citatsøgning -hvordan?
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-08-04 23:23

jeg er dybt imponeret over at to her i gruppen fandt et citat så hurtigt
som de gjorde - hvordan bærer man sig ad med det? Findes der et
citatleksikon et sted, hvor man kan søge i fritekst eller lignende om
bibelske citater?

--
ahw

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-08-04 23:27

I news:41101060$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Arne H. Wilstrup følgende:

> [...]
> hurtigt som de gjorde - hvordan bærer man sig ad med det? Findes
> der et citatleksikon et sted, hvor man kan søge i fritekst eller

Her kan du hente et Bibelprogram der har ganske gode søgefunktioner +
en forfærdelig masse mere. Bruger det selv!
http://www.onlinebible.org/html/dnk/index.htmms

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-08-04 07:04

I news:41101146$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev
Andreas Falck følgende:

> Her kan du hente et Bibelprogram der har ganske gode søgefunktioner
> + en forfærdelig masse mere. Bruger det selv!
> http://www.onlinebible.org/html/dnk/index.htmms

UPS Rasmus har ret, linket virker ikke. Af en eller anden mærkværdig
grund fik jeg åbenbart placeret et "ms" for meget i slutningen af
linket.

Her er det korrekte link:

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-08-04 23:43

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> hurtigt som de gjorde - hvordan bærer man sig ad med det? Findes der
> et citatleksikon et sted, hvor man kan søge i fritekst eller lignende

Du klikker såmænd bare på
http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm, hvis du vil have fat i
Det Danske Bibelselskabs autoriserede oversættelse af 1992. Der er en
søgefunktion indbygget, som virker til husbehov.

Ellers er der deciderede "Bibelmaskiner", (programmer) som kan downloades
fra nettet.

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-08-04 23:44

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> mælte sligt:

> [...]
>som de gjorde - hvordan bærer man sig ad med det? Findes der et
>citatleksikon et sted, hvor man kan søge i fritekst eller lignende om

Ja. Jeg bruger programmet Online Bible, som Andreas også anbefaler. Jeg
kunne ikke lige få hans link til at virke, men det kan også downloades
fra <http://www.onlinebible.net/>. Der findes en række andre
bibelprogrammer, der ligeledes er freeware, og jeg skal ikke kunne sige,
om de er bedre, men jeg har brugt dette program længe og har vænnet mig
til den måde, det virker på, så jeg har ikke noget stort incentiv til at
skifte.

Ud over at tillade opslag i en lang række bibelversioner (på mange
forskellige sprog, herunder dansk) har den også bibelleksika og simple
græske og hebræiske ordbøger. Den har selvfølgelig også søgefunktion,
hvor man kan søge efter vers, der indeholder bestemte ord, et bestemt
følge af ord, et bestemt ord og ikke et andet ord osv. Jeg fandt f.eks.
det omtalte vers ved at søge på "love* before* world*" i den engelske
King James-bibel.

De forskellige bibelversioner, kommentarer og leksika skal downloades
som separate "moduler" og installeres, idet kun de mest grundlæggende
moduler er inkluderet i basispakken.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"En smule filosofi gør en mand til ateist,
men fordybelse i filosofi fører frem til religion."

Fra : Britt Malka

Dato : 04-08-04 09:07

Goddag Rasmus Underbjerg Pinnerup

Den Wed, 04 Aug 2004 00:44:07 +0200 skrev Rasmus Underbjerg Pinnerup
<pinnerup@*fjerndette*privat.dk>:

>Ud over at tillade opslag i en lang række bibelversioner (på mange
>forskellige sprog, herunder dansk) har den også bibelleksika og simple
>græske og hebræiske ordbøger

Hvor findes disse ting til den gratis udgave? Jeg kunne ikke se dem på
siden.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-08-04 09:30

I news:2461h0tlhh2edk3h3fbb99lbiq0dscm1is@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Hvor findes disse ting til den gratis udgave? Jeg kunne ikke se dem
> på siden.

Prøv denne:
http://www.onlinebible.net/downloads.html

eller denne:
http://www.onlinebible.org/html/eng/OLB_Library_eng.html

Fra : Britt Malka

Dato : 04-08-04 09:57

Goddag Andreas Falck

Den Wed, 4 Aug 2004 10:29:55 +0200 skrev "Andreas Falck"
<fake@skrift.dk.invalid>:

>Prøv denne:

Aha! Tusind tak Der var de jo.

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-08-04 00:41

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som de gjorde - hvordan bærer man sig ad med det? Findes der et
> citatleksikon et sted, hvor man kan søge i fritekst eller lignende om

jeg kan ikke lade være med at anbefale dig et betalings program, nemlig
www.bibleworks.com som bare er suverænt, der er den danske og wierøds
oversættelse af NT (se www.detnyetestamente.dk for en online version), den
koster cirka 2500 kr men den er alle pengene værd, de bruger den på
menighedsfakultetet og vist nok også på universitetet

dens søge muligheder er meget bedre end den på online bible, og måden det er
lavet på overgår langt den anden, så brug alle dine penge her

Ole