zionisme = racisme
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-04 13:52

jeg formoder at du glemte følgende oplysninger i dine indlæg omkring
zionisme, antisemitisme og racisme. Her gjorde du nemlig krav på at
antizionisme var lige racisme. Nu ser det ud til at det er det modsatte
i al den stund at man i FN 1975 fordømte zionisme som en form for
racisme - pga. dets racistiske undertrykkelse af det palæstinensiske
folk og dets tætte forbindelser til racistregimet i Sydafrika.

Tag lige og tyg på den, Per!

--

ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-04 14:23

Arne H. Wilstrup <karl@utroligsmart.dk> wrote:

> [...]
> antizionisme var lige racisme. Nu ser det ud til at det er det modsatte
> i al den stund at man i FN 1975 fordømte zionisme som en form for

Og dermed definerede FNs generalforsamling sig selv som en forsamling af
racister ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-04 14:54

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Og dermed definerede FNs generalforsamling sig selv som en forsamling
af
> racister ...

vås - De tætte forbindelser til Sydafrikas apartheidregime taler for sig
selv.
Men jeg ser det klart: enhver der ikke er zionist eller tilhænger af
zionismen er altså racist. Sikke et forenklet verdensbillede du her
lægger for dagen. Det er helt uforståeligt at Malkaerne er så vrede på
dig -du forsvarer jo de mest ultrakonservative jødiske tanker på
forbilledlig vis.

--
ahw

Fra : Mr. D

Dato : 24-07-04 15:03

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg ser det klart: enhver der ikke er zionist eller tilhænger af
> zionismen er altså racist.

Nej, det tror jeg ikke umiddelbart. Rønne mener. Men du mener, at enhver der
prøver at få lidt balance i oplysningerne om konflikten i Mellemøsten er
zionist i sin allermest ekstreme udgave, og dermed også racist

Mr. D

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-04 17:12

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Men du mener, at enhver der
> prøver at få lidt balance i oplysningerne om konflikten i Mellemøsten er
> zionist i sin allermest ekstreme udgave, og dermed også racist

Det må stå for din egen regning . Jeg har aldrig udtrykt sådan noget - at du
lægger mig det i munden er naturligvis trist for debatniveauet, men det er
sådan set ikke min skyld.

--
ahw

Fra : Mr. D

Dato : 24-07-04 17:24

> Men du mener, at enhver der
>
> Det må stå for din egen regning . Jeg har aldrig udtrykt sådan noget - at
du
> lægger mig det i munden er naturligvis trist for debatniveauet,

Det er vel ikke værre end det, du lagde i andres mund?

> men det er
> sådan set ikke min skyld.

Nej? Sjovt at se din første udmelding, for dernæst at fraskrive dig ansvaret
for debattens niveau

Mr. D

Fra : Poul Nielsen

Dato : 25-07-04 00:05

> [...]
du
> lægger mig det i munden er naturligvis trist for debatniveauet, men det er

Ja det er ikke fordi jeg er uenig med dig i det du skriver i denne tråd. Men
sagde du ikke at du ikke ville skrive her mere ?.

MVH Poul Nielsen

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-04 05:37

Poul Nielsen <pn@get2net.dk> wrote:

> Ja det er ikke fordi jeg er uenig med dig i det du skriver i denne tråd.

Mon Arne vil være begejstret for netop /din/ støtte? Sikkert ikke mere
end støtte fra Ole Kreiberg ...
--
Per Erik Rønne

Fra : G.B.

Dato : 25-07-04 08:44

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> Mon Arne vil være begejstret for netop /din/ støtte? Sikkert ikke mere
> end støtte fra Ole Kreiberg ...

Årh, de er jo tre alen ud af ét stykke, så hvad...

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 10:57

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> Årh, de er jo tre alen ud af ét stykke, så hvad...

Nåeh, jeg troede du henviste mig til et andet link om DDR, men nu er det
pludselig Ole Kreiberg, du henviser til -men hvad - du har altid været
politisk forvirret.
Men her har du lidt godtnatlæsning www.dnsb.info det er jo den slags, du
elsker at læse.

og glæd dig hellere over at jeg er kommet tilbage - det er jo dig, der er
blevet ålet af en hel masse skribenter her, så nu kan det jo være at du kan
blive aflastet.

--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 25-07-04 16:19

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i meddelelsen

> Men her har du lidt godtnatlæsning www.dnsb.info det er jo den slags,
> du elsker at læse.

