billige dvd´er ??
Fra : jytte jensen

Dato : 16-07-04 02:31

Er der nogen som ved om der findes steder hvor man kan købe billige
dvd´er?? Sådan noget a´la Accord.
Lad nu være med at komme med indlæg om at dvd´er må koste det de gør
for at kunstnerne kan leve osv. Jeg synes det er en horribel pris at
give 150-200 kr. for en film man som regel kun ser en gang. For det
beløb kan man jo komme i biffen ca 3-4 gange, med mindre man er en
familje på 6.

Jytte

Fra : Jacob Andersen

Dato : 16-07-04 03:11

"jytte jensen" <merkur11@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> give 150-200 kr. for en film man som regel kun ser en gang. For det
> beløb kan man jo komme i biffen ca 3-4 gange, med mindre man er en

Film du kun ser en gang lejer du vel?

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 16-07-04 13:04

> Film du kun ser en gang lejer du vel?

Heheh, god pointe :)

Ellers kan http://www.axelmusic.dk varmt anbefales, de har masser af gode
tilbud også ofte på nye film, eller hvis man har VISA-kort eller lign kan
man finde endnu flere gode tilbud hos http://www.cd-wow.com/

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jesper

Dato : 17-07-04 08:08

Johnny Jakobsen <btzSLET@area42.dk> wrote:

> [...]
> tilbud også ofte på nye film, eller hvis man har VISA-kort eller lign kan

Jeg kan anbefale at stå på hovedet ned i tilbuddene hos dvdoo.com, de
har mange ta' 2 for 129 kr film der er værd at eje.
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : jytte jensen

Dato : 17-07-04 20:04

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

>Jeg kan anbefale at stå på hovedet
>ned i tilbuddene hos dvdoo.com, de
>har mange ta' 2 for 129 kr film der
>er værd at eje.

helt enig ! har lige købt den tredie mand for 39 kr. og La bamba
for 39 samt Henry V ligeledes for 39 kr. (hurra) Det er priser som
gør mig glad.
Jytte

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-07-04 08:33

jytte jensen wrote:
> [...]
> give 150-200 kr. for en film man som regel kun ser en gang. For det
> beløb kan man jo komme i biffen ca 3-4 gange, med mindre man er en

http://www.cd-wow.com (lave priser, gratis og hurtig levering)

evt. htpp://www.axelmusic.dk

/David

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 16-07-04 09:04

jytte jensen wrote:

> [...]
> give 150-200 kr. for en film man som regel kun ser en gang. For det
> beløb kan man jo komme i biffen ca 3-4 gange, med mindre man er en

Med de biografpriser der er i København, så kan man kun komme i biffen
to-3 gange for 150 kroner. 75 kroner for en billet er da meget almindeligt.

Men ja. DVD'er er dyre. Men CD'ere koster jo ofte mere. Desuden kommer
de fleste nyere film på tilbud efter et par måned par markedet. Mens
CD'er sjældent falder i pris på samme måde.

Hvilket betyder at man kan købe Moulin Rouge for 100kr. Mens
soundtracket fra filmen koster stadigvæk 150kr.

mvh Magnus

Fra : jytte jensen

Dato : 16-07-04 09:38

Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> skrev:

> [...]
>de fleste nyere film på tilbud efter
>et par måned par markedet. Mens
>CD'er sjældent falder i pris på samme måde.

Jeg er vist en novice på området, men er der film på cd´ere??

Jeg har nogle gange rodet tilbudskasserne grundtig igennem, men
der er MEGET langt mellem snapsene.
men bortset fra det så har jeg fornylig fundet ud af, at
biblioteket har en ganske pæn samling af seværdige film, bl.a.
Moulin Rouge, og det er jo gratis.

venlig hilsen
Jytte

Fra : Thomas Helvard

Dato : 16-07-04 11:49

> Men ja. DVD'er er dyre.

Specielt når man tænker på at produktionsprisen er lavere end VHS..

- T

Fra : Morten DH

Dato : 16-07-04 17:24

"Thomas Helvard" <helvard@fdf.dk> skrev i en meddelelse
> Specielt når man tænker på at produktionsprisen er lavere end VHS..

Meget lavere... selv hvis man ser bort fra forskellen i
materialeomkostninger, er der står forskel... VHS bånd skal jo dublikerers i
realtime og kræver meget vedligehold af det mekaniske udstyr og DVD'ere kan
man nok snildt presse flere hundrede af i timen på noget rimeligt
produktionsudstyr (kender dog ikke tallet) og dertil kommer de mindre
udgifter til at emballere og transportere DVD film - de vejer jo væsentligt
mindre og rumfanget er vel omkring det halve...

Det er LP vs. CD om igen - det er klart de store firmaer klager over
piratkopieringen, de tjener jo mere og mere på de nye formater og blir
derfor snydt for mere og mere når folk kopierer deres produkter... Næh du en
udslagspris på 80-100kr så er der næppe mange som gider besvære sig med at
kopiere

Fra : 3W

Dato : 17-07-04 03:06

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> VHS bånd skal jo dublikerers i realtime

Arrhh, jeg ved snart ikke....

