50 first dates
Fra : zcully

Dato : 24-07-04 12:45

Hmm godt man har set "Den 6 sans".
Slap af hvor en MEGA SPOILER Lucy får brændt af !!!

Ellers en sød film. Groundhog day var nu bedre (hvis man da kan sammenligne)

/Zcully

Fra : Morten Steen

Dato : 24-07-04 17:04

> Hmm godt man har set "Den 6 sans".
> Slap af hvor en MEGA SPOILER Lucy får brændt af !!!

Ha-ha, ja. Meeeeen mon ikke alle efterhånden kender twistet i "The Sixth
Sense", uanset om de har set den eller ej?

> Ellers en sød film. Groundhog day var nu bedre (hvis man da kan
sammenligne)

Det kan man vel godt... men enig. Jeg vil sige, første halvdel byder på
mange grine-højt momenter, hvorefter den nedtoner disse totalt i anden
halvdel, og bliver... ja, sød.
Rob Schneider er som altid god, dog.

Morten

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 25-07-04 01:01

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> wrote

> Rob Schneider er som altid god, dog.

*host* Judge Dredd *host* hvor han var super elendig!

Dog enig i at han var fed i denne film.

- Dennis

Fra : Sp@cey

Dato : 25-07-04 07:50

"Dennis Sørensen" <midnighter_x@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> wrote

> *host* Judge Dredd *host* hvor han var super elendig!

Hmmm super elendig, kan man overhovedet sætte de to ord sammen ?

--
Sp@cey

It's so small, they recently had the whole country carpeted.

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-07-04 08:51

Sp@cey (nejtak til spam) skrev følgende:
> "Dennis Sørensen" <midnighter_x@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm super elendig, kan man overhovedet sætte de to ord sammen ?

Det må jo så være en "oxymoron" jvf. Bill Rago. :)

- Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-07-04 10:10

Sp@cey wrote:

> Hmmm super elendig, kan man overhovedet sætte de to ord sammen ?

Nu har ingen af jer jo rent faktisk sat de to ord sammen... Ellers ville
I have skrevet "superelendig".

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-07-04 11:04

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> writes:

> Ha-ha, ja. Meeeeen mon ikke alle efterhånden kender twistet i "The Sixth
> Sense", uanset om de har set den eller ej?

Problemet er, at hvis bare man ved, at der er et twist, så regner man
det ud meget hurtigt.

Men det er ligemeget. Det er en stor misforståelse at tro, at en film
er ødelagt, fordi man kender et "twist" eller en "pointe" i
filmen. Hvis den er, så var det i hvert fald ikke en god film på
forhånd.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 26-07-04 15:25

> [...]
> er ødelagt, fordi man kender et "twist" eller en "pointe" i
> filmen. Hvis den er, så var det i hvert fald ikke en god film på

Det kommer så sandelig an på hvilken film det er. Hvis jeg kendte Bruce
Willis´s sande tilstand fra starten, ville det være en helt anden, og
betydeligt ringere, film.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-07-04 15:29

"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> writes:

> Det kommer så sandelig an på hvilken film det er. Hvis jeg kendte Bruce
> Willis´s sande tilstand fra starten, ville det være en helt anden, og
> betydeligt ringere, film.

"Så var det i hvert fald ikke en god film fra starten".

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 26-07-04 17:22

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ødelagt, fordi man kender et "twist" eller en "pointe" i
> filmen. Hvis den er, så var det i hvert fald ikke en god film på

Det var muligvis ikke en god film, men jeg er sikker på at vi kan
blive enige om at det kan ødelægge en ellers god film-_oplevelse_.

Se7en
Blair Witch Project
Romeo and Juliet
(helt ærligt, hvad tænkte Shakespeare dog på?)

:)

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-07-04 22:15

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> writes:

[6th sense]
> Det var muligvis ikke en god film,

Det synes jeg. Jeg synes ikke, at det ødelægger filmen at kende
slutningen. Den er stadig god.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 27-07-04 19:27

> "Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> writes:
>
> [6th sense]
>
> Det synes jeg. Jeg synes ikke, at det ødelægger filmen at kende
> slutningen. Den er stadig god.

Jada, men uvidenheden, og chokket, er stadig en central del af
førstegangsoplevelsen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-07-04 08:21

"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> writes:

> Jada, men uvidenheden, og chokket, er stadig en central del af
> førstegangsoplevelsen.

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. En eller anden sagde noget i
retning af "slutningen er ret overraskende", hvilket gjorde det ret
let at gætte halvvejs gennem filmen.

Til gengæld er det sjovt at se den anden gang. Det er en helt anden
film, når man ved det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003