Der er ikke sket en skid, hva' Arne?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 17:18

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i meddelelsen

> Der er ikke sket en skid, hva' Arne?

for hvem, lille Georg? Du har jo stadig de yndigste "herrenrasse"-tendenser,
så intet nyt under solen her.

--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 25-07-04 17:25

> for hvem, lille Georg? Du har jo stadig de yndigste
> "herrenrasse"-tendenser, så intet nyt under solen her.

Og du er åbenbart stadig skingrende sindssyg.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 18:12

> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i meddelelsen

> Og du er åbenbart stadig skingrende sindssyg.

it takes one to know one! Heil GB.

--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 25-07-04 18:21

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i meddelelsen news:4103e8dc
$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> it takes one to know one! Heil GB.

Hvad om du nu forsøgte at diskutere politik, i stedet for udelukkende at
bringe barnlige indlæg, som hører til i dk.snak.mudderkastning?

Var det en mulighed, Arne?

Fra : Croc®

Dato : 25-07-04 20:25

On 25 Jul 2004 17:20:41 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>Hvad om du nu forsøgte at diskutere politik, i stedet for udelukkende at
>bringe barnlige indlæg, som hører til i dk.snak.mudderkastning?

Det var dog en utrolig udtalelse lige netop fra dig.

Regards Croc®

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-04 09:28

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog en utrolig udtalelse lige netop fra dig.

Netop - men som du sikkert ved er det vanskeligt at se egne fejl, medens
andres ofte står lysende klart - desværre er der det med Georg, at selvom
man stillede et spejl foran ham, ville han stadig ikke kunne se andet end en
englehvid person i egne øjne.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-04 09:25

> [...]
>
> Hvad om du nu forsøgte at diskutere politik, i stedet for udelukkende at
> bringe barnlige indlæg, som hører til i dk.snak.mudderkastning?

Jamen, det kunne da være rart at du gjorde det samme - det var jo dig, der
indledte med dine påstande om stalinisme, DDR-nostalgi etc., men det har du
jo nok glemt - hvad i alverden havde dine pejorativer om min person med
politik at gøre udover at forsøge at svine mig til?

Du behøver såmænd ikke at svare - du er afsløret.

--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 26-07-04 13:19

> Du behøver såmænd ikke at svare - du er afsløret.

Dybt! Subtilt!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-07-04 07:43

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i meddelelsen

> Dybt! Subtilt!

sådan er jeg!

--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 27-07-04 08:51

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i meddelelsen news:4105f86f
$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> sådan er jeg!

Tak - det er jeg udmærket klar over.

Og da du nu har så travlt med andres retskrivning, vil jeg ikke undlade at
påpege, at sætninger normalt indledes med en kapitæl.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-07-04 09:44

> Tak - det er jeg udmærket klar over.
>
> Og da du nu har så travlt med andres retskrivning, vil jeg ikke undlade at
> påpege, at sætninger normalt indledes med en kapitæl.

ja, normalt - men ikke nødvendigvis i talesproglig sammenhæng- her er der
åben for "kunstnerisk" frihed - men formelt set har du da ret. Jeg vil dog
opfatte det som en lille ubetydelighed i forhold til at man deler
sammensatte substantiver forkert, idet man på dansk ikke har substantiviske
modifikatorer som man har på engelsk. Og når man begår sig i denne gruppe og
generer folk, så må man i det mindste forvente at man selv holder et vist
niveau, når det gælder stavning, med mindre man er ordblind - og det er -
som manden sagde - en anden ludder.

--
ahw

Fra : Jimmy

Dato : 25-07-04 18:26

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse

> "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

> it takes one to know one! Heil GB.

Er du medlem af nazistpartiet, siden du skriver "heil"?
Har du nogen kontakt til de danske nazister?
Og har du noget indgående kendskab til foreningen?
Og så til sidst, ved du om de har et nært samarbejde med det kontroversielle
Hizb-Ut-Tahrir?

/J.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-07-04 09:26

"Jimmy" <J-man@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og har du noget indgående kendskab til foreningen?
> Og så til sidst, ved du om de har et nært samarbejde med det

find selv ud af det - men til det første: nej, jeg er ikke medlem af noget
parti overhovedet.

--
ahw

Fra : Jimmy

Dato : 26-07-04 09:44

> "Jimmy" <J-man@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> kontroversielle
>
> find selv ud af det - men til det første: nej, jeg er ikke medlem af noget
> parti overhovedet.

Ok, så du er ikke medlem af nazistpartiet, men ønsker bare at hilse som
nazist.
Ok, jamen det skal du da have lov til.
Man har jo ret til at have sine politiske standpunkter, hvorend de så måtte
være.
Det er din demokratiske ret, og det skal du da ikke klandres for.
Arne, du skal være stolt af dit politiske standpunkt, så heil du alt det du
vil.

