Download af trailere?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 30-07-04 14:23

Er der evt. nogen der ved hvorfor de store films officielle trailere som
regel ikke ligger på nettet som filer til download, men som streaming til
browseren (håber I forstår hvad jeg mener)? Er der en eller anden smart
business-strategi i ikke at tillade folk at downloade en stor .mov-fil eller
tilsvarende, så folk kan se traileren uden at skulle være på nettet?
Pt. ville jeg f.eks. meget gerne have Alien vs. Predator downloadet som fil
til min maskine. Jeg har tidligere haft trailerne til Ringenes Herre-filmene
liggende til min egen store fornøjelse.

Fra : Per

Dato : 30-07-04 15:06

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
fil
> til min maskine. Jeg har tidligere haft trailerne til Ringenes

Jeg ved ikke hvorfor de gør det, men måske er det for at få folk til at købe
QuickTime Pro, for så kan man gemme dem. Men en søgning på quicktiem pro på
http://astalavista.box.sk burde hjælpe dig ;)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-07-04 19:28

> [...]
fil
> til min maskine. Jeg har tidligere haft trailerne til Ringenes

Når din browser har downloadet .mov filen færdig, så den kan afspilles i
browseren, ligger .mov filen også automatisk i "Temp. Internetfiles"

*Husk at slå "Vis skjulte filer" til for at følge denne guide...

Dvs. hvis du f.eks lader den hente hele AvP traileren så den er klar til
visning, og går ind i stien:

C:\Documents and Settings\**DITNAVN**\Local Settings\Temporary Internet
Files

I denne mappe, vælger du så blot at arrangere filerne efter nyeste, og
øverst skulle du så gerne kunne finde en .mov fil på en given størelse, og
værsgo her har du så din AvP trailer klar til at blive afspillet på
computeren gang på gang

Mvh. Martin

Fra : PerX ...

Dato : 01-08-04 15:06

In article <410a92fb$0$243$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...
> [...]
> øverst skulle du så gerne kunne finde en .mov fil på en given størelse, og
> værsgo her har du så din AvP trailer klar til at blive afspillet på

Bortset fra at Quicktime har en lås på den så man ikke kopiere den, og
når man lukker vinduet sletter den filen.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-08-04 18:57

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> In article <410a92fb$0$243$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> prodox_dk@hotmail.com says...
>
> Bortset fra at Quicktime har en lås på den så man ikke kopiere den, og
> når man lukker vinduet sletter den filen.

Jeg kopierer altid bare filen fra Temp Internet Files over til en anden
mappe på computeren.. så kan den ligge der i fred, og jeg kan se den så tit
jeg har lyst til

Mvh. Martin

Fra : J

Dato : 30-07-04 20:20

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fil
> til min maskine. Jeg har tidligere haft trailerne til Ringenes

Du kan finde en hel del trailers på:

www.jurassicpunk.com

Højreklik, gem som, and Bob's your uncle!

Jonas

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 30-07-04 21:52

C. H. Engelbrecht skrev i en meddelelse...
> [...]
> som fil til min maskine. Jeg har tidligere haft trailerne til
> Ringenes Herre-filmene liggende til min egen store fornøjelse.

Jeg bruger det der hedder QuickTime Alternative[1]. Den er ganske gratis
og med den har jeg ikke haft nogen problemer med gemme filerne efter de
er set. Jeg har indtil nu kun haft glæde af den.

[1] http://www.free-codecs.com/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 01-08-04 11:30

> Jeg bruger det der hedder QuickTime Alternative[1]. Den er ganske gratis
> og med den har jeg ikke haft nogen problemer med gemme filerne efter de
> er set. Jeg har indtil nu kun haft glæde af den.

Den har jeg også forsøgt at bruge engang, for at slippe af med Quicktime
playeren. Men den får trailerne til at hakke på en ret irriterende måde når
man afspiller dem :(

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Per

Dato : 03-08-04 13:27

> Den har jeg også forsøgt at bruge engang, for at slippe af med Quicktime
> playeren. Men den får trailerne til at hakke på en ret irriterende måde
når
> man afspiller dem :(

Ja jeg har også prøvet den men det virker ikke ordenligt.

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 23:02

On Fri, 30 Jul 2004 15:22:43 +0200, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> [...]
>business-strategi i ikke at tillade folk at downloade en stor .mov-fil eller
>tilsvarende, så folk kan se traileren uden at skulle være på nettet?

Det er nok et mysterium, der aldrig bliver opklaret. :)

Umiddelbart skulle man da mene, at der ville være smart, at så mange
folk som muligt, kan se en trailer for en film. Hvis man kan downloade
en trailer, så er den noget lettere lige at vise, når vennerne kommer
forbi. Men nu er man i stedet henvist til, at fortælle om den. (Ingen
gider da vente på, at man skal downloade den igen). Og det har nu ikke
helt den samme effekt som selv at se den.

>Pt. ville jeg f.eks. meget gerne have Alien vs. Predator downloadet som fil
>til min maskine.

Dave er din ven...

