Det er fuldbragt
Fra : Andreas Falck

Dato : 02-08-04 12:26

Og han sagde til mig: "Det er sket. Jeg er Alfa og Omega, begyndelsen
og enden." Åb. 21,6

Ensomhed, sorg, uretfærdighed og død er resultaterne af et liv i en
syndig verden. Guds udødelige ord, "Det er sket", som omtales i
Johannes' Åbenbaring 21.6, taler om en evig afslutning på alt det, der
ødelægger vor lykke.

En dag vil ensomhed ophøre for evigt. Alle længes vi efter at blive
elsket betingelsesløst, at blive accepteret ligegyldigt hvad vi måtte
have gjort i fortiden. Åbenbaringen 21,3 fortæller os, at vi en dag
skal være sammen med Gud. Vi er skabt som Hans folk. Han vil udfylde
vort livs tomhed og ensomhed. "Nu er Guds bolig hos menneskene, han
vil bo hos dem, og de skal være hans folk, og Gud vil selv være hos
dem." Når Vorherre siger "Det er sket!", vil ensomhed ophøre for
evigt. Vi vil i evighedernes evigheder leve i nært samfund med Ham.

Guds afsluttende ord bortjager også sorgen for evigt. "Døden skal ikke
være mere, ej heller sorg" (vers 4). På kræftafdelinger rundt om i
landet svækkes menneskelegemer af talløse operationer, kemoterapier og
strålebehandlinger. Mennesker taber hår, kilo og styrke, og nogle
mister viljen til at leve. Gud giver os mulighed for at håbe igen.
Ordene "Det er sket" er Hans løfte om, at Han en dag vil skænke os nye
legemer, som vil pulsere af liv, glæde og sundhed. Han vil tage os med
til det land, hvor der aldrig mere skal findes sygdom, lidelse og
sorg.

Hans ord "Det er sket" vidner om en Gud, der vil gøre "alting nyt"
(vers 5). Dette liv er fyldt med urimeligheder og uretfærdighed. Men
en dag skal retfærdighedens Konge regere. Kristus vil sidde på sin
himmelske trone. For evigt skal det himmelske samfund være præget af
ret, rimelighed og retfærd. Retfærdighed findes ikke altid på jorden,
men den vil findes i himlen. Den vil ikke altid blive os tildelt af
mennesker, men den vil af Gud blive givet os for intet. Når du
behandles uretfærdigt, så se bagom fortrædeligheden og hen til Guds
nye samfund, hvor Han med retfærdighed vil regere.

Guds afsluttende erklæring "Det er sket" udråber, at døden for evigt
er besejret. Har du i døden mistet nogle af dine kære? Synes sorgen
for stor at bære alene? En dag vil døden være et levn fra fortiden.
Guds vidunderlige morgendag vil for evigt gøre en ende på døden. Den
vil være borte, slut, færdig. På den herlige opstandelsesmorgen er
"døden opslugt og besejret" (1. Kor. 15, 54). Gennem tårer over tabet
af vore elskede kan vi klynge os til Guds løfter. En dag vil døden
være forvist for evigt.

I én sidste triumferende sætning udstedes Himlens guddommelige
bekendtgørelse "Det er sket". Striden er slut. Sult, rædsel og sjæleve
er forbi. Sygdom, ulykke og død er forbi. Fattigdom, smerte og
ødelæggelse er forbi. Svaghed, sorg og lidelse er forbi. Gråd, terror
og oprør er overstået. DET ER SKET! Retfærdighed skal herske for
evigt.

Dagens andagt (c) www.adventist.dk
Andagterne i 2004 er skrevet af Mark Finley.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Harald Mossige

Dato : 02-08-04 12:58

"Andreas Falck" <fake@skrift.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> ødelæggelse er forbi. Svaghed, sorg og lidelse er forbi. Gråd, terror
> og oprør er overstået. DET ER SKET! Retfærdighed skal herske for

Jeg reiner med at det er bare på trass at du klipper fra eii artikkel som
andre en du selv har skrevet og utgir det som om det er ditt eget verk.
Tyveri kalles det i dagligtalen.

> Dagens andagt (c) www.adventist.dk
> Andagterne i 2004 er skrevet af Mark Finley.

Slik skal det gjøres.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-08-04 13:03

I news:410e2c4d@news.wineasy.se skrev
Harald Mossige følgende:

> Jeg reiner med at det er bare på trass at du klipper fra eii
> artikkel som andre en du selv har skrevet og utgir det som om det
> er ditt eget verk. Tyveri kalles det i dagligtalen.

Er du blind, eller vil du ikke fatte!

Der står jo ganske tydeligt hvor andagten kommer fra, og endda også
hvem der har skrevet stykket!

Så du lyver direkte når du påstulerer at jeg udgiver dette for at være
mit eget værk! - Jeg forventer derfor at få en uforbeholden
undskyldning for dine falske beskyldninger mod mig

Og så vil jeg atter opfordre dig til at læse på http://usenet.dk om
citat- og svarteknik.

