dette har jeg ventet på hele mit liv...
Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-07-04 18:38

http://www.anchorbayentertainment.com/dawnofthedead/

den er et must for ægte horror fans.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jan Andersen

Dato : 11-07-04 19:42

On Sun, 11 Jul 2004 19:37:51 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>http://www.anchorbayentertainment.com/dawnofthedead/
>den er et must for ægte horror fans.

Så bliver du vel glad for at få at vide at Axel har den til
forudbestilling for kr. 250

http://www.axelmusic.dk/productDetails/013131216790
--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-07-04 21:01

> Så bliver du vel glad for at få at vide at Axel har den til
> forudbestilling for kr. 250

jep - er tilføjet min huskeseddel

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 11-07-04 19:39

> http://www.anchorbayentertainment.com/dawnofthedead/
>
> den er et must for ægte horror fans.
> --
> sniper_Nolight

100% korrekt - er næsten også nødt til at købe den selvom jeg har den danske
2 disk udgave som er udemærket!

......syntes dog stadig at Day of the Dead er 40 gange bedre.....

Rune

Fra : Jan Andersen

Dato : 11-07-04 20:26

On Sun, 11 Jul 2004 20:38:50 +0200, "Rune Vestergaard"
<runwest@post6.tele.dk> wrote:

>100% korrekt - er næsten også nødt til at købe den selvom jeg har den danske
>2 disk udgave som er udemærket!

Jeg har lagt billet ind på den nye.

Jeg har også den gamle 2-disc udgave og "udemærket" er nok ikke et ord
jeg vil bruge om den.
Cannes-udgaven er ikke anamorphic og lyden er DD3.0.
Men, hvad er værre er at Argento's cut er P&S !

Det nye sæt indeholder også Document Of The Dead, så jeg ser ingen
grund til at beholde den gamle danske udgave.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-07-04 21:11

> Cannes-udgaven er ikke anamorphic og lyden er DD3.0.

jeg har dawn divimax der udkom for nogle månder siden og kvaliteten er
perfekt.

> Men, hvad er værre er at Argento's cut er P&S !

yikes! - jeg har kun set us cut og cannes cut - argentos cut har jeg endnu
til gode og glæder mig helt vildt til den - jeg har hørt at selvom den er
kortere, indeholder den scener der ikke er med i de 2 andre - desuden er der
kun musik af Goblin i den og dem er jeg helt vild med og har osse
soundtracket til Dawn - jeg mener bare at min laserdisc med cannes cutttet
kun har musik af goblin, men måske tager jeg fejl.

> Det nye sæt indeholder også Document Of The Dead, så jeg ser ingen
> grund til at beholde den gamle danske udgave.

jeg glæder mig til de 2 lange documentaries - lidt en skam af monroeville
mall tour er så kort - jeg har læst mange den dag i dag besøger centret som
stadig ligner sig selv mange steder mht. butikker og den slags - kunne være
syret at handle der engang - ingen sets - alt blev filmet on location.

DotD ultimate og RotK EE er nok de dvd udgivleser i 2004 jeg glæder mig mest
til.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-07-04 21:05

> .....syntes dog stadig at Day of the Dead er 40 gange bedre.....

Day er god, men ikke i nærheden af Dawn imho - men hele trilogien er fed -
grunden til Dawn er så speciel for mig er at det er en af de første film jeg
kan huske der gjorde et ret voldsomt indtryk på mig - den, og The Omega Man.

Fra : Morten DH

Dato : 12-07-04 10:58

> [...]
jeg
> kan huske der gjorde et ret voldsomt indtryk på mig - den, og The Omega

Ha ha endnu engang får jeg bekræftet min teori om at vi godt kunne blive
enige om at se film sammen - Omega man er en af mine "guilty pleasures"
ogDOTD er den mest ventede udgivelse på min list i år... Der er allerede
booket et plads i min kalender til en Dead trilogy nat så snart DOTD er gået
på lager...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-04 13:09

> [...]
> ogDOTD er den mest ventede udgivelse på min list i år... Der er allerede
> booket et plads i min kalender til en Dead trilogy nat så snart DOTD er

- jeg har nogle stykker der deler min filminteresse i min vennekreds,
men ingen af dem gamle nok til virkeligt at sætte pris på disse gamle
klasikere (glor underligt på mig når jeg med stor iver øser trivia ud om
filmene og siger at de gamle er bedre end remakes'ne) - alle steder jeg
læser om the omega man får den middelmådig eller dårlig omtale - jeg elsker
den - det kunne være rart at se den sammen med en der satte lige så stor
pris på den som jeg selv - derefter kunne man lige se soylent green og dotd

Har du set Argento's cut af dotd?

Fra : Morten DH

Dato : 12-07-04 14:18

> [...]
> den - det kunne være rart at se den sammen med en der satte lige så stor
> pris på den som jeg selv - derefter kunne man lige se soylent green og

Kender følesen, når man står i Blockbuster og peger på en film uden Van
Damme i hovedrollen eller foreslår at se en film fra før 1999
Soylent Green er i øvrigt også udmærket efter min mening...

> Har du set Argento's cut af dotd?

