Hvem er "Rex"?
Fra : Harald Mossige

Dato : 05-08-04 05:50

Hvem kan undersøke om IP-en til "Rex" = = "Feeling 102, acting 17" sin IP, =
= en annen som setter "hilsing" inn i headderfeltet sin IP.

HM

Fra : Rex

Dato : 05-08-04 06:33

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse
> Hvem kan undersøke om IP-en til "Rex" = = "Feeling 102, acting 17" sin IP,
=
> = en annen som setter "hilsing" inn i headderfeltet sin IP.
>
> HM

Jeg kan oplyse, at Rex som jeg kalder mig er lig med undertegnede. Jeg ved
ikke hvem feeling er, og jeg ved slet ikke noget om IP-Tampering !!!

mvh

K. Nielsen, Aalborg

Ps! Undskyld, men hvad mener du egentlig med ovenstående.... ????

Fra : Rex

Dato : 05-08-04 06:58

> [...]
=
> = en annen som setter "hilsing" inn i headderfeltet sin IP.

Harald!

jeg aner en antydning af, at du tror jeg sidder og svarer mig selv.... så
syg er jeg dog ikke. Men jeg har sendt dig en privat mail, hvori jeg
fortæller, hvordan du kan tjekke en ip-adresse via traceroute!

Mvh
"Rex"

Fra : Harald Mossige

Dato : 05-08-04 07:26

"Rex" <rexmmivPLEASE@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> [...]
> syg er jeg dog ikke. Men jeg har sendt dig en privat mail, hvori jeg
> fortæller, hvordan du kan tjekke en ip-adresse via traceroute!

Takk for mail.

Du aner rett.
Vi er ikke ukjente med at enkelte oppererer med mange psevdonymer, og vi er
heller ikke ukjent med at noen "brevveksler" med seg selv med forskjellige
avsenderer.

Tidsrommet mellom 02.00 og 06.00 er vanligvis en lite aktiv periode på
nettet. Det er ikke unaturlig at der ringer noen bjeller.

HM

Fra : Rex

Dato : 05-08-04 07:42

Harald Mossige skrev:

> [...]
>
> Tidsrommet mellom 02.00 og 06.00 er vanligvis en lite aktiv periode på
> nettet. Det er ikke unaturlig at der ringer noen bjeller.

Kære Harald!

Nu skriver du "vi", og jeg ved ikke om der er flere herinde, der giver sig
af med at insinuere noget sådan, da det er ret frækt.

Jeg kan kun på det kraftigste anbefale at du eller "I" lige tjekker
Ip-adressen først, inden man smider sådan et indlæg ind. Nu undersøgte jeg
pga. dit indlæg også selv adressen, og jeg kan oplyse, at tracerouten både
angav pgl. maskin-ID samt hvilken internetforbindelse vi begge har. Jeg
bruger kabel, medens den anden bruger adsl. Det ville være en dyr fornøjelse
at have begge højhastighedsforbindelser

Men til en anden gang Harald, vil jeg blot anbefale at tjekke det først, da
det er ubehageligt at få smidt sådan en beskyldning i hovedet pga. et
indlæg. Nu ved jeg ikke, hvor mange der herinde bruger forskellige
nicknames, men selvom det kan være forvirrende og nogle gange træls, er det
jo ikke ligefrem en lovovertrædelse. Derimod er det naturligvis sygt, hvis
en person begynder at svare på sit eget indlæg, som du insinuerede at jeg
gjorde, og det var ikke fair. For så vidt angår tidspunktet og antallet af
mennesker der bruger nærværende gruppe, er det nok lige neurotisk nok at
begynde at spekulere i om det er samme person, og der er da slet intet
grundlag herfor. Jeg forventer ikke at få en undskyldning for dette her, men
håber da at pgl "vagtmænd" herinde lige tjekker ip'en først. Mere har jeg
egentlig ikke at sige om den sag!

mvh
Rex

Fra : Harald Mossige

Dato : 05-08-04 13:27

> er

> Kære Harald!
>
> Nu skriver du "vi", og jeg ved ikke om der er flere herinde, der giver sig
> af med at insinuere noget sådan, da det er ret frækt.

