Døde skuespillere genopstår.
Fra : Zeki

Dato : 04-08-04 07:05

I den kommende film 'Sky Captain and the World of tomorrow', har Lawrence
Olivier en lille rolle som den onde overskurk.

Men han har været død i 15 år!

Ved brug af arkiverede optagelser fra gamle film genopstår han.

Mener også at der på et tidspunkt var noget ballade omkring Peter Sellers,
sda de brugte efter hans død.

Steve McQueen er også blevet brugt i en ny reklame.

Blev samme 'teknik' brugt i den sidste Olsen Banden film, efter Poul
Bundgaard døde, eller var det 100% Tommy Kenter?

Hmm...nu da de leder efter en ny James Bond, kan de vel i realiteten bare
bruge gamle Connery-klip. Nå, ikke?

Mvh Zeki

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-08-04 08:30

Zeki wrote:

> I den kommende film 'Sky Captain and the World of tomorrow', har
> Lawrence Olivier en lille rolle som den onde overskurk.
>
> Men han har været død i 15 år!

Ja, desværre.

> Ved brug af arkiverede optagelser fra gamle film genopstår han.
>
> Mener også at der på et tidspunkt var noget ballade omkring Peter
> Sellers, sda de brugte efter hans død.

Ja, Blake Edwards lavede faktisk to panter film efter hans død.

> Steve McQueen er også blevet brugt i en ny reklame.
>
> Blev samme 'teknik' brugt i den sidste Olsen Banden film, efter Poul
> Bundgaard døde, eller var det 100% Tommy Kenter?

Nej, jeg mener de brugte det de havde optaget og supplerede med Tommy
Kenter.

> Hmm...nu da de leder efter en ny James Bond, kan de vel i realiteten
> bare bruge gamle Connery-klip. Nå, ikke?

Nej. De ville være synd. Jeg synes, de planer de har om at lave en James
Bond "De unge år"-film lyder spændende.

Ellers er noget af det mest interessante af den slags med at lade ældre
optagelse blive integreret med nye lavet i denne.

http://www.imdb.com/title/tt0165854/

Hvor optagelser af en ung Terence Stamp i en anden film genbruges som
flashbacks.

Mark

Fra : Ole Kofoed

Dato : 04-08-04 10:05

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg mener de brugte det de havde optaget og supplerede med Tommy
> Kenter.

"Game of Death" med Bruce Lee blev også filmet færdig 5 år efter hans død
ved brug af doubler og gamle klip.

Mvh.

Ole

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-08-04 19:30

Ole Kofoed wrote:

> "Game of Death" med Bruce Lee blev også filmet færdig 5 år efter hans
> død ved brug af doubler og gamle klip.

Ja, og historien gentog sig med sønnen i The Crow.

Mark

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 04-08-04 16:30

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Nej. De ville være synd. Jeg synes, de planer de har om at lave en James
> Bond "De unge år"-film lyder spændende.

Jeg synes det lyder sært. Bond har jo altid været en figur uden tid, dvs.
han har eksisteret i den tid hvor de enkelte film blev lavet - det er jo
ikke sådan at Pierce Brosnan skal forestille at være præcis den samme figur
som Connery, fordi Connerys person eksisterede i 60'erne og Brosnan i
90'erne og de refererer aldrig til tidligere film, historie man kender eller
til det faktum at de hedder det samme og har de samme vaner som en anden
britisk agent der huserede 30 år før.... Hvem er det så lige en ung Bond
skal være ung i forhold til? Connery, Lazenby, Moore, Dalton, Brosnan? Hvis
han er en ung Brosnan, vil han måske leve samtidig med at Moore spillede
Bond - hvordan fungerer det? Et parallelunivers?

....Det kan der vist skrives bøger om...

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Zeki

Dato : 04-08-04 21:30

>(...) fordi Connerys person eksisterede i 60'erne og Brosnan i
> 90'erne og de refererer aldrig til tidligere film.

Jo, de gør. Bl.a den seneste Bond-film, Die Another Day, havde således
masser af referencer til tidligere Bond-film, for at fejre 40års jubilæet.
Derudover er Bond jo en sammensat person med samme fortid, uanset om han
bliver spillet af Moore, Brosnan, Connery, Lazenby eller Dalton. Samtlige af
dem, har på et eller andet tidspunkt f.eks skulle forholde sig til Bonds
døde kone. Lazenby da han overværede attentatet umiddelbart efter
brylluppet, Connery da han i filmen der fulgte efter var på personlig
vendetta, Moore da han besøger gravstedet, Dalton da han bruger det som
undskyldning til aldrig at blive gift mere og Brosnan, som tydligvis bliver
følelsmæssigt påvirket, da han bliver spurgt ind til hende.

Mvh Zeki

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-04 10:04

Zeki wrote:

> Hmm...nu da de leder efter en ny James Bond, kan de vel i realiteten bare
> bruge gamle Connery-klip. Nå, ikke?

