Et spgm. til Godfather 1 - nu med SPOILER
Fra : Ukendt

Dato : 06-07-04 11:34

Hej alle!
Jeg så i går for første gang Godfather 1, men der var noget der undrede mig,
men som måske forklares i 2'eren. Hvis dette er tilfældet, og der skal
nævnes spoilere fra 2'eren skal i ikke besvare mit spgm, da jeg gerne vil se
denne film iaften.

Men: hvordan kan Michael Corleone slå de fem Don'er fra de fem andre
familier i hjel? Det fører vel til en udryddelse af hans egen familie?

Eller også er der noget jeg har misforstået... Jeg håber i forstår
spørgsmålet.

Iøvrigt var det en knald god film!

Fra : ib

Dato : 06-07-04 13:16

> Jeg så i går for første gang Godfather 1,

gid det var mig Har vel set den 10 gange nu.

> men der var noget der undrede mig,
> Men: hvordan kan Michael Corleone slå de fem Don'er fra de fem andre
> familier i hjel? Det fører vel til en udryddelse af hans egen familie?

Det er svært at holde sammen på en familie uden en magtfuld Don, de fem
familier er derfor ikke farlige mere, og vil sikkert gå i opløsning.

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-07-04 10:30

ib wrote:

> gid det var mig Har vel set den 10 gange nu.

> Det er svært at holde sammen på en familie uden en magtfuld Don, de
> fem familier er derfor ikke farlige mere, og vil sikkert gå i
> opløsning.

Og de næstkommanderende i hver famile bliver sikkert også meget bange for
Corleonerne når det nu viser sig at de har en så magtfuld, modig og snedig
Don, så derfor tør de ikke gå til mod/hævn-angreb.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-04 18:20

> Og de næstkommanderende i hver famile bliver sikkert også meget bange for
> Corleonerne når det nu viser sig at de har en så magtfuld, modig og snedig
> Don, så derfor tør de ikke gå til mod/hævn-angreb.

Det lyder fornuftigt, og nu hvor jeg også har set nr. 2 og 3 passer det hele
utrolig godt sammen. Jeg er dog sten sikker på at jeg skal se alle 3 en gang
til for at kunne forstå alle de små dele i historien. Personligt synes jeg
at nr. 1 er den bedste...

Tak for svarene!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-07-04 21:27

On Wed, 7 Jul 2004 19:20:01 +0200, "Øistein Wind Willassen"
<oistein.wind.snabel - a.gmx.net> wrote:

> [...]
>til for at kunne forstå alle de små dele i historien. Personligt synes jeg

Også jeg. Jeg var dybt skuffet, første gang jeg så 2'eren. Den vinder
ved nærmere bekendtskab, men 1'eren er og bliver den bedste.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ib

Dato : 08-07-04 13:50

> [...]
gang
> til for at kunne forstå alle de små dele i historien. Personligt synes jeg

Jeg kan kun sige: Læs bogen! Filmatiseringen er rigtig god, følger det meste
af bogen, og har mange detaljer med som kun forståes hvis man har læst
bogen, + meget mere. Bogen dækker hele nr. 1 og halvdelen af nr. 2.