Hvor mange robocop film er der?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-07-04 16:43

jeg er egentlig mest glad for den første robocop film og har derfor følgende
valg:

1 box med alle tre film i 1,85:1 og 5.1 lyd.

criterion udgivelsen som er udgivet i verhoevens foretrukne 1,66:1 og 2.0
lyd

jeg har set dvdbeavers screenshots og criterion udgivelsen er virkelig
flot - kan nogne bekræfte det? - jeg mener 1,85:1 udgivelsen er jo anamorf
og burde som sån være bedre, men igen, jeg har hørt godt om criterion
altid... lige siden laserdisc faktisk - jeg vil helst have en film som
directoren helst ser den og hvis det er 1,66:1 og 2.0 lyd ja så tager jeg
det når billedet er overbevisende - hvad siger i andre?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten DH

Dato : 19-07-04 17:48

> [...]
> directoren helst ser den og hvis det er 1,66:1 og 2.0 lyd ja så tager jeg
> det når billedet er overbevisende - hvad siger i andre?

Criterion udgivelsen er stort set umulig at få fat i hvis ikke du skal have
de store sedler frem... og jeg har set flere anmeldelser som giver den nye
MGM udgivelse bedre reviews end Criterion udgaven samlet på billedsiden
(begge har fordele og ulemper).

Og med den pris boxen kan fås til er der vist ikke så meget at diskutere -
jeg håber dog selv på at MGM en dag kommer med en ordentlig udgave af
Robocop

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-07-04 18:26

> Og med den pris boxen kan fås til er der vist ikke så meget at diskutere -
> jeg håber dog selv på at MGM en dag kommer med en ordentlig udgave af
> Robocop

tja - man kunne måske håbe på en ordentlig udgivelse ala alien q - jeg læste
at criterions er den samme som den gamle laserdisc - men om den er fra
laserdiscen eller et originalt filmspor kan jeg ikke rigtigt finde ud af....
jeg tror jeg ser fremtiden an og håber på en ny super udgave - jeg synes
ikek rigtigt nogle af dem virker som noget der er lagt en 100% indsats i...
ala alien
tak for hjælpen

Fra : Morten DH

Dato : 20-07-04 10:46

> [...]
> jeg tror jeg ser fremtiden an og håber på en ny super udgave - jeg synes
> ikek rigtigt nogle af dem virker som noget der er lagt en 100% indsats

Du har ret; men jeg har set boxen til under 200kr og man ku håbe Robocop 1
bliver udgivet alene til de sædvanlige USD 20 som MGM plejer, så kan den
findes til omkring en hund jo

Fra : Martin Johansson

Dato : 20-07-04 15:32

> [...]
> jeg tror jeg ser fremtiden an og håber på en ny super udgave - jeg synes
> ikek rigtigt nogle af dem virker som noget der er lagt en 100% indsats

Jeg har selv denne her:
http://www.bensons-world.co.uk/dvd/products/8/7000000082517.asp
er også her
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=11864
Det er en uncut udgave med både directors cut og theatrical version.
Den var på tilbud hos Bensonsworld for et stykke tid siden, den er noget
dyrere nu.

Du kender sikkert godt den udgave, men den er ikke på f.eks. axelmusic.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-07-04 17:51

> Du kender sikkert godt den udgave, men den er ikke på f.eks. axelmusic.

jeg tror jeg vil se tiden lidt an og håbe på en super special edition...
ligeså med true lies - begge film fortjener den ultimative udgivelse

Fra : J

Dato : 20-07-04 20:30

> [...]
> directoren helst ser den og hvis det er 1,66:1 og 2.0 lyd ja så tager jeg
> det når billedet er overbevisende - hvad siger i andre?

