Hjernevask
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-07-04 05:09

Andagtstekst fra www.blr.dk fredag 2. juli 2004 skriver:

=== citat start ===
Vers 5 kan lyde som hjernevask, ...

"Vi bruger ikke menneskelige våben, men Guds mægtige kraft, som
kan nedbryde Djævelens fæstning. Med disse våben kan vi også
nedbryde alle overmodige argumenter og de mure, der bygges for at
hindre mennesker i at tro på Gud. Ja, med disse våben kan vi
fange oprørerne og føre dem tilbage til Gud og forvandle dem til
mænd, der ønsker at adlyde Kristus"
(2.Kor.10,4-5)

.... men det er det modsatte. Hjernevask er en tvang, som udsletter
menneskets personlighed. At lade Kristus tage vore tanker til fange kan kun
ske frivilligt, og det er først, når mine tanker er taget til fange af
Kristus, jeg bliver den, Gud havde tænkt, jeg skulle være.

Paulus siger ikke, at det er farligt at tænke selv. Han gør opmærksom på,
at vi må lade tankerne tage til fange af Kristus. Gør vi ikke det, vil de
blive fanget på anden måde. ...

=== citat slut ====

Matt.12,29.43-45 ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 280 US $), jump ...
2679 news:hSCDc.18112$Vf.1038376@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-07-04 05:49

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... 2.Kor.10,4-5 ...]
> Paulus siger ikke, at det er farligt at tænke selv. Han gør opmærksom
> på,
> at vi må lade tankerne tage til fange af Kristus. Gør vi ikke det, vil de
> blive fanget på anden måde. ...

Jeg kanfor øvrigt huske engang, hvor jeg kom i en menighed; dér var der en
mand som var meget ivrig efter at kopiere *hans* personlige tro over i os
andre (apropos Jehovas Vidner, al-Qaeda osv.). Han havde slet og ret ikke
forstået, at vi ikke kunne leve på *hans* tro. Vi må *selv* tro på Jesus,
apropos John.16,8 ...

Hvis alle blomsterne på marken er røde, da ville det hele være ret kedeligt,
men - Gudskelov - har Gud skabt livet med en stor mangfoldighed. Således er
du og jeg og alle de andre meget forskellige. Vi har hver vores *unikke*
personlighed ...

File-number: 2723