Jeg har kun set den lange udgave så vidt jeg husker - har den laserdisk box
der udkom engang... men den er nok snart tilsalg billigt

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-04 14:54

> Jeg har kun set den lange udgave så vidt jeg husker - har den laserdisk
box
> der udkom engang... men den er nok snart tilsalg billigt

jeg havde osse den laserdisc, men ikke boxen så jeg havde ikke
commentaries - men det bliver der snart rådet bod på - jeg kan bedst lide
cannes udgaven - us cut er fin, men jeg synes ikke at de ekstra 12 minutter
på nogen måde gør cannes cut dårlig/kedelig - tværtimod er der så meget mere
af hele den herlige/creepy atmosfære som filmen har - jeg glæder mig som
sagt til argentos cut og se de scener som jeg aldrig har set før. jeg havde
faktisk et par laserdiscs jeg godt kan fortryde lidt jeg har solgt - på den
anden side ville det jo være latterligt at have dem stående når man ikke
havde en afspiller - men en film som Evil Dead II i en rød udgave og med kun
1000 på verdensplan var der da lidt specielt ved den - men nu har jeg hele
trilogien på dvd så jeg overlever nok

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 12-07-04 16:21

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message news:<LYfIc.214$dh6.48@news.get2net.dk>...
> [...]
> 2 disk udgave som er udemærket!
>
> .....syntes dog stadig at Day of the Dead er 40 gange bedre.....

Øh har den (DOTD) ikke lige haft premiere ? Eller blander jeg to sammen ?
Mvh
Klavs.

Fra : Morten DH

Dato : 12-07-04 16:33

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
> Øh har den (DOTD) ikke lige haft premiere ? Eller blander jeg to sammen ?

Den der lige har haft premiere er et remake af Romero's originale og geniale
klassiker fra 1978

1978: http://www.imdb.com/title/tt0077402/

2004: http://www.imdb.com/title/tt0363547/

Har ikke set 2004 udgaven endnu da min lokale bif fatter minus; men den får
flotte reviews så turen går til Kbh snart tror jeg

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-04 21:42

> Har ikke set 2004 udgaven endnu da min lokale bif fatter minus; men den
får
> flotte reviews så turen går til Kbh snart tror jeg

den har fået god omtale - jeg ser den nok torsdag - jeg håber jeg ikke
sammenligner alt for meget - men det bliver vel nok den unratede dvd der
er bedst.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 12-07-04 22:11

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
får
> flotte reviews så turen går til Kbh snart tror jeg

Du skal glæde dig!
Jeg syntes den er mega fed! Underholdende fra start til slut... og pænt
humoristisk engang imellem

Rune

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 13-07-04 08:33

"Rune Vestergaard" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message news:<L6DIc.956$nv5.341@news.get2net.dk>...
> [...]
> får
>
> Du skal glæde dig!
> Jeg syntes den er mega fed! Underholdende fra start til slut... og pænt

Hejsan.

Den version der lige har haft premiere er på ingen måde fed. Der er
nogle giga store flops som jeg ikke vil nævne (synd for dem der vil i
biffen). Flops som jeg håber man ikke havde i den originale. Trist at
ngle lave en kopi og gøre det elendigt.

Mvh
Klavs.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-07-04 10:24

> [...]
> nogle giga store flops som jeg ikke vil nævne (synd for dem der vil i
> biffen). Flops som jeg håber man ikke havde i den originale. Trist at

jeg har ikke set den nye, men så lidt af den i tv i aftes - jeg ved ikke
helt hvad jeg skal sige til at de løber og alt muligt - i den gamle stavrer
de bare rundt - helt hjernedøde - komedien i den gamle er mere satirisk og
nogle gange direkte latterlig - første gang man ser den vil man tænke "hvad
sker der lige" - men ved gensyn (mange gensyn vil det blive til) vil den
give mere mening - hvergang man ser den får man noget nyt ud af den - jeg
kunne blive ved i timevis om den gamle - hvis du er til horror og scifi fra
70'erne vil du eeelske den her - lad dig ikke skræmme af de simple effekter
(nogle er faktisk stadig ret effektive!) Der hvor den gamle dotd sejrer er
den måde den får dig til at føle når man ser den - se den en sen aften og
jeg garanterer at ingen anden film vil få dig til at føle dig så alene og
generelt utilpas ved tanken om at være sidste levende menneske... det er
ikke en chockfilm (ofte brugt i nyere gysere) - se den nye box der kommer...

http://www.anchorbayentertainment.com/dawnofthedead/

her er de 3 kendte cuts der er af filmen - cannes cut er min favorit, men
mange kan bedst lide us version som er Romeros foretreukne - jeg SKAL have
den box - hvis du er nysgerrig, men lidt bange for at give 250 for en film
du ikke kender har jeg den udgave der blev udsendt for nogle måneder siden -
det er us cut og den vil jeg sælge dig for 95,- + porto

http://www.axelmusic.dk/productDetails/013131216394

det er den nye divimax udgave som er identisk med den på den nye box.

uden at have set den nye vil jeg tro at en af de store forskelle er at den
nye er mere action præget hvor den gamle er rendyrket horror/splatter - det
samme skete for resident evil - filmene er mere action præget med et tungt
heavy soundtrack der overhovedet ikke skaber uhygge... en stor fejl synes
jeg og grunden til at mine forventninger er på 0 inden jeg skal se den nye.

som sagt må du købe mit eksemplar da jeg alligevel skal have den nye - den
er selvfølgelig ridsefri.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 15-07-04 15:46

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message news:<40f3aa2c$0$250$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
>
> som sagt må du købe mit eksemplar da jeg alligevel skal have den nye - den

Tak for tilbudet men jeg takker nej.

Jeg ønsker ikke at nedgøre den gamle. For den har jeg ikke set. Men
den nye er noget nær det mest elendige lort jeg nogensinde har set.
Undervejs er man i fandens tvivl om dette ER en horror eller om den
tager komplet pis på genren. Der er så store "tumbe" huller, som
absolut kun kan forekomme i "samlebånds" film uanset genren.
Nu ikke røbe noget. Men bliv i salen til gardinet rykker ind imod
midten, det er imellem rulleteksterne den er bedst ?
Mvh
Klavs.