Jeg har selv Criterion-udgaven og er meget glad for den. Det er den
ucensurerede udgave og den er edderma'me voldelig, så med mindre man er
modstander af hvad coveret kalder "excessively violent shots cut from the
theatrical release to avoid an X-rating", så er det den rigtige udgave.
Formatet er ganske rigtigt 1:1,66 og billedet står glimrende, selv om den
efterhånden har nogle år på bagen. Jeg ville selv være lidt loren ved at
købe en udgave i 1:1,85, da den jo er -gys- beskåret!
Med hensyn til anamorf eller ej, så betyder det altså ikke det store, når
filmen er i 1:1,66. Det er ret begrænset hvor meget ekstra information der
kan være i de tynde bjælker.
Og så er kommentarsporet godt, men det er Verhoeven nu generelt. Især
kommentarsporet på "Starship Troopers" er enormt sjovt!

Jeg er så småt i gang med at udskifte mine reg. 1-film til reg. 2, mest på
grund af underteksterne, så den er da muligvis til salg, hvis det var
noget....

Jonas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-07-04 20:56

> [...]
> efterhånden har nogle år på bagen. Jeg ville selv være lidt loren ved at
> købe en udgave i 1:1,85, da den jo er -gys- beskåret!

verhoeven har jo lavet den 1,66:1 så det er det eneste rigtige for lige
netop den film.

> Med hensyn til anamorf eller ej, så betyder det altså ikke det store, når
> filmen er i 1:1,66. Det er ret begrænset hvor meget ekstra information der
> kan være i de tynde bjælker.

enig - jeg vil helst have en film som den er ment fra instruktørens side -
som regel i hvert fald.

> Og så er kommentarsporet godt, men det er Verhoeven nu generelt. Især
> kommentarsporet på "Starship Troopers" er enormt sjovt!

jeg har starship troopers i superbit så der er sikkert ikke kommentar på -
udgivlesen er ellers pæn - selvom superbit nu ikke er så anderledes end
mange andre ikke superbit udgaver.

> Jeg er så småt i gang med at udskifte mine reg. 1-film til reg. 2, mest på
> grund af underteksterne, så den er da muligvis til salg, hvis det var
> noget....

i langt de fleste tilfælde foretrækker jeg region 1 - de ER som regel
bedst - men der er selvfølgelig undtagelser og reg 2 bliver bedre og
bedre.... criterion er pt. den bedste udgave der findes af robocop så
umiddelbart ville det da være dumt at udskifte den med en ringere
udgivelse - desværre ser det ikke ud til at der er en super special edition
i sigte

.... meen hvis du absolut vil af med den sååå... hvad havde du tænkt dig
den skulle koste?

Fra : J

Dato : 20-07-04 23:20

> verhoeven har jo lavet den 1,66:1 så det er det eneste rigtige for lige
> netop den film.

Ja det er et rigtigt godt argument for at holde fast i Criterion'en. Jeg
hader også de DVD'er der passer perfekt til 16:9 (altså en aspect ratio på
1:1,78) fordi jeg ved at der ikke bliver lavet film i det format. Et eller
andet sted i processen har der altså været en fyr forbi med en saks og har
besluttet at der er noget af filmen, som jeg ikke må se. Det er godt nok
ikke mange millimeter, men alli'vel...

> jeg har starship troopers i superbit så der er sikkert ikke kommentar på -
> udgivlesen er ellers pæn - selvom superbit nu ikke er så anderledes end
> mange andre ikke superbit udgaver.

Min er en reg.1 (der var den igen), og jeg ved ikke om den danske har
kommentarsporet, men hvis den har, så skulle du næsten leje den en dag. Jeg
sad i hvert fald og klukkede flere steder. Dels har han enormt meget humor,
dels er han noget af en manisk speed-snakker, og så på sit gebrokne
engelsk... Det han har at sige er oven i købet ret interessant!

> [...]
> umiddelbart ville det da være dumt at udskifte den med en ringere
> udgivelse - desværre ser det ikke ud til at der er en super special

Jeg er sådan set enig. Jeg selv er en ørn til engelsk, men mange af de
gæster, venner og familiemedlemmer jeg viser film for, klager af og til over
manglende tekster, og man vil jo gerne være flink...

