Heller død end levende ??
Fra : SpookiePower

Dato : 12-07-04 14:52

Jeg så filmen "Heller død end levende - One Crazy Summer" inat
på Tv3. Jeg var overbevist om at det var den film hvor John Cusack
bla blev jagtet af en avis dreng som han skyldte 2 dollars. Hed denne
film ikke også "Heller død end levende på dansk" ?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-07-04 15:12

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> writes:

> [...]
> bla blev jagtet af en avis dreng som han skyldte 2 dollars. Hed denne
> film ikke også "Heller død end levende på dansk" ?

Nogen har nosset i det, for der er tale om to forskellige film.

Better off Dead (Hellere død end levende) er den, hvor han jages af
avisdrengen, bager på en fransk pige og står på ski.

One Crazy Summer er den, hvor han bager på Demi Moore og sejler om
kap.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 12-07-04 23:57

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2fz7xgvrv.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Nogen har nosset i det, for der er tale om to forskellige film.
>
> Better off Dead (Hellere død end levende) er den, hvor han jages af
> avisdrengen, bager på en fransk pige og står på ski.

Super film i grunden, den tror jeg sku lige jeg vil smide på DVDen 80er
humor når det er bedst.

Og ja, TV3 nossede op i det i går, stødte godt på en ung Cusack film i går,
men den fængede mig ikke helt.

VH
Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-07-04 03:49

"Peter Tønnesen" <peton***@privat.dk> writes:

> Og ja, TV3 nossede op i det i går, stødte godt på en ung Cusack film i går,
> men den fængede mig ikke helt.

Spøjst. Det er samme instruktør/manus-forfatter. Jeg synes faktisk at
de er jævnt lige gode, med svag overvægt til Better Off dead.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Peter Lind

Dato : 13-07-04 18:23

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Spøjst. Det er samme instruktør/manus-forfatter. Jeg synes faktisk at
> de er jævnt lige gode, med svag overvægt til Better Off dead.

Jeg tror faktisk at de begge har fået samme titel på dansk - Så vidt jeg kan
se har "one crazy summer" aldrig haft dansk biograf- eller video-premiere,
så måske er det TV3 der har fået lov til at finde på en titel til den.
Jeg synes at "Better Off Dead" er markant bedre end "One Crazy Summer", men
det kan jo skyldes at det er æoner siden jeg har set "better off dead" og
altid bliver voldsomt skuffet når tv viser "one crazy summer" med den danske
titel "hellere død end levende" - for det er så sandelig ikke første gang
det er sket.

Mvh
Peter Lind

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 14-07-04 10:53

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2brikhba2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Spøjst. Det er samme instruktør/manus-forfatter. Jeg synes faktisk at
> de er jævnt lige gode, med svag overvægt til Better Off dead.

Njaa, jeg zappede over på den i den sidste halve time, så missede lidt for
meget til at kunne følge med

Anyway, hvis du mener de minder om hinanden, så er den måske værd at kigge
nærmere på, er en sucker for 80´s flicks

VH
Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-07-04 15:02

"Peter Tønnesen" <peton***@privat.dk> writes:

> Anyway, hvis du mener de minder om hinanden, så er den måske værd at kigge
> nærmere på, er en sucker for 80´s flicks

One Crazy Summer er nok en anelse mere "straight" i sin hovedhistorie,
men har rigeligt med skingrende sære bipersoner og situationer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 15-07-04 10:07

> "Peter Tønnesen" <peton***@privat.dk> writes:

Det er da i "Better of dead" at moderen i en scene serverer en mærkelig grøn
"grød" der bevæger sig og kommenterer "it's got raisins in it" ikke?

Fed film... Den bør jeg faktisk købe

Anders Hyltoft

Fjern "REMOVE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-04 11:37

Anders B. Hyltoft wrote:

> Det er da i "Better of dead" at moderen i en scene serverer en mærkelig grøn
> "grød" der bevæger sig og kommenterer "it's got raisins in it" ikke?

Jo. Efter hun tidligere har serveret grøn bacon, ånder man lettet op, da
hun bekendtgør, at den mad hun nu har lavet er fra en opskrift - lige
indtil hun fortæller, at der var kommet vand på opskriften, så noget af
teksten var ulæselig, men så improviserede hun bare...

> Fed film... Den bør jeg faktisk købe

Den er nemlig rigtig, rigtig fed. Nogen, der ved, hvor man får fat i
lillebroderens bog?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : J

Dato : 15-07-04 12:33

> Den er nemlig rigtig, rigtig fed. Nogen, der ved, hvor man får fat i
> lillebroderens bog?

"How to build a Space Shuttle out of Household Appliances" eller noget i den
stil....
Den ville jeg også gerne have et eksemplar af!

Jonas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-04 15:51

J wrote:

> "How to build a Space Shuttle out of Household Appliances" eller noget i den
> stil....
> Den ville jeg også gerne have et eksemplar af!

Næh, jeg tænkte nærmere på "How to pick up trashy ladies". Den så ud til
at være ret effektiv (men det var den anden nu også).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : J

Dato : 15-07-04 16:18

> Næh, jeg tænkte nærmere på "How to pick up trashy ladies". Den så ud til
> at være ret effektiv (men det var den anden nu også).

LOL! Den havde jeg glemt!
Må sgu' snart se den film igen.

Jonas