Hvad er meningen med Jesu død?
Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 17-07-04 10:58

Følgende er læst på:
http://www.blr.dk/jesusnet_artikel.php?id=543

Hvad var egentlig Guds mening med at sende Jesus til denne jord?

Svaret får vi i den bøn, Jesus bad, lige før han skulle dø: "Fader,
jeg vil, at hvor jeg er, skal også de, som du har givet mig, være hos
mig, for at de skal se min herlighed", sagde han i sin bøn.

Meningen er altså, at vi skal få lov til at se herligheden hos Gud.

Derfor kom Jesus.

Han betaler prisen, så det kan lade sig gøre. Derfor beder han både
for sine disciple og for dem, der kommer til senere, at de må få lov
til at nå målet, at blive frelst.

Det er bestemt ikke nogen selvfølge. Der er jo så meget, der trækker i
den gale retning. Indbyrdes kævl, splid og spektakel ødelægger
menneskers fællesskab med hinanden. Sådan er det også i den kristne
kirke. Derfor beder Jesus om indbyrdes énhed og kærlighed mellem dem,
der tror, så folk kan forstå, at det er godt at kende Jesus og tro på
ham.

Han beder også for dig og for mig.

Han vil, at vi skal få lov til at se herligheden engang!

Skrevet af Frede Møller, 17/05/2004
Kilde: http://jesusnet.dk/art/etord.php

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-04 16:56

Andreas, Ravsted wrote:
> [...]
> ham.
>
> Han beder også for dig og for mig.
>
> Han vil, at vi skal få lov til at se herligheden engang!

søg straks den nærmeste læge.
og fut så over i mudderet med dig

--
Jens

Er jeg bare havnet i glemmebogen?
Hvor surt kan det være
MvH Steen Johansen.
Som med al anden netikette, er der ingen "love"
OE Quotefix http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-07-04 20:19

"Andreas, Ravsted" <stort@sort.hul.invalid> skrev i en meddelelse

> Svaret får vi i den bøn, Jesus bad, lige før han skulle dø: "Fader,
> jeg vil, at hvor jeg er, skal også de, som du har givet mig, være hos
> mig, for at de skal se min herlighed", sagde han i sin bøn

Og så skreg han: "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forladt mig?", hvorefter
han udåndede.

> Meningen er altså, at vi skal få lov til at se herligheden hos Gud.

Nåda

> Derfor kom Jesus.

Nåda.

> Han betaler prisen, så det kan lade sig gøre. Derfor beder han både
> for sine disciple og for dem, der kommer til senere, at de må få lov
> til at nå målet, at blive frelst.

Nej, han beder ikke om nåde; han skriger sin tvivl og dødsangst ud, som de
fleste andre _mennesker_ også ville gøre i hans sted. Du tilbeder et
almindeligt menneske, Andreas Falck, der tilmed er stendød og begravet for
et par tusinde år siden!

--
-Jens B.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 17-07-04 20:50

I news:40f97bc0$0$24803$14726298@news.sunsite.dk skrev
Jens Bruun følgende:

> Du
> tilbeder et almindeligt menneske, Andreas Falck, der tilmed er
> stendød og begravet for et par tusinde år siden!

Ja, det siger du jo, - men ud fra de indlæg du hidtil har skrevet i
gruppen, er der ikke meget der tyder på at du har nogen som helst
forstand på det du her i gruppen udtaler dig om!