Litt nærmere forklaring.
Avsenderen "Rex" og underskriften "K. Nielsen" er ny her i gruppen innen den
tidshorisonten jeg har tillgang til.

Med benevnelsen "vi" mener jeg oss som er "daglige brukerer" av gruppen, og
har vert det en god stund.

> [...]
da
> det er ubehageligt at få smidt sådan en beskyldning i hovedet pga. et

Det er ingen beskyldning, men der er ein misstanke.

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-08-04 09:01

Goddag Harald

> [...]

> Tidsrommet mellom 02.00 og 06.00 er vanligvis en lite aktiv periode på
> nettet. Det er ikke unaturlig at der ringer noen bjeller.

Søvnløshed kan opstå på de mest mærkværdige tidspunkter. Personligt har jeg
her i sommervarmen taget en middagslur, og kommer derfor tit først i seng
ved 4-4:30 tiden. Dog befinder jeg mig p.t. mere i dk.livssyn end i
dk.livssyn.kristendom, idet denne gruppe halter på flere punkter.

Desuden skrev "Rex" et rigtig godt indlæg, så hvorfor ringede dine
"bjeller"??

Henrik, Slagelse
"Dén, Guds klarsyn falder på, ser det store i det små." (Piet Hein)

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-08-04 11:41

I news:4111e9c5$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

[ ... ]
> Desuden skrev "Rex" et rigtig godt indlæg, så hvorfor ringede dine
> "bjeller"??

Nok fordi det vitterligt var et godt indlæg, der kunne sætte de små
grå i sving med at bestille noget her i sommervarmen

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Bænni

Dato : 05-08-04 17:37

> Nok fordi det vitterligt var et godt indlæg, der kunne sætte de små
> grå i sving med at bestille noget her i sommervarmen

Det var hans hofter der kom i sving og derfor ringede bjælderne!!

Rudolf

Fra : Harald Mossige

Dato : 05-08-04 13:57

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dk.livssyn.kristendom, idet denne gruppe halter på flere punkter.
>
> Desuden skrev "Rex" et rigtig godt indlæg, så hvorfor ringede dine

Jeg husker tilfeller der en og samme person "reklamerte" for en bok, flere
avsenderer fra samme IP.

Vi skal ikke lenger en eit måneders tid tilbake for å finne en "debatant"
som hadde ein livlig brevveksling med seg selv.

Vi skal ikke mer en 14 dager bak i tiden for å finne eit par "kvinner" som
drev barnslig personsjikanering der IP adressen indikerte at en bestemt
person hadde en form for feriesyssel

Når det gjelder innholdet i selve artikkelen, så interesserer det meg like
mye som fotball; Gode fkamper kan være brukbar underholdning, men det er
likegyldig hvem som vinner.

HM

Fra : Britt Malka

Dato : 05-08-04 14:19

Goddag Harald Mossige

Den 5 Aug 2004 14:57:15 +0200 skrev "Harald Mossige"
<haraldmnospam@hkabel.no>:

>Vi skal ikke lenger en eit måneders tid tilbake for å finne en "debatant"
>som hadde ein livlig brevveksling med seg selv.

Nå, er han der ikke længere?
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Bænni

Dato : 05-08-04 17:38

> Nå, er han der ikke længere?
> --

Jojo - han har bare skiftet navn.

NN

Fra : Vidal

Dato : 05-08-04 11:01

Harald Mossige wrote:

> Tidsrommet mellom 02.00 og 06.00 er vanligvis en lite aktiv periode på
> nettet. Det er ikke unaturlig at der ringer noen bjeller.

He, he, Harald, mener du indlægget er skrevet på
et ukristeligt sent tidspunkt? Hvorfor beskæftiger
du dig overhovedet med slige tanker, har du for
megen tid tilovers.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

--
Iøvrigt synes jeg, du skulle tage et kig på min
header.

Fra : Mr. D

Dato : 05-08-04 15:00

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> He, he, Harald, mener du indlægget er skrevet på
> et ukristeligt sent tidspunkt? Hvorfor beskæftiger
> du dig overhovedet med slige tanker, har du for
> megen tid tilovers.

