Første film på DVD??
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 21-07-04 03:48

Er der en film der har fået denne ære tildelt??
altså hvilken film var den allerførste der blev smidt på markedet??
der blev nok sendt en del ud til at starte med men der er vel altid en
der får prædikatet: første film på DVD eller??
Og hvad var den første Danske udgivelse??

--
MVH
Tommy Nielsen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 21-07-04 08:55

Tommy Nielsen wrote:
> [...]
> der får prædikatet: første film på DVD eller??
> Og hvad var den første Danske udgivelse??

Var der ikke noget med at Evita med Madonna var den første (eller én af
dem)?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Morten DH

Dato : 21-07-04 10:48

"Tommy Nielsen" <skuf@[fjerndether]mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der får prædikatet: første film på DVD eller??
> Og hvad var den første Danske udgivelse??

I USA kom der en håndfuld i først bølge; men er helt blank lige nu for
hvilke titler det var

Så vidt jeg husker var det Mars Attacks!, Flygtningen og Evita der var de 3
første på hylderne herhjemme...
Flygtningen blev brugt som demofilm på den første DVD demo til den årlige
Hífi udstilling - inden man kunne købe dem officielt...

GI Jane var den første DVD i DK med Dolby Digital - vi var jo oprindeligt
påtvunget Philips' alternative MPEG lydformat i DK; men efter GI Jane kom
frem med DD uden den store fanfare forsvandt det ud af billedet igen...
indtil videre...

Den første DVD med DTS var en asiatisk tegnefilm der hedder Mulan (ikke
Disney)

Fra : ib

Dato : 21-07-04 11:22

> Så vidt jeg husker var det Mars Attacks!, Flygtningen og Evita der var de
3
> første på hylderne herhjemme...

Og det var endda "skodbox" der var de første! Nu er de de dårligste.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-07-04 11:25

"ib" <abc@efg.hik> wrote in message

> 3
>
> Og det var endda "skodbox" der var de første! Nu er de de dårligste.
>
> mvh

skodbox ??

Mvh. Martin

Fra : ib

Dato : 21-07-04 11:56

> skodbox ??

scanbox, har udgivet mange DVD'er af dårlig teknisk kvalitet. Er dog blevet
bedre.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-07-04 12:21

On Wed, 21 Jul 2004 12:56:08 +0200, ib wrote:

> scanbox,

Nåja - det giver jo sig selv

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Få kontrol over dine nyhedsbreve: <http://www.ebrev.info>

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-07-04 13:06

"ib" <abc@efg.hik> skrev i en meddelelse

> scanbox, har udgivet mange DVD'er af dårlig teknisk kvalitet. Er dog
blevet
> bedre.

Jeg har nu altid kaldt det ScamBox, men ok "kært" barn mange navne.

Fra : Morten DH

Dato : 21-07-04 23:00

"ib" <abc@efg.hik> skrev i en meddelelse
> Og det var endda "skodbox" der var de første! Nu er de de dårligste.

Ja der kan man tale om ironi - men tror nu On-Air er dårligere...

Fra : ib

Dato : 21-07-04 23:13

> Ja der kan man tale om ironi - men tror nu On-Air er dårligere...

de er gode til grumsede pan/scan udgivelser med mono lyd, især film der
andre steder kommer i bredformat med 5.1 lyd. Men deres priser følger
heldigvis kvaliteten.

Fra : ib

Dato : 21-07-04 11:20

> [...]
> der får prædikatet: første film på DVD eller??
> Og hvad var den første Danske udgivelse??

fra http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html
DVD started off slowly. Rosy predictions of hundreds of movie titles for
Christmas of 1996 failed to materialize. Only a handful of DVD titles,
mostly music videos, were available in Japan for the November 1996 launch of
DVD. The first feature films on DVD appeared in Japan on December 20 (The
Assassin, Blade Runner, Eraser, and The Fugitive from Warner Home Video). By
April there were over 150 titles in Japan. The first titles released in the
U.S., on March 19, 1997, by Lumivision, authored by AIX Entertainment, were
IMAX adaptations: Africa: The Serengeti, Antarctica: An Adventure of a
Different Nature, Tropical Rainforest, and Animation Greats. (Other movies
such as Batman and Space Jam had been demonstrated earlier, but were not
full versions available for sale.) The Warner Bros. U.S. launch followed on
March 24, but was limited to seven cities. Almost 19,000 discs were
purchased in the first two weeks of the US launch -- more than expected.