/J.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-07-04 07:51

> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, så du er ikke medlem af nazistpartiet, men ønsker bare at hilse som
> nazist.

tsk! tsk! Få dog dine skolepenge tilbage: heil er tysk - GB har tysk familie
som han altid har pralet med - og jeg hilser ikke SOM nazist, men PÅ en
sympatisør - sådan er det bare. Synd for dig at du ikke har kendskab nok til
hvad du taler om - det må skyldes dine manglende skolekundskaber - og jeg
skal nok lade være med at tilbyde min hjælp - det har du næppe råd til.

At svare yderligere på dine spørgsmål, der blot er OT i denne gruppe, vil
være tidsspilde - du er - ligesom Georg - hinsides pædagogisk rækkevidde.

EOD herfra.

--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 27-07-04 08:52

> tsk! tsk! Få dog dine skolepenge tilbage: heil er tysk - GB har tysk
> familie som han altid har pralet med - og jeg hilser ikke SOM nazist,

Jeg har ingen tysk familie - ikke mere end du har en russisk ditto. Du har
som sædvanlig ingen faktuel opbakning bag din mudderkastning.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-07-04 09:41

> [...]
>
> Jeg har ingen tysk familie - ikke mere end du har en russisk ditto. Du har
> som sædvanlig ingen faktuel opbakning bag din mudderkastning.

Schwamm darüber? hvordan var det nu lige det blev kommenteret?

--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 27-07-04 12:18

> Schwamm darüber? hvordan var det nu lige det blev kommenteret?

At jeg indrømmede, at du havde ret, og jeg tog fejl? Du huske? Nej?

Skal vi finde "Fantasten" frem fra de støvede arkivskuffer???

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 10:58

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Mon Arne vil være begejstret for netop /din/ støtte? Sikkert ikke mere
> end støtte fra Ole Kreiberg ...

Jeg troede ikke, jeg skulle sige det nogensinde - men du har helt ret.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 10:54

"Poul Nielsen" <pn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er ikke fordi jeg er uenig med dig i det du skriver i denne tråd.
Men
> sagde du ikke at du ikke ville skrive her mere ?.

næ, jeg sagde indtil videre - og det har jeg skam holdt - bortset fra et par
indlæg, har jeg været fraværende i godt et år fra denne gruppe.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-04 15:15

Arne H. Wilstrup <karl@utroligsmart.dk> wrote:

> Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> vås - De tætte forbindelser til Sydafrikas apartheidregime taler for sig
> selv.

De forbindelser havde de da jeg var i Israel, og de forsvarede sig med
at de som international pariastat ikke selv kunne vælge deres venner.

> Men jeg ser det klart: enhver der ikke er zionist eller tilhænger af
> zionismen er altså racist.

Nej, men erklærer man direkte det jødiske folks nationale
befrielsesbevægelse som »racistisk« så viser man selv sin racistiske
grundholdning.

Eller hører du til dem der mener, at FN har overtaget Pavens rolle på
Jorden. Som Guds ufejlbarlige vicekonge?
--
Per Erik Rønne

Fra : kvaerulant

Dato : 24-07-04 16:14

Per Rønne wrote:

>Nej, men erklærer man direkte det jødiske folks nationale
>befrielsesbevægelse som »racistisk« så viser man selv sin racistiske
>grundholdning.

Men er det jødiske folks nationale befrielsesbevægelse
ikke racistisk?

Særligt da den ikke ankender kristne og muslimer som ligeværdige jøder?

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-04 16:30

kvaerulant <dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote:

> Men er det jødiske folks nationale befrielsesbevægelse
> ikke racistisk?

Er Indiens nationale befrielsesbevægelse racistisk?

> Særligt da den ikke ankender kristne og muslimer som ligeværdige jøder?

Og hvor har du dog den fra? Bortset fra at du måske ikke har forståelse
af at en lille stat som den jødiske har behov for at beholde sin
nationale, jødiske, identitet, på samme måde som en lille stat som den
danske har et behov for at beholde /sin/ nationale, danske, identitet. I
begge tilfælde ved at føre en restriktiv udlændingepolitik.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-04 20:08

"kvaerulant" <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Per Rønne wrote:
> > >
> Men er det jødiske folks nationale befrielsesbevægelse
> ikke racistisk?
>
> Særligt da den ikke ankender kristne og muslimer som ligeværdige jøder?

