Messianske jøders tro
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-07-04 13:19

Udfordringen skriver i dag torsdag den 1. juli 2004:

=== citat start (rækkefølgen kan være lidt ombyttet) ===

David tel Zur leder en 'messiansk' husmenighed efter ortodoks jødisk
mønster. Loven ... (own-break: betyder formodentlig mere end blot de 10
bud) ... skal efterleves, 'Yeshua haMeshiah' ... (own-break: betyder Jesus
Kristus) ... er ikke Gud, og treenighedslæren er hedensk, mener han.

[ ... ]

Toraen i højsædet, omgivet af Tanach (Det Gamle Testamente) og suppleret af
Det Ny Testamente. ... Hedninger ... er ikke velkomne ...

Loven [skal] overholdes.

Jesus ikke Gud ?
.... vi tror ikke, at han er Gud selv. Vi tror, han er over Abraham, over
Moses, over englene. Han er også Guds søn. Men han er ikke Gud'en. ...

David ... illustrerer sin pointe med Josefs eksempel: - En dag sagde Farao
til Josef: "Du er en vis mand, jeg giver dig hele Egyptens land, du skal
være min regent. Tag min ring, mit stempel. Der er kun én ting, jeg ikke
giver dig. Min trone". På samme måde, gav Gud Yeshua alting. Og når han har
bygget sit rige færdigt, skal han overgive det til Faderen.

Treenigheden ... (own: Matt.28,19)
- Det har de lagt til. Det er problemet med dette og andre skriftsteder. De
har tilføjet og ændret. Og derfor siger jøderne her, at Det Nye Testamente
ikke er pålideligt. Det er tilpasset kirkens teologi ...
Men også Shaul (Paulus-red.) underviste hedningerne i Korinth: "Herren er
Gud, Herren er én".
Det bør man vende tilbage til, hvis man vil nå jøderne med evangeliet,
slutter David tel Zur.

=== citat slut ====

Mange spørgsmål melder sig, bl.a. et centralt:

Da disse messianske jøder anerkender NT, hvorledes springer de så over de
passager, hvor NT (inklusiv Paulus brev) direkte siger, at Jesus er Gud ?
.... (fusker de, ligesom
Jehovas Vidner) ?

Er der nogen her på i gruppen, som kender David tel Zur's adresse (skriv
venligst evt. E-mail-adresse med adskilt snabel-a for at undgå SPAM-post til
ham) ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 280 US $), jump ...
2679 news:hSCDc.18112$Vf.1038376@news000.worldonline.dk