Kender du Helligånden ?
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 23-06-04 23:59

DADDY-Break (2004-06-23, CET 12:55):
- "Det skal du (copy www.ucb.dk to dk.l.k)."

=== citat start ===

ONSDAG DEN 23. JUNI 2004 - KENDER Du HELLIGÅNDEN?
"Talsmanden, Helligånden, som faderen vil sende i mit navn."
Johs. 14:26

Du siger måske, 'hvorfor er det vigtigt for mig?' Af mange forskellige
årsager!
Her er nogle af dem:

1. Helligånden bestemmer hvilke evner og gaver du modtager. Hør: ,"alt
dette virker den ene og samme ånd, der deler ud til hver enkelt, som den
selv vil." (1.Kor.12,11). Hvis du føler dig som 'en firkantet klods i et
rundt hul', så bed Helligånden vise dig i hvilken retning dine evner går;
bed ham åbne døren og skænke dig bekendtskaber i de rigtige kredse. Han vil
gøre det!

2. Helligånden ved hvor du hører til. Hør! "Efter de nu var udsendt af
Helligånden, tog de ned til Seleukia" (Ap.Gern.13,4). Hvor du er, betyder
noget! Hvis du er en hval, har du bedst af at blive i vandet. Men hvis du
er en fugl, så er du født til at være i luften. Under en hungersnød sendte
Gud Elias til bækken Krit og sagde: "Jeg har befalet ravnene at sørge for
dig." (1.Kongebog 17,4), Havde Elias besluttet sig for at blive, hvor han
var, var han helt sikkert sultet ihjel. Hvorfor? Fordi du ikke behøver at
gøre noget som helst for at få Guds kærlighed, men nogle ting er du nødt til
at gøre for at få hans velsignelse.

3. Helligånden kan godt blive krænket. Hør! "Vold ikke Guds hellige ånd
sorg" (Ef.4,30). Når en due vender tilbage til sin rede, vil den kun lande,
hvis reden er urørt. Sikke en lektie! Bed i dag Gud om at gøre dig mere
opmærksom på hans hellige ånds tilstedeværelse og gøre dit hjerte til et
sted, hvor Helligånden altid vil føle sig hjemme.

=== citat slut ====

Læse også ...

Name: a servant of Isa, Yeshua
Date: 26. maj 2004 CET 01:49
Subject: Pinse - Helligåndens komme
2328 news:%YQsc.2667$Vf.121516@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2475 news:iBLxc.10366$Vf.570870@news000.worldonline.dk