Det er da ikke så underligt - kristne og muslimer er jo ikke jøder - så
hvordan skulle de så anerkende dem som "ligeværdige jøder"?

--
ahw

Fra : Jimmy

Dato : 24-07-04 21:29

> [...]
>
> Det er da ikke så underligt - kristne og muslimer er jo ikke jøder - så
> hvordan skulle de så anerkende dem som "ligeværdige jøder"?

Wow... hvilken skarp iagttagelse.
Jeg vil gætte på, at du er en af de lærte herinde... øhhhh, lad mig gætte...
Du må være professor, har jeg ret?

/J.

Fra : G.B.

Dato : 24-07-04 22:06

"Jimmy" <J-man@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gætte på, at du er en af de lærte herinde... øhhhh, lad mig
> gætte... Du må være professor, har jeg ret?

Næh, han er såmænd kun overlærer på en københavnsk folkeskole.

Fra : Jimmy

Dato : 24-07-04 22:23

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Jimmy" <J-man@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Næh, han er såmænd kun overlærer på en københavnsk folkeskole.

Overlærer... Det må jeg nok sige.
Det havde jeg aldrig gættet.

Jeg ser for mig, en blød mand iført hjemmestrikket vest, runde briller,
fuldskæg og fodformede JACO.
Og så er det, at tingene bliver slørede... Jeg ser pludselig en masse børn i
mørke farver... Hvorfor nu det?

Ahw, forklar mig, hvad det er jeg har set.

/J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-07-04 23:23

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Overlærer... Det må jeg nok sige.
> Det havde jeg aldrig gættet.
>
> Jeg ser for mig, en blød mand iført hjemmestrikket vest, runde

Hmmm. Gad vide om det mon egentlig er ham, som Anders "Anden" Mattesen har
bygget figuren "Arne Nougatgren" fra "Terkel i Knibe" over? ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Jimmy

Dato : 24-07-04 23:50

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4102e151$0$208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hmmm. Gad vide om det mon egentlig er ham, som Anders "Anden" Mattesen har
> bygget figuren "Arne Nougatgren" fra "Terkel i Knibe" over? ;-D

Det skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg kender ikke "Terkel i Knibe".
Anden har jeg hørt om. Går han også med "andefødder"?

/J.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 10:50

> [...]
>
> Hmmm. Gad vide om det mon egentlig er ham, som Anders "Anden" Mattesen har
> bygget figuren "Arne Nougatgren" fra "Terkel i Knibe" over? ;-D
¨
Det er naturligvis mig - husker du ikke sangen om Arne, der er så sej?
--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 25-07-04 00:25

> Overlærer... Det må jeg nok sige.

Nå hvad - det er jo kun en folkeskolelærer med lang anciennitet.

> Og så er det, at tingene bliver slørede... Jeg ser pludselig en masse
> børn i mørke farver... Hvorfor nu det?

Dem kan stalinisterne jo godt lide.

AHW har såmænd frekventeret/terroriseret denne gruppe gennem en årrække -
bliv ikke forbavset, hvis han pludselig tillægger dig en masse
egenskaber, han ingen forudsætninger har for at kende. Han er en mester i
plat mudderkastning - be advised!

Han har sågar inspireret mig til at lave denne webside:

http://www.phyton.dk/update/DDR/index.htm

- så der er ikke noget der er så galt, at det ikke er godt for noget.

Fra : G.B.

Dato : 25-07-04 00:31

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen

> http://www.phyton.dk/update/DDR/index.htm

PS: Tjek specielt linket "Die Partei hat immer Recht" - så har du mandens
politiske baggrund på plads.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 11:19

> [...]
> "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen

> PS: Tjek specielt linket "Die Partei hat immer Recht" - så har du mandens

Man er også velkommen til at checke din, ikke sandt?

www.dnsb.info

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-07-04 13:34

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message
> "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i meddelelsen

> PS: Tjek specielt linket "Die Partei hat immer Recht" - så har du mandens
> politiske baggrund på plads.

Ja, der måtte jeg lade en tåre rulle, tænk at kunne få lov at leve under så
vidunderlige "parteigenosse", det må være en drømmetilværelse, - og man
kunne overlade al tænkning til genosserne. Og havde de eksisteret i dag, så
havde man ikke behøvet bruge tid på Internettet, det ville genosserne have
beskyttet en imod, som kammerat Castro gør på Cuba.

Hvad er det de synger om at Lenins ånd faren ind i Stalin?? "gespeist"?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 17:17

> [...]

