hejsa
Fra : Tina Overgaard

Dato : 25-07-04 15:49

Hejsa NG

Jeg er en rimelig stor film narkoman, og det iretere mig at USA har filmende
hurtigere end vi har i DK.
Jeg har hørt at i USA har man mulighed for selv at downloade film og brænde
dem ud på DVD ligesom TDC har med deres musik. At man betaler et beløb hver
måned for at få lov at hente dem.

Man er der nogle af jer der kender til dette smarte system i USA, og kan man
stole på at det ikke er ulovligt?

Mvh.
Tina

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-07-04 16:45

Tina Overgaard <tinaw@linuxnet_nospam.dk> wrote:

> Jeg er en rimelig stor film narkoman, og det iretere mig at USA har
> filmende hurtigere end vi har i DK.

Køb de amerikanske (Region 1) udgaver af filmene i stedet for. Du skal
selvfølgelig sikre sig at dit udstyr kan klare R1 DVDs og NTSC format.

> Jeg har hørt at i USA har man mulighed for selv at downloade film
> og brænde dem ud på DVD ligesom TDC har med deres musik. At man
> betaler et beløb hver måned for at få lov at hente dem.

Der er ret stor forskel på et musiknummer og en film i DVD kvalitet. En
dual layer DVD disc har lidt over 9 Gb data. Det vil tage dig flere dage
at downloade hvis du f.eks. downloader med 50 Kb/sekund.

> Man er der nogle af jer der kender til dette smarte system i USA,
> og kan man stole på at det ikke er ulovligt?

Det lyder som ulovlig fildeling.

--
Jesper Lund

Fra : PerX ...

Dato : 25-07-04 22:19

In article <4103d5d9$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jelu@despammed.com says...
> Der er ret stor forskel på et musiknummer og en film i DVD kvalitet. En
> dual layer DVD disc har lidt over 9 Gb data. Det vil tage dig flere dage
> at downloade hvis du f.eks. downloader med 50 Kb/sekund.

Eller en nat hvis man har en ordentlig forbindelse ;)

Fra : PerX ...

Dato : 25-07-04 22:24

In article <4103c83c$0$306$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tinaw@linuxnet_nospam.dk says...

> Jeg har hørt at i USA har man mulighed for selv at downloade film og brænde
> dem ud på DVD ligesom TDC har med deres musik. At man betaler et beløb hver
> måned for at få lov at hente dem.

Der er et par stykker som er begyndt at sælge streamings, dvs online på
computeren, og da som regl kun hvis man bor i USA (de chekker hvor
maskinen står henne), men jeg har ikke hørt om nogen hvor man kan
download dem - ikke hvis du taler om rimelige mainstream film. Der
findes en del små kunsterniske film (eller ikke) som er gratis, eller
gamle (meget gamle) halv forældede ting som man åbenbart ikke mener har
den store kommerciel værdi.

Det er ikke helt gået op for dem at de kunne tjene penge på at sælge
downloads (istedet gør flere og flere det uden respekt for mindretals
loven ;)