I øjeblikket har det stor betydning, hvad de har liggende af klip. Men
bare vent. Det varer garanteret ikke mange år, før man kan fodere en
computer med filmklip og lydoptagelser af en skuespiller og så få en
total computergenereret person. Vel og mærke en person, der kan bevæge
sig og sige ting som ikke findes på de oprindelige klip, og som virker
yderst troværdig.

Og så fristes man til at spørge jer alle: Hvilke skuespillere kunne I
tænke jer at se i hvilke roller? Bogart i Cassablanca II, Harrison Ford
i en ny Indiana Jones eller Star Wars 7-9, Marlon Brando som Don Vito
Corleone eller i en western om Little Big Horn?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Brian P

Dato : 04-08-04 10:03

> [...]
> i en ny Indiana Jones eller Star Wars 7-9, Marlon Brando som Don Vito
> Corleone eller i en western om Little Big Horn?

Brando i "Indiana Jones møder Darth Wader" med Bogart som general Custer.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 04-08-04 10:17

http://www.imdb.com/title/tt0367882/

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-04 03:19

In article <4110A67B.6319@kimludvigsen.dk>, usenet@kimludvigsen.dk
says...

> [...]
> total computergenereret person. Vel og mærke en person, der kan bevæge
> sig og sige ting som ikke findes på de oprindelige klip, og som virker

Allerede i dag ville man kunne animere krops bevægelser troværdigt, det
springende punkt er ansigtet - jeg har endnu ikke set nogen som har ramt
'sjælen' i menneske ansigt - det ser altid forkert ud (så Sylvester
Stallone er jo oplagt som det første forsøg *g*)

> [...]
> i en ny Indiana Jones eller Star Wars 7-9, Marlon Brando som Don Vito
> Corleone eller i en western om Little Big Horn?

Næ det spændende bliver at se hvornår man kan få den slags programmer
til hjemmet (en chip i Playstation 8?) så man kan tage visse udvalgte
skuespillerinder og instruerede dem i hvad de skal gøre på skærmen *g*

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-08-04 08:39

PerX ... wrote:

> Allerede i dag ville man kunne animere krops bevægelser troværdigt, det

Men det gør man ikke. Jeg har ikke set ét eksempel på computergrafik i
film hvor de newtonske love er overholdt.

/David

Fra : ML-78

Dato : 06-08-04 09:21

David Rasmussen skrev:

> Men det gør man ikke. Jeg har ikke set ét eksempel på computergrafik i
> film hvor de newtonske love er overholdt.

Det har jeg heller ikke. Bevægelser - hvadenten det er spring eller
kropsbevægelser - ser stort set aldrig naturlige ud.

ML-78

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-08-04 09:43

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Men det gør man ikke. Jeg har ikke set ét eksempel på computergrafik i
> film hvor de newtonske love er overholdt.

Jeg vil tro du har set tusindevis, men pointen med god CGI er jo netop
at man ikke kan se at det er CGI.

Hvis man hører kommentatorspor af en eller anden special effects gut kan
ofte blive overrasket over hvilke ting der er lavet via CGI. Det er
naturligvis nemt at se når Spider man, Skorpionkongen eller Hulken er
CGI, men f.eks blev jeg i den første Matrix og Star Wars II overrasket
over nogle af de ting de har brugt CGI til. Det kan være svært at spotte
en CGI dobbel.

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-08-04 12:01

Lars Hoffmann wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Jeg vil tro du har set tusindevis, men pointen med god CGI er jo netop
> at man ikke kan se at det er CGI.

Vi er enige i at det er ideen med god CGI. Hvor meget jeg har set hvor
de newtonske love er overholdt (hvor de er relevante; et hus som jo står
stille gælder ikke), ved jeg ikke. Kan du nævne eksempler?

Klart.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-08-04 09:55

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Men det gør man ikke. Jeg har ikke set ét eksempel på computergrafik i
> film hvor de newtonske love er overholdt.

Um.

Det har du nu nok. Men du har ikke opdaget, at det er computergrafik.

Der er jo to "spor" i film-CG. Det ene, hvor man fylder mennesker
eller ting på i baggrunden, for at spare penge til statister og det
andet, der handler om at animere umulige ting (Neos hopperier,
Spider-man's samme.)

Jeg synes at huske, at moderens hus i Forrest Gump kun eksisterede i
en computer. Det overholdt da de newtonske love.
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-08-04 12:03

Peter B. Juul wrote:

> Um.
>
> Det har du nu nok. Men du har ikke opdaget, at det er computergrafik.

Kan du nævne eksempler?

> [...]
> eller ting på i baggrunden, for at spare penge til statister og det
> andet, der handler om at animere umulige ting (Neos hopperier,

Yep.

> Jeg synes at huske, at moderens hus i Forrest Gump kun eksisterede i
> en computer. Det overholdt da de newtonske love.

Ja, men de newtonske love er ikke relevant for et hus som står stille.
De er kun relevante i forbindelse med bevægelse. Kan du nævne noget CGI
hvor der er bevægelse, hvor de newtonske love er overholdt? Jeg snakker
ikke om at sætte Tom Hanks og JFK ind i samme shot, men om legemer hvor
bevægelserne er 100% computerskabte.