> beskyttet en imod, som kammerat Castro gør på Cuba.
>
> Hvad er det de synger om at Lenins ånd faren ind i Stalin?? "gespeist"?

hva' fa'en - lever du endnu? Det er forbløffende hvor lidt der skal til før
du kravler op fra mudderhullet.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 10:51

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Jimmy" <J-man@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Nå hvad - det er jo kun en folkeskolelærer med lang anciennitet.

ups - dig kan jeg ikke skjule noget over for

> Dem kan stalinisterne jo godt lide.

nåeh - stalinisterne - kender du nogen?

> [...]
> bliv ikke forbavset, hvis han pludselig tillægger dig en masse
> egenskaber, han ingen forudsætninger har for at kende. Han er en mester i

Hmmm - det ser ud til at være beskrivelsen af dig selv - du er just blevet
ålet for netop det samme, som du nu på freudiansk vis, forsøger at lade gå
ud over mig - men sådan er du jo.

--
ahw

Fra : Jesper

Dato : 25-07-04 12:18

> [...]

> http://www.phyton.dk/update/DDR/index.htm
>
> - så der er ikke noget der er så galt, at det ikke er godt for noget.

Nydelig Ostalgie-side :)
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 11:06

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Jimmy" <J-man@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Næh, han er såmænd kun overlærer på en københavnsk folkeskole.

åh, det indlæg glemte jeg vist i farten: ja, jeg er "kun" overlærer på en
københavnsk folkeskole - men hvad er du? ingenting -udover at du i din
fritid bekæmper drager.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 10:48

> Wow... hvilken skarp iagttagelse.
> Jeg vil gætte på, at du er en af de lærte herinde... øhhhh, lad mig
gætte...
> Du må være professor, har jeg ret?

Næ, du gætter forkert, men jeg er ganske rigtig en af de LÆRDE (med d, om
jeg må bede)

--
ahw

Fra : Jimmy

Dato : 25-07-04 11:20

> gætte...
>
> Næ, du gætter forkert, men jeg er ganske rigtig en af de LÆRDE (med d, om
> jeg må bede)

Jamen dog. Jeg kan se, at du er overordentlig pædagoisk, når du skal
korrigere stavefejl.
Lad mig gætte... Du er pædagog med stort "P".
Og så vil jeg gætte på, at du er meget humanistisk, ligegyldigt hvilke
mennesker det handler om.
Har jeg ret?

/J.

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-07-04 18:04

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> De forbindelser havde de da jeg var i Israel, og de forsvarede sig med
> at de som international pariastat ikke selv kunne vælge deres venner.

Lige som Nelson Mandela sagde, at de ikke kunne vælge deres venner under
apartheid, han var oppe i Libyen og kysse Qudaffi, - mon folk kritiserer
Mandela for at have haft/have denne diktator som ven?

Fra : Mr. D

Dato : 24-07-04 14:52

> [...]

> racisme - pga. dets racistiske undertrykkelse af det palæstinensiske
> folk og dets tætte forbindelser til racistregimet i Sydafrika.

"Nu ser det ud til.."? Det virker som om, du opdager disse ting efterhånden
som debatten skrider frem.

Det er almindelig kendt, at dette skete i FN i 1975. Lige så almindeligt
kendt er det, at resolutionen kom igennem hovedsageligt på stemmer fra de
arabiske nationer og sovjetblokken, sammen med nogle afrikanske stater-
altså den blok, der gennem hele perioden fik de mange resolutioner igennem
mod Israel. Det kom så langt i FN på det tidspunkt, at hvis de arabiske
stater ville have vedtaget en resolution om, at jøderne indåndede for meget
Midtøstluft, så ville den også være gået igennem.

Lige så kendt er det, at netop denne resolution var med til, at mange
israelere opgav håbet om fred, og i stigende grad nærede mistro til FNs
objektivitet og araberstaternes villighed til en løsning på konflikten.
Israel indtog den pragmatiske holdning, at uanset hvad de gjorde, så ville
det ikke ændre noget hos FN eller araberne - og det gjorde de så...

Lige så kendt er det, at udråbelsen af zionismen som racisme har været kimen
til dårlig samvittighed hos mange, og problemet blev da også løst i 1991
(Næsten, for så kom jo Durban)

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-04 14:57

> "Nu ser det ud til.."? Det virker som om, du opdager disse ting
efterhånden
> som debatten skrider frem.

igen- respekter det satte FUT

igen: fut dk.politik

--
ahw

Fra : Mr. D

Dato : 24-07-04 15:07

> igen- respekter det satte FUT

Nope

Efter at have læst dit sidste svar til mig i anden tråd, er jeg ved at være
færdig med denne debat. Èt sidste indlæg som svar i den anden tråd, og
debatten er afsluttet for mit vedkommende...