> ... meen hvis du absolut vil af med den sååå... hvad havde du tænkt dig
> den skulle koste?

De' ve' ja s'met... Altså, ifølge Morten DH skal du have de store sedler
frem Jeg er ikke desperat efter at komme af med den, men hvis du nu
kunne få mere glæde af den end mig, så skulle du da have tilbudet, især nu
da vi har handlet sammen før.
Jeg tænker over det og sender dig en e-mail lidt senere eller evt. i morgen.

Jonas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-07-04 09:29

> [...]
> dels er han noget af en manisk speed-snakker, og så på sit gebrokne
> engelsk... Det han har at sige er oven i købet ret interessant!

jeg mindes at have set extras til starship men kan ikke huske hvor... min
gamle laserdisc måske... mener dog ikke jeg har hørt kommentar før - jeg har
lige tjekket og der er ikke kommentar på superbit

> [...]
over
> manglende tekster, og man vil jo gerne være flink...

min hjemmebif mine regler - nej jeg vil da gerne tage hensyn til folk,
men jeg vil ikke gå på kompromis med filmen for at få dk tekst - heldigvis
kan de flest i min omgangskreds følge med - tegnefilm etc. køber jeg dog reg
2 til mine unger - men vil dog lige tilføje at de har haft megen glæde ved a
bug's life som jeg kun har reg 1.

> [...]
> da vi har handlet sammen før.
> Jeg tænker over det og sender dig en e-mail lidt senere eller evt. i

det er finno - du er ikke desperat efter at komme af med den og jeg er ikke
desperat for at få den så jeg er nok tilbøjelig til at være lidt nærig i det
tilfælde - jeg er klar over den koster en del så hvis jeg skal være helt
ærlig tror jeg du har mere glæde af den hvis du beholder den - den spiser jo
ingen brød og en så god klasiker får du bestemt lyst til at se igen - så
kan vi sammen se frem til den Ultimative Robocop Special Collector's
Edition!

Fra : J

Dato : 21-07-04 18:41

> [...]
reg
> 2 til mine unger - men vil dog lige tilføje at de har haft megen glæde ved

Tja... Hvis én af dem der klager over manglende tekster er min kone, så
tager jeg ikke helt så let på det som jeg måske ellers ville have gjort
Med hensyn til tegne-og animationsfilm, så er jeg selv lidt af en
afficionado, og spiller meget nødig den danske udgave, men igen: Jeg har to
børn på 3 og 6, så der er ingen vej udenom. Jeg sidder dog som regel med et
meget anstrengt smil når ungerne ler ad Jan Gintberg's stemme til Shrek's
æsel...

> [...]
> ingen brød og en så god klasiker får du bestemt lyst til at se igen -

> kan vi sammen se frem til den Ultimative Robocop Special Collector's

Fair enough. Jeg holder fast og venter. Det er nu heller ikke fordi jeg
aldrig ser den, men mere fordi jeg evt. ville kunne få noget andet i bytte
som jeg hellere ville have.
En eller anden dag får jeg mig nosset sammen til at lave en
dvdprofiler-ting, og så vil folk kunne se de film der er til salg. Kender du
eller andre tilfældigvis til et godt sted at bytte / sælge DVD-film?