Dave's Trailer Page
<http://www.davestrailerpage.co.uk/>

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 01-08-04 21:56

> Dave er din ven...
>
> Dave's Trailer Page
> <http://www.davestrailerpage.co.uk/>

Wou, den røg lige i Favorites. Jeg tror ikke jeg gider gå på Apple mere...

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 31-07-04 17:44

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message news:<410a4b84$0$274$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> til min maskine. Jeg har tidligere haft trailerne til Ringenes Herre-filmene

Mange af disse films stumper ligger ikke hos film producenten, men hos
APPLE. Her fra kan du godt downloade nogen af dem. Hvorfor så Mov,
fordi det er det der kræver mindst (også økonomisk) af encoderne når
film skal "krympes". Og nej her tænker jeg ikke på et lavkvalitets
format som DVD formatet , men på master eller "first copy"
materialet.
Men som sagt søg hos APPLE og du skal finde.
Mvh
Klavs.

Fra : PerX ...

Dato : 01-08-04 15:15

In article <9afbe302.0407310844.19926136@posting.google.com>,
klaro@mailcircuit.com says...
> Mange af disse films stumper ligger ikke hos film producenten, men hos
> APPLE. Her fra kan du godt downloade nogen af dem.

Hvis du betaler for deres player.

(Ja, man kan begynde at fiske det ud af html siderne, men det er jo ikke
meningen)

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 06-08-04 22:16

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message news:<MPG.1b77195492ae19bf98ab52@news.usenetserver.com>...
> [...]
> klaro@mailcircuit.com says...
> >

> Hvis du betaler for deres player.
>
> (Ja, man kan begynde at fiske det ud af html siderne, men det er jo ikke

Jeg har sgi aldrig betalt og bruger kun freeware playeren. Og jeg har
da også haft mulighed for at downloade noget af det uden at skulle
rode i koden ?
Så jeg kan ikke give dig helt ret i alle tilfælde.
Mvh
Klavs.

Fra : PerX ...

Dato : 07-08-04 03:35

In article <9afbe302.0408061316.3c18753@posting.google.com>,
klaro@mailcircuit.com says...

> [...]
> rode i koden ?
> Så jeg kan ikke give dig helt ret i alle tilfælde.

Apples player kan ikke det. Så må du har brugt noget andet, måske
quicktime alternative? (så er en de rigtige filer som bare er blevet
'fikset' lidt)

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 07-08-04 17:24

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message news:<MPG.1b7e5e366020b69f98aba8@news.usenetserver.com>...
> [...]
>
> Apples player kan ikke det. Så må du har brugt noget andet, måske
> quicktime alternative? (så er en de rigtige filer som bare er blevet

Nej nej da.

Først downloader jeg og så ser jeg med QT freeware versionen. Keine problemen.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-04 20:06

>Først downloader jeg og så ser jeg med QT freeware versionen. Keine problemen.

Du må nok uddybe hvad du mener med at downloade den. Kan du gemme den
på harddisken, eller henter du den bare, så den er klar til, at blive
vist via din browser?

Pointen (eller én af dem) med QT Pro er jo netop, at man, modsat den
gratis afspiller, kan gemme filmene og se dem igen og igen - uden at
skulle downloade dem igen. (Siger jeg uden at have førstehånds
erfaring med QT Pro afspilleren).

Hvis din gratis QT afspiller understøtter, at du kan gemme filmene på
din harddisk, så må endelig ikke holde dig tilbage med, at fortælle
hvordan man gør! :)

Mvh, Claus

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-08-04 20:43

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> gratis afspiller, kan gemme filmene og se dem igen og igen - uden at
> skulle downloade dem igen. (Siger jeg uden at have førstehånds

Der er nu nogle trailere der bestemt ikke er til download. Især når
der står klart og tydeligt at den ikke må vedereformidles uden tilladelse.
En sådan trailer kan end ikke QT Pro downloade.
Hvorfor lave en trailer sådan? Det har sikkert noget med ophavsrets-
beskyttelse/copyright at gøre.

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : PerX ...

Dato : 07-08-04 23:31

In article <JgaRc.3328$tW7.565@news.get2net.dk>,
lazyjones@tdcspace.dk.dk says...
> [...]
> En sådan trailer kan end ikke QT Pro downloade.
> Hvorfor lave en trailer sådan? Det har sikkert noget med ophavsrets-

Hvorfor? Fordi nogle advokater har fået mere magt en fornuften ;)

Fra : PerX ...

Dato : 07-08-04 23:30

In article <9afbe302.0408070824.60180c06@posting.google.com>,
klaro@mailcircuit.com says...

> Nej nej da.
>
> Først downloader jeg

DUH - så er vi jo tilbage ved det originelle punkt: at man skal download
det seperate.

Fra : J

Dato : 01-08-04 19:18

> [...]
fil
> til min maskine. Jeg har tidligere haft trailerne til Ringenes

Prøv evt. også:

http://www.moviemaze.de/media/trailer/

De er rigtigt meget man kan downloade.

Jonas