....altså hvis du da ikke kommer med flere af de allermest himmelråbende
mærkværdigheder i denne gruppe, for så har jeg svært ved at holde mig...

Mr. D

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-04 15:15

tja - http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

> [...]
himmelråbende
> mærkværdigheder i denne gruppe, for så har jeg svært ved at holde

FUT dk.politik

Fra : Mr. D

Dato : 24-07-04 15:24

> FUT dk.politik

Nope

Mr. D

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-04 15:24

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse

> Nope

Jeg forstår dig. Arne boykotter dk.politik, starter en tråd i
dk.livssyn.kristendom - og når han får modspil er det svar man giver
automatisk røget med i en follow-up til dk.politik.

Men jeg kan da så bringe det svar som blev bragt i dk.politik nedenfor:

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-04 17:20

> Jeg forstår dig. Arne boykotter dk.politik, starter en tråd i
> dk.livssyn.kristendom - og når han får modspil er det svar man giver
> automatisk røget med i en follow-up til dk.politik.

Igen må jeg stave virkeligeheden for dig, Per - jeg har længe ment at
politik ikke hørte til her - jeg har beklaget det flere gange og er desværre
faldet i alligevel. På den baggrund syntes jeg at det var på tide at føre
debatten tilbage til den rette gruppe - at du har det vanskeligt med dette,
kan jeg sådan set ikke gøre for.

Alt det andet vås føler jeg ingen trang til at kommentere, da det blot vil
fortsætte i den forkerte gruppe- men læs du blot nyhedsgrupperne dk.politik,
så vil du se at en vis Henrik er ude efter din skalp, så det kan jo være at
du kan få lejlighed til at svare ham i stedet for - han har sikkert også
misforstået dig.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-04 17:51

Arne H. Wilstrup <Karl@utroligsmart.dk> wrote:

> men læs du blot nyhedsgrupperne dk.politik, så vil du se at en vis Henrik
> er ude efter din skalp

Det lyder som Henrik Svendsen, den tidligere »Hr Svendsen«. Så drastisk
plejer han nu ikke at være. Men der er på dk.politik omkring fem stærke
Israel-forsvarere, endda én hvis forældre begge overlevede en barndom i
Auschwitz [og som ikke kan klare en Ole Kreibergs kombinerede Israel-had
og Holocaust-løgn].
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-07-04 20:06

> [...]
> Israel-forsvarere, endda én hvis forældre begge overlevede en barndom i
> Auschwitz [og som ikke kan klare en Ole Kreibergs kombinerede Israel-had

Ja, Kreiberg er speciel, men han er ikke altid til at komme uden om -
desværre!

--
ahw

Fra : Mr. D

Dato : 24-07-04 22:06

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Arne H. Wilstrup <Karl@utroligsmart.dk> wrote:
>
> [og som ikke kan klare en Ole Kreibergs kombinerede Israel-had
> og Holocaust-løgn].

Med Wilstrups sidste indlæg i denne gruppe, lader han ikke Kreiberg meget
tilbage

Mr. D

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 10:44

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Med Wilstrups sidste indlæg i denne gruppe, lader han ikke Kreiberg meget
> tilbage

"Og med dig i gruppen lader du ikke Goebbels meget tilbage" - ærlig talt -
er det det niveau, du ønsker at debattere på? Du ved udmærket godt at jeg
hverken er holocaust-fornægter eller det, der er værre og altså slet ikke
kan måle mig med Kreiberg på det område, men jeg kan konstatere at intet er
dig helligt her - her gælder det om at svine modparten til i en grad, der
burde være helt fraværende fra denne gruppe.

Der er desværre kun en metode til at standse din slags, nemlig at sætte dig
i filteret - men jeg formoder at det er en enlig svale her, så jeg forventer
blot en beklagelse fra din side - og indtil videre er jeg naiv nok til at
tro at jeg får det, men mange år på usenet har gjort mig temmelig skeptisk
hvad det angår.

--
ahw

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 25-07-04 11:42

Goddag Arne

> [...]
> dig helligt her - her gælder det om at svine modparten til i en grad, der
> burde være helt fraværende fra denne gruppe.

Jeg er fuldkommen enig med dig i denne betragtning i dit svar til Mr. D.

Meningsdiktaturet eksisterer i bedste velgående, og det anarkistiske news
hjælper ikke på sagen...

