Glitter - den er da ikke så slem
Fra : Peter Lind

Dato : 14-07-04 23:28

Jeg forstår det ikke helt.

Mit fjernsyn var så venlig at vise filmen "Glitter" med Mariah Carey i
hovedrollen, her til aften.
Den ligger nummer 15 på imdb's liste over de 100 dårligste film, og jeg
husker at den fik massiv dårlig omtale, næsten inden den havde premiere.
Men den er da ikke så dårlig igen... Altså, bevares, den egner sig måske
ikke til biografen, men i sammenligning med et væld af tv-film om
sangerinder der bliver snydt og bedraget, men alligevel kommer til tops, så
er den da okay. Musikken er ret god, Mariah ser da meget pæn ud, og hun
spiller ikke så ringe som nogle siger - faktisk passer hun meget godt på
hvordan jeg ville forvente at en lidt bimbo-agtig sangerinde ville opføre
sig og reagere i diverse situationer. Filmen er også meget pænt filmet, og
selv om det ikke lykkedes den at overbevise mig om at den foregik i
1980'erne, så lignede den da ikke en gang amatør-pjat.
Bevares, plottet er slidt og kliché-fyldt, men det er tusindvis af
Danielle-Steel film også, og de scorer da ikke så ringe omtale.

Så hvorfor er filmen kåret til at være så dårlig? Er det fordi det kun er
FHMs læsere der har fået lov til at stemme på den, og blev de bildt ind at
det var en actionfilm lidt imellem Barb-wire og The Matrix?

Jeg gider ikke se den igen, men jeg havde da ikke lyst til at kaste
fjernbetjeningen efter fjernsynet - såå ...

Mvh
Peter Lind
-der også syns det er synd for Mariah

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-07-04 12:12

Peter Lind skrev :
> [...]

> Jeg gider ikke se den igen, men jeg havde da ikke lyst til at kaste
> fjernbetjeningen efter fjernsynet - såå ...

Jeg synees også at den var bedre end forventet, men der var ikke meget
historie i den.
En stjerne fødes og vokser op, kommer ud for modgang og sejre.
Har vi ikke set det før?
Men den var da ikke så slem at jeg slog væk fra den.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-07-04 17:22

Tjah. Det er vel egentlig bare fordi det er endnu en popprinsesse der
begynder at lege skuespiller. Umiddelbart tænker man at der har siddet en
eller anden smart agent og opfundet endnu en karriere til tøsen, og det er
der umiddelbart ikke meget kærlighed til film i. Når så filmen handler om en
sangerinde der-går-så-grueligt-meget-igennem, så tænker folk uvægerligt
'selvcentrerede mokke'. Så bliver en film nemt allerede forud stemplet som
skod, ligegyldigt om den så måske er ok håndværk.
Det kan evt. også have noget at gøre med at Mariah lige i den periode
begyndte at opføre sig lidt sært, så er der altid nogen der hader for at
hade...