Fra : Jesus-loves-you

Dato : 29-06-04 21:48

"Jesus-loves-you" skrev ...

Date: 15. juni 2004 CET 17:27
Subject: Re: Odense
2580 news:YzEzc.14169$Vf.714477@news000.worldonline.dk
samt ...
2585 news:3_Jzc.14262$Vf.790949@news000.worldonline.dk

(tanker om vækkelse)

Et menneske (ej mig selv) havde i nat en drøm:

===

Jesus og Hans disciple stod ved en strandbred.

Pludselig stod hun (mennesket med drømmen) selv der.

Nogle børn soppede.

Hun så ud på havets store bølger og blev bange.

Da var det som om Herren sagde, at hun ikke skulle være bange og opmuntrede
hende til at svømme ud i de store bølger; helt derud, hvor hun ikke kunne
bunde.

===

Da jeg hørte om denne drøm, kom jeg umiddelbart til at tænke på
Tempelkilden, Ez.47,1-12.

Nu sidder jeg og læser andagtsteksten fra www.ucb.dk , og her står der bl.a.

(Tirsdag den 29. juni 2004 - Ansigt til ansigt med frygten)

"... Hvis du lader frygt styre dit liv, vil det holde dig tilbage, så du
ikke udfylder dit formål her i livet ..."

Er du bange for, at Gud Herren *overtager* kontrollen ?

Det behøver du ikke at være. Jesus har sagt "Fred efterlader Jeg jer",
John.14,27 ...

Tillad Gud at få mere plads. Nøjes ikke med at soppe. Svøm ud på havet og
lad strømmen føre dig derhen, hvor *den* (Helligånden) ønsker, du skal være

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 280 US $), jump ...
2679 news:hSCDc.18112$Vf.1038376@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-06-04 15:33

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> [...]
> opmuntrede
> hende til at svømme ud i de store bølger; helt derud, hvor hun ikke kunne

[ ... ]
> Tillad Gud at få mere plads. Nøjes ikke med at soppe. Svøm ud på havet og
> lad strømmen føre dig derhen, hvor *den* (Helligånden) ønsker, du skal
> være ...

Der er et konkret eksempel på dette i Apostlenes Gerninger:

"Men da de steg op af vandet, bort-
rykkede Herrens Ånd Filip ...
... Filip blev siden set ... forkyndte
evangeliet i alle byerne ..."
(Ap.G.8,39-40)

File-number: 2709

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-06-04 17:46

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> "Jesus-loves-you" skrev ...

> Et menneske (ej mig selv) havde i nat en drøm:
>
> ===
>
> Jesus og Hans disciple stod ved en strandbred.

De mødtes vist så at sige på een...(Matt 4,18)

> [...]
> bunde.
>
> ===
>
> Da jeg hørte om denne drøm, kom jeg umiddelbart til at tænke på

(Det lyder betænkeligt som Johannesåbenbaringens slutkapitel., ikke?)

Umiddelbart kommer jeg ellers til at tænke på, at jeg sjovt nok aldrig har
hørt om "store svømmere" i Treenigheden? ;-D

Gud har det jo sjovt nok med at holde sig "oven vande(ne)".

Kan det være noget i dèn retning?

At Frelsen ("Det Faste Land"/"Gud") måske netop ligger i erfaret erkendelse
af Fortabelsen ("Havet"/"Leviathan")?

Og at hun føler at være blevet givet en simpel "kristelig svømmetilladelse"
af Ham Livredderen oppe på poolkanten?

> [...]
>

> Er du bange for, at Gud Herren *overtager* kontrollen ?
>
> Det behøver du ikke at være. Jesus har sagt "Fred efterlader Jeg jer",

Okay, men du bruger altså selv et "farligt" ord som "kontrol".

> Tillad Gud at få mere plads. Nøjes ikke med at soppe. Svøm ud på havet og
> lad strømmen føre dig derhen, hvor *den* (Helligånden) ønsker, du skal
være

I mangel af bedre må vi hellere lære at svømme!

(Citér mig for dèn! ;-D)

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-06-04 23:44

"Anders Peter Johnsen" skrev

[ ... ]

> Okay, men du bruger altså selv et "farligt" ord som "kontrol".

En neurotiker vil ikke miste kontrollen, fordi vedkommende forbinder det med
frygt.

Men kærlighedens natur mellem mennesker inkluderer, at man åbner sig op
overfor hinanden, og her er man faktisk meget sårbar.

På tilsvarende vis mht. Gud (1.John.4,18).

File-number: 2715

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 19-07-05 20:28

"Jesus-loves-you" skrev
2702 news:ZzkEc.19945$Vf.1084206@news000.worldonline.dk

[ ... en profeti om vækkelse fra juni 2004 ... ]

Herrens ord kom til mig forleden dag, medens jeg undervejs i en bus læste i
en bog om vækkelse ...

Den norske forfatteren skrev vedr. Norge bl.a.:

"og selv domkirken kom til å bli fullsatt av frelsessøkende"

Umiddelbart fik jeg den tanke hertil, om dette mon kunne være sandt ?

(Den norske statskirke har jo valgt, akkurart som den danske - stik imod
Bibelens Ord - at velsigne homoseksuelle parforhold)

Da blev jeg afbrudt i form af et ...

DADDY-Break:
((2005-07-17, CET 12:36:55-x)
- "Skil jer ud."

12:39:21
- "... så vil Jeg sende vækkelse ..."

12:39:42
- "... over landet."

Og hvad med de andre lande ?
(spurgte jeg)

12:39:53
- "Også dem."

Tak, Herre ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk