Anbefaling Butterfly Effect Directors Cut
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-07-04 21:51

Hejsa!

Hvis i får muligheden for at se The Butterfly Effect i Directors Cut
udgaven, så kan jeg varmt anbefale den!

Der er ikke blot nye scener, men filmen har også en helt anden slutning der
efter min mening egner sig langt bedre til filmens stemning.

Når rulleteksterne toner frem er det også meget mere følelsesladet, og det
er klart at se at det er denne slutning som instruktøren ønsker folk skal
se. Så kan man jo så gætte sig frem til at filmselskabet blot ville have
Theater versionen ud til mainstream folket for at alle kunne "feel good".

Mvh. Martin - der er glædeligt overrasket over Directors Cut udgaven

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-07-04 22:25

Martin Ohlsson wrote:
> [...]
> Theater versionen ud til mainstream folket for at alle kunne "feel good".

Hvor har du set/købt den?

/David

P.S. Jeg har endnu ikke set nogen udgave af filmen, så please: ingen
spoilers!

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-07-04 22:33

> Hvor har du set/købt den?
>
> /David
>
> P.S. Jeg har endnu ikke set nogen udgave af filmen, så please: ingen
> spoilers!

Jeg har desværre ikke selv fået købt mig den endnu!, men jeg havde en venlig
kammerat der viste den for mig. Jeg mener han har købt den i TP musik.
Udgaven hedder "The Butterfly Effect 2 disc Special Edition" og koster kun
50kr mere end "1disc udgaven".

Man får på Disc 1 Theater versionen og ekstra materiale og på Disc 2 finder
man så Directors cut.

Nu havde jeg set den Theater versionen omtrent 4 gange (incl. bio) da jeg så
Directors Cut, og jeg ville ønske det var Directors Cut der var blevet vist
i biografen til (næsten) alle publikums goder.

Jeg skal nok lade være med at spoile noget som helst, og hvis du kan undgå
at høre nogle andre snakke om handlingen inden du selv ser den, er det klart
at foretrække!

Jeg var overrasket over filmen første gang jeg så den og er helt vildt med
den. Den kommer rundt i mange forskellige genrer, og jeg elsker måden den er
klippet/filmet på, for ikke at nævne historien self.

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-07-04 22:36

> Hvor har du set/købt den?
>
> /David
>
> P.S. Jeg har endnu ikke set nogen udgave af filmen, så please: ingen
> spoilers!

Ps. Skynd dig da lige at få den set forresten!!

Mvh. Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-07-04 11:08

Martin Ohlsson wrote:

> Ps. Skynd dig da lige at få den set forresten!!

Will do, men jeg skal jo lige skaffe pågældende udgave. Mon cd-wow eller
lignende har den...

/David

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-07-04 11:31

> Will do, men jeg skal jo lige skaffe pågældende udgave. Mon cd-wow eller
> lignende har den...

Jeg kan iøvrigt se, at udlejningsudgaven fra Video Club er Directors cut!

Jeg så den nemlig i går med den føromtalte afslutning.
Glimrende film!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-07-04 16:20

[SNIP]
Mon cd-wow eller
> lignende har den...
>
> /David
Se min post fra 2:39 i nat
der er et link

Rune Jensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-07-04 22:43

Hej!

Martin Ohlsson wrote:

> Hvis i får muligheden for at se The Butterfly Effect i Directors Cut
> udgaven, så kan jeg varmt anbefale den!

Pgdn!

Hvordan ender den? Er det slutningen hvor han rejser tilbage og kvæler sig selv
i navlestrengen?

Hvordan ender den normale version da?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-07-04 22:59

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Jeps det er den!

!!SPOILER for begge udgaver ahead!!

Den normale Biograf version er nemlig mere happy ending.
Den viser samme scene hvor han ser en smal-film. MEN filmen viser en
børnefødselsdag, hvor han rejser tilbage til.

Dette skal forestille førstegang han mødte Kayleigh og her giver han hende
så en stort sviner, så hun ikke vil lege med ham mere. Derefter bliver de så
aldrig venner, og hun og tommy flytter hjem til deres mor og lever
lykkeligt.

Evan vågner så op på et værelse hvor ham og Lenny åbenbart bor. Her går de
to så ud og brænder alle hans dagbøger og smal-film og lignede, og filmen
klipper til 8år efter, hvor Evan tilsyneladende arbejder som Psykholog i New
York.
Her går han på gaden og pludselig går han forbi Kayleigh der vender sig om
efter ham. Da hun vender hovedet igen, vender Evan sig om efter hende og
lurer lidt, hvorefter de begge går videre hver sin retning. Her toner
rulleteksterne frem til et pop-musik stykke. (ikke det mere sentimentale
tema musik der spilles i Directors Cut)

Det der gør jeg bedre kan lige Directors Cut er at han netop slår sig selv
ihjel, da der altid er én der skal dø når han rejser tilbage! Til slut må
det jo så blive ham, da han egenligt aldrig skulle være blevet født for at
alle får det godt.

Det giver ikke mening i Theater versionen at han pludselig bare bliver raks
og får et job og bliver voksen og lykkelig, når han egenligt talt går rundt
med minder fra 4-5 års lange liv.

Mvh. Martin

Ps. i Theater versionen er der heller ikke scenen med Spåkonen og nogle
andre små scener der får historien til at hænge bedre sammen.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-07-04 23:34

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message

Jeg noterede desuden noget sjovt.