> [...]
> tro at jeg får det, men mange år på usenet har gjort mig temmelig skeptisk

Nogle kalder mig kynisk, jeg kalder det realisme, at du nok har ret -- din
mangeårige erfaring vil nok ej heller her svigte din dømmekraft...

Fortsat god søndag.

Henrik, Slagelse

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-04 18:11

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Goddag Arne
>
> Jeg er fuldkommen enig med dig i denne betragtning i dit svar til Mr. D.

tak!

> Meningsdiktaturet eksisterer i bedste velgående, og det anarkistiske news
> hjælper ikke på sagen...

næ!

> [...]

din
> mangeårige erfaring vil nok ej heller her svigte din dømmekraft...

'Det tror jeg heller ikke, desværre -
Det morsomme er dog at iagttage at processen synes at gentage sig hver
gang:

1. man skriver et indlæg - her i dk.politik
2. en person kommer med en løgnagtig påstand om ens person, men som normalt
gør sin virkning: den der tier samtykker, og uanset hvor mange gang man
forsøger på en urban måde at forklare at det er løgn, fortsætter personen
med løgnen.
3. man bliver irriteret, svarer igen med samme mønt- fejl 1.
4. den første persons proselytter skriver nu et indlæg, hvor de går skarp i
rette med ens svar, uden at tage hensyn til at det var den første, der
begyndte mudderkastningen.
5. hvis man er dum i den forbindelse, svarer man nu ham -(jeg er så dum :( )
óg forsøger på at retfærdiggøre sig selv - 2.fejl - det skal man aldrig
gøre, men nogen af os synes jo at der dog stadig må være fornuftige folk til
som burde kunne forstå almindelig fornuftig tale
6. Man opdager at man blot har været holdt for nar - proselytten ønsker
ingen seriøs debat, men ønsker kun at fremstille det som om man er en idiot,
hvilket jo lykkes, hvis man svarer ham. Bivirkning ved et evt. svar: der kan
komme flere til, der ikke har læst det første indlæg, men kun det sidste,
hvorefter de føler sig kaldet til at irettesætte en p.g.a. ens sprogbrug,
idet de - hvis man protesterer - blot siger, at man ikke selv burde forfalde
til den slags.

konklusion: the game's afoot.

2. tåbelige fejl, som jeg burde være vaccineret imod, har jeg allerede
begået, og jeg venter, naiv som jeg er, på at Mr. D. vil svare som jeg
ønsker - det sker ikke. Så meget for hæderligheden blandt deltagerne i
grupperne.

Den eneste jeg er sur på er faktisk mig selv: at jeg er faldet for samme
trick, som jeg burde have været klog nok til at indse at jeg ikke skulle -
mit eneste forsvar:

Errare humanum est - sed in errore persevare turpe (est) eller så'n no'et)

> Fortsat god søndag.

tak!

--
ahw

Fra : Mr. D

Dato : 26-07-04 20:57

> [...]
> hverken er holocaust-fornægter eller det, der er værre og altså slet ikke
> kan måle mig med Kreiberg på det område,

Jeg reagerede blot ud fra dit seneste indlæg under tråden "antizionisme" som
ikke lader Kreiberg noget tilbage i ord og vendinger, og så var der også
lige din bemærkning andetsteds om, at Kreiberg ikke altid var til at komme
uden om med det, han mente.

> men jeg kan konstatere at intet er
> dig helligt her - her gælder det om at svine modparten til i en grad, der
> burde være helt fraværende fra denne gruppe.

....Og det skriver du efter endnu engang at have sat mig i bås med Goebbels
og hans lige i debatten her? Du er da noget for dig selv.

> Der er desværre kun en metode til at standse din slags, nemlig at sætte
dig
> i filteret

Og det står dig fuldstændig frit. Det er jo hele den gode humle ved usenet.
Kun tåber råber op om deres kilfiltre, og hvad der ellers findes af den
slags udtryk. Kilfilteret er til for at bruges. Det behøver man ikke skilte
med, med mindre man har et formål med skiltningen

Mr. D

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 26-07-04 21:44

Godaften Simon

> [...]
> lige din bemærkning andetsteds om, at Kreiberg ikke altid var til at komme

Jamen, Simon, det er jo det samme som at man ikke kan komme udenom en
diskussion om Hitler og/eller hans bog "Mein Kampf" hvis man skal studere
historien om 2. verdenskrig eller et fag som politiske ideologier....

Det at man ikke kan komme udenom en person, er da ikke det samme som at man
støtter personen. Denne kan blot være en væsentlig "spiller" på området...

> ...Og det skriver du efter endnu engang at have sat mig i bås med Goebbels
> og hans lige i debatten her? Du er da noget for dig selv.