Fra : Morten DH

Dato : 17-07-04 11:28

"3W" <mbloruew@vcxpoiewr.net> skrev i en meddelelse

> Arrhh, jeg ved snart ikke....

Er det ikke korrekt?!? så er jeg i hvert fald blevet misinformeret

Fra : 3W

Dato : 17-07-04 19:29

> "3W" <mbloruew@vcxpoiewr.net> skrev i en meddelelse

> Er det ikke korrekt?!? så er jeg i hvert fald blevet misinformeret

Ikke for masseproduktion.

Se evt.
http://www.storageheaven.com/downloads/sony%20sprinter%20vhs%20duplicator.pdf
eller
http://www.dub-it.com/vhs/howmade/

Fra : Morten DH

Dato : 18-07-04 18:25

> Ikke for masseproduktion.

> [...]

Hmm man lærer noget hver dag - tak for linkene...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-07-04 16:13

Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> writes:

> Hvilket betyder at man kan købe Moulin Rouge for 100kr. Mens
> soundtracket fra filmen koster stadigvæk 150kr.

Joeh, men nu kan de to ting jo heller ikke sammenlignes, fordi det
såkaldte soundtrack mangler flere af de bedste numre fra filmen. Til
gengæld har det så ulidelige MTV-udgaver af dem.

Soundtracket er elendigt, filmen er fantastisk. Det er KLART
soundtracket skal koste mere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 18-07-04 13:32

On Fri, 16 Jul 2004 10:04:24 +0200, Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> wrote:

>Men ja. DVD'er er dyre. Men CD'ere koster jo ofte mere. Desuden kommer
>de fleste nyere film på tilbud efter et par måned par markedet. Mens
>CD'er sjældent falder i pris på samme måde.

De to produkter har meget forskellige salgsmønstre. En DVD starter
højt, da der er en masse folk, der absolut _skal_ have de nyeste
film den dag de udkommer. Når de så har brugt deres penge, starter
prsifaldet. 100 kr synes at være en magisk grænse for mange, så der
ligger de et godt stykke tid, inden det endelige styrtdyk til 50-40-25kr.

CD'er starter lavere, da folk ikke er villige til at betale helt så
meget, men falder til gengæld meget langsommere, da lyttere ikke i
helt så høj grad som seere, afskrækkes af et produkts alder.

Indenfor begge kategorier er der dog nogle produkter, der holder
topprisen meget længe, da sælgerne regner med at interessen holder.

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-07-04 14:00

Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

> [...]
> film den dag de udkommer. Når de så har brugt deres penge, starter
> prsifaldet. 100 kr synes at være en magisk grænse for mange, så der

Hvis man køber DVD film på internettet, kan man ofte få rabat fra den
første dag.

--
Jesper Lund

Fra : JH

Dato : 16-07-04 09:54

jytte jensen wrote:
> [...]
> give 150-200 kr. for en film man som regel kun ser en gang. For det
> beløb kan man jo komme i biffen ca 3-4 gange, med mindre man er en

Her kan du både købe nye og brugte DVD'ere
http://www.softexchange.dk/

De tager kun kr. 10 i porto
og bestiller du inden kl.15 ma-fr,
har du varen næste dag.

JH

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-07-04 17:04

jytte jensen <merkur11@esenet.dk> wrote:

> Er der nogen som ved om der findes steder hvor man kan købe billige
> dvd´er?? Sådan noget a´la Accord.

I stedet for at købe eet sted, kan det anbefales at søge på hos en række
forhandlere. Det kan du f.eks. gøre på

www.dvdpriser.dk (danske forhandlere)
www.dvdpricecheck.co.uk (udenlandske forhandlere)

Derudover bør man supplere søgningen med de forhandlere, som ikke er
med, f.eks. www.axelmusic.dk der ofte har gode tilbud.

Der er ofte enorme prisforskelle, specielt hos de udenlandske
forhandlere. Den DVD film som koster 20 pund det ene sted, kan nogle
gange fås for 6-7 pund det andet sted.

Hvis man kan leve uden DK undertekster, er der ofte mange penge at spare
ved at købe udenlandske udgaver. Hvis DK undertekster er et krav, skal
man checke dette på forhånd, f.eks. på www.dvdcompare.net som plejer at
være rimelig komplet (modsat den information som en del forhandlere
giver...). Hvis man har en kodefri DVD afspiller, kan man ligeledes
spare mange penge ved at vælge R1, R3 eller R4 fremfor R2 (husk dog at
R1 og R3 er NTSC i stedet for PAL). Plus at man kan få de nye film
hurtigere.

Hvis man køber fra forhandlere uden for EU, kan man komme til at betale
dansk moms på 25% OG et gebyr til Post Danmark på 60 kr. Hvis værdien af
pakken er under 80 kroner, kan de ikke opkræve noget. Jersey er ikke EU,
og nogle UK forhandlere sender derfra. Mange har gratis forsendelse, og
så bestiller man selvfølgelig en DVD ad gangen.

Hvis man støder på en forhandler, er det altid klogt at søge efter
forhandlerens navn i denne gruppe for at læse om andres erfaringer.

En ret omfattende forhandler liste kan læses på
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/index.php
under "Forhandlere" -> "Forhandlere fra hele verden", hvor man også kan
se deres geografiske placering.

--
Jesper Lund