Guds *enbårne* søn (Søn)
Fra : John Cooper

Dato : 15-06-04 23:08

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message
news:SaAzc.14080$Vf.710677@news000.worldonline.dk...

> [...]
> 1840 news:VM9fc.141930$jf4.7508676@news000.worldonline.dk
>
> === citat start ===
>
> Jeg har tidligere overfor muslimerne skrevet, at dersom Jesus - genetisk
> set - blot har arvet en lille smule af Maria's gener; da vil Jesus i så
fald
> (hypotetisk set udfra en kristen synsvinkel) *også* have arvet den
såkaldte
> *arvesynd* og ville derfor (i så fald) heller ej kunne være fuldkommen.
>
> === citat slut ====
>

> Det er således *Helligånden*, der er *ophavsmanden* til undfangelsen,

Maria *var* Jesu biologiske moder idet det siger:

'Jesu Kristi, Davids søns, Abrahams søns stamtavle (Mattæus 1:1)

'Da (David) nu var en profet og vidste, at Gud med ed havde lovet ham, at af
hans efterkommere skulle en sidde på hans trone...' (Apost 2:30)

'evangeliet om hans Søn, der ifølge sin kødelige herkomst er født af Davids
slægt' (Romerne 1;3)

'dem (Jøderne) tilhører fædrene, og fra dem stammer ifølge sin kødelige
herkomst Kristus' (Rom 9:5)

'Kom Jesus Kristus i hu, opreist fra de døde, af Davids slægt - ifølge mit
evangelium' (2.Tim 2:8)

'Thi det er jo ikke engle, han tager sig af, det er Abrahams slægt, han
tager sig af.' (Heb 2:16)

Maria *var* Jesu biologiske moder ellers kunne han ikke være et sandt
menneske.

John Cooper

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-06-04 00:02

"John Cooper" skrev

Angående:
2569 news:SaAzc.14080$Vf.710677@news000.worldonline.dk

[ ... ]
> Maria *var* Jesu biologiske moder idet det siger:
>
> 'Jesu Kristi, Davids søns, Abrahams søns stamtavle (Mattæus 1:1)

Ved første øjekast vil jeg give dig ret, men måske har vi kristne overset
et-eller-andet. Dette har jeg skrevet et indlæg om, se ...

Name: Kall, Mogens
Date: 23. april 2004 CET 09:22
Subject: Konklusion vedr. om Jesu var jøde og af Davids slægt
1966 news:Gv3ic.148145$jf4.7848532@news000.worldonline.dk
(use http://www.google.dk/grphp )

> 'Da (David) nu var en profet og vidste, at Gud med ed havde lovet ham, at
> af hans efterkommere skulle en sidde på hans trone...' (Apost 2:30)

(se ovenfor)

> 'evangeliet om hans Søn, der ifølge sin kødelige herkomst er født af
> Davids slægt' (Romerne 1;3)

(se ovenfor)

> 'dem (Jøderne) tilhører fædrene, og fra dem stammer ifølge sin kødelige
> herkomst Kristus' (Rom 9:5)

(se ovenfor)

> 'Kom Jesus Kristus i hu, opreist fra de døde, af Davids slægt - ifølge mit
> evangelium' (2.Tim 2:8)

(se ovenfor)

> 'Thi det er jo ikke engle, han tager sig af, det er Abrahams slægt, han
> tager sig af.' (Heb 2:16)

(se ovenfor)

> Maria *var* Jesu biologiske moder ellers kunne han ikke være et sandt
> menneske.

Heri vil jeg ikke give dig medhold, fordi ... som sagt ... måske har vi
kristne overset noget i vores fortolkning af Bibelens ord.

Såfremt du ikke kan finde min henvisning via google-søgning, da giv mig lige
et praj ...

For øvrigt - tak for din *konstruktive* kritik ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2475 news:iBLxc.10366$Vf.570870@news000.worldonline.dk