Marcipan...
Fra : Rikke Nielsen

Dato : 08-08-04 11:02

Hej NG...
Jeg har fået en meget stor rulle Marcipan.
Problemet er at den kun kan holde sig til i næste måned, så det jeg vil høre
er om sådan en rulle kan fryses..??...
Hvordan er det så at bruge, efter frysningen...???....
Hvh. Rikke Navne.

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-08-04 11:14

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har fået en meget stor rulle Marcipan.
> Problemet er at den kun kan holde sig til i næste måned, så det jeg vil
Ja, sagtens. Men put en plastpose udenom :)

> Hvordan er det så at bruge, efter frysningen...???....
Meget hårdt. En stor økse er vist god til det formål. Du kan evt. lade det
tø langsomt op i køleskab, så går det bedre.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kristina Bjerring

Dato : 08-08-04 11:17

"Rikke Nielsen" skrev i en meddelelse:

[klippe klistre]

>det jeg vil høre
> er om sådan en rulle kan fryses..??...
> Hvordan er det så at bruge, efter frysningen...???....
> Hvh. Rikke Navne.

Hejsa

Da vi havde amerikanere på besøg i julen, blev de så vilde med vores
marcipan, at de købte adskillige ruller med hjem, som de har frosset ned.
Ifølge dem er det stadig rigtigt godt (tag højde for, at det er amerikanske
smagsløg )

Kristina

Fra : Devast8or

Dato : 08-08-04 11:52

Kristina Bjerring wrote:
> [...]
> marcipan, at de købte adskillige ruller med hjem, som de har frosset
> ned. Ifølge dem er det stadig rigtigt godt (tag højde for, at det er

Du kan jo give dem en opskrift på hjemmelavet marcipan, så de ikke skal
forslæbe sig når de er herovre :)

Det er meget nemt at lave, og smager rigtig godt (det er sødere end det du
køber i butikkerne).

Det består af smuttede mandler, flormelis og en lille smule vand, som du
bare kommer i en food-processor og kværner rundt til det ligner marcipan.
Jeg kan desværre ikke huske de rigtige forhold, men mener at der er lige
dele flormelis og mandler, og så vand efter behov (noget i retning af 4
spiseskefulde vand til 250 g mandler + 250 g flormelis). Man kan også komme
lidt valnødder i, det giver
det en god smag.

Men hvordan det opfører i en fryser ved jeg ikke.

Devast8or

Fra : Stella Bang

Dato : 12-08-04 16:00

]
Hej

Jeg har igennem mange år købt marcipan efter jul hvor den ikke er så dyr.
Jeg skærer den i skiver på hver 100 g og fryser det. Ingen problemer når den
bliver optøet og smagen er også fin.

Hilsen
Stella>