En advarsel og en formaning
Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 03:19

Markus 4.24, det mål i måle med

Man kan udmiddelbart bruge princippet overfor mennesker, og det er iorden,
men i dette tilfælde er det brugt i forbindelse med at modtage og lytte til
Jesus. Fra vers 26 til 32 taler Jesus om sædekornet der strøes på
forskellige grunde, nogle af sten andre af jord, men pointen, det som også
går igennem de andre steder med sædemanden, er at det er den der lytter, og
modtager der får frugt, han skal få fra Gud mere og mere, "ham skal der
gives", men ham der forkaster "fra ham skal der tages".

Det lys der tales om i kapitlet er ikke kun til formaning om at lytte til
Jesus men også til advarsel, "men enhver se til hvordan han hører", det man
hører får magt i ens liv og vil skinne klart for andre, "thi intet er skjult
uden at bliver åbenbaret" gælder både om ordet men også om vores liv, det vi
lægger til grund for vores liv. En advarsel og formaning om at være
omhyggelige om at bede Gud om at holde os rene ind for ham i motiv og liv,
så vores liv må skinne det rette lys fra ham.

Men vi modtager ved at lytte, og lytte med et rent hjerte fra Gud, vi skal
få og få fra Gud hvis vi bare ville lytte, vi skulle få tilgift, øre og lys
fra Gud.

Ole

http://www.detnyetestamente.dk/artikler/mar-4-24.php

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-07-04 23:32

"Ole Madsen" <Maaseiah@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Markus 4.24, det mål i måle med

man kan ikke kæmpe sig til mere af Gud, det må gives af nåde, slid og slæb
gavner intet, men Guds velsignelse gør rig.

Jeg ønsker virkelig at Gud må gøre mere i mit liv, skulle i have lyst, må i
gerne hjælpe mig med at bede om dette, jeg vil virkelig gerne have mere af
Gud og at han vil gøre mere i mit liv med min forståelse

Ole

--
www.skabelsesberetningen.dk - alle de forskellige skabelsesforståelser
www.genesis-one.dk - hør prædikener om skabelse