Opskrift på noget der hedder Casadilla (Ja~
Fra : moso97ad

Dato : 06-08-04 17:48

Er der nogen der har en opskrift på casadillaer? Jeg så Jamie Oliver lave
dem i sit program på TV Danmark idag. Det er vist to tortillaer med noget
fyld inden i. To tortillaer ligges ovenpå hinanden med noget fyld inden i,
men hvad bestof fyldet af, det glippede jeg lige?

--
Mvh.
Morten

moso97ad-no-spam@yahoo.dk
(fjern -no-spam)

Fra : Didi

Dato : 06-08-04 18:13

"moso97ad" <moso97ad-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fyld inden i. To tortillaer ligges ovenpå hinanden med noget fyld inden i,
> men hvad bestof fyldet af, det glippede jeg lige?

Hej

Jeg vil tro at det er en quesadilla du leder efter. I Mexico, hvor jeg
kender dem fra, er det en tortilla (mest hvedetortilla) med ost imellem.

Håber det kan hjælpe dig i din søgen.

Hilsen Ditte

Fra : Mureren

Dato : 06-08-04 20:39

Der var forskellige slags chili i, både stærke og milde, revet cheddarost
(ikke posen fra supermarkedet), forårsløg og friskhakket koriander...det var
vist det hele...

Mvh.
Mureren

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-04 21:59

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (ikke posen fra supermarkedet), forårsløg og friskhakket koriander...det

De smager rigtigt godt med kyllingfilet. Serveres med guacamole, jalapeños
og creme fraise ved siden af.

--
-Jens B.

Fra : moso97ad

Dato : 06-08-04 22:43

> De smager rigtigt godt med kyllingfilet. Serveres med guacamole, jalapeños
> og creme fraise ved siden af.

Det vil jeg prøve

Mvh.
Morten

Fra : moso97ad

Dato : 06-08-04 22:42

> [...]
> (ikke posen fra supermarkedet), forårsløg og friskhakket koriander...det

Det med chili fik jeg fat i, men resten gik jeg glip af, så tusind tak for
oplysningerne.

Mvh.
Morten

Fra : Devast8or

Dato : 07-08-04 13:10

Mureren wrote:

> Der var forskellige slags chili i, både stærke og milde, revet
> cheddarost (ikke posen fra supermarkedet), forårsløg og friskhakket
> [...]

Jeg lavede dem efter en opskrift bag på en pakke tortillaer for et stykke
tid siden, og de blev rigtig gode. Opskriften var ret simpel:

smør ca. en spiseskefuld salsa på den ene halvdel af en tortilla, og drys
ost over.
Læg den på panden ved svag varme indtil osten er smeltet, vip den "tørre"
halvdel over den "våde".
Tag den af panden og skær den i trekanter.

Devast8or

Fra : moso97ad

Dato : 06-08-04 22:41

"Didi" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil tro at det er en quesadilla du leder efter. I Mexico, hvor jeg
> kender dem fra, er det en tortilla (mest hvedetortilla) med ost imellem.

Tak for dit svar - prøver at lave en søgning på Google.

Mvh.
Morten

Fra : Have

Dato : 12-08-04 07:47

On Fri, 6 Aug 2004 18:47:48 +0200, moso97ad <moso97ad-no-spam@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
> i,
> men hvad bestof fyldet af, det glippede jeg lige?

Krydderurter, chilli, revet ost, olivenolie og lidt salt.

Hvis man kun bruger koriander, kan smagen efter min mening godt blive lidt
voldsom.

Jeg bruger derfor:
1 håndfuld koriander
2 håndfulde bredbladet persille
1 hel mild chili (med eller uden kerner, afhængig af hvor stærk man vil
have den)

Dette hakkes og blandes med to håndfulde revet mozarella-ost - eller en
pose af dem fra supermarkedet (evt kombi mozarella/cheddar, hvis du vil
have lidt mere oste-smag)

Tilsæt lidt salt og selvfølgelig noget olivenolie til at binde det hele
lidt sammen (det er jo en Jamie Oliver specialitet), hvorefter du
tilføjer: "Beautiful!".

Fordel blandingen til kant på 2 tortillaer, læg en tortilla ovenpå og pres
godt sammen. Brun dem et par minutter på hver side - på en varm, tør
pande. Til de er lidt sprøde og osten smeltet. (Check at osten er smeltet,
før du vender den første gang, så det ikke falder fra hinanden.

Har lavet det mindst 15 gange de sidste to måneder og det er superlækkert.
Og man finder hurtigt ud af, hvordan man foretrækker blandingen.

--
Have