate the fact that, ``Wow, it's incredible that
something like this could have happened in the first place.'' I think we
can have morals without getting religion into it, and a lot of bad
things have come from organized religion in particular. I actually fear
organized religion because it usually leads to misuses of power."

http://www.linuxjournal.com/article.php?sid=3655

--
mvh Jens B. Jensen

http://www.herregud.com/
Det svævende ords bibelcenter

Fra : Lyrik

Dato : 07-08-04 00:18

> Lyrik skrev

> Hej Jens
>
> Linus falder muligvis ind under din sidste kategori
++++++++++++++++++++++++++++++++
Nåh ja jeg forstår ham på en måde. Linux ser jo ud som om den har udviklet
sig af sig selv udfra tilfældige mutationer.

Hilsen
Jens

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-08-04 08:10

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh ja jeg forstår ham på en måde. Linux ser jo ud som om den har udviklet
> sig af sig selv udfra tilfældige mutationer.

Men det er ikke tilfældet. Linux er udviklet af et antal programmører på
frivillig basis.

Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen
som heller må skrive sit fulde navn for at undgå forveksling med en
navnebror i gruppen

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-08-04 09:26

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Med venlig hilsen
> Børge Rahbech Jensen
> som heller må skrive sit fulde navn for at undgå forveksling med en
> navnebror i gruppen

Jeg tror ikke, faren for forveksling er så stor.

--
-Jens B.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 07-08-04 11:41

> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Børge Rahbech Jensen
> som heller må skrive sit fulde navn for at undgå forveksling med en

jeg tror de fleste ved hvem der hvem af os to. hi
Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"I skal være rede, for Menneskesønnen kommer i den time, I ikke venter det."
(Luk 12,40)

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://www.free-av.com

Fra : Bænni

Dato : 07-08-04 00:24

> Er det dig Herre? Du som ransager hjerte og nyrer og kender menneskets
> inderste tanker?
> Eller er du bare en skide ateist som tror du er Gud?
>
> Jens

Han skal under alle omstændigheder holde nallerne fra mine nyrer!

Bæ9

Fra : Cyril Malka

Dato : 06-08-04 17:30

Goddag Bænni

Den Fri, 6 Aug 2004 16:33:50 +0200 skrev Bænni om Re: linux side for
kristne :

B> UPS - så er programmet jo - indirekte - skabt af den onde!!!!!!!!

Det vil Bill Gates være enig med dig i.

Linux er et styresystem, der styrer computeren, ikke brugeren.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 07-08-04 07:15

"Ole Madsen" <Maaseiah@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> www.linuxforjesus.dk
Det ene eller det andet husk du ikke må stjæle. det gælder også edb
programmer.
Men hvad har det med Jesus at gøre hvilket styre system jeg har købt.
hej hej

Fra : Ole Madsen

Dato : 07-08-04 09:42

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det ene eller det andet husk du ikke må stjæle. det gælder også edb
> programmer.
> Men hvad har det med Jesus at gøre hvilket styre system jeg har købt.
> hej hej

der er beklageligtvis også kristne som ikke tager det alvorligt at man ikke
må stjæle, hvad det andet angår, ja, så er det bare et mødested for kristne
linuxbrugere som gerne skulle være et sted hvor man hjælper hinnanden med at
bruge det

Ole

Fra : Vidal

Dato : 04-11-04 13:04

Ole Madsen wrote:
> [...]
> at bruge det, istedet for windoze, eller kopi programmer, hvad der desværre
> også er nogen der bruger, så send mig en email.

Jeg har beskæftiget mig en del med Linux og finder det
ukristeligt primitivt og irriterende.

Som sådan er det nemt at installere, du skal bare træffe
et par valg, så burde det installere sig selv.

Hvis det er Red Hat distributionen, du skal have installeret,
skal du huske dine passwords ellers er du nødt til at
geninstallere.

Generelt minder Linux mig om min første Amiga, blot ikke så
nem at have med at gøre. Windows 2000 kører langt glattere på
en ældre computer, dvs ned til Celeron 350 Mhz med 128 Mb RAM.

Men bevares, du får et gratis styresystem og et komplet kontor
program, så med lidt tilvænning kan det nok lade sig gøre.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 04-11-04 13:13

Vidal wrote:

> Jeg har beskæftiget mig en del med Linux og finder det
> ukristeligt primitivt og irriterende.

Hov, det var da vist et ældre indlæg, jeg der havde
fået fat i.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-11-04 13:37

Vidal skrev Torsdag den 4. november 2004 13:03 i beskeden
<418a1a12$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Generelt minder Linux mig om min første Amiga, blot ikke så
> nem at have med at gøre. Windows 2000 kører langt glattere på
> en ældre computer, dvs ned til Celeron 350 Mhz med 128 Mb RAM.

Mandrake 10.1 kører fint på min 266 P2 med 128Mb RAM og en 2+8 interne
harddiske + en ekstern USB 40Gb...

> Men bevares, du får et gratis styresystem og et komplet kontor
> program, så med lidt tilvænning kan det nok lade sig gøre.

Ingen problemer her...

Henrik, Slagelse
Linux - The Best A Man Can Get!

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-04 13:43

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.livssyn.kristendom:
>
> Mandrake 10.1 kører fint på min 266 P2 med 128Mb RAM og en 2+8 interne

det eneste jeg har haft problemer med er hvis min usb harddisk er sat til,
så vil SUSE ikke starte, det samme har min nabo problemer med ved firewire

Ole

Fra : Claus Larsen

Dato : 04-11-04 22:19

Vidal wrote:

> Jeg har beskæftiget mig en del med Linux og finder det
> ukristeligt primitivt og irriterende.

Hvad sikkerhed angår er det langt mere avanceret end win 2000 der har
store mangler på den front.

> [...]
>
> Hvis det er Red Hat distributionen, du skal have installeret,
> skal du huske dine passwords ellers er du nødt til at

Man skal selvfølgelig huske sit rodpassword. Netop det password er med
til at gøre systemet mere sikkert og er noget af det der virkelig
mangler i windows.

Jeg ville nødig skulle bruge netbank på en win 2000 :)

> Men bevares, du får et gratis styresystem og et komplet kontor
> program, så med lidt tilvænning kan det nok lade sig gøre.

Det er superlækkert :)

Hilsen Claus

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-11-04 21:37

"Claus Larsen" <brev@linuxwaves.com> wrote in message

> [...]
> mangler i windows.
>
> Jeg ville nødig skulle bruge netbank på en win 2000 :)

Jeg undres, får kristne fellesrabatt på linux?

HM

Fra : Vidal

Dato : 04-11-04 23:52

Harald Mossige wrote:

> Jeg undres, får kristne fellesrabatt på linux?

Linux Red Hat og Openoffice kan man downloade, installere
og bruge gratis.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 05-11-04 10:29

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Linux Red Hat og Openoffice kan man downloade, installere
> og bruge gratis.

Akkurat som frelsen. Det er bare all edn kolekten som kommer i tillegg.

HM