Det var jo ikke blot ét indlæg, der var skrevet på et ukristeligt tidspunkt.
Pludselig dukker der en Rex, en Feeling 102, og en cyberlion op i gruppen.
Og ikke nok med det. De er alle, mod sædvane i gruppen, aktive på et
ukristeligt tidspunkt.

Rex med indlæg kl. 02.39
Feeling 102 med svar kl. 04.10
Rex svarer kl. 05.30
Cyberlion svarer kl. 07.26
....og her er Rex minsandten stadig ved computeren og svarer kl. 08.15,
selvom man skulle formene, at han på det tidspunkt langt om længe skulle
være gået i seng.
Den eneste "gruppekendte", der er rimeligt tidligt oppe er Harald, der med
det samme synes, det virker lidt mistænkeligt.

Alle andre sover som sædvanligt længe eller er mødt på arbejde.

Det behøver selvfølgelig ikke at betyde, at de alle er den samme person, men
hvad er alternativet? Et nøje planlagt natligt ungjordskreationistisk
attentatforsøg på gruppen, der har til formål at tage os med nathue på!

Mr. D

Simon Griis

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-08-04 16:22

I news:41123d33$0$210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Mr. D følgende:

[ ... ]
> [...]
> person, men hvad er alternativet? Et nøje planlagt natligt
> ungjordskreationistisk attentatforsøg på gruppen, der har til

Kan du så ikke påvise, bl.a.a ved via IP-nummer, at der vitterligt er
sendt fra den samme opkobling, eller tror du den samme person har 3
eller 4 lejligheder, i umiddelbar nærhed af hinanden, hver lejlighed
forsynet med computer og internetopkobling?

Er din fantasi ikke lige lovlig livlig, eller er det blot den herlige
sommervarme der går dig på?

Fra : Mr. D

Dato : 05-08-04 16:55

"Andreas Falck" <fake@skrift.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> I news:41123d33$0$210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
> Mr. D følgende:
>
> Er din fantasi ikke lige lovlig livlig, eller er det blot den herlige
> sommervarme der går dig på?

Det er nok sommervarmen

Mr. D

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-08-04 17:14

I news:4112581d$0$297$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Mr. D følgende:

> Det er nok sommervarmen

For nogle år sidne var jeg på en kortere safaritur lidt ind i Sahara -
der kan du tale om sommervarme (og nattekulde).

Fra : Bænni

Dato : 05-08-04 17:40

Natarbejde??

Ole Lukøje

Fra : Vidal

Dato : 05-08-04 18:49

Harald Mossige wrote:

> Hvem kan undersøke om IP-en til "Rex"

Pseudonymet peger i betænkeligt grad mod
Frankrig.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 05-08-04 20:26

Goddag Vidal

Den Thu, 05 Aug 2004 19:49:06 +0200 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

>Pseudonymet peger i betænkeligt grad mod
>Frankrig.

Nej, fy for søren da! Her hugger de hovedet af den slags.

Fra : Bænni

Dato : 05-08-04 21:38

> Nej, fy for søren da! Her hugger de hovedet af den slags.
> --

Hvem Søren? SM-søren?

Bæ9

Fra : Vidal

Dato : 05-08-04 22:01

Britt Malka wrote:

> Goddag Vidal

> Nej, fy for søren da! Her hugger de hovedet af den slags.

Af rex, men ikke malka?

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 05-08-04 23:43

Goddag Vidal

Den Thu, 05 Aug 2004 23:01:01 +0200 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

>Af rex, men ikke malka?

Det var kongens skyld, i hvert fald. Han kunne bare have ladet være
med at spille smart.

Dronningen, hun gjorde ikke noget.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 05-08-04 19:52

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> wrote in message
> Hvem kan undersøke om IP-en til "Rex" = = "Feeling 102, acting 17" sin IP,
=
> = en annen som setter "hilsing" inn i headderfeltet sin IP.

Rex og jeg er ikke samme person!
Bare fordi to personer er enige og skriver indlæg om natten, er det ikke
ensbetydende med, at de er samme person!
Men hvis det endelig skulle være, så burde man da ikke have noget imod at
være Rex, da han lyder til både at være et intelligent og kristent menneske.

