Service application. Rettigheder
Fra : Torben

Dato : 22-01-01 09:44

Hej

Jeg er ved at forsøge at lave et program om til en service application, men
der går noget galt.. Det er ligsom programmet ikke har 'lov' til at køre.:((
Jeg har startet med at lave et lille beeper program for at få det til at
virke. Koden er nederst.
Når jeg installere programmet med /install, er det ok.
Når jeg prøver at starte det, siger den adgang nægtet. Jeg har prøvet at
vælge at programmet skal logge på systemkontoen, men så kommer fejl 5 -
Adgang nægtet. Jeg har også prøvet at sætte '.\administrator' ind som
ServiceStartName og password ind. Samme fejl.
Hvis jeg sætter programmet til at logge på 'denne konto' istedet for
systemkonto, og vælger administrator, kommer denne fejl:

Systemfejlen 1326 opstod.
Mislykket logon: Ukendt brugernavn eller forkert adgangskode.

Jeg har sat administrator ind og det rigtige kodeord.

Hvad gør jeg galt.. Jeg arbejder på en NT 4 Workstation og er logget ind som
administrator..

På forhånd tak

Torben Friis, ham som er ved at gå amok over delphi og windows....!

procedure TService1.ServiceExecute(Sender: TService);
begin
while not Terminated do
begin
ServiceThread.ProcessRequests(False);
beep;
sleep(1000);
end;
end;

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 22-01-01 18:59

Just as I expected, "Torben" <tf@NoSpam.Proinfo.dk> came up with this:

>Jeg er ved at forsøge at lave et program om til en service application, men
>der går noget galt.. Det er ligsom programmet ikke har 'lov' til at køre.:((

Nu ved jeg ikke rigtig noget om NT og Service programmer, men har du
husket at sætte de rigtige file-permissions på programmet?

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : N/A

Dato : 23-01-01 15:27

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 23-01-01 15:27

Just as I expected, "P.L." <jessie-peter@get2net.dk> came up with
this:

>Bare for at vedligeholde min nysgerrighed, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad mener du med "har
>du husket at sætte de rigtige file-permissions på programmet" ?

NT filsystemet (NTFS) har - ligesom alle *nix filsystemer - mulighed
for at give filer egentlige ejere og rettigheder, altså "denne bruger
ejer filen, og disse brugere må det og det med filen".

(PS: P.L., vil du ikke nok gøre noget ved din OE, den skriver "Sv:" i
stedet for "Re:" foren emnet i svar, det er forkert at skrive "Sv:" og
det kan bl.a. Free Agent som jeg bruger ikke finde ud af. Skift ev.t
til den engelske udgave af OE hvis du er afhængig...)

Niels (aka. niLLer)