Det er jo også en debat-strategi opfundet af Goebbels... Statskundskab og
politiske ideologier synes *ikke* at være iblandt dine stærke sider -- blot
en skam at du ellers *kan* skrive smaddergodt, heriblandt i Udfordringen.
Men *kan* du genkende en kompliment, når du får en sådan?

> [...]
skilte
> med, med mindre man har et formål med skiltningen

Formålet må vel være at gøre personen man "diskuterer" eller debatterer med
opmærksom på, at der ikke vil komme svar på en evt. besvarelse af indlægget.

Henrik, Slagelse

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-04 04:25

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

> Formålet må vel være at gøre personen man "diskuterer" eller debatterer med
> opmærksom på, at der ikke vil komme svar på en evt. besvarelse af indlægget.

Nej, formålet er at modtageren slipper for at se flere indlæg fra
vedkommende, og den skal naturligvis ikke rettes mod nogen man bare ikke
kan lide men mod egentlige trolde o.lign. som oversvømmer usenet med
ligegyldigheder.

For dig vil de killfiltrede altså være lige så døde som landsforræderen
Mordecai Vanunu er for hans forældre. Hvis du altså har valgt en
auto-kill - så er hele den subtråd en kill-filtret har svaret på »død«
for dig.

Og kunne du ikke nok citere normalt? Med navn mv på den du citerer
øverst? Som min MacSOUP automatisk gør det?
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-07-04 10:32

> [...]
> Mordecai Vanunu er for hans forældre. Hvis du altså har valgt en
> auto-kill - så er hele den subtråd en kill-filtret har svaret på »død«

Det synes som om det kun er personer der sorteres fra -- indlæg fra andre
der svarer på personen i filteret kan godt ses. Men det afhænger jo muligvis
af programmet der bruges...

> Og kunne du ikke nok citere normalt? Med navn mv på den du citerer
> øverst? Som min MacSOUP automatisk gør det?

Det eneste "unormale" [i forhold til din normal-standard] har været at jeg
har indledt med et Goddag [fornavn]....

Er det forkert?

Henrik, Slagelse

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-04 11:25

> [...]

> der svarer på personen i filteret kan godt ses. Men det afhænger jo muligvis

Vistnok også af andre ting. Hos mig virker det som om at svar til
kill-filtrerede personer kun kommer med, hvis tråden er auto-tagged. Som
hvis jeg selv har skrevet længere tilbage i tråden.

> Det eneste "unormale" [i forhold til din normal-standard] har været at jeg
> har indledt med et Goddag [fornavn]....

> Er det forkert?

Formelt, ja. Det gør det også lidt mere besværligt for alle parter -
også selv om det »virker« mere høfligt.

Det er lige som når Malka'erne ved citationer giver de citeredes navne i
hver linie. En almindelig '>' med en ovenstående standardmarkering af
hvem der svarer, er meget bedre. Og antallet af hakker giver at linien
får en forskellig farve, hvilket klart øger læsbarheden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-07-04 11:59

> Vistnok også af andre ting. Hos mig virker det som om at svar til
> kill-filtrerede personer kun kommer med, hvis tråden er auto-tagged. Som
> hvis jeg selv har skrevet længere tilbage i tråden.

OK. Så ved jeg det...

> Formelt, ja. Det gør det også lidt mere besværligt for alle parter -
> også selv om det »virker« mere høfligt.

Det var intentionen....

> [...]
> hvem der svarer, er meget bedre. Og antallet af hakker giver at linien
> får en forskellig farve, hvilket klart øger læsbarheden.

Hvem laver i grunden MacSOUP, hvis jeg må spørge?

Henrik, Slagelse

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-04 12:25

> Hvem laver i grunden MacSOUP, hvis jeg må spørge?

Generelt, eller hvad?

I forbindelse med indrykning så ser jeg ren tekst med sort skrift. Det
der svares på i rødt. Endnu et niveau ned i blåt. Så i grønt, ... og
farveinstillingerne bestemmers af brugeren.

Ellers er den store fordel med programmet at det gør det let at finde
rundt i en tråd. Man får et ekstra vindue hvor man på samme måde som i
grafteori ser hele trådens træstruktur, med forskellige markeringer alt
efter om den enkelt knude [message] er læst eller ej, [auto]markeret
eller [auto]sortlistet eller ej. Eller låst, så den ikke slettes. Og man
/behøver/ slet ikke bruge musen, men kan flytte rundt ved hjælp af
piltaster og numerisk tastatur.
--
Per Erik Rønne