Midt om natten-sample.. hvem?
Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 17-06-04 22:41

Hej,

Jeg hørte noget dybt forstyrrende på p3 lidt i 20 idag... nogen havde sample
Midt Om Natten og rappet indover! Er der nogen der ved hvem der står bag?

(jeg har forsøgt at kigge på p3s playliste, men de har ingen oplysninger om
den time)

ærbødigst
Mads

Fra : Staldfræser

Dato : 18-06-04 05:49

"Mads Rahbek Hougaard" <m@INGENSPAMmadshougaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (jeg har forsøgt at kigge på p3s playliste, men de har ingen oplysninger

P3's "Ugens uundgåelige" er denne uge "City of Dreams" med "The Loft"

Citat DR :

"Som single-forsmag er landet et helt nyt nummer "City Of Dreams", hvor The
Loft har samplet temaet fra Kim Larsens store hit "Midt om natten".
Historien bag "City Of Dreams" fortæller de selv...:

" I august 2003 var vi i New York for at lave mastering hos Herb Powers Jr.
i det berømte "Hit Factory Studio" og var faktisk helt færdige med vores
album.
Dagen efter vi havde haft vores session, blev den dag hvor der var blackout
på store dele af østkysten, inkl. New York. Det var en vild og skræmmende
oplevelse for os at se byen i denne tilstand og f.eks stå på Times Square
hvor alt bare var gået fuldstændig i sort.

Der var virkelig panik i luften, og i et stykke tid var ingen klar over om
det var et nyt terror angreb. Det inspirerede os og vi kom til at tænke på
Kim Larsens "Midt om natten" og hans oplevelser i New York. Vi havde længe
snakket om at sample temaet fra det nummer og da vi kom hjem gik vi straks i
gang med at skrive en ny melodi og producere tracket udfra hans groove.

Vi er meget glade og stolte over at vi som de første nogensinde har fået lov
til at sample fra Kim Larsen og så oven i købet fra "Midt om natten" som er
det mest sælgende album i Danmark nogensinde. Der har hele tiden været en
positiv og hjælpsom attitude fra deres side og det har været stort at se, at
deres holdning omkring musik er den, at man ikke skal og kan holde kunsten
tilbage.."

www.theloft.dk

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 20-06-04 12:12

Staldfræser wrote:
> P3's "Ugens uundgåelige" er denne uge "City of Dreams" med "The Loft"

Tak skal du ha'!

Mads

Fra : Thomas H.

Dato : 18-06-04 05:59

> [...]
>
> (jeg har forsøgt at kigge på p3s playliste, men de har ingen oplysninger

Shit, bare det ikke er min de har fundet
http://www.snabelapunktumdk.dk/Midt_om_natten-Dirch_Passer_edit.mp3
...hehe

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-06-04 11:28

> Shit, bare det ikke er min de har fundet
> http://www.snabelapunktumdk.dk/Midt_om_natten-Dirch_Passer_edit.mp3
> ..hehe

LOL - hehe hvad er det midt om natten med dirch fra? - er det hoppegyngen?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas H.

Dato : 19-06-04 17:08

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse

> LOL - hehe hvad er det midt om natten med dirch fra? - er det hoppegyngen?

Ja, noget med:
"nooogen gange leger jeg sådan en sjooov leg, med min mor og far .....midt
om natten!"

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-06-04 22:08

> Ja, noget med:
> "nooogen gange leger jeg sådan en sjooov leg, med min mor og far .....midt
> om natten!"

nå ja - de stønner og så stønner han og så blir de HELT stille - lol - den
kunne godt trænge til et genhør - sjovt fundet på der