Premiere Surprise i CinemaxX Århus
Fra : Rune Zedeler

Dato : 06-08-04 12:02

I, Robot!

Den var bedre end jeg havde ventet. Var godt underholdt, og den havde
nogle lækre kamerabevægelser, flotte kampscener og en del humor. Jeg gad
ikke at se efter plothuller; men jeg plejer alligevel at få øje på dem
hvis de er for store. Det gjorde jeg ikke her.

Jeg har aldrig læst bogen, men jeg vil gerne tro, at film og bog ikke
har ret meget med hinanden at gøre.
Men hvis man ikke forventer at se en filmatisering af bogen, så vil jeg
mene at der er god underholdning for de fleste.

-Rune

Fra : -V-

Dato : 06-08-04 12:22

Rune Zedeler wrote:
> [...]
> gad ikke at se efter plothuller; men jeg plejer alligevel at få øje
> på dem hvis de er for store. Det gjorde jeg ikke her.

Det er satme en sløj film, imo.

Hvis man har set A.I., Minority Report og nogle af de nyere asiatiske
animefilm (Ghost in the Shell, Wonderful Days), føles det som dejavu, både
mht. scenografi (hedder det det?) og plot.

Will Smith er vel efterhånden også blevet typecastet i rollen som en baaaad
muthafukka, næsten ligegyldigt hvilken film han medvirker i.

Og: når man først er blevet opmærksom på det, så er den ikke så subtile
product placement en kilde til stor irritation.

Nej, det er ikke en god film.

-V-

Fra : Maria de Francis

Dato : 06-08-04 12:31

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvis man ikke forventer at se en filmatisering af bogen, så vil jeg
> mene at der er god underholdning for de fleste.

Lyder godt! Jeg synes traileren ser ok ud, så jeg er ikke på forhånd
negativt stemt. Mht til bogen har den vist også mere fungeret som
inspiration, end det har været tænkt som en filmatisering af den.

Mvh
Maria

--
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
- John Lennon

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 06-08-04 19:09

On Fri, 06 Aug 2004 13:02:24 +0200, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> wrote:

>I, Robot!
>
>Jeg har aldrig læst bogen, men jeg vil gerne tro, at film og bog ikke
>har ret meget med hinanden at gøre.

Intet af det man så i traileren havde det fjerneste med bogen at
gøre.

Fra : Per

Dato : 08-08-04 00:41

> Intet af det man så i traileren havde det fjerneste med bogen at
> gøre.

Og?