Jonas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-07-04 21:23

> Tja... Hvis én af dem der klager over manglende tekster er min kone, så
> tager jeg ikke helt så let på det som jeg måske ellers ville have gjort

ja ok - det kan man vel ikke rigtigt kalde en gæst - min kæreste kan da
osse bedst lide dk tekst, men hun lader mig heldigvis vælge som jeg vil og
hun tager filmene som de oplevelser de nu er - hendes krav er ikke så høje
som mine

> [...]
et
> meget anstrengt smil når ungerne ler ad Jan Gintberg's stemme til Shrek's

damn - det ligner noget jeg kunne have skrevet - mine er 10 og 4 så jeg har
det nøjagtigt på samme måde - men igen, da jeg var barn så man jo altid
disney's juleshow med dk stemmer og det var da dejligt at se det hvert år
(og et godt minde om min barndoms jul) så alt i alt går det nok - som sagt
kan de godt lide a bug's life med engelsk tale men siden har vi købt region
2... så kan jeg altid se den pågældende film på engelsk alene en dag... det
er jo det dejlige ved dvd - alle kan få det som de vil.

> som jeg hellere ville have.

kunne det tænkes du vil bytte med den nye divimax udgave af Dawn of the Dead
fra 1978 - eller reg 1 saving private ryan dts?

jeg venter selv på boxen af dawn og har købt spr i box så dem har jeg at
bytte/sælge med

> [...]
du
> eller andre tilfældigvis til et godt sted at bytte / sælge DVD-film?

tja - jeg bruger en af tdk's skabeloner til at lave hjemmeside med og der
lister jeg hvad jeg vil af med - både film og alt muligt andet - så tager
jeg et billede af tingen og lægger ud osse... som du kan se linker jeg så
altid til siden i min signatur og på den måde har jeg haft over 8000 hits på
en side der ellers ville have haft .. well.. 0 vel - det er den måde jeg har
fået afsat mest på. Ellers synes jeg ng'erne er det bedste sted at handle -
går du i butikker med dem og bytter til nyt er min opfattelse at man sætter
mange penge til.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 10:04

Jonas skrev bl.a.:

> Min er en reg.1 (der var den igen), og jeg ved ikke om den danske har
> kommentarsporet, men hvis den har, så skulle du næsten leje den en dag.

Den danske udgave fås snart sagt alle steder til en hund eller under og er
*med* kommentarsporet.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : J

Dato : 27-07-04 17:02

"Martin Skovbo" <ms/snabel-a/rudekuvert/punktum/dk> skrev i en meddelelse

> Den danske udgave fås snart sagt alle steder til en hund eller under og er
> *med* kommentarsporet.
>
> Venlig hilsen, Martin Skovbo

Hahum...
Nogen der vil købe en billig region 1?

Jonas

Fra : Morten DH

Dato : 21-07-04 10:31

> verhoeven har jo lavet den 1,66:1 så det er det eneste rigtige for lige
> netop den film.

Det er noget der er svært at give et entydigt svar til. Negativet er 1.66:1
og filmen er sandsynligvis filmet med et såkaldt 1.85:1 safearea - altså
filmet med henblik på at alt essentielt i filmen skal kunne ses i en 1.85:1
fremvisning...

Kigger man på de 2 udgaver vil 1.66:1 udgaven have lidt mere tom luft
omkring "handlingen" - hvor 1.85:1 udgaven vil virke mere "koncentreret"...
Du kan også se det på de screenshots der er vist på DVD Beaver... men
angiveligt er 1.66:1 director approved/instruktørens foretrukne format - og
i sidste ende er det jo hans vision vi køber, så jeg ville også foretrække
1.66:1 udgaven hvis jeg havde valget...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-07-04 15:45

> i sidste ende er det jo hans vision vi køber, så jeg ville også foretrække
> 1.66:1 udgaven hvis jeg havde valget...

i lige netop dette tilfælde ja - som regel går man jo efter widescreen og da
aller helst anamorf

Fra : Morten DH

Dato : 21-07-04 22:58

> i lige netop dette tilfælde ja - som regel går man jo efter widescreen og
da
> aller helst anamorf

Nej OAR (Original Aspect Ratio) og anamorphic hvor der gir mening

Borte med Blæsten skal ikke ses i widescreen...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-07-04 23:26

> Nej OAR (Original Aspect Ratio)

godt ord igen