/David

Fra : PerX ...

Dato : 07-08-04 03:38

In article <4113357e$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
david.rasmussen@gmx.net says...

> Men det gør man ikke. Jeg har ikke set ét eksempel på computergrafik i
> film hvor de newtonske love er overholdt.

Det er netop fordi de ikke gør det, ikke for de ikke kan det.

Det er sådan en retardert klap der går ned for dem.

Jeg husker nogen af folkene på Stargate SG1 talte om farten på rumskibe
(lidt noget andet, men samme koncept) og de talte om at i
"virkeligheden" kunne et så stort rumskib ikke forlade planeten og komme
ud i rummet så hurtigt, men de havde fundet et kompromis hvor det ikke
så helt åndsvagt ud.

Problemet er at de ikke forholder sig intelligent til det, hvis de havde
en scene hvor et hangarskib skulle ud af en havn, så tager det den tid
det tager, så skruer de sgu da ikke bare op for farten - så må de skrive
og redigere sig ud af det. De gider de bare ikke med rumskibet der
skruer de bare farten op og så ser det falsk ud. Samme problem med
mennesker.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 06-08-04 18:58

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Næ det spændende bliver at se hvornår man kan få den slags programmer
> til hjemmet (en chip i Playstation 8?) så man kan tage visse udvalgte
> skuespillerinder og instruerede dem i hvad de skal gøre på skærmen *g*

ROFL.

Fra : ML-78

Dato : 04-08-04 13:41

Zeki skrev:

> [...]
>
> Men han har været død i 15 år!
>
> Ved brug af arkiverede optagelser fra gamle film genopstår han.

Et andet eksempel er Bela Lugosi i "Plan 9 from Outer Space". Selv om
det til tider påstås han døde under optagelserne så var han allerede død
da man gik i gang. Hans scener er taget fra optagelser til en tidligere
og aldrig færdiggjort vampyrfilm. Manuskriptet til "Plan 9" blev skrevet
så man kunne genbruge dem, og resten af tiden dubleres han af Tom Mason
med en kappe trukket godt op for ansigtet for at ingen skal lægge mærke
til noget.

ML-78

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-04 16:17

Hej!

ML-78 wrote:

> [...]
> så man kunne genbruge dem, og resten af tiden dubleres han af Tom Mason
> med en kappe trukket godt op for ansigtet for at ingen skal lægge mærke

Det er iøvrigt ganske morsomt forklaret i filmen om Ed Woods liv, "Ed Wood". Tom
Mason var vist konens tandlæge, ikke? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : ML-78

Dato : 04-08-04 16:39

Kim Voss Schrader skrev:

> Det er iøvrigt ganske morsomt forklaret i filmen om Ed Woods liv, "Ed
Wood". Tom
> Mason var vist konens tandlæge, ikke? :)

Mason var kiropraktor, men jeg skal ikke kunne sige om de har ændret det
i filmen. Det er længe siden jeg har set den.

ML-78

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-08-04 16:59

Hej!

ML-78 wrote:

> Mason var kiropraktor, men jeg skal ikke kunne sige om de har ændret det
> i filmen. Det er længe siden jeg har set den.

Jeg "burde" også se den igen. Dels har jeg sikkert glemt ½-delen af handlingen
og dels ville et gensyn med Depp som Ed Wood være godt. Den er hermed skrevet på
listen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : J

Dato : 04-08-04 19:35

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så man kunne genbruge dem, og resten af tiden dubleres han af Tom Mason
> med en kappe trukket godt op for ansigtet for at ingen skal lægge mærke

God idé med den kappe, forøvrigt... Mason var mange år yngre end Lugosi og
15 cm. højere!

Jonas

Fra : ML-78

Dato : 04-08-04 22:03

J skrev:

> God idé med den kappe, forøvrigt... Mason var mange år yngre end
Lugosi og
> 15 cm. højere!

Ja, man er aldrig i tvivl om hvornår det er Mason og hvornår det er
Lugosi. Det virker på ingen måde overbevisende. Men på den anden side,
en detalje som at en af skuespillerne på rollelisten er død bør vel ikke
få lov at komme i vejen for stor filmkunst.

ML-78

Fra : J

Dato : 04-08-04 19:38

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Blev samme 'teknik' brugt i den sidste Olsen Banden film, efter Poul
> Bundgaard døde, eller var det 100% Tommy Kenter?

Det må være Tommy Kenter's karrieres toppunkt...
"Sæt dig i kørestolen, sid stille, hold denne papmaske op foran ansigtet, så
man ikke kan se det er dig, og husk så at holde din kæft!"

Oscar, here I come!

Jonas

Fra : Brian

Dato : 04-08-04 19:52

Hejsa

J skrev:

> [...]
> "Sæt dig i kørestolen, sid stille, hold denne papmaske op foran
> ansigtet, så man ikke kan se det er dig, og husk så at holde din

Neejj... var det ikke "Bodil" han hoppede på ?

/Brian