I Jesu fodspor
Fra : Ole Madsen

Dato : 17-07-04 22:45

I Esajas 61 står et vers vi kan være glade for, nemlig vers 2 som Jesus
fortolker for os, nemlig ved at holde midt i verset og sige at netop dette
var opfyldt for deres øjne,

Isaiah 61:1-2 D31 Isaiah 61:1 Den Herre HERRENS Ånd er over mig, fordi han
salvede mig; han sendte mig med Glædesbud til ydmyge, med Lægedom for
sønderbrudte Hjerter, for at udråbe Frihed for Fanger og Udgang for dem, som
er bundet, 2 udråbe et Nådeår fra HERREN, en Hævnens Dag fra vor Gud, for at
trøste alle, som sørger,

Isaiah 61:1-2 KJV Isaiah 61:1 The Spirit of the Lord GOD is upon me; because
the LORD hath anointed me to preach good tidings unto the meek; he hath sent
me to bind up the brokenhearted, to proclaim liberty to the captives, and
the opening of the prison to them that are bound; 2 To proclaim the
acceptable year of the LORD, and the day of vengeance of our God; to comfort
all that mourn;

Dem der sørger vil være Israel der skal igennem trængselen

Luke 4:18-20 18 "Herrens Ånd er over mig, fordi han salvede mig til at
forkynde Evangelium for fattige; han har sendt mig for at forkynde fangne,
at de skulle lades løs, og blinde, at de skulle få deres Syn, for at sætte
plagede i Frihed, 19 for at forkynde et Herrens Nådeår." 20 Og han lukkede
Bogen sammen og gav Tjeneren den igen og satte sig; og alles Øjne i
Synagogen stirrede på ham. 21 Men han begyndte at sige til dem: "I Dag er
dette Skriftord gået i Opfyldelse for eders Øren."

Han kom til de fattige i ånden, altså var der nogen der gik glip af
evangeliet , nemlig dem der var rige i dem selv, DET ER OS DER HER DET, er
en typisk bemærkning vi også i dag kan høre folk sige, det drejer sig om at
være imellem de fattige i ånden så man kan få ordet forkyndt af Jesus, og
derved leve sit liv i Gud, renset og adskilt til al god gerning.

Men også vi skal forkynde, for fattige, nemlig dem der er villige til at
prøve det man siger og selv lade sig prøve, det ord vi skal forkynde skal
være udfra at være til hjælp og at sætte folk i frihed, ikke efter om vi
syntes at dem vi taler med virkelig er bundet, og virkelig har brug for
hjælp, det kan nemlig være at det faktisk er dig der har allermest brug for
det, men efter som Gud giver os at bruge os i tjeneste for ham.

Beredvillighedens sko, altså vi må være uden meninger eller motiver i
tjenesten for at Gud virkelig kan komme til.

Vi er trådt ind i Jesu tjeneste, i hans fodspor, som vil føre os af hans
veje, Gud vil virkelig udøse af hans godhed i tjenesten for ham om bare vi
kom til ham på hans præmisser uden at vi stillede betingelser, skoene som er
nævnt i Ef 6 er et liv hvor man ikke stiller spørgsmål, men bare gør det der
i øjeblikket bliver givet en at gøre

Ole

--
www.skabelsesberetningen.dk - alle de forskellige skabelsesforståelser