Efter spåkone besøget fortæller moderen at før hun fik Evan var hun gravid
to gange (twice!) men begge dødfødte.
I slutscenen hvor man ser babyen og navnestrengen hører man moderens stemme
der siger "Før jeg fik dig var jeg gravid tre gange (Three times!).

Dette kan da ikke være tilfælde, eller en fejl.. Skal det betyde at sidste
nævnte, er moderen der snakker til endnu en ny søn? Og er det måske ham som
man ser Kayleigh bliver gift med?

Blot nogle tanker..

Mvh. Martin

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-07-04 21:05

On Mon, 19 Jul 2004 23:58:42 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

>Den normale Biograf version er nemlig mere happy ending.
>Den viser samme scene hvor han ser en smal-film. MEN filmen viser en
>børnefødselsdag, hvor han rejser tilbage til.

Jeg så lige filmen forleden, lejet i Blockbuster, og det var åbenbart
directors cut.

Efter at have læst i denne tråd, er jeg ret glad for at det var den
version, jeg er ikke sikker på jeg ville have kunnet lide
biograf-udgaven.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Emil Saksager

Dato : 19-07-04 23:02

Så den netop igår. Fantastisk film. Kan også kun anbefale den.. Tror aldrig
jeg har set en så spooky film..

Tør man spørge hvordan den 'originale' endte?

Emil Saksager
Shareholders United - www.shareholdersunited.org
Old Trafford.dk - www.oldtrafford.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-07-04 23:10

Hej!

Emil Saksager wrote:

> Tør man spørge hvordan den 'originale' endte?

Se svaret fra Martin til mig :)

Fra : Søren Andersen

Dato : 20-07-04 07:12

"Emil Saksager" <emil.saksager@tdcadslfjerndette.dk> wrote in message
> Så den netop igår. Fantastisk film. Kan også kun anbefale den.. Tror
aldrig
> jeg har set en så spooky film..

Yep, jeg var skam også chockeret en del gange, utroligt at en film med
kæledægge-drengen Kusher kan være af så høj kvalitet !

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-07-04 01:39

Kan se der er nogle der har spurgt hvor den kan skaffes henne

Den kan erhverves hos cdwow
http://www3.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=11502

og hvis man bruger nedenstående link først og søger efter filmen
bagefter får man £1.5 i rabat
http://www3.cd-wow.com/index.php?affid=12600&pp_nr=1

Pris: 139,95 incl. porto

Bare til info

Venlig Hilsen
Rune Jensen

P.S. Der eringen Dk undertekster på den her version

Fra : Peter Lind

Dato : 20-07-04 12:47

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> wrote in message
> [...]
>
> Pris: 139,95 incl. porto
> Bare til info
> P.S. Der eringen Dk undertekster på den her version

Hvis man gerne vil have den med danske undertekster kan den fås hos
AxelMusic, lidt dyrere, til 199,95
http://www.axelmusic.dk/productDetails/5706102357237

Mvh
Peter Lind

Fra : CLM

Dato : 21-07-04 11:43

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> skrev i en meddelelse
> og hvis man bruger nedenstående link først og søger efter filmen
> bagefter får man £1.5 i rabat
> http://www3.cd-wow.com/index.php?affid=12600&pp_nr=1

Hej Rune

Hvad er det for et link? Så vidt jeg kan se får man 1,5 GBP i rabat på alle
titler ved at bruge det link, også CD'er mv. Jeg har lige brugt det til at
bestille Dave Matthews - Some Devil. Da jeg også ville bestille Damien Rice
blev CD nr. 2 i samme ordre bestilt til normal pris = 8,99 GBP. Hvis jeg
derimod bestiller i to seperate ordrer ved at bruge dit link som
udgangspunkt begge gange kan jeg få begge til 7,49. Det virker bare lidt
underligt at man ved at afgive flere ordrer kan få tingene billigere.

Mvh
Carsten

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-07-04 12:19

CLM wrote:

> [...]
> udgangspunkt begge gange kan jeg få begge til 7,49. Det virker bare lidt
> underligt at man ved at afgive flere ordrer kan få tingene billigere.

Sådan er det på cd-wow.

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=40f77ac5%240%24181%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3D%2522cd-wow%2522%2B%2522david%2Brasmussen%2522%26ie%3DUTF-8%26hl%3Dda%26btnG%3DGoogle-s%25C3%25B8gning

/David

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-07-04 18:30

CLM wrote:
> [...]
> udgangspunkt begge gange kan jeg få begge til 7,49. Det virker bare lidt
> underligt at man ved at afgive flere ordrer kan få tingene billigere.

Det er såkaldt voucher link. Men kan kun bruges "en" gang, dvs. at du
skal lave en ny ordre hver gang, men det gør jo ikke noget da porto er
gratis.

Venlig Hilsen
Rune Jensen

Fra : Mark - Jensen -

Dato : 12-08-04 23:13

On Mon, 19 Jul 2004 22:50:57 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Theater versionen ud til mainstream folket for at alle kunne "feel good".
>
>Mvh. Martin - der er glædeligt overrasket over Directors Cut udgaven

Jeg kunne ikke lide Directors Cut.

Scenen med navlestregen var _for_meget. ligesom det med Spåkone
virkede kikset.
Den skulle være sluttet der hvor han opdater at han ingen arme har.
Der gyser der i mit sind og der var filmen på sit højdepunkt. Den
scenaerie skulle have været det sidste imo