Fra : Bænni

Dato : 02-08-04 16:56

Hvorfor faen nøjes du så ikke bare med at skrive linket?

BB

Fra : Harald Mossige

Dato : 02-08-04 20:50

"Andreas Falck" <fake@skrift.dk.invalid> wrote in message
> I news:410e2c4d@news.wineasy.se skrev
> Harald Mossige følgende:

> Er du blind, eller vil du ikke fatte!

Jeg skal innrømme at det er dårlig med viljen, men, du gjengir deler av ein
artikkel, og avslutter med ei streklinje som jeg har valgt å oppfatte som
ein slutt på den delen av innlegget

Deretter henger du på eit nytt innlegg, reklame for dagens andakt.

> [...]
> mit eget værk! - Jeg forventer derfor at få en uforbeholden
> undskyldning for dine falske beskyldninger mod mig

Nei.
For meg handler det om å være meget mer korekt i utformingen av innleggene.
Husk at når du fremlegger eit budskap, så er det din oppgave å sørge for at
budskapet kommer frem korekt.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-08-04 21:01

I news:410e9afe$1@news.wineasy.se skrev
Harald Mossige følgende:

> Jeg skal innrømme at det er dårlig med viljen, [ klip ]

Ja, det var det der anede mig!

Fra : Harald Mossige

Dato : 02-08-04 21:15

> I news:410e9afe$1@news.wineasy.se skrev
> Harald Mossige følgende:

> Ja, det var det der anede mig!

Men er du så voksen nok til å innrømme at "jeg har noen gode poeng"?

HM

Fra : G.B.

Dato : 02-08-04 21:50

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i meddelelsen

> Men er du så voksen nok til å innrømme at "jeg har noen gode poeng"?

Må jeg anbefale samtlige deltagere i denne tråd at konsultere en psykiater
og få en recept på et højdoseret tricyklisk antidepresivum. F. eks.
serenase.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Bænni

Dato : 03-08-04 19:20

> Må jeg anbefale samtlige deltagere i denne tråd at konsultere en psykiater
> og få en recept på et højdoseret tricyklisk antidepresivum. F. eks.
> serenase.
>
> Georg

Dig selv incl!! - men osse mig??

N. Bates

Fra : Collosal Perve

Dato : 03-08-04 19:41

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Må jeg anbefale samtlige deltagere i denne tråd at konsultere en psykiater
> og få en recept på et højdoseret tricyklisk antidepresivum. F. eks.

Sjovt et sådant råd skulle komme fra dig,dit intolerante får.
Der kan kun være en sandhed i jeres hoveder-troende som politikere.Det er
problemet.

Fra : Rex

Dato : 05-08-04 07:28

> [...]
>
> Må jeg anbefale samtlige deltagere i denne tråd at konsultere en psykiater
> og få en recept på et højdoseret tricyklisk antidepresivum. F. eks.

.....inden folk evt. stormer til lægen, kan jeg dog oplyse at Serenase
(Haloperidol ) er et lavdosis antipsykotikum af neuroleptica-gruppen, dvs.
mod sindssyge og virker ikke mod depression

mvh
Rex

Fra : Bænni

Dato : 05-08-04 17:43

> [...]
> (Haloperidol ) er et lavdosis antipsykotikum af neuroleptica-gruppen, dvs.
> mod sindssyge og virker ikke mod depression

Du har fuldstændig ret - og lad os så ikke palpere mere ved det!

Der er så meget andet der er sjovere at palpere...........

L. Luke

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-08-04 23:39

I news:410ea0c7@news.wineasy.se skrev
Harald Mossige følgende:

[ ... ]
> Men er du så voksen nok til å innrømme at "jeg har noen gode poeng"?

Jeg kan godt se, at den nederste del af indlæget, med den streg, kan
gøre at det /kan/ misforstås, hvis det er det man gerne vil.

Fra : Harald Mossige

Dato : 03-08-04 00:36

> [...]
>
> Jeg kan godt se, at den nederste del af indlæget, med den streg, kan
> gøre at det /kan/ misforstås, hvis det er det man gerne vil.

Jatakk.
Og så tilbake til hovedpoenget mitt, ukritisk kopiering av lange artikkler.
(Du er ikke alene om uvanen)

Jeg anbefaler at du endrer strategien, noe som dette:

Først forteller du eit par ord om artikkelen og forfatteren. Deretter gir du
eit kort resyme av artikkelen, med hovedpoengene. Den bør ikke være meir en
5 - 10 linjer, og så avslutter du med din konklusjon med (helst) innbydelse
til debatt; det er jo eit debattforum. Og så henviser du til kilden for
artikkelen.

Fortsatt mener jeg at lange (tilfeldige?) artikkelutklipp uten nærmere
komentar er å betrakte som spam, men vinklingen min har til hensikt å
provosere deg, - - du blir så lett sint!, og så er det da den plassen du har
resservert meg i helvetet da.

Og så bare for å ha sagt det, jeg har bestemt meg for å glemme det du har
fortalt om hjemmesiden din Du kan like godt endre den med ein gang.

HM