hvad spiller ludvig på?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 18:57

i bjergkøbing grand prix spiller ludvig sån en "doing doing" tingest - hvad
hedder en sådan?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Thomas

Dato : 26-07-04 19:25

> i bjergkøbing grand prix spiller ludvig sån en "doing doing" tingest -
hvad
> hedder en sådan?
> --

Hedder det ikke en mundharpe?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-07-04 19:48

Thomas wrote:
> hvad

> Hedder det ikke en mundharpe?

Ikke hvis den siger "doing".

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-07-04 19:50

Peter Knutsen wrote:

> Ikke hvis den siger "doing".

Mener I en jødeharpe?

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-07-04 06:37

[en eller anden:]

David Rasmussen wrote:
> Mener I en jødeharpe?

Det var mit gæt, men eftersom jeg aldrig har hørt lyden, ville
jeg ikke udtale mig om det.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : Peter Mandrup

Dato : 26-07-04 19:53

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke hvis den siger "doing".

Det er en jødeharpe... den siger doing

Hilsen Peter

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-07-04 19:58

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> i bjergkøbing grand prix spiller ludvig sån en "doing doing" tingest -
> [...]

Det hedder vist en jødeharpe. :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 21:37

great!
vi tænkte på mundharpe og mundharmonika og kom frem til at det var det
samme - en jøde harpe synes jeg osse jeg kan huske
tak til alle

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-07-04 06:38

sniper_Nolight wrote:
> great!
> vi tænkte på mundharpe og mundharmonika og kom frem til at det var det

Det er det da vist også.

> samme - en jøde harpe synes jeg osse jeg kan huske
> tak til alle

Jødeharpen anvendes i øvrigt på nogle af Sorten Mulds tracks
(Mark II og Mark III). Det er derfra jeg kender den.

--
Peter Knutsen
knutsen.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-07-04 09:50

> Jødeharpen anvendes i øvrigt på nogle af Sorten Mulds tracks
> (Mark II og Mark III). Det er derfra jeg kender den.

det kender jeg ikke - tror aldrig jeg har hørt nogen anvende den i
"alvorligt" henseende - min far havde vist en en engang - han pjattede
altid med at hans tænder raslede ud af kæften på ham når han brugte den og
det var derfor han havde gebis - det synes jeg var ret skægt da jeg var
lille