To nyheder
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-06-04 00:09

Hejsa gruppe

Her lige to nyheder, som muligvis kunne interessere gruppens brugere.

Menighedsfakultetet i Århus har søgt i samarbejde med Aarhus Universitet
at udbyde en egentlig uddannelse og ikke bare supplerende undervisning,
men det slog fejl, fordi universitetet ikke kunne anerkende
Menighedsfakultetets kirkelige og konfessionelle binding. I stedet søger
MF nu at oprette sin egen bacheloruddannelse med start i
efterårssemestret '05. Læs mere på
<http://www.kristeligt-dagblad.dk/nytomkirke/artikel:aid=219977>.

Det andet er en ny engelsk bibeloversættelse, der i højere grad end det
hidtil er set forsøger at tolke Bibelen efter vor tids præmisser og
oversætte bibelteksten til dagligsprog. Det virker som om, de tager sig
betydelige friheder for at få den gamle tekst gjort levende - mere kan
læses på <http://worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=39114>.

Jeg bør i øvrigt nævne, at jeg i morgen middag rejser hjemmefra for at
tilbringe den næste uges tid i telt på Roskilde Festival, så derfor får
jeg næppe lejlighed til at besvare indlæg indtil om en uges tid.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Absolute clarity is the privilege of fools and fanatics."
- Ronald Dworkin

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-06-04 05:18

1. MF kunne ikke, tror jeg, få lov fordi at storebror var missundelig, og
derfor ville ikke give lillebror lov
2. det er da det mest forfærdige bras jeg længer har hørt, det kan du da
ikke kalde en nyhed? den oversættelse er mere for nedadgående kvalitet, jeg
håber ikke den vil få fremgang,, men at der vil være folk der vil advare
imod den.

I kan læse bogens side her http://one.gn.apc.org/Translation.htm

Ole
www.detnyetestamente.dk

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:vmbpd0pu2e13s1easa9l59pims2qa8prk7@4ax.com...

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 26-06-04 08:34

"Ole Madsen" <Maaseiah@paradis.tdcadsl.dk> mælte sligt:

>1. MF kunne ikke, tror jeg, få lov fordi at storebror var missundelig, og
>derfor ville ikke give lillebror lov

Aarhus Universitetet var misundelig på MF's gode ry i befolkningen? På
deres store videnskabelige kredibilitet? På deres nære forhold til Gud?

> [...]
>håber ikke den vil få fremgang,, men at der vil være folk der vil advare

Jeg sagde ikke, at det var en god oversættelse. Jeg synes også, at det
primært er komisk.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--