Fra : Stefan Holm

Dato : 05-08-04 22:08

"Feeling 102, acting 17" <@> writes:

> Rex og jeg er ikke samme person!

Kender I hinanden?

> Bare fordi to personer er enige og skriver indlæg om natten, er det
> ikke ensbetydende med, at de er samme person!

Nej, men du må da indrømme at det er pudsigt at der pludselig dukker
tre helt nye skribenter op i samme tråd, og indenfor et kort
tidsrum. Og de skriver ovenikøbet alle under pseudonym.

--
Stefan Holm
"Thank you! Oh, thank you!

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-04 08:22

I news:ud625thrw.fsf@banach.algebra.dk skrev
Stefan Holm følgende:

> Nej, men du må da indrømme at det er pudsigt at der pludselig dukker
> tre helt nye skribenter op i samme tråd, og indenfor et kort
> tidsrum. Og de skriver ovenikøbet alle under pseudonym.

Og du kan påvise at de skriver fra samme IP/samme
opkobling/forbindelse?

Eller er det blot den sædvanlige mistænkeliggørelse af andre?

Fra : Stefan Holm

Dato : 06-08-04 12:00

"Andreas Falck" <fake@skrift.dk.invalid> writes:

> Og du kan påvise at de skriver fra samme IP/samme
> opkobling/forbindelse?

Nej. Skal jeg det fordi jeg påpeger at noget er et pudsigt sammenfald?

> Eller er det blot den sædvanlige mistænkeliggørelse af andre?

Hvordan går det i øvrigt med at klage over den person der udgav sig
for at være dig under falsk identitet?

--
Stefan Holm
"No, it's the Vatican and I'm Pope Schlomo, OY!"

Fra : Rex

Dato : 08-08-04 11:11

Stefan Holm skrev:

> Kender I hinanden?

Jeg kender desværre ikke Feeling

> Nej, men du må da indrømme at det er pudsigt at der pludselig dukker
> tre helt nye skribenter op i samme tråd, og indenfor et kort
> tidsrum. Og de skriver ovenikøbet alle under pseudonym.

Jeg synes ikke det er så mærkeligt. Jeg har været herinde et utal af gange,
herunder også om natten, og hvis jeg har ment der har været et indlæg jeg
syntes jeg ville svare på havde jeg gjort det (hvilket jeg i øvrigt gjorde,
men det blev dog sendt over i dk.videnskab.religion, mener jeg den hed,
fordi skribenten vist nok mente at den egentlig hørte til der (diskussionen
altså).

Jeg tror at der er mange der drøner gennem grupperne på alle tidspunkt af
døgnet, og hvis de finder et indlæg lige præcis de har lyst til at
komplimentere eller svare på, ja så gør de det. Det gør jeg selv, og at der
så er to andre der gør det... jeg mener, hvis det kan sætte den paranoia i
gang, som det rent faktisk var tilfældet, ja, så må man jo køre en
traceroute eller lign., eftersom maskinkoderne også fremgår heraf. Men okay,
det kunne jo godt være, at jeg både havde købt kabel og adsl, samt havde
flere maskiner, således jeg kunne skrive godt gjort til mig selv :-/ Jeg
bryder mig ikke om at rose mig selv, men vil dog her gøre en undtagelse:

Tro det eller ej.... Jeg _er_ mere intelligent end som så, og har da heller
___aldrig___ oplevet noget lign., selv ikke i de nyhedsgrupper med de værste
kværulanter.
At jeg ønsker en art anonymitet kan jeg ikke se noget problematisk i, med
mindre jeg direkte chikanerer folk, men til dem der er i tvivl, og hvis sind
stadig er forpint af de to komplimenter samme nat, kan jeg da godt oplyse
både navn og telefonnummer, og hvis de andre vil gøre ligeså, kan nogle
måske få fred i sjælen. At det nok ikke hjælper i længden, da dette
kværulanteri vistnok siger lidt mere om den der starter det, end den der
kværuleres over.

Mvh
Rex

Ps! Lad os nu antage, at det rent faktisk var rablet for mig, og at jeg
pludselig begyndte at tale med mig selv (hvilket vist de færreste dog gør),
jamen hvad skulle der så gøres? En politianmeldelse, en klage til abuse....
At der tilsyneladende har været en eller anden der har postet til sig selv
og dette dermed har dannet grundlag for generel mistanke er lige i
overkanten, og jeg tror faktisk at "selv-posteren" har et noget mindre
problem, end der der sætter en undersøgelse i gang fordi 3 mennesker poster
om natten, LOL. Ikke at det kommer nogle ved, men jeg havde bagvagt den nat
og når jeg har det hænder det at jeg fordriver tiden med at surfe på nettet
osv., eftersom jeg jo kun arbejder i det øjeblik jeg bliver ringet op. Men
der er tilsyneladende nogle der mener, at man skal have skrevet i gruppen
gennem længere tid for at kunne tillade sig den luksus at skrive om natten.
Unormalt!

Mvh
Rex

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 12-08-04 09:31

Goddag Rex

"Rex" <rexmmivPLEASE@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske få fred i sjælen. At det nok ikke hjælper i længden, da dette
> kværulanteri vistnok siger lidt mere om den der starter det, end den der

For lige at afslutte en mærkelig tråd, vil jeg godt erklære mig ganske enig.
Især i betragtningen "medmindre jeg direkte chikanere folk" -- det *bør*
være det adskillende element i brugen af alias'er. Her kunne man f.eks.
inddrage erfaringer i stil med mail-lister fra eGroups, Yahoogroups og hvad
det ellers hedder. Så længe folk opfører sig voksent må et alias være fair
nok. Det der gør alias'er forkerte, er når de skal skjule en dårlig
*intention*, f.eks. bagvaskelse, kværulanteri m.v.

At jeg så på det private og personlige plan ville foretrække et fornavn og
et par gåseøjne, f.eks. Michael 'Rex' eller John 'Rex' eller Arthur 'Rex' er
en anden sag. Så længe adfærden er i overensstemmelse med fundatsen, er der
ingen grund til at harcellere mod et alias. Trolls ville alligevel afsløre
sig selv med tiden, så det er bare et spørgsmål om tålmodighed og
filtrering...

Derudover vil et alias ikke hjælpe overfor de sporingsmuligheder der nu til
dags er kommet. *Hvis* en person virkelig foretager sig noget åndsvagt, kan
han/hun spores. I sidste ende simpelthen på beskedteksten uanset hvilke
anonymiserings-tjenester en person måtte bruge for at skjule sin
TCP/IP-adresse. Det er blot et spørgsmål om at sammenligne logs, hvilket i
dag kan ske elektronisk. Og det går stærkt!

> [...]
> der er tilsyneladende nogle der mener, at man skal have skrevet i gruppen
> gennem længere tid for at kunne tillade sig den luksus at skrive om

Bagvagt? Du er altså måske læge?

Just kidding....

Jeg håber nu med dette indlæg, at have tydeliggjort hvad der *burde* være
åbenbart for alle, og ønsker alle i gruppen en fortsat god dag...

Henrik, Slagelse
"Hvad er forskellen på en dum mand og en klog mand? - Der er ingen. De tror
begge, de ved alting!"

Fra : Cyril Malka

Dato : 06-08-04 00:01

Goddag Britt

Den Fri, 06 Aug 2004 00:43:03 +0200 skrev Britt Malka om Re: Hvem er
"Rex"? :

BM> Det var kongens skyld, i hvert fald. Han kunne bare have ladet være
BM> med at spille smart.

Jepper. Planlagde kup med englænderne for at få magten igen... Høj
forræderi. Af med knoppen! <*zzap!*> [klonk]
<rulle-rulle-rulle>

BM> Dronningen, hun gjorde ikke noget.

Det er lige meget, hun røg også i svinget! Allez! Af med knoppen
<*zap!*> [klonk] <rulle-plonk-rulle-plonk-rulle> (hun
havde altid håret sat op, takket være Jean Léonard)

NÆSTE!

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 49 - Tema: Hjernevask
http://www.etsectera.com/ - http://www.sekter.org/